PDA

View Full Version : 2lt kone huonosti käyntiin missä vika?


henteri
12.04.2007, 19:40
eli läjä.ajettu 390tkm,kylmänä vähän sellaista houkuttelua.niin kuin saisi liikaa poltto ainetta turisee ja savuttaa niin perkeleesti.mutta ei taas lämpimänä ongelmia.hehkut vaihdettu,suuttimet vietiin eilen testattavaksi.juuri saamani tiedon mukaan testaaja ilmoitti että 3 suihkussa alle 100 baaria ja yksi hyvä kuulemma.sanoi että paineet kuuluu olla noin 118 baaria???? näin ollen selittääkö tämä vian?uudet suutin käret 33e/kpl.mitäs olette ruukanneet maksaa? ja kiitoksia taas etu käteen vastanneille.

12.04.2007, 19:46
Mulla samanmoista vikaa ajettu n.370tkm, suutinkärjet ja hehkut vaihdettu.. ja samaa tekee edelleen. suutinkärjet tais olla jotain 18€ kpl paikallisesta autotarvikeliikkeestä.
Make-lj työnyypinä..

Note! This message was posted anonymously!

henteri
12.04.2007, 20:23
no johan on.missä make lj epäilisit vian olevan?

12.04.2007, 20:28
Usko loppu jo..:) kait siellä joku venttiili vuotaa tai jotain. ..kone ei kuitenkaan huohota liiemmin kylmänä eikä kuumanakaan.. täytys mitata ohivuodot.
Voihan se tietysti olla myös pumppu paska.
Make-lj työnyypinä..

Note! This message was posted anonymously!

henteri
12.04.2007, 20:39
joo täytyy huomenna laittaa ne suihkut paikoilleen ja kattella sitte uudestaan.muistatko make lj oliko sulla minkäslaiset paineet suikuissa ja montako vuotavaa/sököä?

12.04.2007, 20:44
Ne suuttimet jotka rempattiin oli toisesta autosta.. niitä alkuperäisiä ei ole (vielä) testattu.

Note! This message was posted anonymously!

Rassi
12.04.2007, 20:45
Itse oon käyttänyt kahta hehkutuskertaa putkeen.Lähtee paljon paremmin käyntiin kuin yhdellä hehkutuksella ja omassakin pelissä on uudet hehkut + suuttimen kärjet vaihdettu.

henteri
12.04.2007, 20:55
ihmetyttää vaan kun lämpimänä pelaa kyllä tosi hyvin.mulla on akut kyllä kans kohta tiensä päässä.voisko se vaikuttaa sitte että ei hehkuta edes kunnolla ja jos ne suuttimet vielä sököt?mitäköhan pumpun testaus maksaa jossain ammati liikkeessä vai onko porukka ite niitä levitelly kappaleiksi?itellä ei kokemusta.

neliveto
12.04.2007, 21:37
Omassa LäJässä oli samantyyppinen tauti. Kun seisoi pidempään niin sai sahata että lähti käyntiin. Tauti paheni pikkuhiljaa ja lopuksi "yöseisokin" jälkeen sai hinkuttaa käyntiin. Lämpimänä toimi kyllä. Tautina oli tankin imu/paluuputkien ruostuminen puhki eli sai hyvin ilmaa imuputkeen. Vaihdon jälkeen on taas toiminut hyvin. Suuttimet kyllä pitäisi käyttää pajalla.

neliveto (http://personal.inet.fi/koti/4wd/)

SLCK #213

12.04.2007, 22:49
Kato kaauläppä akselin tiiviste vuotaako polttoainetta ulospäin ja samasta hörii kai ilmojakin koeta suodattimen luota käsipumpulla pumpata ennen starttia tuntuuko olevan ilmoja putkessa kuulee ja tuntee pupatessa itellä oli vikaa paluu putkissa ja vuoto tossa akselin tiivisteessä oireet ainakin samalaiset......

Note! This message was posted anonymously!

H&K
13.04.2007, 06:53
Alkuperäiseen kysymykseen: Miitasitko että hehkuille asti tulee jännite?

Itsellä hehkuille tuli jännitettä n. 1 sekunnin ajan vaikka hehkuvalo paloi sisällä n. 5 sekuntia

Nim. nappihehku toimii hyvin.



