Kirjaudu sisään

View Full Version : Unohtunut iskari-valmistaja

03.03.2004, 09:49
Muistaako tai tietääkö joku iskari-valmistajaa, joka ei ole Bilstein tai Koni, mutta on joku pieni keskieurooppalainen. Joku harrastaja hehkutti taanoin, että kohta tulee iskarit myös C4lle. Firma tarjosi muistaakseni C5lle kilpaiskarit. Mikä oli valmistajan nimi? Siinä taisi olla ääkkösiä ja nimi taisi olla saksalainen. Olen kiinnostunut löytämään vahtoehdon Konille ja Bilsteinin Motocross-iskareille, joista jälkimmäiset ovat radalla osoittautuneet parhaimmiksi (ruotsalainen koeajo). Ajattelin, jos tämä unohtunut merkki tarjoaisi vielä paremman iskarin! Onko jollakin Bilsteinin Motocrossit tai tuo unohtunut merkki? Konit taitavat olla vaihtoehto jokapäiväiseen käyttöön?

Note! This message was posted anonymously!

Vesa
03.03.2004, 10:45
En tiedä mutta entä Öhlins

03.03.2004, 15:41
Kiitos, Vesa.

Onko niillä C4 iskareita?

Harri
03.03.2004, 18:11
Kyl mä laittaisin vaan QA1 alle jos konit ei kelpaa sun Race-henkeen!

Brc
03.03.2004, 18:21
Mulla olis taakse C4 -96 GS:n Bilsteinit vähän ajetut..eikä olis kalliit...Parin sais 160,-€

Rokka
03.03.2004, 23:19
Jep oli Öhlinssit joita ainakin minä hehkuttelin.
Ja on ilmeisesti tulossa tämän kuun loppupuolella C4 sopivat.
(Toivottavasti tulevat)
Ekat laitetaan sitten mun autoon.
Hinta on vissiin vaan aika kova.

Timo Moisio, JZM-12

08.03.2004, 11:56
Mikä noissa ruottalaisis iskareis nii hyvä oh? Määki haluun sellaset, jos ne o superii.

Mut kuka se lupas joskus, allennuksii järjestää Konin iskareist Vetteen? Noi QA1-iskarit kuuluu mun mielest ja kuulemani perusteel iha kirkkaast tohon suht.paska pomppupötkö -ryhmään.

Terkkui Turust

Teme_76
09.03.2004, 07:31
No ne nyt vaan on legendaarista luokkaa jo. Crossia ajaneena ei ole ku pelkästään positiivisia kokemuksia noista svedupoikien tekeleistä. Säätöjä on enemmän ku riittävästi ja varaosia saa vaikka kuinka vanhoihin pumppuihin.

Itellä kävi noi konit mielessä, mut jos kerran ruottalaiset alkaa vääntää tolppia myös vetteen, ni sellasethan on sit saatava!!!

09.03.2004, 07:57
Vittu mää haluun Öhlinssit! Kui pal maksa. Voisko joku ruppee järjestää halukkail, siis joku soveliaampi ku mä. Pystyisikö monsiour Moisio järjestää tietoa, milloin saadaan tollaset iskarit? Mää oon miettyny myös Konei, mut haluun jotain jännempää.

09.03.2004, 18:36
Kerron ehkä jo huomenna lisää tietoa hinnoista ja saatavuudesta.

PS mitä useampi haluaa C4 tai C5 Öhlärit, sitä halvemmaksi se tulee.
Päästään varmaan hinnassa jopa 4000 eskon pintaan.

Timo Moisio.

09.03.2004, 20:31
4000 eskoa iskareista on paljon - muutamankertainen Koniin verrattuna. Tuohon hintaan pitäisi saada jo ilmajousitus korkeuden säädöillä.

MIC4-90
10.03.2004, 00:28
Olen vaan seurannut keskusteluu, mut täytyy kyl sanoo et aika hurja hinta tuo yli 4000euroo iskari sarjasta...auts. Itse en kyllä moisia haaveile ennenkuin auto on muilta osin täysin iskussa kun nyt on uudet bilsteinit alla.

Miten näissä iskareissa on säädettävyys? Itsetykkään race-hengestä, mutta minulle sopii kyllä iskarit ilman säätöjä koska minusta ei ole siihen että nostelisin autoa aina ilmaan ja irrottelisi vaikka ratapäiviä varten.

-The Heartbeat of my Corvette is winning-

10.03.2004, 07:22
Tuo hinta on kyl korkee. Mä luulen, et pitäydyn Konien tai Bilsteinin Motocross iskareis, jos hinta o tota luokkaa. Kyl mää pari tonnia olisin kestäny, mut neljä! Jos Vetteen pistän tollaset iskarit, en usko niiren olevan neljää kertaa paremmat ku Konit tai Motocrossit, enkä usko, et saat rahas pois sijoituksestas helpost. Konit taitaa olla säärettävätki, mut B. Moto. eivät, kai. Onk jollaki kokemuksii Bilsteini Motocrosseist?

