Kirjaudu sisään

View Full Version : hj61 turbo ic


titanix
09.01.2007, 02:23
vajaa vuosi ja 30tkm sitten tuli hankittua eka hj ja nyt on ajankohtaista pieni muotoinen projetki tähän mennessä jo tehty. heti alkuun 33 pyörylät alle sit tuli dobinsonin alusta vinssi ja vinssi puskuri ja korinkorutusta että sopi maasto pökkerit pyörimään tasauspyörästön lukot paineilmalla toimiviksi helmapalkit tuli uuden vuoden seutuun samoiten ronkkeli mut nyt oli aika laittaa cooleri ja turbokin saa käydä sepän luona joitakin kuvatuksia tältä iltaa ensin piti se turbo saaha irti
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/titanix-turbo.jpg
no siinä meni noin 1,5 tuntia niin puhallin oli lattialla ja saman tien
säädettävä hukkaportti
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/titanix-hukkis.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/titanix-osat.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/titanix-saato.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/titanix-saadettava%20hukka%20porti.jpg
no tämän jälkeen coolerille tilaa keulaan
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/titanix-keula.jpg ensin meinattiin että olis siirretty syyläriä koneeseen päin ja siihen
väliin cooleri
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/titanix-cooleri.jpg
mutta syyläri olis tullut liika lähelle viskoa
mut sinne se sit etupuolelle saatiin sopimaan kuitenkin
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/titanix-cooleri2.jpg
no tässä tämän illan hommat huomenna heti aamusta turbo pajalle ,jos sais vielä tällä viikolla hj:n ajo kuntoon että pääsis möyrimään. projetki jatkuu








Edited by - titanix on 15/01/2007 22:22:08

JF
09.01.2007, 12:31
Pieniä ongelmia mitä voi tulla vastaan on, ettei kautta kierrosalueen tarpeeksi virtaavaa ahdinta (jota vakiovispilä hädin tuskin on) saa heräämään herkemmin kuin vaihtamalla paljon modernimpaan vehkeeseen. Pienempään ei missään nimessä kannata vaihtaa. Pakokaasun lämpömittari on viimeistään viritysten yhteydessä järki-investointi.

Säädettävä hukkaportti on muuten hyvä, mutta kiristämällä sitä liikaa loppuu sen liikevarat kesken, eikä se täyskaasulla aukeakaan tarpeeksi -> liikaa pakovastusta, ahtopainetta sekä tulta ja tulikiveä pakoventtiileille ja männille.

Onnea noin muutoin, imuilman jäähdytin on fiksu lisä jokaiseen ahdettuun moottoriin.

titanix
09.01.2007, 13:47
tämän enempää tietävänä ei ainakaan pienenpään ole tarkoitus vaihtaa ,mutta jotakin se puhui koppien sorvaamisesta lähemmäksi kun vein turbon äsken pajalle on kuulema itellään hj:ssa samanlainen ja muutamia muitakin tehnyt luulisin että tietäävät mitä tekevät

ei ole tarkoituskaan kiristää hukkaportti ihan älyttömästi ,itelle olis kyllä riittänyt kun olis prikoilla nostanut painetta mut tämä seppä(en muuten ole minä ite ) joka tuossa yhessä kuvassa tylsällä rautasahalla saahaa tuota tankoa niin teki mieleisensä ,on kait siihen sit tyytyminen

09.01.2007, 22:42
ite arvelin kanssa hojariin välijäähdyttäjän laittaa.

eikös 61:ssä niinkun monissa muissa turbo diiseleissä ole savutuksenesto venttiili (kumikalvo pumpussa) joka säätää syöttöä ahtopaineen mukaan (rajoittaa keskipako säätimen aukenemista ja näin myös polttoaine paineen nousemista) matalilla kierroksilla. joten eikö tuota kalvolle meneevää painetta huijjaamalla saa pientä viilausta aikaan

ruiserin rassooja savosta

Note! This message was posted anonymously!

titanix
11.01.2007, 01:44
no niin nyt sit on huollettu turbo ja cooleri paikallaan ja onhan siinä
jonkin moinen ero entiseen nähen joku kuva tältä iltaa
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/titanix-004.jpg
imusarjalle tuleva mutka viimestelemättä
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/titanix-007.jpg
sieltä ne akkujen alta mahtuivat ahtoputketkin
laitettiin tuommone verkko coolerin eteen,jos joskus sattuu niin huono tuuri että joku puu tai vastaava menee maskin läpi niin ei ainakaa niin helposti säre tuota cooleri
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/titanix-005.jpg

Gravehill
11.01.2007, 21:42
No mitä sille urbolle tehtiin huollossa? Ja mitä kustansi? Millä paineilla nyt ajelet?


-1986 HJ-61-
-1986 HJ-60-
SLCK#113

titanix
11.01.2007, 22:46
quote:
No mitä sille urbolle tehtiin huollossa? Ja mitä kustansi? Millä paineilla nyt ajelet?


-1986 HJ-61-
-1986 HJ-60-
SLCK#113

urbolle ei tehty muuta kun kompressori koppaa sorvattiin "ahtaammaksi" kustansi joitakin kymmeniä euroja tällä hetkellä vain 0,9 painella ajelen

NymiS
12.01.2007, 14:20
Mistä teit laipan imusarjaan?

__________________________________________________ ___________
Toyota HJ61,Differential Locks, Super Swampper TSL 33"

titanix
12.01.2007, 14:31
quote:
Mistä teit laipan imusarjaan?

__________________________________________________ ___________
Toyota HJ61,Differential Locks, Super Swampper TSL 33"

10mm plootusta pillillä leikaten