View Full Version : mistä hj-60 turbolle voitelu?
jostain alipaine pumpulta sen voisi varmaanki ottaa... mutta etummaisesta vai takimmaisesta liittimestä, tee haaralla? vai onko parempaa paikkaa!
Parempi paikka on haaroittaa öljynpaine kellolta, moottorin toiselta puolelta ja jarru putkella vedellä nätisti turbolle.
__________________________________________________ ___________
Toyota HJ61,Differential Locks, Super Swampper TSL 33"
siitä isosta vai pienestä kellosta? muistaako joku millä kierteellä se olis?
Edited by - bemaripoju on 03/03/2007 21:36:18
Eipä tule mieleen se kierre.
SLCK:n palstalta pitäis haulla löytyä.
__________________________________________________ ___________
Toyota HJ61,Differential Locks, Super Swampper TSL 33"
siellä luki jotain 1/8r kierteestä! pitää vissiin hommata sellanen nippa ja vertailla! kiitos avusta!
mulla on mulla on... työmaalla tommosia R kierteisiä nippoja vaikka mitä kokoa... jossei ole nii tehdään huomenna...
hiivit vaan lähelle ja sitte TÖÖT...
Kelaperse
04.03.2007, 22:16
quote:ja jarru putkella vedellä nätisti turbolle.
Tyhmä miettii ja kysyy, riittääkö jarruputkessa se 3 millin halkasija öljylle... voip pakkasella alkaa ahistamaan??? Ainakin pajerossa ol vähän isompi halakasija turbon öljyputkessa. Mut voihan se piisatakkii..
----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html
En uskaltais käyttää jarruputkea. SisuDieseleissä on 3 ja 4 syl koneissa ulk halk 8mm putki, kuutoskoneissa 12mm. Paluu putken ulkohalkaisija 12mm pikkukoneissa, 18mm kuutoskoneissa.
Size [u]does</u> matter, Sisu A-45 (http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=35014)
Edited by - sisua45 on 05/03/2007 17:29:28
voiskohan 12mm(reikä 16 päältä) hydrauliputki olla hyvää tommoseen?
hiivit vaan lähelle ja sitte TÖÖT...
vois
__________________________________________________ ___________
Toyota HJ61,Differential Locks, Super Swampper TSL 33"
Onko oikea kierre jo selvinnyt? Itselläkin edessä jossain vaiheessa.
Ja minne siis olette vetäneet öljyn paluun? Alipainepumpun paluuletkun kauttako vai öljypohjaan hitsaamalla?
Mitenhän mahtaisi 700/900 pensa-volvon turbo hj:n turbottamiseen soveltua? Kaverilla olisi ylimääräinen tehdasuusi. Mitähän turboja niissä edes on käytetty?
HJ 60 -82
Itse kävin teettään hymatilla ton putken ja ja t-kappaleen,ei ole kallista ja saa sellaiset kierteet ja päät kuin haluaa ja on fiksun näköinen,öljyn paluu tulee niihin peltiläppiin koneen kyljessä.
Edited by - ugly_hj on 30/03/2007 06:02:38