View Full Version : Traktori-topic
Samsonite
07.12.2013, 13:41
Muki tolkulla !! :D
Kun kerran kaikki muutkin niin minäkin :)
Tuolla tänäänkin tuli rymyytettyä :D
Täälähän varmaan on tietoa niin miksi ihmeessä toi kuormaaja napsii tappien putkisokkia välipalaksi :confused:
tänäänkin katkesi kaksi kun tappi pyörähtää mukana.
Ja 7 käyttö tuntia sitten on rasvattu
Kun kerran kaikki muutkin niin minäkin :)
Tuolla tänäänkin tuli rymyytettyä :D
Täälähän varmaan on tietoa niin miksi ihmeessä toi kuormaaja napsii tappien putkisokkia välipalaksi :confused:
tänäänkin katkesi kaksi kun tappi pyörähtää mukana.
Ja 7 käyttö tuntia sitten on rasvattu
Olisko tapin holkit kulunu soikeiksi?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2990&pictureid=70079
Haettiin jeepperin kanssa alku syksystä Saksasta uusi puutarha jyrsin niin pääs vanha piikkilangan kiristäjä eläkkeelle hakkurin edestä.
Kyseinen laite tositoimissa ;)
r5A79DTYgKc
Kyseinen laite tositoimissa ;)
r5A79DTYgKc
"peukku" :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4724&pictureid=143802
Piti käydä vielä sunnuntain ratoks hakee Eino ja Osku (vai kuka se viimesin oli?) myrskyjen tuhoja pahimmista paikoista
Ja noihin ketjuihin:
Kyllähän ainaki nää meitin vehkeet menee pihakupsutuksis ilman ketjuja, mut mettää ei tarvi mennä eikä kärryä kiskoo lumikelillä. Ja pihahommissaki on pari mäkikohtaa missä saa luistella aina ensilumilla.
Voi toki olla liukkaammat renkaatki ku muilla...
Olisko tapin holkit kulunu soikeiksi?
Ei mahda olla vaan epäilen, et ei ole "tarpeeksi" välyksiä kun vain pakkasella sen tekee
tais jäädä pakkasen vaikutus mainitsematta :o
Miettinyt et miten olisi jos aina kun sokka katkeaa nyppää tapin pois ja sorvissa santapaperilla holkinsilmän kohdan kiillottaisi, lie sillä sais sopuisasti välystä holkkiin/tappiin ettei näpistäisi ei nimittäin vasartamallakaan halua liikkua ilman sokkaa kovemmalla pakkasella :rolleyes:
piti kuumailmapuhaltimella lämmittää et sai tapin pyörähtämään tai haluamaan edes kohdalleen
"peukku" :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4724&pictureid=143802
Piti käydä vielä sunnuntain ratoks hakee Eino ja Osku (vai kuka se viimesin oli?) myrskyjen tuhoja pahimmista paikoista
Ja noihin ketjuihin:
Kyllähän ainaki nää meitin vehkeet menee pihakupsutuksis ilman ketjuja, mut mettää ei tarvi mennä eikä kärryä kiskoo lumikelillä. Ja pihahommissaki on pari mäkikohtaa missä saa luistella aina ensilumilla.
Voi toki olla liukkaammat renkaatki ku muilla...
meillä ainaki mf6265 on ihan törkeen liukkaat renkaat vaikka samanmalliset ja merkkiset kuin yli 10v vanhemmas ford6810 jotka pitää ku tauti. Ihmeellistä ku luulis jotta rengas kovettuu vanhetessaan
meillä ainaki mf6265 on ihan törkeen liukkaat renkaat vaikka samanmalliset ja merkkiset kuin yli 10v vanhemmas ford6810 jotka pitää ku tauti. Ihmeellistä ku luulis jotta rengas kovettuu vanhetessaan
10 vuotta vanha kumi kovettuu, mut uusi muovi on uutenakin liukasta
10 vuotta vanha kumi kovettuu, mut uusi muovi on uutenakin liukasta
No vaikuttaa siinä vähän muutkin kuin kumin laatu ;) Uutena (1988) ostetussa 6245 Zetorissa oli Barumin ristikudosrenkaat ja sen vaihduttua parin vuoden päästä uuteen Case 845XL:ään Kleeber:in vyörenkailla, ja voi jeesus niitä casen "liukureita"!!! Zetorilla polanteelta jäähileet lensi kun käänsi tai jarrutti, mutta case vain kiillotti saman kohdan entisestään ja kärryperässä ei oikein uskaltanut ajaa missään, kun ihan kokoajan tarjosi persettä sivulle...ja pysähtyminen oli kans mielenkiintoinen operaatio :)
Baarumit oli sitten muuten kyllä meleko masentavat rinkulat...muutaman päivän kun pakasessa jökötti, oli liikkeelle lähtö melekoista pomppimista, kun kumi alkoi palailla pyöreäksi vasta muutaman kilometrin ajolla, eikä niistä muutenkaa mitään mukavia muistoja jäänyt. Kun taas Kleeberit oli aina mukavan kyytiset ja oiskohan ollu 2004 kun jouduin luopua niiden halkeillessa riekaleiksi....nyt alla pyörii Mitakset, ja ei paljon hurraamista....
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6405&pictureid=143890
Zetkaa sen olla pitää;)
Vähän meinas hämätä Kristallin vetokuviolliset etutassut :) Katoin että mikä helvatan Pelastuksen akseli siihen on laitettu ennen kuin leikkasi että se on takaveto...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6405&pictureid=143890
Zetkaa sen olla pitää;)
Valaise tietämätöntä kertomalla mitä on noi vaaliat tuubit tos rystaalin etuaksilan päissä? :D
Valaise tietämätöntä kertomalla mitä on noi vaaliat tuubit tos rystaalin etuaksilan päissä? :D
Etujouset
Melkein kai kaikissa/monissa zetoreissa ainakin takapotkuissa on jouset etuakselilla, osassa malleissa ne on olkaniveltolpan sisällä ja toimii niin, että koko akseli missä napa on alapäässä ja kääntövarsi yläpäässä liikkuu putkensa sisällä
Tarkemmin tietävät saa valaista lisää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4724&pictureid=143982
Mennessä ei mitää, takas tullessa alko karvan verran kiristää... Onneks oli vikat kerättävät puut tälläerää....
DB 880 SE Implematic 1964
http://www.ramin.fi/Kuvat/taavij.jpg
[QUOTE=Murros;1076851]DB 880 SE Implematic 1964
Ah, viimein oikeaoppisesti juonnettu nippu!
Olen ihmetellyt, asiantuntemattomana, kuinka juontovinssien valmistajan juutuupimainosvideoissakin aina vaan vedetään puuta sen vinssin vaijerin varassa.
Lisäähän se toki varaosamyyntiä, kun paukutetaan vinssiä vasten, luulen. ;)
onks joku räplänny valmet 802 tms. saman sarjan pyyhkiä moottoria? näyttäs ainaki olevan semmoses paikas et koko koetaulu täytyy räjäyttää edestä pois?
Samsonite
13.12.2013, 11:13
Ja mistä löytys 500 Valluun sama vekotin, mielellään suoraan sopiva?
Ja mistä löytys 500 Valluun sama vekotin, mielellään suoraan sopiva?
IKH?
Herkistele se vanha toimintaan...
Ursus 385c mites sellaisesta irtoaa kone :confused: lähteekö se "liuttamalla" runkopalkkien välissä
Kytkin pitäisi vaihtaa kun eräs kuljettaja keksi et on hyvä lasketella mäkeä kytkin lattiassa :mad:
seuraavaan ylämäkeen ei enään halunnutkaan nousta :(
Niin ja onkos sellaisessa luonnostaan minkään näköistä lisäjarru järjestelmää?
Eiköhän se vedetä kaavelista poikki. Etu ja takapää erilleen ja kytkin vaihtoon.
Joo katkaisuhoidolta kuulostaa jos kumpikin alue yhtä älytön...
Luistaa molemmilla, toisella vai ei mitn älyä?
Joo katkaisuhoidolta kuulostaa jos kumpikin alue yhtä älytön...
Luistaa molemmilla, toisella vai ei mitn älyä?
Luistaa asennosta ja vaihteesta riippumatta eikä ole enään kytkin jarrua :(
Nesteitten vaihto ei auttanut ja "hapanimelä" haisee
(en tiedä onko haju sama, mutta ainain muutama ihminen on sen kytkimeksi tunnistanut kuvauksella)
Koneessa vaan on jameksen 71 kuormaaja mallia järeä ja kuormaajan runko taitaa olla kiinteä eli ei halkaistava, menee tuskaiseksi purku määräksi jos katkaisemaan joutuu ja kun osaset ei ihan käsin mahda nousta :mad:
Joku joskus vaan sanoi, et tollasen kone liukuisi runkopukkeja pitkin eteen päin niin paljon et sen saa nostettua pois :confused:
chrystalissa pitää kuulemma purkaa kehto pois tai katkaista, mutta kun toi on vaan neloskoneella
Hauska laite sinällään se särki ehjänä vielä olleessaan tutun kenttäsirkkelin petilaakerit, sahuri oli syöttänyt niin suurta tukkia, että terä just kuulemma näkyi niin ursus oli vasta harmaata ruvennut putkesta antamaan kun turbo massikka mistä oli pettänyt vaihdelaatikko oli ruvennut antautumaan puolet pienemmällä tukilla :D
Isukilla massikassa jonku kyläsepän tekemä kuormain sovite mallia ydintuhon kestävä, se päätettiin leikata suosiolla poikki katkasun yhteydessä ku ei sitä irti saa pultattua... sit vaa hitsaten takas kasaa ku remppa valmis..
Samsonite
14.12.2013, 12:05
IKH?
Herkistele se vanha toimintaan...
Ku olis mitä herkistelis...:(
Luistaa asennosta ja vaihteesta riippumatta eikä ole enään kytkin jarrua :(
Nesteitten vaihto ei auttanut ja "hapanimelä" haisee
(en tiedä onko haju sama, mutta ainain muutama ihminen on sen kytkimeksi tunnistanut kuvauksella)
Koneessa vaan on jameksen 71 kuormaaja mallia järeä ja kuormaajan runko taitaa olla kiinteä eli ei halkaistava, menee tuskaiseksi purku määräksi jos katkaisemaan joutuu ja kun osaset ei ihan käsin mahda nousta :mad:
Joku joskus vaan sanoi, et tollasen kone liukuisi runkopukkeja pitkin eteen päin niin paljon et sen saa nostettua pois :confused:
chrystalissa pitää kuulemma purkaa kehto pois tai katkaista, mutta kun toi on vaan neloskoneella
Hauska laite sinällään se särki ehjänä vielä olleessaan tutun kenttäsirkkelin petilaakerit, sahuri oli syöttänyt niin suurta tukkia, että terä just kuulemma näkyi niin ursus oli vasta harmaata ruvennut putkesta antamaan kun turbo massikka mistä oli pettänyt vaihdelaatikko oli ruvennut antautumaan puolet pienemmällä tukilla :D
Ei lähde moottori erilleen noista, kyllä se on katkaistava. Monesti ne pitkät sovitteet voi jättää paikalleen kun ottaa vaan taka-akselilta irti. Sit vaan googlaa traktorin katkaisurata...
Jokunen vuosi taaksepäin puukuorman haku
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6162&pictureid=137348
wuntzikka
14.12.2013, 16:25
kaveri kokeili joskus vastaavassa taavetissa holset 35 turboa sekä sääteli vähän pumppua... otti sen jälkeen jostain syystä niin paljon kierroksia, ettei uskallettu painaa ihan kokonaan kaasupedaalia lattiaan saakka. kun ei ollut tarkoitus särkeä sitä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6162&pictureid=137348
Jos et säilytä aina sisällä, niin kurvi pakoputkenpäähän!