Edited by - HK on 13/04/2007 07:54:27

KarvaTurpa
13.04.2007, 14:28
Katsos vaan, en taida olla ainoa joka kyseisen ongelman kanssa elää..

Minun läjällä on kurvailtu reilut 530tkm ja samoin lähtee käymään hieman rykien ja vähän savuttamalla. Lämpimänä pelaa hienosti.
Suutinremppaa olen puuhannut reilun vuoden ajan ja justiin alkuviikolla kipaisin Motonetista kaikki kärjet uudet. Maksoi 19,5€/kpl ja on aitoa ND-laatua. Tuo 33€ tuntuu vähän ryöstöhinnalta, että ei kannata noin paljoa niistä maksaa.

Mikä varmuuskerroin? ...se sieltä mihinkään putoa:)

Edited by - KarvaTurpa on 13/04/2007 15:29:20

henteri
13.04.2007, 15:56
kiitoksia kovasti tiedoista.näytti täyttö putki ainakin olevan ruosteessapitää tutkia mahdolliset vuodot sieltä.hain just suihkut ja lähden kasaamaan ne nyt.toivottavasti nyt rupea pelittämään.rupean tässä mittailee ne hehkun jännitteetkin.nappi hehku käyny mielessä.kestääkö laittaa katkasijan kautta suora virta sinne hehku sillan päähän?

make-lj
13.04.2007, 16:11
OT ..Unohin mainita että on vaihdettu tiiviste kaasuvivun akselin juureen, ja tankin imu/paluuputki hässäkät oon uusinu kans.

______________________
Montenegro #38

henteri
13.04.2007, 19:37
joo.kyllä nyt auto näyttäis pelaavan.vähän vielä tupruttaa kylmänä.muuten ok.seuraavaksi pitäis saada vähän tehoja??ehdotuksia??

pulu
13.04.2007, 22:05
perus syötön ja ahto paineen lisäys,jos ei riitä cooleri+parempi ahdin ja pumppu huoltoon niin johan potkii!

henteri
14.04.2007, 06:03
cooleri olisi jo.minkälaista (isompaa)ahdinta ovat käyttäneet näissä?mitä ruukaavat periä tuosta pumpun huollosta?

pulu
14.04.2007, 16:51
tonnin maksaa pumpun päivitys isommal nestepäällä pp dieselis,niin pitäs kakun riittää!

Arpe
14.04.2007, 19:47
Tuntuu melko tutuilta nuo läjien kylmäkäynnistysoireet.Johtuu varmaan yleensä useammasta pikkuviasta,eikä yksittäisen vian korjaus auta asiaa kovin paljoa.
Nyt on viimeisen vuoden aikana laitettu suuttimiin uudet kärjet/säädetty paineet,korjailtu hehkut kuntoon,käytetty pumppu penkissä yms..säätöjä,vaihdettu pari viallista venttiiliä,sekä halkinaiset esikammioiden kannet ehjiin. Nyt lähtee pakkasellakin nätisti käyntiin.
Hehkuja tutkaillessa kannattaa tarkistaa myös imusarjan pohjassa oleva "viides" hehkutulppa.
Jää herkästi huomaamatta.

Repro
14.04.2007, 19:51
quote:
Hehkuja tutkaillessa kannattaa tarkistaa myös imusarjan pohjassa oleva "viides" hehkutulppa.
Jää herkästi huomaamatta.
No daa! oisko se niiq jälkihehku?
Kivasti se loimottaa, kuin polttimo olisi imusarjan alla.

"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10

Arpe
14.04.2007, 19:56
Se on varmaan jälkihehku.Ei tullu kokeiltua alkaako lämpenemään jo normaali hehkutuksen aikana,
mut äkistää ainakii luulis nii.

Repro
14.04.2007, 20:01
Kyllä se siellä hehkuu jonnin aikaa käynnistyksen jälkeen eli jälkihehku se on.:)

"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10

werzu
15.04.2007, 12:18
Se hehkun taapainen osa imusarjassa ei ole hehku vaan hehkujen etuvastus joka on siellä sen takia kun kuumenee paljon ja ohimenevä ilma jäähdyttää sitä.