View Full Version : SJ410 pensan paine kaasuttimessa
Tarkoitus on korvata SJ410:n mekaaninen pensapumppu sähköisellä. Haynes:n manuaali on lainassa niin ei voi sieltäkään etsiskellä tietoa. Eli mikä on kaasuttimelle tarvittava polttoaineen paine ? Siis minimi ja maksimi. Sähköisessä pumpussa ei ole paluulinjaa lainkaan, eli kaasuttimelle menevä paine pitää kuristaa sopivaan arvoon. Joku todennäköisesti on tehnyt saman homman, eli onko tuossa asennuksessa jotain erityistä huomioitavaa/ongelmakohtia ??
Tumpula Racing Team
Racingrabbit
30.01.2007, 09:21
Kokeilin suoraan sähköpumppua kaasarille ilman paluukiertoa ja kaasari tulvi.
Eli pitää rajoittaa bensanpainetta jollain.Itse ratkaisin ongelman hyödyntämällä vanhan mekaanisen pumpun kuoria.Sisuskalut pois ja umpilaippa sisään.Polttoaine kiersi vain pelkän "yläosan" kautta ja liika paine meni takaisin paluukiertoon.
mettäsika
30.01.2007, 18:09
opeleissa on kaasuttimen vieressä sellainen muovinen säiliö mistä sitten lähtee paluulinja tankille ... wink. wink.
siis löytyy ainaskin pierburg 2e (tai jotain) kaasarin vierestä
kimmo
Kaveri auttelee remontissa ja hän on noita sähköisiä pumppuja rakennellut paljon kilpa-autoihin. Hän vaan kyseli, että mikäs paine sinne suikan kaasariin tarvitaan. Paineenrajoitin on kuulemma jo valmiina mutta se pitää säätää sopivaksi suikkaan.
Tumpula Racing Team
kyläseppä
30.01.2007, 19:51
Semmoinen 0,2-0,4 bar. olis aika hyvä, riippuen kohokammion neulan tyypistä. metalli neulalla vähän vähemmän. kumineula pitää ihan mukavasti reilummankin paineen. Mut sanoisin et laita 0,3 bar. niin pelaa hyvin ja soppa riittää.
quote:
Semmoinen 0,2-0,4 bar. olis aika hyvä, riippuen kohokammion neulan tyypistä. metalli neulalla vähän vähemmän. kumineula pitää ihan mukavasti reilummankin paineen. Mut sanoisin et laita 0,3 bar. niin pelaa hyvin ja soppa riittää.
Kiitosta !!
Tumpula Racing Team
Mulla on ollut viimeset 15 vuotta Bemarissa Hücon sähköpumpun takana yhtä ykskurkkusta pysty solexia, kahta vaakaimu SK-Racinkiä ja Dellorttoo. Pumppu antaa 0.3bar, enkä oo vieläkään laittanut paineensäädintä paikoilleen. Paluulinjoja ei oo, hyvin on toiminut kaikilla kaasareilla. Neulaventtiilit ovat pitäneet.
Suomen Autoteollisuus Oy ja British Leyland Motor Corporation = Sisu A-45