Vtutti kun ulkonasäilytetystä suoraputkisesta valmetista (565) oli venttiilien seetit ihan rotasyömillä.
Ku olis mitä herkistelis...:(
Hiacen takalasin moottori
käsittääkseni automatiikka on sisällä ja liike lie sopivan mittainen.
ja koko kompakti pikkuinen :)
Hiacen takalasin moottori
käsittääkseni automatiikka on sisällä ja liike lie sopivan mittainen.
ja koko kompakti pikkuinen :)
Kyllä siinä on alkuperäisenä semmoinen ihan tavan venemallinen , tosin jos sähköjä ei käännetty on runko positiivinen, siis ihan tavan kone jossa katkaisin siinä moottorin perässä., v**tu sinne mikää hiasen moottori mahdu , on ylälaidassa . :D
Kyllä siinä on alkuperäisenä semmoinen ihan tavan venemallinen , tosin jos sähköjä ei käännetty on runko positiivinen, siis ihan tavan kone jossa katkaisin siinä moottorin perässä., v**tu sinne mikää hiasen moottori mahdu , on ylälaidassa . :D
http://www.biltema.fi/fi/Veneily/12-V/Tuulilasinpyyhkimet/Tuulilasinpyyhin-veneeseen-12-V-25890/
Tossahan noita ja ihan "kromattu" miksi sinne tosiaan mitään ihmeellistä järkeä rakentaa.
h.hartikainen
14.12.2013, 21:24
Luistaa asennosta ja vaihteesta riippumatta eikä ole enään kytkin jarrua :(
Nesteitten vaihto ei auttanut ja "hapanimelä" haisee
(en tiedä onko haju sama, mutta ainain muutama ihminen on sen kytkimeksi tunnistanut kuvauksella)
Koneessa vaan on jameksen 71 kuormaaja mallia järeä ja kuormaajan runko taitaa olla kiinteä eli ei halkaistava, menee tuskaiseksi purku määräksi jos katkaisemaan joutuu ja kun osaset ei ihan käsin mahda nousta :mad:
Joku joskus vaan sanoi, et tollasen kone liukuisi runkopukkeja pitkin eteen päin niin paljon et sen saa nostettua pois :confused:
chrystalissa pitää kuulemma purkaa kehto pois tai katkaista, mutta kun toi on vaan neloskoneella
Hauska laite sinällään se särki ehjänä vielä olleessaan tutun kenttäsirkkelin petilaakerit, sahuri oli syöttänyt niin suurta tukkia, että terä just kuulemma näkyi niin ursus oli vasta harmaata ruvennut putkesta antamaan kun turbo massikka mistä oli pettänyt vaihdelaatikko oli ruvennut antautumaan puolet pienemmällä tukilla :D
kävin tuossa ursusta tutkaileen ja ei se kone tuu pois jos ei kehtoa ota pois. se konehan on siinä kiinni.. mutta voihan sen purkaa niinkin että keulasta palastelee.. tuokin tehty näköjään niin. http://www.nettikone.com/ursus/914/1244409
Jos et säilytä aina sisällä, niin kurvi pakoputkenpäähän!
Vtutti kun ulkonasäilytetystä suoraputkisesta valmetista (565) oli venttiilien seetit ihan rotasyömillä.
Juu siinä on semmonen ruosteinen hernerokka purkki jatkovarrella ollunna, tarkotus ois joku läppä siihen laittaa ettei tartteis aina noukkia maasta sitä startin jälkeen ku ei ikinä muista pois ottaa.
Ihmettelin nuhvin akun heikkoa kuntoa aika tovin...
Lopulta sain kaivettua akun pihalle, et jos vedet kattos, ni golfpallon kokoinen reikä kyljessä. :/
Ei ihme, ettei akkua innosta.
Senver isänmaata sisällä, et taitaa olla menetetty tapaus.
Juu siinä on semmonen ruosteinen hernerokka purkki jatkovarrella ollunna, tarkotus ois joku läppä siihen laittaa ettei tartteis aina noukkia maasta sitä startin jälkeen ku ei ikinä muista pois ottaa.
Älä laita läppää, se kilkatus ottaa päähän peltoreiden läpikin... 90 asteen mutka eteenpäin niin monessa laitteessa voi peltoritkin jättää muuhun käyttöön.
Älä laita läppää, se kilkatus ottaa päähän peltoreiden läpikin... 90 asteen mutka eteenpäin niin monessa laitteessa voi peltoritkin jättää muuhun käyttöön.
mä pidän omassa nuhvissa aina spray pullon korkkia piipun päässä.. :)
laiska kun en muuta jaksa :D:D ;) :cool:
Samsonite
19.12.2013, 06:47
Kolmen piikin esappipaketti Valmetin korsteenissa toimii hyvin, muovitettukin.:D
h.hartikainen
19.12.2013, 12:25
Älä laita läppää, se kilkatus ottaa päähän peltoreiden läpikin... 90 asteen mutka eteenpäin niin monessa laitteessa voi peltoritkin jättää muuhun käyttöön.
mutkalle ääni täältäki. hiljenee koppi aikalailla..
kävipä aamulla köpelösti kun kävin työkaverille tien aukasemassa mehtäpalstalle.
kotimatkalla irtosi lohkolämmitin ja nesteet tien varteen.
pitäsikkö laittaa letkulämmitin kun lohkoon ei ole sopivalla sovitteella lämmitintä? tuoki oli liimalla kiinni ku oli väljä sovite.
mutkalle ääni täältäki. hiljenee koppi aikalailla..
Kovasta painostuksesta johtuen laitetaan sitten mutka :)
pitäsikkö laittaa letkulämmitin kun lohkoon ei ole sopivalla sovitteella lämmitintä? tuoki oli liimalla kiinni ku oli väljä sovite.
Sorvissa pyöräyttää sovitekakkaran sopivasti pienemmälle elementille?
Se ois vaihtoehto. Pitää tossa joululomalla paremmalla ajalla mitata se reijän koko ja koittaa ehtiä sopivaa. Tai sitte suosiolla ostaa pienempi ja holokittaa se...
Valmet 802. Miks ulosotto ei mene enää päälle käynnissä? Sorvaa ikävästi.
Vielä kuukaus sitten meni kytkin pohjassa päälle nornaalisti.
Ei tietty mitää haittaa ku sammuttaa ja laittaa sitte päälle.
Valmet 802. Miks ulosotto ei mene enää päälle käynnissä? Sorvaa ikävästi.
Vielä kuukaus sitten meni kytkin pohjassa päälle nornaalisti.
Ei tietty mitää haittaa ku sammuttaa ja laittaa sitte päälle.
valmetista minä mittään juurikkaan tiijä mutta massey fergusonissa samat korinat kun 2soiskytkimen säätö pielessä... ei sen kyllä pitäis ihan ykskaks muuttua tommoseks.
Valmet 802. Miks ulosotto ei mene enää päälle käynnissä? Sorvaa ikävästi.
Vielä kuukaus sitten meni kytkin pohjassa päälle nornaalisti.
Ei tietty mitää haittaa ku sammuttaa ja laittaa sitte päälle.
Huonolla tuurilla asetelman käpälä/t poikki
https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=JI-gNXEEqqBeHM&tbnid=AEIGk-eFvjFeZM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.traktorimies.fi%2Fvalmet-valtra%2F802%2Fkytkin&ei=z1TZUtb5M-KmyQOk_IHQAg&bvm=bv.59568121,d.bGQ&psig=AFQjCNHFr5HCrmGf3sRaXxc6QwMQK2vzWg&ust=1390061132296321
En muista ulkoa mutta siin kopin etupuolella kun seurailee ulosoton vipua niin muistaakseen on säätö. Auttaako kiristäminen vaivaan?
Huonolla tuurilla asetelman käpälä/t poikki
https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=JI-gNXEEqqBeHM&tbnid=AEIGk-eFvjFeZM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.traktorimies.fi%2Fvalmet-valtra%2F802%2Fkytkin&ei=z1TZUtb5M-KmyQOk_IHQAg&bvm=bv.59568121,d.bGQ&psig=AFQjCNHFr5HCrmGf3sRaXxc6QwMQK2vzWg&ust=1390061132296321
En muista ulkoa mutta siin kopin etupuolella kun seurailee ulosoton vipua niin muistaakseen on säätö. Auttaako kiristäminen vaivaan?
Sitte vissii ei ajokaan oikein sujuis? Toimii muuten niinku kuuluukin.
Niille on eri kytkimet, siis ajolle ja ulosotolle.
Jes ulosotonkytkin on se vipu ratin vas puolella.
edit. vas ja oik sekaisin
Alkuperäisen asetelman sakarat katkeaa vanhuuttaan. Valuosia.
Taisipa olla niin että ukon valtsusta aikanaan ku kytkimen sakara meni poikki niin eipä menny pykälät silmään. Katkaisuhoito ja sakaran korjaus hitsaamalla kun uus asetelma niin kallis. Kesti jonkin aikaa.
Paremmin muistavat/tietävät hoi. Kun lattian ottaa irti niin lähtikö kytkinkopan kansi irti 700/800/900 sarjalaisissa. 502:ssa se muistaakseen lähtee irti ja pääsee näkemään kytkimen sielunelämään.
502 ja 702 on tullut joskus katkaistua mutta ku en enää muista kaikkea.
Eiku nii tarkotin et traktorin ajo sujuu moitteitta. Vaihteiden vaihdot jne.
Nytpä sai taavin korsteeni mutkan piähäsä ja vielä oikein romia :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6162&pictureid=147590
BJ-40/76
21.01.2014, 00:04
Valmet 802. Miks ulosotto ei mene enää päälle käynnissä? Sorvaa ikävästi.
Vielä kuukaus sitten meni kytkin pohjassa päälle nornaalisti.
Ei tietty mitää haittaa ku sammuttaa ja laittaa sitte päälle.
Siis siinä VOIS olla ns. kaksoiskytkin; siis kun polkaset kytkimen puoleen väliin, niin renkailla veto lakkaa, mutta ulosotto pyörii...
Ja sen yleensä sen "huomaa" siitä, että paineasetelmassa on 6 käpälää, ja joka toinen on erilainen. Jostain varmaankin löytyy luukku, mistä pääsee kurkistamaan tuota kytkimen painelaakeria/käpäliä?
p.s Tuon oman 805 Belaruksen ostin kytkinvikaisena, ja kone oli saanut vettä pakoputkesta, ja ruostunut jumiin seisoessa... saksisokka käpälän akselista oli tärissyt/kulunut pois, 10 minuuttia/muutaman sentin saksisokka riitti kytkimen korjaukseen. Ja koneeseen+yms ostin 40 kg osia...
Ulosoton kytkimellehän on oma keppi ja oma säätö yms.
Useimmiten nuo Vallun ulosotot tahtoo jonkun verran "kirota" kun tyrkkii päälle.
Ulosoton kytkimellehän on oma keppi ja oma säätö ym.
Juur näin. Meän kimppa-702:sessa on kaksoiskytkin ni eikhän se oo 802:sessaki. Ja siinon siis ulosotolle oma käyttövipu koetaulun vasemmasa reunasa (muille tioks, Oltzi kyllä varmastikki on sen huomannu) ja se ihte kytkinpaketti on meleko pirullinen säätää jos käpälät kulunu niinko meillä. Ammattilainen sen konneen katkas ja sääti ajokytkintä ni sittepä alako VOA:n kytkin vikisemmään ja rahisemmaan, nyt vikisee jo ajokytkin. :mad: Eipä taija meilläkän auttaa ko vaihtaa koko kytkipaketti, tonnin maksaa...
