PDA

View Full Version : Mikä maasturiksi?


legro
04.01.2007, 10:12
Oli tarkoitus itelle hommata jossain vaiheessa maasturi jolla pääsis tekemaan metsästely reissuja ja vähän maastossakin ajamaa. En varsinaisesti tarvi mitää offilaitetta, mutta saisi siinä olla ainakin vakiota isommat pyörät ja maavaraa..

Toyotaa 91-2000 mallit ilmeisesti löytyy offituunausvarusteita ja lisäosia helpostikkin.
Kuinka hyvin 92- pajeroihin löytyy?

Kumpaa suosittelisitte Toyotan LandCruiseria vai pajeroo?
Pajerot olisivat ainakin edullisempia ostaa käytetyinä.
Ajatuksen olisi 91-2000 luvun uudeman korin mallit..

Kiitos jo etukäteen kaikille vastaamaan vaivautuneille! :)

04.01.2007, 13:16
Villi veikkaus että tohatsu on parempi maasturi?

Tuunaus ei muuten sovi offisanastoon koska offivarusteita laitetaan tosikäyttöön eikä torin kiertoon:)

Tosin joidenkin mielestä ne myös näyttävät hyvältä, hulluja?

Note! This message was posted anonymously!

legro
04.01.2007, 15:07
No joo,

Voishan Defenderi 90 myös kelvata.

Näin joskus jossain listaa autojen (maaturien) vioista. Muistaisko joku linki kyseiseen juttuun?

simov
04.01.2007, 15:14
Volvo on hyväksi todettu metsästysauto, kun pääsee maastossa menee ja mahtuu hyvin tavaraa ja porukkaa kyytiin.

Td5
04.01.2007, 19:25
quote:No joo,

Voishan Defenderi 90 myös kelvata.

Rankenmanpuoleinen kommentti. Ehdottaisin jos mahdollista että koeajat muutamia maastureita ja haet tuntumaa vehkeisiin.
Defenderi on pelkistetty ja lähinnä työkone, radio on lähes tarpeeton, ellet istuskele parkkiksella autossa jne.

Juha

legro
04.01.2007, 20:27
No joo, tiiän kyllä defenderin kyytin..

Osaako kukaan kertoa maasturien toimivuudesta (tekniikoista, missä vikoja ja mitä)?

Niin voishan tuo Land roverin discoverikin olla ihan asiallinen. Jokin siinä ei vaan sykähdytä, onkon siitä oikeen maastoon ja onko mahdollista korottaa tai laittaa isoja kummeja?

T.T.T
04.01.2007, 20:51
quote:
No joo, tiiän kyllä defenderin kyytin..

Osaako kukaan kertoa maasturien toimivuudesta (tekniikoista, missä vikoja ja mitä)?

Niin voishan tuo Land roverin discoverikin olla ihan asiallinen. Jokin siinä ei vaan sykähdytä, onkon siitä oikeen maastoon ja onko mahdollista korottaa tai laittaa isoja kummeja?




Ahosensetä osaa varmaan kertoo tästä pitkän tarinan ja sedän discosta on ajokuviakin tapahtumatpuolella jossain,mut jos ihan metsästysautoa itelle ettisin niin kallistuisin johonki pätkä patrolliin,tojota lj,susukit.

-offroad ylä-pirkanmaa- (http://petrisimolin.com/Thepalsta/topic.asp?TOPIC_ID=30230)

apoutanen
04.01.2007, 21:28
Eikö maar Disco ole periaattessa Rangen alustalla, lienee melko lailla optimi yhdistelmä maantie- ja maasto-ominaisuuksien välillä.

Köh köh, niin kuin tässä mitään omaa kehuttaisi....

Kyllä sitä ny noita mettäreissujen huonoja teitä ajelee usemmallakin pirssillä, mutta jos siirtymätaipaleet maanteillä on täyttä tuskaa, niin ei sekää kivaa ole.

Land Rover Discovery Tdi -97
http://img49.imageshack.us/img49/4641/00rj4.jpg

jkholma
04.01.2007, 22:49
Linkki, ei tuolla noista uudemmista oikeen ole
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?whichpage=1&ARCHIVEVIEW=&TOPIC_ID=4638
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=5961
Löytyhän tommonenki
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/vikasarja.jsp
Tällä löytää parhaiten
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/search.asp

sjeeppi
04.01.2007, 23:32
JEEPPI


STILL PLEIS VIT TRAKS !

04.01.2007, 23:36
Pajero on kyllä hyvä ja kyllähän siihen varusteita löytyy...
Mukava myös maantiellä ja matka-autona. Hyvä kun noita 92- ,ne on myös paljon kestävämpiä kuin 80-luvun pajerot. Perävaunun vetoon on tosi hyvä auto...

Note! This message was posted anonymously!

Discovery
05.01.2007, 17:37
Discolla ajat missä haluat, vaikka vakavampaakin maastoa.
Melkein sama alusta Rangen kanssa, samat osta käy.
Helppo korottaa, isompaa rengasta saa alle suht. helposti.
Ja kaiken päälle melkein henkilöauton mukavuus maantiellä.

Tulipahan myyntipuhe, ostakaa, ostakaa.

Land Rover on sama maastoautoissa kuin Catepillar puskutraktoreissa
Discovery 300 tdi, Range Rover 3,5

05.01.2007, 18:57
Jos ei aja ihan hirveesti niin Rangehan on erinomaisen mukavaa kyytiä ja voipi ajella mistä lystää.
On helppo rengastaa ja korotellakin jne jne...
Discolla hoituu yhtälailla, mutta olisiko sitten Englannin/Saksan tuontijuttu?
Jos kantti kestää niin sitten tosipeli eli Defe alle...


Note! This message was posted anonymously!

legro
06.01.2007, 11:46
Defe olis kyllä ihan peli mettäreissuille. Tunnelma nousis heti lähdöstä..

Minkäkokoisia pyöriä vakio discoon tai defeen pystyy helposti laittaan?

Mitkäs firmat discoihin myyvät osia (korotusta ja muita tarvittavia)?

Onko jotain linkkiä missä kuvia/videoita suomalaisista korotettuista land rovereita?



Edited by - legro on 06/01/2007 11:48:53

Ahosensetä
06.01.2007, 15:19
Discoon ja Rangeen suurin laillinen 245/75R16 tai 31x10.5R15. Rangeen menee heittämällä, Discossa pyöränaukkojen kanssa hiukan ahtaampaa. Korottamalle jousitusta menee Discoonkin heittämällä, esim. tossa 245/75R16 ja noin 40-50 mm jousituksen korotus:

http://www.offroadpaja.fi/Apu/Tapahtumat/Aland_2006_syksy/or04_hipoo.jpg

Defeen menee isommat renkaat, uudempiin muutoskatsastamattakin esim. 255/85R16 tai 295/75R16. Näissä autoissa 34x10.50R15:

http://www.offroadpaja.fi/Apu/Tapahtumat/Aland_2006_syksy/or07.jpg

http://www.offroadpaja.fi/Apu/Tapahtumat/Aland_2005_II/Sany0104.jpg


Tuolta löytyy paljon juttua Lantikoista: http://www.offroadpaja.fi/
Saattaa löytyä jotain palikoitakin :)


T, Antti

legro
06.01.2007, 16:48
quote:



Tuolta löytyy paljon juttua Lantikoista: http://www.offroadpaja.fi/
Saattaa löytyä jotain palikoitakin :)


T, Antti


No tuoltahan löyty kaikkee mielenkiintoista! :)