View Full Version : Hiacen 2L2 vm.90->
Kertokaas viisaammat mikä on kun tuntuu noista 2L2 aina hajoavan tuo nelosen kiertokangenlaakeri...Alkaa olemaan taas vaihto edessä, naputtaa
kylmänä, Mutta mikä perkele se aiheuttaa edelliskerran kun malmi oli auki (10tkm sitten) niin mitattu kampura ja veivit ja öljypumppu kaikki OK...
Note! This message was posted anonymously!
Onko sama ongelma kaikissa 2L2 moottoreissa vai ainoastaan tuossa edellämainitussa yksilössä?
Kuulostaa noin äkkiseltään että kyseiselle kiertokangen laakerille ei tulis kunnolla öljyä.
Voisko olla jonkinlainen tukos öljykanavassa,tai heittoa kanavan porauksessa et ois jääny jo tehtaan jäljiltä ahtaaksi??
Pitäishän niitten kumminkin enemmän kestää ajaa ku 10tuhatta kilometriä.
kyseiseen koneeseen on vaihdettu kaiken kaikkiaan kaksi kertaa kampura, kerran veivi ja laakerit neljä kertaa ja mittarissa alle 200 tkm...muutamalla kaverilla ollut aivan sama ongelma hiaseitten kanssa en sitten tiedä kuinka yleinen häiriö on kysymyksessä, mutta tuntuisi vähän siltä että on jo valmistus vaiheessa käynyt kämmi...mistä näit nyt sitte tietää
Note! This message was posted anonymously!
Kuulostaa jo aika yleiseltä häiriöltä.Voiskohan olla niin pitkä se nelosen kiertokangelle menevä öljykanava,että ehtii kovilla pakkasilla käynnistyksen jälkeen käymään hetken aikaa kuivana.Se vois pikkuhiljaa kuluttaa sitä laakeria.
no tuota voitelun puutetta käynnistys tilanteessa olen itsekkin ajatellut mutta taitaa olla keli kuin keli niin se käy hetken kuivana. talven ollut täyssynteettiset öljyt jotenka nyt laitan sinne normaalit jäykät mineraali öljyt jos ne pysyisi laakereilla vähän paremmin...
Note! This message was posted anonymously!