Juur näin. Meän kimppa-702:sessa on kaksoiskytkin ni eikhän se oo 802:sessaki. Ja siinon siis ulosotolle oma käyttövipu koetaulun vasemmasa reunasa (muille tioks, Oltzi kyllä varmastikki on sen huomannu) ja se ihte kytkinpaketti on meleko pirullinen säätää jos käpälät kulunu niinko meillä. Ammattilainen sen konneen katkas ja sääti ajokytkintä ni sittepä alako VOA:n kytkin vikisemmään ja rahisemmaan, nyt vikisee jo ajokytkin. :mad: Eipä taija meilläkän auttaa ko vaihtaa koko kytkipaketti, tonnin maksaa...
jep. Onkoha siinä uudessa kitkapinnat kultaa? :Dtörkeen hintanen.
muutaman vuoden 02 sarjalaisen valmetin omistin ja myös kytkimen laitatin, paskempaa/yliarvostettumpaa ja varaosiltaan kalliimpaa konetta en vieläkään tiedä...
muutaman vuoden 02 sarjalaisen valmetin omistin ja myös kytkimen laitatin, paskempaa/yliarvostettumpaa ja varaosiltaan kalliimpaa konetta en vieläkään tiedä...
Kalliita on kyllä palikat ku jarrujen ja kytkimen pääsylinterit 90€ kpl ja kytkimen työsylinteriki saman verran (kaikki oli paskana)...
Lisäksi noiden valmettien varaosien saatavuus on vhän niin ja näin.
Joku justiinsa valitteli ettei saa -91 valmettiin enää osia, valmistus lopetettu.
Siksi ihmettelenkin niiden suosiota/hintoja?
Kyllä se itätraktori on vaan harrastushommissa paras vaihtoehto. Ajomukavuudesta joutuu välillä hiukan tinkimään..
Lisäksi noiden valmettien varaosien saatavuus on vhän niin ja näin.
Joku justiinsa valitteli ettei saa -91 valmettiin enää osia, valmistus lopetettu.
Kyllähän ne osat tahtoo hakusalla olla, tuolta: http://www.konekorjaamo.fi/index.php on tähä asti löytyny meleko hyvin ja palavelu toimii myös pallautusten kanssa hienosti ko sieltä on osia tilattu 405 ja 702:seen.
Jep just laitoin toiselle puolen uude jarrusylinterin. 90e plus ilmausruuvi vain 13e :D eikä oo kummempi ku vaikka hojossa johon maksaa 15e.
Mutta valmetti sen olla pitää. Kuka v*ttu jaksaa niitte keppien yli hyppiä :D
h.hartikainen
22.01.2014, 18:22
Jep just laitoin toiselle puolen uude jarrusylinterin. 90e plus ilmausruuvi vain 13e :D eikä oo kummempi ku vaikka hojossa johon maksaa 15e.
Mutta valmetti sen olla pitää. Kuka v*ttu jaksaa niitte keppien yli hyppiä :D
päättömän hintasia nuokin sylinterit valmettiin. justiin tuossa kattelin appiukon 705:seen niitä.
urkkiin makso 55e kaikki neljä posteineen. vieläpä original ursus(liekkö sitte hyvä vai huono).
ursus se olla pitää että sopii kopissa tirsat ottaan.:D ja on sivuilla kepit.
ursaami/setori on suht kehittyneitä traktoreita ollu aikanaan. onko hartikaisella koskaa menny urskasta vaihdekeppiä poikki? tutulla keräänty jotenki sinne kepin tyveen kaikkia moskaa ja lopulta keppi väsy poikki.. joo ja osaa ajaa kyllä urskalla ettei revi väkisin vaihteita päälle :D ursuksella ajaessa on veto lähes katkeematon :cool:
tälläisii zetor 7045 itse turbotettu ja 135 fergu
Mutta valmetti sen olla pitää. Kuka v*ttu jaksaa niitte keppien yli hyppiä :D
zetkas onneks on niin iso koppi et siellä voi vaikka tanssia keppien ympäri:D
02 sarjan vallujen hytissä ei hirveesti juhlita...
tälläisii zetor 7045 itse turbotettu ja 135 fergu
lisä infoo turbotuksesta?
lisää taavetti ja leylant...edesmenneitä
h.hartikainen
22.01.2014, 20:30
ursaami/setori on suht kehittyneitä traktoreita ollu aikanaan. onko hartikaisella koskaa menny urskasta vaihdekeppiä poikki? tutulla keräänty jotenki sinne kepin tyveen kaikkia moskaa ja lopulta keppi väsy poikki.. joo ja osaa ajaa kyllä urskalla ettei revi väkisin vaihteita päälle :D ursuksella ajaessa on veto lähes katkeematon :cool:
onhan se melkonen kyrpäjyrä mutta eipä tuolla muuta tehdä ku pihaa linkoan.
ei oo vielä kauaa ollu ni en oo ehtiny katkoa. on sen joku juuresta kertaalleen ainaki hitsannu vaikka uus keppi hurjat 15e.:o
joku ivecon tai pösön turbo. penkissä kytkin luisti eikä saanu ku 95 ja sit ajovoima ulosotolla 100 ja taas kytkin luisti. vakiona taitaa olla 67
Olihan joku kehunut yhteisellä kone hallilla et just teetti kytkimen ja jarru rempan valmettiin ja oli laskut mennyt sekaisin niin oli toinen manaillut et onpas kallista ja tajunnut et piti valtsun laskua kourassa ja valmet kuski katteli et ompas halpaa, mut miksi kone on putkitettu ja kaikki laakerit uusittu sekä vaihteiston kuluvat osat uusittu kun kytkin piti vaihtaa :D
Se on suhteellista, mun ajolla on belkku kestänyt moitteetta, mitä nyt renkien rikkomisia siinä on hieman :mad:
Mut orkkis kytkimellä mennään yli 2000 tunnin kun 500 on kesto :rolleyes:
Kaasussa on kolme asentoa poissa eli 1000 rpm ja 1500rpm tällä käytetään etukuormaajaa ja ulosottoa, kaikki muu sitten onkin nilkka suorana :D
Tuttu kyseli, et miten sillä pitää ajaa niin sanoin, et lappu lattiassa ja vaihteella määritellään nopeus.
Saattaa belkussa tosin olla kans, et se on "minun traktori" ite ajellut nyt viime talven/kesän ja tän talven ilman, et on tarttennut rempata, tuttu ajoi 3km ja kardaanin pultit irti :eek: :mad: ja ite sitä ennen ajelin kesän ja puolet talvesta sillä kardaanilla (faija kirjaimellisesti katkaisi alkuperäisen ja momentin rajoittimen samalla särki) ja kirrasin pultit 4 työtuntia ennen kun tuttu lainasi
Tollanen puuhastelulaite tuli syksyllä hommattua muiden lisäksi.......kuvan ottamisen jälkeen on nivelakselikin tullut traktorin ja kärryn väliin.....
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=855&pictureid=70055
Pistäs Jeeper joskus parempia kuvia tosta kärrystä. Itelläki ollu Tossa pihan perällä tommonen teli jo vuoden päivät, en oo vaan saanu aikaseks tehä siitä kärryä. Oon aatellu tehä runkonivelestä sellasen että nivelakseli menis siitä "läpi" eikä vaan perinteisesti sen yli.
Pistäs Jeeper joskus parempia kuvia tosta kärrystä. Itelläki ollu Tossa pihan perällä tommonen teli jo vuoden päivät, en oo vaan saanu aikaseks tehä siitä kärryä. Oon aatellu tehä runkonivelestä sellasen että nivelakseli menis siitä "läpi" eikä vaan perinteisesti sen yli.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?album=94&pid=38311#top_display_media Meikäläisen ottama kuva vuosien takaa tutun volvo bm:n toteutuksesta :D
Tostahan vois ottaa jo etuakselin pois. Vähän tohon tyyliin nivel, tappien ei tarvis olla ees hirmu järeitä kun ne veis esim 40cm päähän toisistaan.
Nii mulla kärry tulossa koukkuun kiinnitettäväksi.
Joskus haaveillut, et tekisi dumpperi ohjatun 135 massikan kokoluokan traktorin vaihtolavalaitteilla, olisi näppärä moneenkin hommaan
Pystyikos 4511(tai vastaava) zetorista muuten pyöräyttämään ne porttaalit eri asentoon :confused:
Pistäs Jeeper joskus parempia kuvia tosta kärrystä. Itelläki ollu Tossa pihan perällä tommonen teli jo vuoden päivät, en oo vaan saanu aikaseks tehä siitä kärryä. Oon aatellu tehä runkonivelestä sellasen että nivelakseli menis siitä "läpi" eikä vaan perinteisesti sen yli.
Tuo aisa on ollut päivityslistalla ties jo kuinka kauan, Nykyinen roikkuu ihan liian alhaalla. Tuollaisena rakennelmana kärryn ostin, Ainoastaan Peuralan suunnanvaihtajan ja vedonvapauttimen rakensin itse siihen.
Teollisuusvakoilua Metkosta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=855&pictureid=147731
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=855&pictureid=147732
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=855&pictureid=147733
Nää kuvat varmaan Jyskystä. Asiallinen toteutus, mutta pitäskö olla hiukan avonaisempi. Taitaa akseli saada siipeensä jos kärry kaatuu. Tarviiks nivelakselissa olla tuplanivel?
Onkos sulla Jeeper telipalkit ihan suorat? Tota mun aihioo on kans joku jo vähä alotellu ni palkeiks tehty sellaset ehkä vähä alkup. Jousipakan muotoset kaarevat palkit, jotka korottaa kärryä mielestäni ihan turhaan liki 10cm.
Nää kuvat varmaan Jyskystä. Asiallinen toteutus, mutta pitäskö olla hiukan avonaisempi. Taitaa akseli saada siipeensä jos kärry kaatuu. Tarviiks nivelakselissa olla tuplanivel?
Onkos sulla Jeeper telipalkit ihan suorat? Tota mun aihioo on kans joku jo vähä alotellu ni palkeiks tehty sellaset ehkä vähä alkup. Jousipakan muotoset kaarevat palkit, jotka korottaa kärryä mielestäni ihan turhaan liki 10cm.
Jysky tuo taisi olla.
Toisaalta jos aisasta tekee avonaisemman ja leveämmän, Se ottaa helpommin kiinni traktorin takarenkaisiin linkussa.
Tuohon Uraliin on joku viritellyt suorat RHS:t jousien tilalle, Mielummin olisi vaikka orkkisjouset kuin noi.
Kävinpä eilen illasta hakemassa heiniä :D
Kävinpä eilen illasta hakemassa heiniä :D
Jopa on harvinaisen oikeaoppisesti siottu kuorma, hatunnosto :)
Jopa on harvinaisen oikeaoppisesti siottu kuorma, hatunnosto :)
Sitomiseen tunti-puoltoista VS. kolme tuntia lastaamista maantiellä, kyllä sen mieluummin sitoo :rolleyes:
Ensin pitkittäin yli sitten keskimmäiset eteen, takimmaiset eteen, takimmaiset taakse ja etummaiset eteen.
Sit rupes laiskottamaan ja vedin päälimmäiset vaan kahdella pitkittäin yli :o
Takas tullessa yhessä mäessä piti kepittää pienempää reilummin et kierrokset pysyy ahdolla ja veto ei lakkaa, muuten mennään persmäkeä jännä kakka housuissa.
