View Full Version : Land Rover 90
Tumestus
11.04.2007, 16:11
Tässä olen astumassa offi harrastuksen maailmaan ja kyseisestä autosta olis vähän kysymyksiä, haulla kun ei oikein löytynyt.
Eli onko tekniikaltaan miten paljon eroa uudempiin Defendereihin, vai onko malli pysynyt samana nimen vaihdoksessa huolimatta. Entä onko mitään nimen omaisen mallin lasten tauteja, vai pätevätkö samat viat kun Defendereissäkin?
Ja mielellään oma kohtaisia kokemuksiä, jätetään ne ehkä spekulaatiot vaikka johonkin Suomi24:n palstalle.
Ahosensetä
11.04.2007, 17:27
Nimimuutos ei suoraan vaikuttanut tekniikkaan, se on muuttunut mallin mukana hissukseen (mm. moottorit, vaihteistot, akselit, jne). Perusauto on hyvin samanlainen iästä riippumatta.
Et mainitse koneesta mitään: 2.5-litrainen diesel ei ole mikän voimanpesä eikä sama kone edes turbotettuna ole kovin kummoinen. 200Tdi olisi hyvä kone.
Vetarit vaihtuvat vahvempiin 93. Vanhempiin joutuu lukkojen kanssa päivittämään myös vetoakselit.
Hyvä auto maastoon vakionakin. Tossa yksi kuva Oolannista:
http://www.offroadpaja.fi/Apu/Tapahtumat/Aland_2005_II/Sany0104.jpg
Tuolta löytyy jotain tietoa ysikympistäkin: www.offroadpaja.fi
T, Antti
Tumestus
11.04.2007, 17:34
Tossa näytti olevan yksi myynnissä 2.5l bensa koneella, tiedä sitten mikä on lajiaan. Vähän on myös tuo saksasta tuominen mielessä käynyt. Elikkä vetarit on näissä se akilleenkantapää, jos meinaa vähän rakennella?
defender90
11.04.2007, 18:32
suosittelen -95 uudemmat defet 300Tdi koneella,ei vetari eikä teho probleemia,myös ruosteettompia,tosin hinnakkaita myös saksassa,mut arvo säilyy hyvin.
oma defe jokapäiväsessä ajossa,sekä offroadissa,myös stanun kisoissa.
satsaa alussa vähän enempi,niin saat paremman aihion,niin ei mee erkkejä turhaan rakenteluun.
t,defe90 ps.neuvoja kyl löytyy autonhaussa jne
Ahosensetä
11.04.2007, 18:33
Ainakin isommilla renkailla ja lukoilla vanhemmat 10-uraiset tikut ovat jo heikoilla. Uudempien 24-uraiset ovat paljon lujemmat, mutta saahan nekin poikki, jos oikein yrittää :)
T, Antti
Ahosensetä
11.04.2007, 19:14
Toi on sitten jo 300Tdi-koneella. Ei kumminkaan paha hinta ...
T, Antti
PS. Opetelkaa käyttämään lyhytlinkkiä, muuten näitä sivuja ei lue vanha Erkkikään ...
http://lyhytlinkki.net/?6xy86usz
Tumestus
11.04.2007, 19:41
Joku tossa saksasta hakemisessa vaan kangertaa. Mutta taitaa olla suomessa toi tarjonta aika niukka. Onkos toi lyhyt Defenderi muuten miten helposti rekisteröitävissä pakettiautoksi??
3 hengen pakuks sen saa,N1G eli täydenautoveron paku D vero n.90€/v,sit ku dieselvero poistuu voi muuttaa henkilöautoks takas ja penkit taakse,sellaset -07 malliset takapenkit olis kivat,myyvät jo niitäkin markkinoilla.
eiku itse hakeen auto,tai kyl kuriiri tuo sen pihalle n.900€ veloituksella
tässä mun lyhyt linkki oppimäärä
t,defender90
Note! This message was posted anonymously!
Helppo ku mikä, takaistuimet lähtee kahdella kiintoavaimella irti helposti selkänojineen ja sitten vaan reiät lattiassa umpeen vaikka epoksimassalla. Tein sen juuri omalleni ja katsastus maksoi 76 euroo. Ja tietysti pitäis olla se kahdeksankympin lätkä.
Tumestus
12.04.2007, 19:25
No niin tällänen osu tossa silmään, http://lyhytlinkki.net/?tx2phwqj
Miltäs se teidän mielestä näyttäis, ja rekisteriin huoltoautoksi.
< ok toikin ja näyttää et se edellinen olis jo myyty,oli jo vinssikin ym.
< unohda noi huoltoautot,veron siitäkin joutuu maksaa ja miksei pakuks?saa ajaa 100 km/h !!!!
< voihan noihin tarjota jotain,huom kuluja tulee sit n.max 1000e lisää hakuun ym.
< kato myös blocketista,joskus löytyy lähempää samaan hintaan
< t,defe90
Note! This message was posted anonymously!
Tumestus
12.04.2007, 20:30
Niin ton pätkänhän sai rekisteröityä tosiaan kolmen hengen pakuks, eikös tuo autoveron pois jäänti toimi silloinkin..
Miten muuten olette defendereitänne rakennellut, mielenkiinnosta näkis kuvia yms.
Ahosensetä
12.04.2007, 22:15
Pari tarkennusta:
1) 90 saa pakuksi VAIN maksamalla autoveron, koska kolmen kuution tavaratilavaatimus ei täyty (lavan pituus ei riitä vaikka kattoa korottaisi metritolkulla).
