View Full Version : HJ sammuu ajossa kylmänä
Mikähän tuota vehjettä nyt on ruvennut vaivaamaan, kun sammuu ajossa koneen ollessa vielä kylmä kun vaihtaa vaihdetta, eli silloin kun kierrokset tipahtaa. Lähtee kyllä heti ssammumisen jälkeen käyntiin kun koittaa avainta eli ei hehkuta. Hehkut on noin puoli vuotta vanhat eli nekin pitäis olla kunnossa ja laatutavaraa pitäisi olla. Rupesi jo talvella tekemään tuota ajattelin että johtuu pakkasesta , mutta kun tekee vieläkin vaikka ilmat lämmenneet. Mielestäni kyllä starttaakin paljon huonommin kuin ennen ja savuttaa hetken kun lopulta saa käyntiin.
LADA Niva 1989(In Memoriam)
Mitsubishi Pajero 1991(In Memoriam)
Toyota HJ60 1983
puuhapate
09.04.2007, 15:09
Voisko edic sammuttaa koneen jos ei ole tarpeeksi öljynpainetta tyhjäkäynnillä , koita laittaa tyhjäkäyntiä pikkasen isommalle.
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
Edic:ssä on viive 15-20s, joten ei pitäis vaihtaessa keretä sammuttamaan. (Jollei sitten ole vähän hitaammanpuoleinen vaihtaja)
Ahosensetä
09.04.2007, 16:17
Kylmällä koneella öljynpaineet ovat yleensä korkealla.
Pa-suodatin tukossa?
Note! This message was posted anonymously!
Tuo kyllä auttaa, kun laittaa hetkeksi käsikaasua päälle niin tyhjäkäynti hiukan suuremalla tällöin auto ei sammu. Voisiko tuo naftasuodatin oiria tuolla tavalla vain kylmänä.
LADA Niva 1989(In Memoriam)
Mitsubishi Pajero 1991(In Memoriam)
Toyota HJ60 1983
Taitaapi olla ominaisuus ennen kuin vika.. Mulla teki saman tempun kovilla pakkasilla.. Nytten vähän lämpimämmällä ilmalla ei enää sammu mutta käy varsin alhaalla kierrokset.. käsikaasu avittaa tuohon onkelmaan jonka veikkaisin johtuvan ruiskupumpun väljyydestä.. Tossa mun kikottimessa ainakin tuon oireen löytää helpoiten kun paikallaan hiukan "rajummin" polkaisee kierroksia ja löysää kaasun.. Ottaa hetken ennen kuin tasaa tyhjäkäynnin taas normaaliksi..
Järki vähenee ja työkalu kasvaa..
Kumma kun tuo tuli yhtäkkiä ei alkutalvesta ollu mitään ongelmia eikä milloinkaan ennen sitä ja sitte vaan oireet alkas alkuksi syytin pakkasia mut ei se syy enää mene läpi
LADA Niva 1989(In Memoriam)
Mitsubishi Pajero 1991(In Memoriam)
Toyota HJ60 1983
Tuliko yhtä äkkiä vai kiihdyttelitkö alku talvesta sievemmin.. Mulla tosiaan toi oire ilmenee kun nostaa kierrokset korkeelle ja löysää kaasun.. Ja kovilla pakkasilla sen ittekkin ensikertaa havaitsin ku joutu vähän korkeemmille kierroksille kiihytteleen et sai katiskan liikkeelle..
Järki vähenee ja työkalu kasvaa..
vähän sitä edicin takoa ruuvvailee ja syöttöä sitten niin taas pelaa... tai sitten suoraan pumppu pöydälle.
Tää on taas vaan mun mielipide.
quote:
Tuliko yhtä äkkiä vai kiihdyttelitkö alku talvesta sievemmin.. Mulla tosiaan toi oire ilmenee kun nostaa kierrokset korkeelle ja löysää kaasun.. Ja kovilla pakkasilla sen ittekkin ensikertaa havaitsin ku joutu vähän korkeemmille kierroksille kiihytteleen et sai katiskan liikkeelle..
Järki vähenee ja työkalu kasvaa..
En tarkkaan osaa sanoa kuinka yhtäkkiä se tuli en ensin ajatellut koko asiaa ajattelin vaan et on niin kylmä ja muistaakseni ei oirinut silloin kun oli ollut pari tuntia lohkolämppäri kiinni eli kone hieman lämmennyt.
LADA Niva 1989(In Memoriam)
Mitsubishi Pajero 1991(In Memoriam)
Toyota HJ60 1983
Nyt testasin tuota kun painaa vähän kovempaa kaasua ja päästää niin sammuuhan se siitä siis kylmänä
LADA Niva 1989(In Memoriam)
Mitsubishi Pajero 1991(In Memoriam)
Toyota HJ60 1983
puuhapate
11.04.2007, 14:30
Onko 2H-moottorin pumpussa keskipakopainoja kuten 12h-t:ssä, että voisko ne vaikuttaa tyhjäkäyntiin jos välykset on liian suuret. Välykset on aika helppo säätää.
******************************
alä puhu p****a puhtaalla suulla
Eikös Tojossa ole jonkunlainen
tyhjäkäynnin alipainesäädin?
Kaveri joskus kuvaili samanlaista
ongelmaa ja oli paikallistanu
kuulema syyksi irronneen
alipaineletkun.
Note! This message was posted anonymously!