Yritin google street view;llä ettiä sen mäen, muttei se näkynyt kunnolla millainen se on :(
Nyt tarvis traktorimiehiltä vähän apua. Pitäisi -75 270 Leylandiin vaihtaa taka-akseliin stefa kerta se holvaa öljyä vähän liian kovaa pihalle.
Minkälainen homma tämä olisi tehdä? Ja olen yrittänyt etsiä räjäytyskuvia siihen vehkeeseen mutten ole vielä löytänyt mitään...
-Jarkko-
14.05.2014, 05:58
Nyt tarvis traktorimiehiltä vähän apua. Pitäisi -75 270 Leylandiin vaihtaa taka-akseliin stefa kerta se holvaa öljyä vähän liian kovaa pihalle.
Minkälainen homma tämä olisi tehdä? Ja olen yrittänyt etsiä räjäytyskuvia siihen vehkeeseen mutten ole vielä löytänyt mitään...
Onko tuo: http://leyland.conforums.com/index.cgi?board=general&action=display&num=1325791314
sinne päinkään? Löytyi äkkiseltään googlen kuvahaulla.
Iso kiitos Jarkkolle! Juurikin tuota olen yrittänyt etsiä mutta huonoin tuloksin.
Nyt pääsee menettämään hermonsa traktorin kanssa.
moggirange
27.05.2014, 08:48
Tällainen on pari vuotta ollut. Valmetti 715 ja siihen uusi Ala-talkkarin lumilinko
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2773&pictureid=156469
Kaitsu67
22.07.2014, 15:20
Nakataas tämä tähän topicciin, eli mikäs olis sellanen naseva ja edullinen (sanotaan 500 - max 3K€) vanhempi traktori satunnaiseen pihakäyttöön?
Peltoja ei tartte kyntää eikä muutakaan päivittäistä maanviljelyshommaa tehdä ;)
Lähinnä jos lunta puskee levyllä/auralla ja jotain raahaa joskus metiköstä tai jos jonkinlainen nostin onnistuis lisävarusteeksi kytkeä tai etukauha tms.
Ehkä jopa halkosirkkeliä halkaisijallakin mahdollisesti jos sellaisia on tyrkyllä
Millasias noi "pikkuMassikat" (35) on? Tekeekö niillä mitään?
Isännällä 35 ferguson tai kaksiki, toinen entisöity.. ja ihan hyvin on hoitanut tehtävänsä niin pihan teossa,lumen luonnissa, kun puun ajossa umpihangessa..
Ketjut on hyvät olla, pärjää kyllä ilmankin..
Perus varmaa tekniikkaa, talvella lähtee roikan nokasta käyntii hyvin.
Nostolaitteista ei poweri lopu, keulapainot pitäs väsätä, meillä niin iso lana että tahtoo keula kevetä reippaasti..
Lookalla ku harkkoja kuskasi poikasena raksalla ni niin paljo pysty kuormaan että keula nousi ilmaan..
Nakataas tämä tähän topicciin, eli mikäs olis sellanen naseva ja edullinen (sanotaan 500 - max 3K€) vanhempi traktori satunnaiseen pihakäyttöön?
Peltoja ei tartte kyntää eikä muutakaan päivittäistä maanviljelyshommaa tehdä ;)
Lähinnä jos lunta puskee levyllä/auralla ja jotain raahaa joskus metiköstä tai jos jonkinlainen nostin onnistuis lisävarusteeksi kytkeä tai etukauha tms.
Ehkä jopa halkosirkkeliä halkaisijallakin mahdollisesti jos sellaisia on tyrkyllä
Millasias noi "pikkuMassikat" (35) on? Tekeekö niillä mitään?
Nuhvi/leukku-akselilta löytyy välillä hinta/laatusuhteeltaan hyviä pelejä verrattuna "koviin" merkkeihin.
Tuuripeliä halvan raktorin osto...
mikäs olis sellanen naseva ja edullinen
Lähinnä jos lunta puskee levyllä/auralla ja jotain raahaa joskus metiköstä tai jos jonkinlainen nostin onnistuis lisävarusteeksi kytkeä tai etukauha tms.
MF 35 on vahva ja näppärä laite, mutta nostelemisen kohdalla tulee sitten jo hiukan rajoituksia. Ehdottomasti pihakäyttöön kannattaa katsoa laite, jossa on jo valmiiksi etukuormaaja. Kun sellainen on, siitä tulee yhtäkkiä traktorin tarpeellisin varuste, etenkin kun on pari erikokoista kauhaa ja trukkipiikit.
Kolmeviitosen huono puoli vain on hinta, joka perustuu sen kestävyyteen ja kysyntään. Budjettia kannattaa venyttää hiukan, sillä hyvän 35:n hinnalla saa jo hiukan monipuolisemmankin laitteen.
Tuntematta noiden taustoja tarkemmin tuossa on pari varteenotettavaa laitetta, joissa hinta melko hyvin kohdallaan. Kuormaajalla ja ilman :
http://www.nettikone.com/massey-ferguson/165-massey-ferguson/1319593
http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Ford_4000_12246559.htm?ca=10&w=3
http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Traktori_massey_ferguson_175_S_MP_13134376.htm?ca= 10&w=3
http://www.nettikone.com/international/453/1301541
http://www.nettikone.com/leyland/384/1320554
Viimeinen ehkä hiukan varauksella, mutta siihen saakin jättää tarjouksia...
Sattusko joku tietämään valmet 02,03,05 sarjalaisen carraron etuakselin pulttijakoa ja keskireikää?
Taviis teettää uudet keskiöt 702s:ään et sais talveks 500/60r26,5 renkaat eteen :D
Mahtaisko keltään löytyä räjäytyskuvaa tuollaisen vanhan dextan simms merkkisestä ruiskutuspumpusta?
Isännällä moinen kapine ja nyt lakkasi käynnistymästä ja vian sain paikallistettua sammuttimeen. Pumpun sisällä ei se tanko tahdo liikkua ja nyt pitäis keksiä et miten sen siellä
kuuluisi toimia. Ilmeisesti irti jostain tai joku jousi poikki tms...
Kovin tuntuu vaan nihkeästi löytyvän netistä mitään tai sitten on väärät hakusanat.
Mahtaisko keltään löytyä räjäytyskuvaa tuollaisen vanhan dextan simms merkkisestä ruiskutuspumpusta?
Isännällä moinen kapine ja nyt lakkasi käynnistymästä ja vian sain paikallistettua sammuttimeen. Pumpun sisällä ei se tanko tahdo liikkua ja nyt pitäis keksiä et miten sen siellä
kuuluisi toimia. Ilmeisesti irti jostain tai joku jousi poikki tms...
Kovin tuntuu vaan nihkeästi löytyvän netistä mitään tai sitten on väärät hakusanat.
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=32559&sid=3c1310bd746a330fe3e50539334438cf
Minivac vai minimec?
Tos on mecin kuva
http://www.tractorshed.com/gallery/pieces/p50820.jpg
En mää tommosia tiedä :D
Mut tasan samanlainen kuin tuossa kuvassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=745&pictureid=162177
Tuo yhdellä pultilla kiinni oleva kansi jossa lukee simms kätkee taaksensa sen tangon joka nyt siis ei palaudu sammutusasennosta vaikka sammuttimen työntää pois päältä.
Eli lienee jotenkin irti tai jotain.
Oliks siel luukun alla muuten minkä näköistä? Eli onks pumppuun tult öljyjä vaihdeltua...
Oliks siel luukun alla muuten minkä näköistä? Eli onks pumppuun tult öljyjä vaihdeltua...
Tuskin on tullut...ollut vasta jokusen vuoden meillä.
Olihan se pinnoiltaan märkä jostain ohuesta naftan sekaisesta öljystä. Tuon kiinnityspultin seutu oli pikkusessa ruosteessa mut kokonaisuutena ei näyttänyt pahalta. Missään liikkuvissa osissa ei ollut ruostetta, kulumaa, tms.
Tuskin on tullut...ollut vasta jokusen vuoden meillä.
Olihan se pinnoiltaan märkä jostain ohuesta naftan sekaisesta öljystä. Tuon kiinnityspultin seutu oli pikkusessa ruosteessa mut kokonaisuutena ei näyttänyt pahalta. Missään liikkuvissa osissa ei ollut ruostetta, kulumaa, tms.
Sen tangon pitäs liikkua herkästi, et palautuu. Jos ei liiku, ni eiku lioitushoitoa wd40 tms...
Mutta mikä voima sen palauttaa? Joku jousi jossain vai pitäiskö sen olla kiinni siinä sammuttimen akselissa jotenkin?
Tyhmä kysymys mutta onko käsilaasua tms.ollu yhtään päällä kun ootta startannaanaanaaaaanaaa?
Tyhmä kysymys mutta onko käsilaasua tms.ollu yhtään päällä kun ootta startannaanaanaaaaanaaa?
On ollut, melko reippaastikin. Mikäs merkitys sillä on?
Löytyy sieltä jousikin, mut ei se varmaan oo syy säätötangon jumiin.
Sammutin päällä se tanko on toises ääriasennos, ja pakkosyöttö pääl toisen pään ääres.
Eli sammutin ku on löysättynä ja painat kaasua, ni tangon pitäs alkaa matkustaa takas. Pakkosyöttönappia kun painaa, ni pitäs paukahtaa loppumatka perille. Tuollei sitä saap ajeltua edestakas.
Liikkuuks elementit normaalisti, ku konetta pyörittää ja siit luukust tiiraa? Saattas olla joku elementtiki jumis ja jumettaa säätötangon?
Eiks noissa ole se alipainekuppi siinä jakopään puolella edessä. Ainakin Majurissa on, ja siitä vetokytkimestä toisinaan löysää pultit, seurauksena lyö kupin kylkeen runttuja ja joskus reiänkin.
En toki tiedä kun en dextaa ole koskaan niin läheltä tarkkaillut :D
Eiks noissa ole se alipainekuppi siinä jakopään puolella edessä. Ainakin Majurissa on, ja siitä vetokytkimestä toisinaan löysää pultit, seurauksena lyö kupin kylkeen runttuja ja joskus reiänkin.
En toki tiedä kun en dextaa ole koskaan niin läheltä tarkkaillut :D
Riippuu majorin ja dextan iästä, onko alipaine vai mekaanisella säätimellä. Kuvan perusteella taitaa olla kyseisessä dextassa mekaaninen säädin.
osaisko joku sanoa tälläsen kuormaajan ainevahvuuksista?
http://i451.photobucket.com/albums/qq240/vituxman/Kuva014.jpg
aattelin jos ite tekis tollasen.
osaisko joku sanoa tälläsen kuormaajan ainevahvuuksista?
http://i451.photobucket.com/albums/qq240/vituxman/Kuva014.jpg
aattelin jos ite tekis tollasen.
James 50 -mallinen vissiin kyseessä. Mulla oli tollanen ja oli 5mm tavaraa. Teräksen laadusta en kyllä osaa sanoa mitään.
Mie väitän et on Lankisen konepajan tekemä Vilske 1000 kuvassa...
Köykäset on aisat, ni tuo 5mm voip olla aikas lähel.
Mie väitän et on Lankisen konepajan tekemä Vilske 1000 kuvassa...
Köykäset on aisat, ni tuo 5mm voip olla aikas lähel.
okei. täytyy rupee suunnittelee. kunpa ois malli vieressä ni ois äkkiä tehty.
Heikki L
15.09.2014, 19:17
okei. täytyy rupee suunnittelee. kunpa ois malli vieressä ni ois äkkiä tehty.
Kyllä toi on jotain 7mm seinästä. Mulla oli ursuksessa vähän järeempi pika james Taitaa sekin olla lankisen konepajan tuotos ainakin muistaakseni kilvessä luki niin. Hitsasin siihen 7mm vahvikkeet ja alkuperäinen oli melkeen 10mm
pahus mä just myin tommosen vilskeen, ilmeisesti päättys romuix...