Hiukka pettyny Turust

Teme_76
10.03.2004, 07:30
Ihmettelen suuresti jos öhläreitä joutuu irrottelee säätöjä varten. Ei ainakaan frendin rallikinnerissä tarvinu. Sitä oonkin aina ihmetelly noissa koneissa, et miks ihmeessä se säätö on pitäny tehdä vaikeimman kautta. Toisaalta eihän ne kyl kovin kalliitkaan oo, joten vanha sanonta näyttää pitävän taas kerran hyvin paikkansa.

10.03.2004, 15:10
taitaa nuo öhlinsit olla ihan kisaiskarit ja hintakin sen mukainen eli kannattaisi varmaan ensin pistää auto rata-kuntoon jos noista haluaa oikeesti hyötyä. ite ostan kyllä vielä konit mieluummin katukäyttöön (ihan riittävästi säätövaraa) ku en kisaa aja, kilpailut on sit asia erikseen...

10.03.2004, 17:11
No niin nyt sitä tietoa... Päästään alle 4000€ ilman sisäsäätöä.

C5 noin 3600€ sarja. Sis säädön sisään- ja ulospäin, siis samasta ruuvista.
Säätö kuljettajan paikalta on tulevaisuudessa mahdollista, eli vielä ei ole
valmispalikoita siihen. (voi toki erikseen tehdä rahamiehille).

C4 sarjaa ei ole vielä, mutta mun autoon tehdään eka pari, joka viedään sitten
tuotantoon kun on saatu toimimaan hyvin. Hinta teräsrungolla arvioiden noin 3000€
ja alumiinirungolla hiukan enemmän. Sis säädön sisään- ja ulospäin samassa ruuvissa.
Huom satsi tehdään niin että iskareita ei todellakaan tarvitse irroittaa autosta
säätämistä varten.

Hyvin säädetyt Öhlinssit toimivat radalla ja kadulla todella hyvin ilman lisäsäätöjä.
Eivät ne siis ole pelkästään kisoihin tarkoitettuja, vaikka toki "kisaiskareita" ovatkin.
Voihan säätöjä kiristää radalle, mutta kerran kohdalleen säädetty on aika hyvä ajoon kuin ajoon.

Ja todellakin Öhlinssit ovat enemmän kuin 4 kertaa paremmat kuin esim Konit.
Esim USAsta kuului juuri että uusilla Öhlins C5 iskareilla oli vakiosarjasa jossa virittäminen on
estetty minimiin, rikottu uusi rataennätys 1,6 sekunnilla.

Tuolta tietoa Öhläreistä jos joku ei tiedä mistä kepeistä puhutaan
http://www.ohlins.se/car_mcj.shtml

PS nyt on sitten mun säädettävät Konit myynnissä...
Tää sivuille kirjautuminen on muuten suolesta.
moisio@hyke.fi

MIC4-90
10.03.2004, 20:05
Kai sitten hommaat ne alumiinirungolla ettei tarvii tyytyä noihan "karvalakki" teräsrunkoisiin=) No vitsi vitsi=)

Vaikka budjetti antaisi periksi niin tossa pitää kuitenkin ensin panostaa paljon alustaan muutenkin ettei siellä ole muuten väljää. Ite kyllä varmaan voisin moisia ajatella, mutta autossa on kuitenkin aina jotain muuta laitettavaa ihan perusosillakin ettei vielä muutakuin haaveillla.

-The Heartbeat of my Corvette is winning-

11.03.2004, 08:09
Tässä nyt mennään taas mututuntumalla. Öhlinssien iskarit ovat arvostettuja, mutta hinta-laatu -suhde ei vastaa aivan edellä esitettyä. Sanoisin suurella varmuudella, että Bilsteinin Autocross iskarien hankinta on perustelluin valinta autocross-henkiseen Corvetteen. Itse en asentaisi omaan C5:een Öhlinssejä, koska firman kokemus Vette autoista rajoittuu muutamaan uudempaan malliin, rajalliseen kokemukseen Vetteistä ja kehitystyön rajoittuneisuuteen. Valmistajalla ei ole ollut niin paljon rahaa kehitystoimeen, ja tuotantokustannukset nousevat hieman epäterveesti, kun niitä tehdään niin vähän, vieläpä Ruotsissa. Konit ovat varmasti paras valinta lähes jokaiseen Corvetteen. Tosin, Konin maine perustuu pitkälti myös mainostukseen, mutta ne ovat hyviä. Bilsteinin Autocross iskarit ovat yllättävän halvat, noin Konin hintaisia, mutta ne ovat tehty selvästi ratahenkisesti. Öhlinssit ovat todella hyviä, mutta tuolla hinnalla saa alustan paremmaksi kuin pelkillä iskareilla.

Teme_76
12.03.2004, 06:59
Niinku edellä mainittu heppu sano, ni Öhlinssien hinta-laatu suhde ei oo paras mahdollinen. Ei laadusta, vaan hinnasta johtuen... Ne on todella hyvät (ainakin mopopuolella...) mut saavutettava hyöty tollasessa seka-ajossa on vähän kyseenalainen. Mut jos mun taskunpohjalla olis liikaa nappulaa, ni Öhlinssit ostaisin takuu varmasti. Nyt joutuu sit varmaan "tyytymään" niihin koneihin. :)

05.10.2007, 09:59
mistä sais hyvän alle 500 e mopon /crossin???