View Full Version : pajeron 2,5 land roveriin???
lacrits68
17.03.2004, 21:13
kuis mahtuis?
onnaako?
paljonko pitää "rälläköidä"?
kokemuksia?
mutu?
tapsa4x4
17.03.2004, 22:33
en ainakaan menis laittamaan esin 4ltoyota diesel tai patrollin 3.3d olis mun mielestä parempi.
saampa muuten oman pitkä PATROLLIN
\,,/_ d(o~o)b _\,,/
Miksiei lantikan omaa kiisselii?
T:Jukka
RR92
Olisko 70:n Lantikan 2.4 turpotiiseli mistään kotoisin. Ei ainakaan oo iso mitoiltaan.
- jm
KoMk ry. Off Road Team
Elä hyvä mies pilaa Lantikkaas millään riisikupin koneella!
Note! This message was posted anonymously!
No mikäs dieselkone sitten kannattas III sarjan lantikkaan laittaa? Olen ollut kahta vaihtokone lantikkaa ostamassa, mutta niissä oli alkuperäiset laatikot ja voimansiirto muutenkin aika haperon olosia. Toisessa oli fiatin 3,5 ltr diesel ja toisessa Cedricin 2,8 ltr diesel. Käsittääkseni lantikan voimansiirto ei kestä kovin voimakasta konetta. Toisaalta alkuperäinen ahtamaton dieselkone on niin lahna, ettei sillä voi pitää mitään 100km/h keskinopeutta. Minulla ei ole lantikkaa ollut, mutta ehkä sellaisen ostan ja voi olla että kone menee vaihtoon. Alkuperäisessä dieselissä on kai jotain 60 hevosvoimaa. Jos siihen sais jotain 80-90 heppaa niin se varmaan riittäs jo mulle.
Minulla olisi lähes käyttämätön vahva Pajeron laatikko ja toimiva 2,3 ltr turbodiesel myös pajerosta.
Vaihtoehtoina on kai sitten lantikan oman dieselin turbotus pajeron turbolla tai sitten koko koneen vaihto. Ja jos koko kone menee pajeroksi niin kai sillon kannattais yrittää tuota uutta pajeron laatikkoakin kun siinä olis se vitonen. Vai kuinka?
"On siitä ennenkin menty...kops!!!...meinaan kävellen"
quote:
Olisko 70:n Lantikan 2.4 turpotiiseli mistään kotoisin. Ei ainakaan oo iso mitoiltaan.
- jm
KoMk ry. Off Road Team
'
Onko lantikka joskus tehny tämmöstäki konetta?
Note! This message was posted anonymously!
mettäsika
30.05.2005, 16:20
miksei tollasta lantikoissa olevaa 300tdi konetta :)
kimmo
Ahosensetä
30.05.2005, 16:32
200Tdi olisi vielä parempi kuin 300Tdi: ei pakokaasunkierrätystä, samat suoritusarvot.
Land Rover ei ole tehnyt yhtään 2.4-litraista dieseliä. 57-61 on tehty 2-litraista ja 61-84 2 1/4-litraista vapaastihengittävää dieseliä (ihan tarkkaan 2.29), 80-luvulla 2.5-litraista vapaastihengittävää ja ahdettua konetta, 90-93 2.5-litraista ahdettua ja välijäähdytettyä 200Tdi-konetta, 94-98 saman uudempaa 300Tdi-versiota, 99 alkaen viisisylinteristä ahdettua ja välijäähdytettyä Td5-pumppusuutinkonetta ja viime vuodesta alkaen Jaguarin/Peugeotin kanssa yhteistä 2.7-litraista V6-dieseliä.
T, Antti
bj45lava
30.05.2005, 16:47
Niin, ajattelit sitten vaihtaa munan mätään munaan, ihan hyvä perusajatus kyllä, mutta eiks noita koneita ole muitakin kuin mitsun, joka taitaa olla ainoa japsimerkeistä, joka ei oo osannu konetta koskaan kunnolla tehdä.
Tää oli vaan mun mielipide.
Toyota-laatuun voit luottaa... ja paskat...
quote:70:n Lantikan 2.4 turpotiiseli
Kyse ilmeisesti läjän koneesta? Kun ei läjäkään kulje mihinkään tuon myllyn kanssa, ja se on kuitenkin suht pieni auto...
Pajeron 2,5l koneesta olen kuullut vain, että ei kestä. Ainakaan velipojan pajerossa ei ollu hyvä (meni kansia ja kiertokangen laakereita), oliko sitte vaan huono yksilö? En tiedä, mutta hyvältä se ei kuulosta...
No kestää se mitsun kone ainaki 300tkm pitempään kun land roverin oma, kuulu laadustaan, moottori.
Note! This message was posted anonymously!
Elä nyt ainakaan toyotan 2,4td konetta mene laittaan, eihän siinä kansi kestä mitään vaikka on valurautaa.
Note! This message was posted anonymously!
Ahosensetä
31.05.2005, 18:12
Lend Roverin 200Tdi ja 300Tdi ovat kyllä ainakin yhtä kestäviä ja silti tehokkaampia kun Pajeron samanikäiset koneet.
Vanhemmat koneet eivät ole yhtä kestäviä lähinnä pehmeän lohkon materiaalin vuoksi.
Tossa malliksi Pajeron mäntä ja venttiili:
http://www.offroadpaja.fi/Temp/Manta_det.jpg
T, Antti
Sekö ahosensedällä otti oman arvostelu niin lujille, että piti jostaki katella rikkoutuneen männän kuva :) Ja rikkoutumisen syyki tod.näkösesti katkennut nokkahihna :) :)
Note! This message was posted anonymously!
mä en pajeron pannuja laittais yhteenkään metsäautoon,sieltä metsästä on kuitenkin kiva tulla ajamalla kotiin reissuilta.
quote:
mä en pajeron pannuja laittais yhteenkään metsäautoon,sieltä metsästä on kuitenkin kiva tulla ajamalla kotiin reissuilta.
Eikö vitutakki, mun joutuu ite ajeleen traktorilla ;)
Note! This message was posted anonymously!
traktoreita mitä traktoreita nämä metsä autot,offi palstallahan tässä ollaankin.
mielummin himaan kuitenkin tojon pannu konehuoneessa ajamalla,kuin joku galantin tai l200-l300 "kertakäyttö" pata konehuoneessa hinaamalla.
Edited by - jjtp on 31/05/2005 20:54:51
Ahosensetä
31.05.2005, 20:25
Ei se niin vaikeaa ollut, mulla on toi hyllyssä ...
Mulla oli pitkä Pajero 88-95 (240' km). Siihen moottori- ja vaihteistoremppa. Toi mäntä on asiakkaan autosta. Eikä ollut jakohihnan vika, venttiilille vaan tuli tunnit täyteen ...
Saat männän ja venttiilin muistoksi, jos haluat.
T, Antti
PS. Oli mulla myös Toyota FJ40 ja Datsun Patrol HT. Ne oli aika paljon robustimpia koneita kuin Pajero.
Edited by - Ahosensetä on 31/05/2005 21:40:00
Edited by - Ahosensetä on 31/05/2005 21:41:27
kannattaapi valita sellanen mylly missä ei oo jakopäätä laitettu hihnakäyttöseksi,on het yksi vika vähemmän ja jos tehoja haluvaapi nii turpova vaan mottorin kylykeen.
Note! This message was posted anonymously!