Mie väitän et on Lankisen konepajan tekemä Vilske 1000 kuvassa...
Köykäset on aisat, ni tuo 5mm voip olla aikas lähel.
T.Syvänen ja V.Lankinen oli kaveruksia samalta kylältä, Loilandiasta.
http://www.nettikone.com/valmet/903-turbo-etukuormaajalla/1340414
onko tuo muka totta että katkasematta saisi kytkinlevyn vaihdettua jonkun luukun kautta?
On, kytkinkopan ylälaidasta lähtee sopiva pala ihan pulteilla. Lattian joutuu purkamaan pihalle. Ahdasta kyllä on ja vaihteiston akselin joutuu vetämään takapäästä pihalle.
http://fin.auto24.ee/used/1152797
tietääkö joku tälläisestä? saisiko suomen rekisteriin?
http://fin.auto24.ee/used/1152797
tietääkö joku tälläisestä? saisiko suomen rekisteriin?
Näyttäs olevan Kirovets, ja nuitahan on suomessa kilivissä.
http://www.nettikone.com/valmet/903-turbo-etukuormaajalla/1340414
onko tuo muka totta että katkasematta saisi kytkinlevyn vaihdettua jonkun luukun kautta?
Paljon nopeemin sen katkasee ja levyn keskittäminen ja paineasetelman paikoilleen nosto on paljon helpompaa.
Paljon nopeemin sen katkasee ja levyn keskittäminen ja paineasetelman paikoilleen nosto on paljon helpompaa.
Tarvii rullapukin toiseen päähän... Voi erittäin tukeva hallitunkkikin tuon asian hoitaa.
Mut ei tuo niin mahdoton oo vaihtaa siit luukustakaan, vast ukko yhden 702:sen kytkimen vaihto luukusta Valmetin omistajan hallilla ku tilaa oli sielläkin se tehdä. Ja vaikka ois täällä, niin samalla tavalla vaihtaen.
Tarvii rullapukin toiseen päähän... Voi erittäin tukeva hallitunkkikin tuon asian hoitaa.
Mut ei tuo niin mahdoton oo vaihtaa siit luukustakaan, vast ukko yhden 702:sen kytkimen vaihto luukusta Valmetin omistajan hallilla ku tilaa oli sielläkin se tehdä. Ja vaikka ois täällä, niin samalla tavalla vaihtaen.
Ku katkastii ja vaihettii kytkin 6400, ni pukin virkaa toimitti rocla ;)
Tehtii puusta vaa nopee ja tukeva tuki roclan päälle ja takapää pönkitettii paikalleen tunkeilla ja puupalikoilla.
Helposti se noinkin meni, vaikkei aiempaa kokemusta asiasta ollu. Suurin ylläri oli pirun pitkä ulosoton(?) akseli, pitkä ku nälkävuosi. Piti laudoilla jatkaa lattiaa ulos asti kun tuli jätettyä liian lähelle ovea :)
eiks 6-tonnisessa saa enää vedettyä perästä sitä pihalle?
eiks 6-tonnisessa saa enää vedettyä perästä sitä pihalle?
En tiedä...
eiks 6-tonnisessa saa enää vedettyä perästä sitä pihalle?
Muistaakseni siitä joutuu vähä purkamaan työntövarren kiinnikkeitä enempi pois edestä. 903:ssa ei ollu ku työntovarren korvakko 3 pultilla sen ulosoton akselin luukun edessä.
Heikki L
04.01.2015, 20:36
http://fin.auto24.ee/used/1152797
tietääkö joku tälläisestä? saisiko suomen rekisteriin?
Olis kyllä niin pervo vehje tähän hehtaarin läntille. :)
kai tosta alvin vielä joutuu maksaan sitten ajelee vaan lautalle
Olis kyllä niin pervo vehje tähän hehtaarin läntille. :)
kai tosta alvin vielä joutuu maksaan sitten ajelee vaan lautalle
jep. ja hirmusella koneella tollane. yks on 2000e mut aika raadon näkönen.
Olis kyllä niin pervo vehje tähän hehtaarin läntille. :)
kai tosta alvin vielä joutuu maksaan sitten ajelee vaan lautalle
Eikös se ole niin ettei EU alueella työkoneista tai kuorma-autoista tarvitse alvia maksaa?
http://fin.auto24.ee/used/1152797
tietääkö joku tälläisestä? saisiko suomen rekisteriin?
Harkov video Suomesta https://www.youtube.com/watch?v=36c9wNK346E
http://fin.auto24.ee/used/1152797
tietääkö joku tälläisestä? saisiko suomen rekisteriin?
Kannattaa selvitellä tarkkaan mistä vuosimallista noiden hytit ei enää kelpaa EUvostoliittoon... Sakuillakin on myynnissä jopa uudempia mutta yleensä näkyy ylimääräinen turvakaari.
Näyttäs olevan Kirovets, ja nuitahan on suomessa kilivissä.
Ja ei ole Kirovets vaan Harkov T-150. Tehdas on eri, ja aika moni muukin asia.
Ja ei ole Kirovets vaan Harkov T-150. Tehdas on eri, ja aika moni muukin asia.
Ka, kiitos tarkennuksesta ja pahoittelut erheestä.
Tietääkö joku tästä tai oisko mahdollista käydä koeajaa?
http://www.nettikone.com/valmet/903/1333561
Naaras kehotti iltasella linkoomaan. Honrassa vaimennin punotti, kun kahteen kertaan etes takasin postilaatikolle, 400m per suunta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=330&pictureid=169897
Kelpasi amusella ajella, vaikka ei Cruisereilla ongelmaa tämän talvisista lumista ole vielä ollutkaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=330&pictureid=169898
Minkä tehoinen motti siinä linko-Hondassa on ja paljonko on lingon työleveys?
Pitäisi kans hommata joku linkovehjes tallin pihan putsaamiseen. Traktorilinkoa ei oikein kannata laittaa, kun sitten olisi kumminkin joku kivi naapurin ikkunassa, ne kun on niin lähellä. Joko tavallinen moottorilinko tai tuollainen sarvitraktori+linko -yhdistelmä. Noin tuhannen neliötä siinä on pihaa.
Ferguson tef vm 56 löytyypi.
Minkä tehoinen motti siinä linko-Hondassa on ja paljonko on lingon työleveys?
Pitäisi kans hommata joku linkovehjes tallin pihan putsaamiseen. Traktorilinkoa ei oikein kannata laittaa, kun sitten olisi kumminkin joku kivi naapurin ikkunassa, ne kun on niin lähellä. Joko tavallinen moottorilinko tai tuollainen sarvitraktori+linko -yhdistelmä. Noin tuhannen neliötä siinä on pihaa.
Oliskohan 8 hepoa? 70 cm on leikkuuleveys.
Kas, minulla olisikin Norlet-linkoprojekti vailla käyttöä, ja satasella sen saa. Siis puutarhatraktoriin tarkoitettu pelkkä linko. Moottoriton Hondan F560 on projektijonosta irrotettavissa. Toinen Kova-puskulevykin joutaisi, jos tarvetta esiintyy. Nämä kun naittaa keskenään, niin tuhannen neliötä puhdistunee lumista(kin).
Tuossa kuvassa on vastaava:
http://image.nettix.fi/extra/itemimg/1228001_1228100/norlett-sarvitraktori-1228045_l_45960d110e757145.jpg
http://www.nettikone.com/valmet/1102/1377368
saattas olla siistimpi ku ei ois menny maalailee :D
Valmet 502 nostolaite kenkkuilleee, lingon kans toimii ihan ok mutta kun perälevy on niin ei ole painoa tarpeeksi ja oireet on että kun levyn nostaa ilmaan niin menee minuutti tai kaks ennenkuin tajuaa laskeutua =)
Kummeneeko öljynvaiholla vai joutuuko perärepun aukoon?
Valmet 502 nostolaite kenkkuilleee, lingon kans toimii ihan ok mutta kun perälevy on niin ei ole painoa tarpeeksi ja oireet on että kun levyn nostaa ilmaan niin menee minuutti tai kaks ennenkuin tajuaa laskeutua =)
Kummeneeko öljynvaiholla vai joutuuko perärepun aukoon?
Onko siinä laskunopeudelle namikkaa, sijaintia en muista mut melko yleistä suomessa se nuppi/kahva repiä pois :(
Valmet 502 nostolaite kenkkuilleee, lingon kans toimii ihan ok mutta kun perälevy on niin ei ole painoa tarpeeksi ja oireet on että kun levyn nostaa ilmaan niin menee minuutti tai kaks ennenkuin tajuaa laskeutua =)
Kummeneeko öljynvaiholla vai joutuuko perärepun aukoon?
702 teki joskus samaa, paluupuolella tukos...
pitteepä kaverilta kysellä tuosta laskunopeuden säätö namiskasta kun onhan se 865:sessa vallussakin. Onko 502:sessa paluu puolella minkäälaisia suotimia`?
Tossa 502 käsikirja, siitä opiskelemaan nistolaitteita.
http://www.valtra.fi/wwwresources/literature/fi/Valmet502_k%C3%A4sikirja_FI.pdf
No ny on meidänkin talous saatettu varsinaiseen traktorikantaan: Volvo BM 2204 Ålö-etukuormaajalla.
luppakorva
20.07.2015, 18:34
Onkos "britti" Volvo unelmien täyttymys? 😊
Lasketaanko työpaikan ratet? :p
mulla tommonen> http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7410&pictureid=174581
oli halapa ja ajokuntoinen.:p
Onkos "britti" Volvo unelmien täyttymys? 😊
Tässä vaiheessa: EOS.
Tai on, koska ei minulla ole ollu oikeata tratoria tätä ennen.
nyt rupes ahistammaan...
Liikaa voimaa vai vaijeri varppi koukkujen ympärille
Joskus kattelin, ettei siinä pahemmin päätä palella kun nostovarsien silmistä vaijeri läpi ja vedettävää vehkeeseen yhteen kohtaan
Myöhemmin kattelin kun samainen isäntä tilaili k-rautaan uutta nostovartta, mainihtin sit myyjälle, et tilaappa toinen samaan syssyyn
Oli sekin parissa viikossa kadonnut hyllystä.
Tollasella yhdistelmällä koitin lauantaina pistää rankakasalla raivopäisesti kampoihin klapikoneelle. Myönnän tappioni, mutta syytän huoltoa, koska s-kaupan säästövissyn suolattomuus johti nostokäden kramppaamiseen. Ensi kerralla otan matkaan omat olvilaiset juomat! ;)
Anopin perintö-Volvo BM 230 Viktor ja Hakki sirkkeli ruuvilla. Voidaan sanoa, että meillä perheessä on käytetty Volvo-traktoreita jo kolmessa polvessa! :D
Tämmönen tuli tehtyy meitin 500m hiekkatien lanaukseen.
Hyvin pelaa :)
http://i7.aijaa.com/b/00021/14136468.jpg
Tollasella yhdistelmällä koitin lauantaina pistää rankakasalla raivopäisesti kampoihin klapikoneelle. Myönnän tappioni, mutta syytän huoltoa, koska s-kaupan säästövissyn suolattomuus johti nostokäden kramppaamiseen. Ensi kerralla otan matkaan omat olvilaiset juomat! ;)
Anopin perintö-Volvo BM 230 Viktor ja Hakki sirkkeli ruuvilla. Voidaan sanoa, että meillä perheessä on käytetty Volvo-traktoreita jo kolmessa polvessa! :D
Meillä 320 volvo ja parinvuodenpäästä saa 5polvi ruveta harjottelemaan 😁
Minulla on fiat 680 tdh piha konneena. Hyvä sillä on polttopuut ajella ja lumi hommat tehä.
hiluvitkutin
09.08.2016, 09:22
Valmet 8550 mega -97
Nyt huomasin sellasen että tiukassa paikassa nelivedolla etuveto "ripeää".
