View Full Version : Ostamassa toyota HJ-60 vm 82
Terve!
kertokaahan vähän vinkkiä, etten käsiäni aivan kyynärpäitä myöten paskaan lykkää. Eli otsikon mukainen kuljin olis tarjolla ja se on 3+3 pakuksi rekisteröity ilman korotusta. Kori on hitsattu ja maalattu. Tekniikka tuntuu toimivan.Ajettu yli 500th. Mulla on ennen ollu HJ61 ja haluaisin tietää paljonko HJ60 eroaa tästä? Kulutus, "ajomukavuus" ym? Autosta pyydetään 4000 euroa. Onko sopiva hinta?
Note! This message was posted anonymously!
Jos koppa on ehjä ja maalattu,renkaat on hyvät ja auto on muutenkin siisti niin hinta on oikea...Alustahan on sama.Teknikka eroaa siinämäärin että 60`s ei oo lukkoakseleita vakiona, -82 on 4-vaihteinen,kone on turboton eli laiskempi,ajettavuus pitäisi olla samanlainen?...Eipä toi polli menny jakeluun,mitä noi merkit tarkottaa..?
Alcohol is designed to drink, Gasoline is designed to wash a parts, Nitro is designed for a RACING.
Täs on mun ex Hj minkä laitoin lehteen 3900e hintaan,auton ehti ostaa kaveri mutta lehden kauttakin olis menny kuin "kuumille" kiville...
http://www.petrisimolin.net/gallery/index.cgi?action=viewimage&image=MakeO-100-0059_IMG.JPG&lite=1
Alcohol is designed to drink, Gasoline is designed to wash a parts, Nitro is designed for a RACING.
toi vapaahengitävä on siinä mielesää mukavempi, koska kaasu ei nyki!
Ja jos tuntuu laiskalta niin ei ku syötöä ruuvaamaan(sillon kulutus kasvaa yllätävän paljon)!!
Ja vinssin kardaani on vissiin erilainen turbossa ja vapaahengitävässä!!
4000e on ihan kohtuu hintanen, mutta saisko kuvaa siitä?
Note! This message was posted anonymously!
No nyt yllättäen kokemusta löytyy, koska mulla 61 ja armaalla isäuggolla 60nen..
Eli: Ajettavuus tienpäällä ja mettässä samaa luokkaa. Alustat silmämääräisesti identtisiä. MUTTA:
Moottoreissa on sitten aivan HELVETILLINEN ero. Turboton kulkee ja kiihtyy kun ketjuton mopo.. Siis ainakin kun vertaa turbopeliin. Tosi on sitten, että maastossa turboton käyttäytyy tosipaljon fiksummin ja on helpompi ryömittää, sillä toi turbon mylly on sitten pikkusen raaka lähtemään siihen ns. ryntäilyyn.
Itse näkisin turbottoman vimpaimen ainoana oikeasti huonona puolena tuon em. lukkoakseleiden puuttumisen ja nekin siihen toki rahalla saa. Ja mikäli olen jotain gurujen puheista ymmärtänyt, niin toi 4 aihteinen loota pitäis olla aikas kestävä. Ei siinä varmuudella ainakaan vitosvaihde mee paskaksi.. ;)
Jos vetohommia mielit, niin Turbo olis kyllä ehdoton. Itse olen 61llä kiskonut liki 3000Kgn kärryä ja tarvii kehua, että ei se ainakaan ylämäessä tuntunut lainkaan pahalta.
Talvikeleillä sitten taas on turbolla ajettaessa oltava hieman tarkkana. Varsinkin jos ajaa takavedolla niinkun eräs..
Että tällaista. Kiitos ja Anteeksi.
Eespäin ja vinssillä loput..
quote:
toi vapaahengitävä on siinä mielesää mukavempi, koska kaasu ei nyki!
Hei, se HJ-61:sten nykiminen on kuulemma ihan aiheutettu ominaisuus eikä vika. Siinä pitäisi alunperin olla kaksi kaasun palautusjousta, mutta eurooppalaiset ostajat valittivat raskaasta kaasusta pitkillä matkoilla, ja niin maahantuojat rupesivat ottamaan sen toisen jousen pois. Sen pitäisi voida sinne lisätä, ja nykimisen pitäisi vähetä.
--
Antti R.
1978 HJ-45LP
Joo.. Mutta ku mulla taitaa kyseinen tuplajousihäsäkkä jo olla tossa hirmussa ja silti ryntää ku raivohärkä..
Oon kyllä kerran koittanu sommata Turboa, josta kyseinen jousi puuttuu. JA se oli IHAN OIKEASTI kauhea.
Kiitos ja Anteeksi.
Eespäin ja vinssillä loput..