2) Defellä ei (luvallisesti) saa pakuna KOSKAAN ajaa 100 km/h, kun siinä ei ole kuljettajan turvatyynyä.
T, Antti
ööö eikös se mene niin että täydenveron auton saa pakuksi vaikka 3 kuution sääntö ei täytykkään. eli 93 ja uudemmat.
-Kehitys kehittyy, mutta kumpaan suuntaan?!
Ahosensetä
13.04.2007, 07:26
Noinhan mä tossa yritän sanoa.
quote: Niin ton pätkänhän sai rekisteröityä tosiaan kolmen hengen pakuks, eikös tuo autoveron pois jäänti toimi silloinkin..
Tässä jotenkin yritetään välttää autoveroa pakuttamalla.
Edited by - Ahosensetä on 13/04/2007 08:27:10
Tumestus
13.04.2007, 14:30
Tässä alkaa olemaan niin sekasin kaikista autovero kiemuroista ja muista, että täytyy vetää viikonlopun verran henkeä ja syventyä noihin vero asioihin..
< ei ainakaan missään mainitta erikseen 80km/h nopeusrajoituksesta,eli niiltä osin kyllä saa ajaa kats.miehen mukaan 100km/h
< ai sit ku rekisteröi ha autoks sais sitkin ajaa vaan 80 kymppiä ku ei oo airpäkkiä?
< noitahan pykälii antaa ymmärtää miten ymmärtää lukee
< ei noissa mitään erikoisia kiemuroita oo,eiku auto alle vaan ja leimalle
< t,defe90
Note! This message was posted anonymously!
< vielä varmistettu tieto: jos omapaino alle 1875kg saa ajaa 100km/h,on tai ei airpäkkiä.
< defe90
Note! This message was posted anonymously!
Ei näitä Suomen autopykäliä voi selvin päin kummastella, kun 110 Defen
muutoskatsastin pakuksi, se muuttui heti niin turvattomaksi kun ei ollu
A-bagiä ettei saanut ajaa kun 80km/h, mutta kun maksoi täyden käyttö-
voimaveron, niin oli turvallista ajaa 120km/h.
sillai...
Voin omakohtaisella kokemuksella joka ei varmaankaan ole ihan puolueeton
suositella: Defender 90 300Tdi, loistopeli ja sopivalla asenteeella myös
käyttöautona mitä mainioin. Aika huonosti täällä vaan saatavana, mutta
katso Keltainen pörssi ja hae "Defender", siellä yksi 90.
Juha
quote: mutta
katso Keltainen pörssi ja hae "Defender", siellä yksi 90.
Tuo yksilö lähti pihalta jokunen viikko sitten, eli siitä ei ole ostettavaksi asti.
----------------------------
The House of Flying Spanners (http://www.flyingspanners.net/)
Kuvei reissuist (http://www.elisanet.fi/holst/gallery.html)
lantikka
16.04.2007, 07:02
Defe 90" Saatavissa jos kiinnostaa mielettömän hieno helmi yksilö katsottu ja kuolattu ota yhteyttä jututstellaan lisää auto yhdellä tutulla hollannissa -93 200tdi.
0405118071.
Sami
Miten menee veroa kun tuo vm.90-95 defen?
Tulee aika tyyris metsäpeli, mutta paras toki.
Ehkä alkuun helpommille urille vaan kun on niin siisti peli.
Onko tähän paku/diesel-vero asiaan ns. lopullista totuutta?
V8 hyvä optio?
Note! This message was posted anonymously!
Tekniikassa on luojan kiitos eroa uusiin, "markkinaystävällisempiin" Defeihin. Milloin se sähköinen kaasupoljin tulikaan...toisaalta toimiva lämppäri voi olla kiva talvella..hmmm
Note! This message was posted anonymously!
Niin, se 2.5 diesel on ponneton (kyllä niillä puoli miljoona sahattiin) ja turbona siinä oli paljon vikaa. 200-3000TDI "paras" lantikan kone mitä voi olla. Myös Roverin kasi on sitkeä kone.
Note! This message was posted anonymously!
Ahosensetä
18.04.2007, 04:58
quote: Tekniikassa on luojan kiitos eroa uusiin, "markkinaystävällisempiin" Defeihin. Milloin se sähköinen kaasupoljin tulikaan...
Koneen sähköohjaus tulee välttämättömäksi kiristyvien saastemääräysten takia. Muutenhan perus-Defessä ei ole turhia sähköhilppeitä.
-97 ... -98 300Tdi:t ovat jo osittain sähköisellä moottorinohjauksella ja -99 ... -06 Td5:t sitten jo kokonaan, mm. sillä sähköisellä kaasupolkimella. Tämänvuotinen tietysti myös, mutta siinä on Transitin 4-sylinterinen common rail-kone.
T, Antti
http://www.blocket.se/vi/11644713.htm?ca=11_s
Note! This message was posted anonymously!
Aivan, ei ole Defenderissä juuri mitään turhaa, ainakaan näissä vanhemmissa.
Se toimiva lämppäri löytyy ilmeisesti vasta tästä uudesta 2007 mallista, mutta talvella pukeudutaan kelin mukaan.
Mielestäni suurin talvi "ongelma" on sivuikkunoiden jäätyminen.
Def 90 saa näppärästi kuskin penkin taakse upotettua Pajeron taka-lämppärin.
Juha