Millanen remontti eessä? Tuskin kuuluu tehä sillai...
Valmet 604t, mistähän löytyis koneen kiristysmomentteja? tai vaikka jonkulainen manuaali?
Valmet 604t, mistähän löytyis koneen kiristysmomentteja? tai vaikka jonkulainen manuaali?
Tuossa sivun alaosassa momentteja: http://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=44620
Tuossa sivun alaosassa momentteja: http://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=44620
Katoppas, menny tuo ohi vaikka guuglailla tässä. Kiitos!
hiluvitkutin
05.02.2017, 21:39
Valmet 8550 mega -97
Nyt huomasin sellasen että tiukassa paikassa nelivedolla etuveto "ripeää".
Millanen remontti eessä? Tuskin kuuluu tehä sillai...
Joo täähän muute selvis.
Toisen merkin huollossa tehty remontti, parisataa tuntia sitten.
Olivat jättäny nelivedon pakan kiristyksen lukitusmutterin pois. Lisäksi selvisi että pakalta toisesta päästä puuttui laakeri kokonaan. Yms muuta pikku kivaa. Aika ammattilaisia!
Kaitsu67
19.01.2019, 18:52
Onkos tollanen Massikka 165 MP millainen vekotin?
Ei rankkaa käyttöä, enempi satuinnaista (kuten lumitöitä, painavien nostelua/siirtelyä yms.)
Lerssinen
19.01.2019, 18:56
No ihan huippupeli moneen hommaan :cool:
Helppo ylläpitää, osia/apuja saa ja on aika toimintavarma vanhanakin.
Kaitsu67
19.01.2019, 19:03
No ihan huippupeli moneen hommaan :cool:
Helppo ylläpitää, osia/apuja saa ja on aika toimintavarma vanhanakin.
Onko jotain "tyypillistä" vaivaa, mitä kannatta zekata/huomioida, jos on ostoaikeissa/kokeilee moista vekotinta?
Lerssinen
19.01.2019, 19:22
Moottori voi olla harva tai syöttöpumppu loppu, lähtee silloin tooooooooooooo-oooooooooooooooooooooo-oooosi huonosti tulille joskaan se perkinssi mikään huippulähtijä ole muutenkaan, roikasta pitää lähteä alta 10 sek.
Itse multipoweri voi luistaa, voi sitä käyttää ilmankin mutta ei suositeltava.. Jos moottorijarrutus pelaa MP nopealla asennolla se on tod näk kunnossa (vastuu testistä kuulijalla). Luiston huomaa kun vedättää tosissaan jotain raskasta..
Nostolaitevikojakin on kuten kaikissa vanhoissa, jos on pihassa joku aparaatti niin se perään ja kokeilemaan nouseeko "pykältämättä" eli nousee tasaisesti ilman katkoja.. Se että laite ei pysy ylhäällä kun koneen sammuttaa on enemmän normaalia kuin vika, voi senkin toki tiukata korjaamalla hetkeksi pois.
Kaitsu67
19.01.2019, 19:27
Itse multipoweri voi luistaa, voi sitä käyttää ilmankin mutta ei suositeltava.. Jos moottorijarrutus pelaa MP nopealla asennolla se on tod näk kunnossa (vastuu testistä kuulijalla). Luiston huomaa kun vedättää tosissaan jotain raskasta.
Siis jos toi MP ei toimi, traktoria voi kuitenkin käyttää? Jos pihakäyttöä, onko sillä juuri väliä jos ei aja maantiellä? Vai porsiiko se?
Ei sillä nyt kuitenkaan mitään raskasta nostella, jos etukuormaaja niin sit aika varovaisesti...
Lerssinen
19.01.2019, 21:00
Kyllä se traktori liikkuu ilman multipoveriakin (eli mp "pienellä") mutta se kyllä pitemmän päälle särkee lisää kampetta.. Muistaakseni ferkun ohjeissa oli että vaikka ajelis miten ja missä pitää mp:tä käyttää välillä isolla puolella voitelun takia.. Sama jos pyörittää paljon ulosottoa niin mp isolla.
Meillä oli 168 ferku joskus, sillä nää on tuttuja :D
Ja jos MP pienellä niin ei ole moottorijarrua.
Meillä oli 168 ferku joskus, sillä nää on tuttuja :D
Tuollainen on sillä isolla ja lämpimällä akvaario-Palmu-hytillä? Onko sellainen millainen melutasoltaan ja pitääkö lopulta hyvin lämpöä? Traktorikuume on kova ja tähtäimessä ehkä tuollaiset isohyttiset 100-sarjalaiset. 175 oli aikoinaan isällä, mutta siinä oli kylmä IKH-hytti, joten siitä ei ole oikein verrokiksi.
Lerssinen
21.01.2019, 07:25
Puuttui molemmat ovet ja tuulilasi taisi olla ainoa paikallaan oleva = ei kovinkaan lämmin :D
hiluvitkutin
21.01.2019, 08:18
http://konedata.net/traktorit/
Tuolta löytyy hyvin perustietoa koneista.
Kuten esim. hytin melutaso.
Se multipoveri on oma yksikkönsä, joka ei tietääkseni voitele muita paikkoja, öljynpaine sille tulee muualta. "hitaan" puolen voima kulkee vapaakytkimen kautta joka multipowerin ollesa kytkettynä antaa mahdollistaa pyörintänopeuseron.
Äkkiä muisteltuna suurin puute sen toimimattomuudesta on moottorijarru.
Mietin tuota voitelua, mutta en saa päähäni mikä systeemissä menisi rikki jos mp:tä ei käytä.
Ensioire multipoverissa minkä itse olen havainnut, on matalilta kierroksilta väännätyksessä luistamisen yrittäminen 188:ssa. Asialle ei ole tehty mitään kun pienellä kierroslisällä ongelmaa ei ole.
Äkeen vedossa sain 185 Mp:n särkymään, alkuun luisteli ja sitten ei juurikaan pitänyt, ainakin viimeiset 15 vuotta ollut täysin hengetön :D tosiaan nopeuden ja moottorijarrun puute ikävimmät oireet, muuten tuntuisi kone pelaavan..
Kaitsu67
22.01.2019, 00:38
Pihakäytössä moottorijarrutuksella ei varmaan ole suurta ongelmaa jos ei toimi, maantiellä varmaan haittaa enempi.
Sutiikos tollanen 165:nen miten pahasti ketjuilla talvella, vaatiko takapainon jos kauha edessä?
Ellen "väärin erehdy", MultiPover- vaihteisen Massikan Ominaisuus, ei Vika, on se, että MP "pienellä" sen moottorijarrutus ei toimi - eikä kuulukaan toimia. MP nopeammalla puolella moottorijarrutus toimii normaalisti. MP:llä vaihdetaan kytkintä käyttämättä noin neljännes hitaammalle-pienelle, lisää vetovoimaa ja vastaavasti isommalle, nopeammalle;) Meillä oli aikanaan 175 MP, tuli aika tutuksi!
Kaitsu67
27.01.2019, 19:26
On kahdenlaisia miehiä. Tavallisia, ja niitä kenellä on traktori...
RUMARACING
TROOPER 2.8, SJ410
Liityin nyt jälkimmäisten joukkoon....pihassa tollanen apulainen erinäisiin hommiin.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5986&pictureid=218498
Ellen "väärin erehdy", MultiPover- vaihteisen Massikan Ominaisuus, ei Vika, on se, että MP "pienellä" sen moottorijarrutus ei toimi - eikä kuulukaan toimia. MP nopeammalla puolella moottorijarrutus toimii normaalisti. MP:llä vaihdetaan kytkintä käyttämättä noin neljännes hitaammalle-pienelle, lisää vetovoimaa ja vastaavasti isommalle, nopeammalle;) Meillä oli aikanaan 175 MP, tuli aika tutuksi!
On se ominaisuus, tulee juuri siitä vapaakytkimestä.
Saadaan 2 nopeutta yhdellä kytkimellä.
Kaitsu67
27.01.2019, 23:51
Ellen "väärin erehdy", MultiPover- vaihteisen Massikan Ominaisuus, ei Vika, on se, että MP "pienellä" sen moottorijarrutus ei toimi - eikä kuulukaan toimia. MP nopeammalla puolella moottorijarrutus toimii normaalisti. MP:llä vaihdetaan kytkintä käyttämättä noin neljännes hitaammalle-pienelle, lisää vetovoimaa ja vastaavasti isommalle, nopeammalle;) Meillä oli aikanaan 175 MP, tuli aika tutuksi!
Niin, paitsi Massikka jota kävin katsomassa, siinä ei toiminut MP, siis nopealla puolella, eli siinä ei ollut lainkaan moottorijarrutusta. Saattaa olla mielenkiintoista isommassa alamäessä...:rolleyes:
Liityin nyt jälkimmäisten joukkoon....pihassa tollanen apulainen erinäisiin hommiin.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5986&pictureid=218498
Nelitonninen? Hieno peli :cool:
Se verkutsonnin multipowerin toimimattomuus johtuu käytännössä todennäköisimmin joko käyttövivuston liikeradan viasta (joku liitos löysällä, käsky ei mene venttiilille asti), mp-kytkinpakan liian pienestä öljynpaineesta (pumppu kulut?) tai pakan kitkalevyt on kuluneet loppuun. Kuulemma vähän huonosti on niitä kitkalevyjä enää saatavilla, tiedä sitten hänestä tarkemmin.
Kaitsu67
28.01.2019, 09:38
Nelitonninen? Hieno peli :cool:
Viistonninen on tämä.
Liityin nyt jälkimmäisten joukkoon....pihassa tollanen apulainen erinäisiin hommiin.
Onpa ihana! Onnea ja menestystä. :)
BJ-40/76
28.01.2019, 19:32
Niin, paitsi Massikka jota kävin katsomassa, siinä ei toiminut MP, siis nopealla puolella, eli siinä ei ollut lainkaan moottorijarrutusta. Saattaa olla mielenkiintoista isommassa alamäessä...:rolleyes:
Massikan jarruista ei ole kokemusta, mutta mm. vanhemman majorin jarruista jonkin verran.
Jos eivät ole ratkaisevasti paremmat, niin en uskaltaisi lähteä vähänkään raskaamman kärryn/reen kanssa kovinkaan kummoiseen alamäkeen, JOS moottorijarrutus ei toimi.
Ainakin Majorissa jarruttaminen perustuu siihen, että mennään tarpeeksi pienellä vaihteella mäkeä alas; ja nimenomaan koko mäki.
Jos (kun:eek:) pienemmälle vaihtamien epäonnistuu, niin aika äkkiä rumpujarrut alkoi lämpeämään, ja menettämään tehoaan.
Monta Leskeä tullut Suomenmaahan siitä, että alamäkeen traktori on "valtaantunut" ja "pomppinut" pois tieltä.
Tuossa omassa 820 Belaruksessa on kuivat levyjarrut, siitä huolimatta en uskaltaisi laskea isolla kuormalla isompia mäkiä jarruihin luottaen, vaan pienemmällä vaihteella muuttorijarrutuksella.
Belaruksen jarrut kunnostettu, siis vaihdettu uudet levyt, (paisuvaiset oli uudenveroiset, uudet jäi hyllyyn) ja oikein säädettynä menee kuivalla asfaltilla suttiin.
