PDA

View Full Version : Ruosteiden eliminointi


solihull
07.03.2007, 12:06
Tervehdys!
Pitäis tuota siviiliajokkia (Rankkua) vähän viksata. Konehuoneessa on muutamassa paikassa pientä ruosteen alkua, mutta mitään isoja hiekkapuhallusjuttuja ja rälläkkäoperaatiota ei viitsisi alkaa tehdä.

Mitä kokemuksia teiltä löytyy pienten ja hankalien kohteiden ruosteenpoisto- pintakäsittelyhommista?

Ja onko noiden alumiinikoppaisten hapettumistautiin olemassa mitään keinoa hillitä / estää kupruilua muuta kuin pesu ja vahaus. Onko kokemuksia vikapaikkojen korjaamisesta helpolla ja siististi?

Speksit konehuoneessa:
-Paikat vaikeita ja ahtaita
-Jälki pitäisi olla siisti
-Kohteet pienialaisia (1x1cm- 1x5cm)
-Ei umpiruostetta vaan pintaruoste ja vähän syöpymää
-Maalivaurioita välttäen

Millä menetelmillä siis ruosteet pois ja hyvä suojaava pinta tilalle?
Mitä kokemuksia eri kemiallisista poistosysteemeistä? (hapot, ruosteenmuuntolitkut ym.?)
Mistä hyvä suojaava pinnoite? (Rostex, epoksi, zinga, ??)

TT


PS. Tiedän... tästä on jo varmasti topiceja mutta...

Lehis
07.03.2007, 12:56
Fertania olen itte käyttänyt, laimea fosforihappo. Reakoi ainostaan peltiin/ruosteeseen eli ei kuprauta maalipintaa.

Annetaan vaikuttaa vähintään 20-50h jonka jälkeen pyyhintä silkkarin poisto aineella ja korjaus maali päälle.

Ovat bling-miehet käyttäneet mm.keltapassivoitavien osien pohjusteena ja kuulemma toimii.

Kuljen jalan, Sutsu hakusessa...

solihull
07.03.2007, 13:38
Tervehdys!
Mites toi keltapassivointi oikein tehdään? Heikompaahan se on kuin sinkitys mutta onnistuuko kotikonstein?

TT

samid
07.03.2007, 18:15
quote:
Tervehdys!
Mites toi keltapassivointi oikein tehdään? Heikompaahan se on kuin sinkitys mutta onnistuuko kotikonstein?

TT



Ei taida enää onnistua keltapassivoinnit sisältää kromi 6:sta(muistaakseni tuota) eli liian kova myrkky. Kaikki keltapassivoitu tavara tulee todennäköisesti katoamaan markkinoilta

LADA Niva 1989(In Memoriam)
Mitsubishi Pajero 1991(In Memoriam)
Toyota HJ60 1983

Edited by - samid on 07/03/2007 18:18:08