PDA

View Full Version : Sim City 4 Vinkkipalsta


SamppaFIN
22.01.2003, 16:33
Jos olette todentaneet, että joku systeemi todella toimii. Laittakaapa se tänne toisten iloksi..

Itseä mietityttää lähinnä miten peli pitää aloittaa, jotta on vahvoilla.. (siis mieluiten tarkempi selvitys, millainen layoutti on lähtöön paras tms..) Tai kuinka saa simoleonit mahdollisimman nopeasti plussan puolelle (ilman että ratingit pamahtaa ja kulkuvirta kaupunkiin pysyy hyvänä..)

Viimeisimmän kaupungin aloitin seuraavasti (regionin eka):
Firestation, policestation, school ja clinic keskelle.. Sitten täytin alueen minkä palolaitoksen rinkula maksimillaan ympyröi. Alueelle noin 4*8 ruudukoita lite residenssiä ja paria tälläistä kohden 2x8 lite / medium commerciaalia.. Nurkkaan noin 50 ruudun päähän med. industriaalia 6*10 kenttä ja tuhottomasti pienimpiä mahdollisia acricultural kenttiä. Coalplant ja dumpsteri (tänne myös polliisi ja palokunta..)

Kohta nää huutaa että vesi on likasta (peltojen vuoksi) laitoin water treatment plantin..

Jouduin ottaan yhteensä 80K lainaa ja laittamaan ruutuun armybasen, missilebasen ja federalprisonin, mutta nyt kaupunki (v. 15) on yli 8k asukasta ja tuottaa tontun kuussa.. (Tästä sitten laajentamaan..)

bono
22.01.2003, 17:03
En nyt ihan tarkkaan enää muista mistä liikkeelle lähdin, mutta suurinpiirtein 12k:lla med.industriaalia, johon hiilivoimala ja pieni paloasema. Ei tarvii alkuun poliisia ollenkaan, ainakaan mulla ei haitannu mitään. Maantie toiselle laidalle ruutua ja sinne pläntti lite residenssiä ja maantien varteen lite commercialia. Asuinalueelle pieni kyttis, koulu ja klinikka. Paloaseman jätin alkuun raakasti pois ja ei siitä mitään haittaa tuntunu olevan. yhteen nurkkaan tein neljä-viis isoa farmia ja tien naapuri kaupunkiin kun sellainen oli olemassa.

Mä lähdin tynnyri vedellä liikkeelle ja sillä pärjäs aika pitkälle. Tosin nyt on jo kaks pumppaamoa. Tynnyri/pumppaamo kannattaa pistää asuin alueelle, sillon ne ei saastu.

Iso kaatis tehdasalueen taakse ja kohta sai roskadiilin naapurin kanssa tehtyä. Kaupunki on kasvanu jatkuvasti aika reipasta vauhtia, nyt on joku 27 k asukasta. Alkuun levitin vaan asuinaluetta halpana/mediumina(/15k asukkaan jälkeen high) isommalle alalle ja nyt oon alkanu muuttaa keskustaa high residentaliksi. Uuden alueen keskelle aina koulu, klinikka, poliisi ja paloasema. Puistoja/tenniskenttiä/koriskenttiä/yms. oon kylväny n. joka toiseen kortteliin, dösä pysäkkejä vähän harvemmin.

Missile base:a käytin vähän aikaa rahan lähteenä, mutta nyt ei vähään aikaan oo ollu mitään. Tulot on silti ollu plussan puolella muutaman tuhannen asukkaan koosta lähtien muutama pientä piikkiä lukuun ottamatta ja lainaa en oo tarvinnu yhtään. Kantavana ideana on ollu kustannusten pitäminen pienenä pienellä riskilläkin. Verot oon pitäny alle 8 prosentissa koko ajan, pääosin 7 pinnassa, paitsi välillä vähän ohjannu teollisuuden kehittymistä alentamalla korkeamman teollisuuden verotusta. Parhaimmillaan on tuottanu yli 2 k kuussa, nyt jotain 500 kun uusin kaupunkia. Pitäis varmaan laittaa sairaala, iso poliisiasema ja iso paloasema, vois tulla tässä vaiheessa halvemmaks kun monta pientä.

High schoolin tein jossain 10k-15k asukkaan välissä, yliopisto ois pitäny jo saada, mutta oon käyttäny rahat vielä muihin investointeihin. High industrial ei vaan ota oikein tuulta alleen ilman yliopistoa.

-^-^-^--^-^-^-^-^-^-^-^-^-
<bono length="190" weight="100">
**<email> -bono-@city.fi </email>
</bono>

SamppaFIN
23.01.2003, 20:58
http://www.simcitycentral.net/forums/viewforum.php?f=21

yo. osoittesta parhaat simcity4 vinkit mitä verkosta oon löytäny..