Lerssinen
28.01.2019, 19:50
Sama wanhankansanjuttuhan siihenkin pätee, se millä vaihteella mäki noustaan myös lasketaan..
Olen joskus ajanut takapotku-intternationalilla mikä ensin kiihdytettiin siihen alta 40 maksimiin, pukattiin ulosotto isolle ja vaihde vapaalle jolloin vetävä kärry tuuppasi sitä jotain kuuttakymppiä.. Arvioisin menon aikalailla yhtä pelottavaksi kuin pv suzukilla 80.
Kyllä tuo traktori kyyti on paljon pahempaa...
Oiskohan peräti kaikissa multipowereissa märät monilevyjarrut.
Äkkiseltään muistelisin että ei kyllä jarrujen kans oo tarvinnu tapella 188:ssa.
Kaitsu67
29.01.2019, 00:53
Mites noi lumiketjut oikeaoppisesti näissä vehkeissä kiristetään?
Oikea puoli on napakasti renkaan päällä, mutta vasen on aika löysän oloinen ja vaatisi ilmeisesti kirrausta. Pitääkö ens laskea paineita vai miten olis paras toimia?
Jostain muistelen myös joskus kuulleeni, että ketjut pitäis olla pikkasen löysällä, että toimivat paremmin. Vai olenko nähnyt unta?
dodge3500
29.01.2019, 06:21
Samaa oon kuullu et vähän löysällä.
Kuulemma hajoo helpommin jos on kireät
Mummolan naapurin pappa opetti aikanaan, että ketjut pitää olla niin löysät kun vaan mahdollista. Pitää paremmin (?) ja lumi irtoo ketjuista.
Lerssinen
29.01.2019, 07:09
Vähän käytöstäkin se riippuu, jossain vähäisessä mökki/pihakäytössä se ja sama kunhan päällä pysyy..
Tiellä pitää olla pikku "pussi" mikä kilahtelee kilikati - kilikati - kilikati mutta jos metsässä ajetaan sais olla piukalla..
Kun nyrkki menee poikittain sivuketjun ja renkaan väliin on aika hyvä.
hj 60/61
29.01.2019, 11:32
Tämmönen porkkana tuli meille viime kesänä, ajelin sen virroilta kotiin, vajaa viis tuntia... Olkalaakeri oli syönyt itselleen uusiks pesän, joten käytin akselin pois ja koneistuksessa, taas on pyörät suorassa...
Kiristys tapahtuu sivuketjuista, saman renkaan kummankin laidan ketjut yhtä kireälle, muuten ketju siirtyy renkaan keskilinjalta sivuun. Ei metsässä eikä pihallakaan saa olla liian kireällä, tuo "nyrkki väliin" sattaa olla "ihan melkein" käypä ohje. Ketjun pitää olla sen verran löysällä, että vauhdissa irtoaa renkaan pinnasta ja puhdistaa lumet ja jäät veks. Nimim just puolimetrisessä hangessa seikkailin pottopuusavotalla- ja vielä: nelikossa pidetään ketjut jokapyörässä - ellet halua pelleillä huonosti kulkevalla ja vielä huonommin ohjautuvalla;)
Lerssinen
29.01.2019, 21:03
Justiin olin "metällä" hakemassa painekyllästettyjä tukkeja.. Epäkurantisti ketjut vain takasissa ja vieläpä kireällä :o
https://karavaanari.org/kuvat/1548774056.jpg
Purkavat vanhaa linjaa tuossa yka-oulainen välillä niin oon nuita kelkkonu kotia parikymmentä, alkaa tulla katosta :cool:
Itellä Valtrassa liikenneketjut takana ja etusissa ruuvinastat hyvin pelittää. Käyttö lähinnä yksityistien aurausta. Vuodessa tulee puuta ajettua mettästä alle kymmenen kuormaa ja on siinäkin kevytketjut kestäneet katkeamatta. Pito ei tietenkään metsässä ole noilla paras mahdollinen.
james_III
29.01.2019, 21:38
Itellä on vaan jotkut roheemmat kuorkin nastat takana ja suolavettä renkaissa, yllättävän paljon tarjoaa pitoa noikin. Tarve vain pihan ja tiepätkän auraus, miettiny olisiko mitään apua ruuvattavista nastarivistä eturenkaisiin, takavedosta kyse. Ongelma siis ohjauksessa, kun on painavampaa lunta ja suora tie. Aurahan on kiinteesti heittämässä kaikki lumet vasemmalle, kättä pystyyn vaan ketä tän teki :D
Ohjaukseen auttaisi varmaankin sopiva lisäpaino keulaan, mutta nastat vetämättömiin etupyöriin... Lierkö kukaan kokeillut?
karvanoppa
02.02.2019, 14:38
Fordson Power Major tuli syksyllä hommattua pikku projektina, eilen ajoin jo ajamalla tallista ulos. :)
Asiaan kuuluva patina saa jäädä pintaan. ;) Kilpipeli, Vaikka umpiruosteinen rekisterikilpi ei erotu kuvasta... :p:p
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=186&pictureid=218593
james_III
08.02.2019, 19:54
Suohirviö on näillä lumilla toiminu nyt niin hyvin, että menin oikein ja ostin oikein genuiinin sisudieselin ilmansuodattimen, vanhasta kun sato lumi läpi. Ainoastaan kaikki sähköt on totaalisen hukassa mutta meilläpäin niin pienistä asioista ei murehdita ollenka kun kyseessä tämä laite :D
dodge3500
08.02.2019, 21:52
Suohirviö on näillä lumilla toiminu nyt niin hyvin, että menin oikein ja ostin oikein genuiinin sisudieselin ilmansuodattimen, vanhasta kun sato lumi läpi. Ainoastaan kaikki sähköt on totaalisen hukassa mutta meilläpäin niin pienistä asioista ei murehdita ollenka kun kyseessä tämä laite :D
500?
james_III
08.02.2019, 22:21
500?
700
dodge3500
08.02.2019, 22:31
itellä ollu 500,700 ja 702
Näytti vaan toi lokari muisti kuvan mukaan 500:lta
Kaitsu67
21.04.2019, 17:15
Trukkipiikit testissä, lumikauha ja takalana jäivät kesäteloille.
Allaolevista pikkukuvista klikkaamalla isommiksi näkee kun ton nostosilmukan tilalle
voi vaihtaa vetokuulan, voi puomilla siirrellä autoja tarvittaessa. Ja noihin sopii vähän järeämmätkin nostoketjut. :rolleyes: Piikkien leveyttä voi säätää, lukitukset oli vähän jumissa, mutta nyt toimii, eli voi vaikka siirtää ton nostosilmukkapiikin keskelle. :cool:
EDIT: niin, toi ei ole vielä maximinostokorkeus, nousee vielä ylemmäs kuin kuvissa.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5986&pictureid=219893
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5986&pictureid=219894
Tuommoinen sieltä tänään trailerilta pihamaalle putosi perälevynsä kanssa. Kuljetuksineen ja laitteineen (perälevy ja ketjut) jäi hinnaltaan alle kolmen tonnin. Ensimmäiset vahaukset on tietysti tehty, pitää sipistellä lisää kunhan ehtii.
https://live.staticflickr.com/65535/48145529607_058a677624_b.jpg (https://flic.kr/p/2gmsqA4)
P1260268 (https://flic.kr/p/2gmsqA4) by Aki Härkönen (https://www.flickr.com/photos/149958372@N06/), on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/48145529532_a1d4ca82de_b.jpg (https://flic.kr/p/2gmsqyL)
P1260269 (https://flic.kr/p/2gmsqyL) by Aki Härkönen (https://www.flickr.com/photos/149958372@N06/), on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/48145438916_ba6f73a935_b.jpg (https://flic.kr/p/2gmrXCq)
P1260270 (https://flic.kr/p/2gmrXCq) by Aki Härkönen (https://www.flickr.com/photos/149958372@N06/), on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/48145438841_20cea7c81f_b.jpg (https://flic.kr/p/2gmrXB8)
P1260271 (https://flic.kr/p/2gmrXB8) by Aki Härkönen (https://www.flickr.com/photos/149958372@N06/), on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/48145438771_946b0b89e1_b.jpg (https://flic.kr/p/2gmrXzV)
P1260272 (https://flic.kr/p/2gmrXzV) by Aki Härkönen (https://www.flickr.com/photos/149958372@N06/), on Flickr
Kaitsu67
28.06.2019, 20:43
Komia on! :cool:
Julle vaan
28.06.2019, 23:01
On kopakan näkönen kuusvitonen. Nyt otat ja tarkastat ihan ensimmäisenä takanapojen planeettapyörästöjen öljyt kun näkyy toinen puoli vähän mähivän vanteelle. Tuossa kuusvitosessa on vielä heikommat kahdella pikkurattaalla olevat planeetat mitä uudemmissa satasarjalaisissa ja noihin vanhan mallin planeettoihin alkaa osat olla suomesta todella hakusessa.
Nii ja kato tuupista Kuutamosonaatin parhaat palat:D
Hyvä vinkki, pitää tuohon muutenkin vaihdella kaikki öljyt, niin hoksaa nyt katsoa nuokin samalla.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4724&pictureid=221364
Tommonen Vallu tuli hankittua lumikolan korvikkeeksi
karvanoppa
08.07.2019, 07:36
Eilen haettiin majorille kaveri, oli zetori menossa paaliin niin piti pelastaa, käyntikuntoinen peli kuitenkin vaikka 15 vuotta seisonut :)
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=186&pictureid=221762
Kaitsu67
07.10.2019, 11:55
Mitäs öljyä porukka on laittanu 5000:en Fordin moottoriin? (3,8 ja vm. -66)
Delvac 1400? Monitraa? Talveks ajattelin 10W-30 viskositeettia, mutta mikä olis hjuva? :rolleyes:
Kaitsu67
21.11.2019, 21:21
Ölpät on vaihdettu, mutta kiehutusnesteiden kanssa vähän kinkkistä, tilavuus on 14,5 litraa speksien mukaan, mutta sisään saanut menemään vasta reilut 7 litraa. :mad: Alkaa tulemaan yli.
Onko tossa jossain ilmausruuvia minkä vois avata et menis loputkin?
Pyörittelin jo hetken, mutta jos pitäis käyttää et termari aukeaa, niin pelko persiissä että noin vähillä nesteillä homma ei onnistukkaan ja polttaa kansipahvin :confused:
Ölpät on vaihdettu, mutta kiehutusnesteiden kanssa vähän kinkkistä, tilavuus on 14,5 litraa speksien mukaan, mutta sisään saanut menemään vasta reilut 7 litraa. :mad: Alkaa tulemaan yli.
Onko tossa jossain ilmausruuvia minkä vois avata et menis loputkin?
Pyörittelin jo hetken, mutta jos pitäis käyttää et termari aukeaa, niin pelko persiissä että noin vähillä nesteillä homma ei onnistukkaan ja polttaa kansipahvin :confused:
Ei noista vehkeistä ihan pienellä pahvi mene, moneen kertaan on noista vanhuksista nesteet karannu vähiin eikä yhtään tiivistettä. Todennäköisesti ei ole vaan vanhoja saatu lähellekään kaikkia pois.
zuitsisti
19.02.2020, 10:48
Täytyypä lisätä tänne oma neliveto "projekti"! :D
artsi777
22.02.2020, 21:42
Täytyypä lisätä tänne oma neliveto "projekti"! :D
Vallu näyttää siltä että on jo hetken saanut olla paikoillaan. Onko paljonkin projektoitavaa?
