PDA

View Full Version : Vedet koneeseen...


Teme_76
23.03.2004, 13:16
...ja ilmat pois. Eli millä saan 100% varmuuden ja mielenrauhan siitä, ettei sinne jää ilmaa?

Rokka
23.03.2004, 23:05
Helppo juttu on porata pieni reikä termostaattiin. Siis siihen termarin reunaan.
Poraa noin 2-3mm reikä josta ilma pääsee läpi. Kone lämpiää pikkaisen hitaammin tuon kanssa, mutta ei haittaavasti.
Lisää tietoa esim tuolta : http://forums.corvetteforum.com/zerothread?id=780448
Toimii myös muilla autoilla.

jst-10
31.03.2004, 18:37
Ei tarvi porailla reikiä kunhan käytät moottorin lämpimäksi syylärin korkki auki. Kun termari aukeaa niin ilmat poistuu koneesta syyläriin eli nestepinta syylärissä putoaa. Täytät sitten vaan syylärin täyteen ja laitat korkin kiinni siten että korkissa oleva nuoli osoittaa paisunta-astian letkuun. Täytät vielä paisunta-astian 1/2:een ja kas, koneen jäähtyessä neste virtaa paisunta-astiasta koneeseen. Lämmetessä, laajeneva neste virtaa vastaavasti paisunta-astiaan mahdollisine ilmakuplineen päivineen. Sen taas huomaat paisunta-astian nestepinnan vajenemisena, konehan on aina täysi kun paisunta-astia pitää siitä huolen.

MIC4-90
16.10.2004, 10:34
Onkos teillä tullut tälläistä ongelmaa kun ajelin eilen ja jarrutin voimakkaammin pienessä alamäessä pari kertaa niin syttyi punainen "LOW COOLANT" valo. Täytyy tarkastaa tuon ohjeen mukaan ettei ole mitään ilmaa koneessa ja että tasot on kohdallaan mut vaikutti kyllä olevan ok. Mistä moinen voi johtuu? Onko koneessa jokin häikkä ettei pysy paineet tai jotain?!? Ei vuoda mistään kyl

-The Heartbeat of my Corvette is winning-

pirre
16.10.2004, 20:24
Vastaavalainen ongelma oli kun ajoin veten laivaan ja laivasta ulos (jyrkkä ramppi). Low Coolant valo palo muutaman kerran tämän jälkeen.... yleensä kylmänä.

Firebird
17.10.2004, 16:09
Tuttu vika viime kesältä, iski juhannusreissulla. Aiheuttajaksi paljastui vuotava imusarjan
tiiviste. Aluksi vaihdoin anturin, mutta periaatteessa ilmakupla järjestelmässä voi heittää
herjan ECM:stä. Jäähdytysnestettä lisäilin ja pistin CRC:tä liittimeen, mutta "LOW COOLANT" ilmestyi aina vaan. Noh, lopulta meni tiiviste uusiksi. Noin periaatteessa jos lämmöt pysyvät aisoissa asiasta ei enempää harmia.

MIC4-90
17.10.2004, 22:22
Mulla on imusarjan tiiviste vaihdettu vajaa kaks vuotta sitten.
Mut voisko tää vika liittyy myös että tyhjäkäynti seilaa eli meinaa torkahtaa mut just ja just pysyy hengissä.IAC, akku, laturi ja muut vermeet on vaihdettu kans.

Tein sen et käytin koneen lämpöiseksi syylärin korkki auki ja sit tarkistin tasot. paisunta siliö oli aika täynnä eli oli 3/4 vettä eli voisko olla et on liikaa nestettä koneessa?



-The Heartbeat of my Corvette is winning-

Firebird
18.10.2004, 08:40
Jos sulla ei ole muuta häikkää kuin tuo "LOW COOOLANT" herja ja lämmöt pysyvät aisoissa mitään sen vakavampaa ei voi syntyä. Kuten nimi kertoo systeemi tulkitsee, että jäähdytysjärjestelmässä on liian vähän litkua. Jos lisäät litkua ylitarpeen se tulee ulos siitä säiliöstä koneen lämmettyä ja litkun palatessa säiliöön. Se anturi, joka on syylärissä kiinni voi olla syy, jos et havaitse vihreää litkua koneen alla tai missään muuallakaan.

esapee
31.10.2004, 15:56
MORO!
Tuosta Low Coolant -merkkivalosta puheenollen:
Pitääkö myös sen syttyä autoa käynnistettäessä, siis silloin kun kaikki varoitusvalot syttyvät tarkistusta varten? (kuten lataus, öljynpaine jne) Tämä tarkistusvaihe lienee siksi, että voi todeta merkkivalojen polttimoiden olevan ehjiä.
Omassa -90:ssäni valo ei syty. Kuuluuko näin olla vai olisi pottimo rikki?
Uudempien L98-koneiden Low Coolant -merkkivalon anturi on käsittääkseni paisuntasäiliön pohjassa.

JoniMan
04.11.2004, 14:57
taitaapi olla aika yleistä ton low coolant -valon syttyminen aina suuremman kiihtyvyyden ollessa kyseessä (kaarreajo, jarrutus, jne). Mutta voiko pieni jäähdytysneste pitoisuus aiheuttaa jatkuvampaa valon palamista, vaikka järjestelmä olisikin täynnä?? ...Toisaalta lämmöt pysyy 86-90 asteessa...

pirre
04.11.2004, 20:45
quote:
MORO!
Tuosta Low Coolant -merkkivalosta puheenollen:
Pitääkö myös sen syttyä autoa käynnistettäessä, siis silloin kun kaikki varoitusvalot syttyvät tarkistusta varten? (kuten lataus, öljynpaine jne) Tämä tarkistusvaihe lienee siksi, että voi todeta merkkivalojen polttimoiden olevan ehjiä.
Omassa -90:ssäni valo ei syty. Kuuluuko näin olla vai olisi pottimo rikki?
Uudempien L98-koneiden Low Coolant -merkkivalon anturi on käsittääkseni paisuntasäiliön pohjassa.


Ainakaan vuosimalleissa 84 ja 93 ei Low Coolant -merkkivalo syty virtoja päälle kytkettäessä.

esapee
05.11.2004, 13:46
[quote]Ainakaan vuosimalleissa 84 ja 93 ei Low Coolant -merkkivalo syty virtoja päälle kytkettäessä.[quote]
Kiitos tiedosta! Kojelautaa ei mielellään turhan vuoksi ala purkaa.