View Full Version : Blazerin korotus?
Terve vaan kaikille offimiähille ja naisille!
Mulla olis Blazer k5:en ja korotus olis seuraavana listalla.
Ajattelin tyästää akselien ja lehtien väliin palat?? Niin ajattelin että onko kellää kokemusta vai onko se aivan paska idea?
Ottakaa huomioon kyseessä on ensikertalainen...
Ville
ei kannata ainakaan eteen. tosi kovilla paikat.
joko taot jousia kippurammaksi taikka uutta korottavaa.
Ahosensetä
30.12.2006, 11:09
Tossa jotain:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=29895
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=18981
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=15305
T, Antti
Mikä siältä edestä sitte hajoaa??
Mitäs se takominen maksaa,onko tietoo?
Ville
joo, etukorotuspalikat jouisen ja akselin välissä on aivan mahtavat, tässä mun kokemuksia siitä...
ei sieltä edestä ihan varsinaisesti mitään aivan rikki mene, akseli ei vaan oikein tunnu pysyvän paikallaan, 50mm korokepalat edessä aiheuttaa sen että joka mettäreissun jälkeen akseli on hiukan siirtynyt ja ratti sojottaa aina eri suuntaan, eikä käänny kunnolla kuin toiseen suuntaan. kerran kuukaudessa huomaa että risteyksen jälkeen se ratti on erisuuntaan vinossa kuin ennen risteystä --> edestakaisin liikkuva ohjausvarsi liikuttaakin vain sitä akselia edestakaisin, tästä pääsee eroon kiristämällä ne u-pultit, siis kerran kuussa :) ja niitä pulttejakin saa olla varalle, vanhat tuppaa katkeilemaan kun vähän maastossa poikkeat.
joskus maantiellä ajaessa etupää lähtee semmoseen Death wobbleeen, rupee vemputtaan edestakaisin koko autoa, seuraukset nimensä mukaisia, ei lopu ennenkuin saa auton pysähtyyn.
akselin kiertyminen on kanssa pienoinen ongelma, ei ehkä tasamaalla, mutta heti kun on asfalttia pehmeämpi ajoalusta tai siis ei se ole edes ongelma jos köyttää itsensä kunnolla kiinni ja ei edes yritä nähdä ylos autosta, jokuverran pomppimista luvassa.
alkuperäisillä ohjauhiluilla tosta korotetusta etupäästä tulee muutenkin aika levoton, niin se vielä auttaa kun siellä on ne löystyneet u pultit tommosten palikoiden kanssa.
Note! This message was posted anonymously!
^ minä
onhan siinä nyt taas paljon kijotusviheitä...
Edited by - Rytari on 30/12/2006 15:02:36
Jousien takominen maksaa 100-200€/akseli. Riippuu paikasta/suhteista/naamakertoimesta. Eteen kannattaa ainakin taotuttaa,takan kestää palikkakin
Suomalainen sotilas ei peräänny! Kääntyy vain 180 astetta ja jatkaa etenemistään!
Blaaseri
30.12.2006, 16:26
Itsellä oli kiilamalliset 70mm kiilapalat. Olivat entisen omistajan tekemät, oli tosin kolmannet koska kaksi ensimmäistä versiota olivat olleet "susia". Näiden "evo-3" kanssa ei ollut minkäänlaisia ongelmia. Tosin mitään kovin rankkaa offia niillä ei harrastettu, sen verran kuitenkin että uskallan suositella HYVIÄ korotuspaloja. Tosin varmasti olisi muutakin etua jos korotuksen toteuttaisi jousia takomalla, eihän autoa kuitenkaan ole suunnniteltu toimimaan vanhoilla kuoleentuneilla jousilla ja tiiliskivellä jousien ja akselin välissä.
taaksekkin palikoiden sijasta laittaisin shakle flipit, samalla kun tulee se perän kääntö ilman mitään kiilapalojakin samaan hintaan, ja varmasti kestävämpi ratkaisu
vitut ku uimaan...
...sitähän minäkin että paskapuhetta.
Jassoo, ja mistähän noita mainioita flip kittejä saa? :)
Ei vaineskaan mulle ainakin yks Parkanolainen jannu teki hyvät ja viä halvalla! Tää kaveri paimentaa sellasta isoo "lehmää" usein mettässä...
mainos, mainos....
Note! This message was posted anonymously!
Jassoo, ja mistähän noita mainioita flip kittejä saa? :)
Ei vaineskaan mulle ainakin yks Parkanolainen jannu teki hyvät ja viä halvalla! Tää kaveri paimentaa sellasta isoo "lehmää" usein mettässä...
mainos, mainos....
Note! This message was posted anonymously!
^
vitun kone kun jumii...
Note! This message was posted anonymously!
tekiskö tää parkanolainen jannu mullekki yhet? ei jaksais itse alkaa mittaileen ja viilaileen.. yhteystietoja?
Note! This message was posted anonymously!
Yv on hieno keksintö....
vitut ku uimaan...
...sitähän minäkin että paskapuhetta.
Ei kai sitä kirjottamisen taidolla vittu eletä...
Kiitos panzer tiedosta!!
Ville
Jos haluaa korottaa vain 1", niin siihen on sopiva Zero Rate. Ei ole kuten tavallinen korotuspalikka, vaan pultataan kiinni jousipakkaan pidemällä keskinaulalla. Jostain luin että tuo 1" on vielä turvallinen korotus etu-akselilla Zero Raten kanssa.
http://www.offroaddesign.com/catalog/Zero%20Rates.htm
Toinen konsti saada 1" korotus on tehdä korkeammat jousisatulat akseliin. Varsinkin jos joutuu kääntämään pinjonia niin silloin toimiva ratkaisu, koska ne satulat joutuu kuitenkin irrottamaan/kääntämään. Tosin ei niitä 1" korotuksella tarvitse kääntää. Ja tosiaan taka-akselilla helpompi toteuttaa.
Suburbaniin ajattelin tehdä nuo 1-1,5" korkeammat satulat kun Vanin akselissa on muutenkin leveämmällä niin eivät osu kohdalleen. Myös nuo 1" zerot laitan, katsoo sitten että miten osuu korkeus kohdalleen, viimeinen hienosäätö tehdään pakkaa muokkaamalla. Traction bar on myös melkein ehdoton kapistus muutosten jälkeen.
Olisihan tuo shacke-flip yksi vaihtoehto, mutta vaatisi runkoon uuden kiikun kannakkeen kun pidetään se maksimi korotus 3":ssa.
Heikki H.
FJDC (http://www.fjdc.org)
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com) #21
Edited by - 4x4_76 on 08/01/2007 14:07:57