Technics
14.03.2020, 17:51
Onko kuka irrotellu viimeks valmet 505 syöttöpumppua? Jakopään ratas pitäs tempaista irti ulosvetäjällä joka tulee kahdella pultilla rattaassa oleviin kierrereikiin. Millähän kierteellä ne mahtaa olla ja mikä lie reikäväli? Vois valmistella ulosvetäjän valmiiks kun on vähä hankala paikka mitata...
Onko kuka irrotellu viimeks valmet 505 syöttöpumppua? Jakopään ratas pitäs tempaista irti ulosvetäjällä joka tulee kahdella pultilla rattaassa oleviin kierrereikiin. Millähän kierteellä ne mahtaa olla ja mikä lie reikäväli? Vois valmistella ulosvetäjän valmiiks kun on vähä hankala paikka mitata...
Pumpunpyörän kierteet ovat ihan vaan M8. Reikäväliä en tiedä, mutta jotain 50-60 mm?
Technics
16.03.2020, 15:26
Kiitokset! Pitää suunnitella ulosvetäjä valmiiks, touhuun alan vasta joskus kuhan kelit paranee... ellei sitten kokeile kaupata tuota tuommosenaan, kellään tarvetta pikku huolenpitoa vaativalle vallulle? :D
zuitsisti
30.05.2020, 23:52
Jaa, artsi oli kommentoinut, tässä myöhästynyt vastaus!
Näyttää nykyään tältä, olen vaihdellut öljöjä ja arponut mistä tuo orastava Valmetin korjaus harrastus alkaa :D:D:D
artsi777
01.06.2020, 06:10
Jaa, artsi oli kommentoinut, tässä myöhästynyt vastaus!
Näyttää nykyään tältä, olen vaihdellut öljöjä ja arponut mistä tuo orastava Valmetin korjaus harrastus alkaa :D:D:D
Eipä ole kiire vastailla ;) Asiahan on edennyt ja hyvältä näyttää :)
Tuon ikäisen Valmetin korjaaminen on hyvä harraste, kun eihän noi normikäytöllä edes mene rikki. :D
Fergusonia tuli silloin edellisenä kesänä hankinnan jälkeen laiteltua hieman paremmaksi, vaikka mitään ei tuossa mitään varsinaisesti rikki ollutkaan. Tuli uudet renkaat ympäriinsä, valot eteen ja taakse, laturi, tuntimittari vaijereineen ja pyörittimineen, hehku ja virtalukko, ratti ja repullinen niveliä. Aurauksetkin säätelin, niin ei vetele tiellä liikkuessa. Petollinen tuollainen vanha traktori, kun osia löytyy lähikaupasta. Ei ihan sitä, mihin kasarijapseja harrastaessa on tullut totuttua. Kiillottaa ja vahatakin piti välillä.
Viime talvena ei kovin paljon tunteja tullut, kun lunta ei niin kauheasti tullut edes täällä Pohjois-Karjalassa, mutta liikettä tämä sai kuluneena kesänä mopon korvikkeena. Pisimmät valoisina kesäiltoina ajetut reissut olivat yli 60 km mittaisia. Kylilläkään liikkuessa eivät puineet nyrkkiä, vaan eleet olivat yleisesti positiivisen puolella.
https://live.staticflickr.com/65535/50048600062_01296fb1dc_b.jpg (https://flic.kr/p/2jfCa8C)
P1280766_sc (https://flic.kr/p/2jfCa8C) by Aki Härkönen (https://www.flickr.com/photos/149958372@N06/), on Flickr
https://live.staticflickr.com/65535/50048600542_849afa50b4_b.jpg (https://flic.kr/p/2jfCagU)
P1280756_sc (https://flic.kr/p/2jfCagU) by Aki Härkönen (https://www.flickr.com/photos/149958372@N06/), on Flickr
Työkäyttöä kesällä tuli lähinnä polttopuun ajossa ja pihatietä lanatessa.
https://live.staticflickr.com/65535/49939121238_0f392730d6_b.jpg (https://flic.kr/p/2j5X3TG)
P1280705_sc (https://flic.kr/p/2j5X3TG) by Aki Härkönen (https://www.flickr.com/photos/149958372@N06/), on Flickr
Lerssinen
28.11.2021, 18:55
Otin ja putsailin pihan 60 luvun kalustolla, meni melkein tunti :D
Voittaa se silti kolan mutta taidan silti jatkossa putsailla hieman uudemmalla kalustolla :p
John deere 6230 rupes hyrskyttämään. Kierrokset kun nousee yli 1500 loppuu hyrskytyskin.
Mistäs lähtisi vikaa etsimään?
https://photos.app.goo.gl/V47AzdTTPrJoyYE2A
https://photos.app.goo.gl/LHtc1BXjntJ8ujWs8
Siinä talon pienin rattori. Vähän kalseeta kyytiä näillä keleillä.
BJ-40/76
23.12.2021, 18:12
John deere 6230 rupes hyrskyttämään. Kierrokset kun nousee yli 1500 loppuu hyrskytyskin.
Mistäs lähtisi vikaa etsimään?
https://photos.app.goo.gl/V47AzdTTPrJoyYE2A
https://photos.app.goo.gl/LHtc1BXjntJ8ujWs8
Onko tehot tallella? ja vedättäessä toimii normaalisti myös pienillä kierroksilla?
Minkälaisella syöttöpumpulla tuo on? vai onko commonrail?
Jos jakajapumpulla, ja ei saastelaitteita pakoputkessa, niin minä antaisin reilusti 2T öljyä, kuulostaa että joko suutin taikka pumppu jumii, ja sehän ei olisi mikään ihme, nuo nyky dieselit/ Mpö on niin "kuivaa" tavaraa, varsinkin talvilaadut.
P.S eihän tuohon ole tuotu polttoainetta AIV- happo astialla?
Onko tehot tallella? ja vedättäessä toimii normaalisti myös pienillä kierroksilla?
Minkälaisella syöttöpumpulla tuo on? vai onko commonrail?
Jos jakajapumpulla, ja ei saastelaitteita pakoputkessa, niin minä antaisin reilusti 2T öljyä, kuulostaa että joko suutin taikka pumppu jumii, ja sehän ei olisi mikään ihme, nuo nyky dieselit/ Mpö on niin "kuivaa" tavaraa, varsinkin talvilaadut.
P.S eihän tuohon ole tuotu polttoainetta AIV- happo astialla?
Kierroksilla tehot tallessa. Commonrail vehe.
On tuotu happoastialla diiseliä mutta samat kannut ollut käytössä yli 10v.
Wihurin miehet kävivät lukemassa vikakoodit ja reilipainetta herjasi. Olin kerennyt lorauttaa 2t öljyä tankkiin niin vika korjaantui itsestään..syy vai sattumaa..mene ja tiedä
Lerssinen
06.02.2022, 11:39
Lunta alkaa sopivilla nurkilla olemaan riittoisasti :p
Kaitsu67
06.02.2022, 22:26
Viistonninen Foordi on täälläkin ollu hommissa. Kuva viikko sitten otettu, nyt on lunta tullu melkosesti lisää...
Viistonninen Foordi on täälläkin ollu hommissa. Kuva viikko sitten otettu, nyt on lunta tullu melkosesti lisää...
No nyt on kauha konetta myöten! :D
Kaitsu67
08.02.2022, 18:10
Kuvakulma ja kännykkäkamera taitaa pikkasen antaa "Lapinlisää" kun nyt itekin tarkemmin kattoo :rolleyes: , lana taasen näyttää tosi pieneltä, ei sekään kyllä mikään hirveen iso ole.
Laitoin Kaitsun vanhaan lelutraktoriin koemielessä auran, kun sattui lähistöltä edullisesti löytymään. Taakse laitoin traktorin vetokuviolla olevat renkaat ja ketjut päälle. Yllättävän hyvin tuollakin lunta lykkää. Odotukset ei kovin korkealla olleet kyllä.:D
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=374&pictureid=238705
Kaitsu67
09.02.2022, 00:04
No katos :) joo, toi oli enempi ruohonleikkuuhommissa itselläni, mutta oli mullakin tohon aikoinaan puskulevy ja jonkun kerran lumia tuli pukattua edellisessä kortteerissa, kun oli vähemmän aurattavaa, kyllähän se onnistu jos ei ollut liian paljon ja liian märkää lunta...tosin ne orggiskumit oli vähän turhan sileäkuvioiset ketjuillakin.
Tälläkin vehkeellä oli viime talvena käyttöä.
Tämän talven traktorihommat on olleet lähes täysin auraamista ja muuta lumen luontia. Juniori on joskus Unimogilla tuurannut. Seuraavaksi pitäisi ajaa talvella tehdyt koivukuidut metsästä verstaalle klapitettaviksi.
dodge3500
28.05.2024, 08:16
Mistä lähtis ettiin vikaa kun taka nostolaite ei nouse? mutta jos käsin nostaa varsista niin jää kyllä ylös. Pumppu kunnossa. Valmet 702 kyseessä
Vortsoni majori vm 1957, jarrut ei toimi mutta muuten säksättää menemään. Täytys tehdä jarrupoka, uudet pinnat kenkiin jo hommattu. Puuttuu vaan niin järeä työkalut että saisi renkaanpultit auki. Ostaessa oli öljyn seassa vettä mutta nyt ei ole kertynyt kun vaihtoi öljyt ja nesteet. Samalla sekaan öljyyn tiivisteiden pehmitysainetta ja jäähdytysnesteeseen jotain paikka ainetta. Termarikin näytti puuttuvan. Kampuran stefakin lakkasi vuotamasta lisäaineen jälkeen. Toinen takarengas on ihan eri kokoa kun toinen mutta ei oo vielä haitannut.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=171&pictureid=245199
hiluvitkutin
29.05.2024, 05:35
Mistä lähtis ettiin vikaa kun taka nostolaite ei nouse? mutta jos käsin nostaa varsista niin jää kyllä ylös. Pumppu kunnossa. Valmet 702 kyseessä
Onko sulla muut vipuset oikeessa asennossa? Montaahan niitä ei oo.
Mistä lähtis ettiin vikaa kun taka nostolaite ei nouse? mutta jos käsin nostaa varsista niin jää kyllä ylös. Pumppu kunnossa. Valmet 702 kyseessä
Onko vika tullut nyt yllättäen, eli kone toiminut aiemmin, vai onko kone hankittu tällaisena?
Miten "pummpu kunnossa" on todettu - mittaamalla paine esim. jostakin hydrauliikan pikaliittimestä vai jotenkin muuten? Onko ohjauksessa mitään poikkeavaa jäykkyyttä tai muuta outoa?
Varmista nyt ainakin, että nostolaitteen vivuista sisempi, se kantikasnuppinen on säätökehän eli liikeratansa puolivälissä tai siitä alaspäin (samalla menee eteenpäin). Siinä pitäisi olla suurin paine käytettävissä. Silloin lokasuojan puoleinen, eli ulompi, pyöreänuppinen vipu toimii asennonsäätönä, eli siitä pitäisi sitten vetovarsien nousta kun vetää vivun säätökehällä ylöspäin (menee samalla taaksepäin).
Kaitsu67
30.05.2024, 22:46
Mulla olis tulossa 5000 Fordin etukuormaajan sylinterien stefojen vaihto, rupesivat tossa kevättalvella vuotamaan.
Tossa kai käsittääkseni peräöljyt ja hydraulivehkeiden ölpät on samaa ja "samassa tilassa", niin pitääköhän se lisäys tehdä jostain muualta kuin peräöljyn propusta, kun eikös siellä ole nyt normaalia enempi öljyä? Ja nyt kun ne sylkät avaa niin sinnehän pitää lisätä jo valuneiden ja irrotuksessa pois pääsevät ölpät, et mistäköhän se oikea määrä zekataan??? :confused: