PDA

View Full Version : Hiluxin etu karpaasi

Rape
14.12.2006, 15:43
Osaiskos joku kertoa kuinka suuri ero on hilun ja hj:n etu kartaaneilla onko laipat samat ja paljonko pituudella eroa??? Toi hilun oma kartaani tuntuu olevan ihan paska tuplanivel tosi väliä ja poori samoin...Ajattelin että jos hj:n kartaanista sais tehtyä...

JiiPee
14.12.2006, 15:52
SEARCH kertoo mm:

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=11710

Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on

Samppa79
14.12.2006, 20:52
Mulla meni runnerista äskettäin etukardaani, tai oikeastaan tuo tupla nivel. Pitkällisen rakentelun ja kokeilun tulokseni päädyin tilaaman offroadtarvikkeesta uuden etujordaanin hintaan 390.-. Tulihan sille hintaa mutta entistä ei pystynyt mitenkään ehjäämään. Kahdesta rikkonaisesta sais helposti leivottua yhden ehjän mutta sekin maksaa kun ostelee ristikoita, kellottelee ja sorvailee pari iltaa.Aihiotkaan ei ole ilmasia. Olisko läjän kardaani sopivin aihio jos haluaa rakennella?

kävikökipiäää
14.12.2006, 23:57
mites se niin halpa oli!? eikös ne ainakin orkkis akselit maksa(nu) jossakivälissä melekeen tonnin?

Samppa79
15.12.2006, 10:39
Ei tuo minusta halapa vielä ole, eikä alkuperänenkään.Merkki on kai "TML", eli joku aasianversio. Hiluxin tarvike kardaani joka kävi reikiä suurentamalla 4runneriin.

tonnisata
15.12.2006, 13:15
Kuka tietää nivelen tyyppikoodin , mikä käy tuohon tuplaristikko päähän etukardaaniin ?
Siihen kait on nykyään niveltä jo saatavana, ja onnistuu osaavalta vaihtokin. Eli kuullut olen että ainakin 89-> eteenpäin on niveliä saanut ja vaihto onnistuu, kun vaan tietää nivelen numeron.

joopajoo

Samppa79
16.12.2006, 13:06
Tarkotat varmaan koko tuplanivelen vaihtoa?
Se on helkutin hankala jo purkaakkin niin voipi olla aika haasteellinen kasattava. Kyllähän se on jotenkin kasattu tehtaallakin mutta kumpaakin ristitapia pitäis saada paikoilleen suunnilleen yhtäaikaa. Ongelma ei varmaan ole ne ristikot, vaan se pieni neulalaakeri niiden ristikoiden välissä. Sekin pitäis uusia jos meinaa hyvän saada. Eli siinä tuplanivelessä on 2 ristiniveltä peräkkäin ja niiden välissä on akselin suuntaisesti neulalaakeri joka pitää kardaanin ryhdissä. Joihinkin vehkeisiin näytti saavan noita kokonaisia tuplaniveliä.

tonnisata
17.12.2006, 02:25
Sitä juuri tarkoitan , ja kyllä sen purku ja kasaus onnistuu ! Mutta nivelet hukassa... Muutamissa kardaaneissa on jopa ehjä se keskitappi systeemi siellä sisällä, joissakin rikki - mitä ite olen nähnyt.
Muttamutta, tiedän jopa pajan missä niitä laitteleepi , mutta mokoma ei suostu kertomaan niveliä mistä se ne hommaa !?? Kivaa eikötotta ?
Mullakin oisi muutama kardaani jota voisi ajatella korjata , mutta vähän tuon tiedon onkiminen jäänyt sitten .
Tosin jos purkasin muutaman , niin kyl niistä sitten koottua saisi ehjänkin, toinen nivelhän rikki on vaan yleensä.
Eli homma onnistuu jos nivelen koodin saisi selville...
Eikai tuon pitäs olla mitään "for Your eyes only" tietoa , niinkuin jotkut luulee :)

Niin saisihan noista mitattua nivelen koon, kun itekkin olen siis purkanut koemielessä yhden tuollaisen joskus , ja jossain se toinen ehjä nivel on tallessa. Kun vaan viittisi etsiä ... sillähän se selviäisi.
Ajattelin vaan että jos joku tietäsi suoraan sen ?

joopajoo

Edited by - tonnisata on 17/12/2006 02:30:25

18.12.2006, 17:23
Jotkut on kuulemma kotitarpeiks korvannu ton tuplaristikkohässäkän jonkun saabin vetarilla.

Note! This message was posted anonymously!

tonnisata
12.01.2007, 01:52
Juu tässä mitat siihen hiluksin etukardaanin tuplaristikko niveleen :
( 28,5*(82)) oli juurikin tuollai merkattu laatikkoon, nehän on sellasia sisäpuolella olevalla lukkorenkaalla . Hesassa firma josta löytyy, ainakin , ja onnistuu korjata , jos ei ole ajettu aivan pazkaksi pesiä ym.
En tiedä saako täällä mainostella tai onko suotavaa, niin en nyt mainitse firman nimeä, kotisivutkin näkyy tottakai olevan, ja mielenkiintoiset onkin näissä kardaaniasioissa.

joopajoo

Jari
12.01.2007, 07:29
Mulla on muutettu ihan normi 1 nivelelle tuo jortaani, joten niinkin voi? tehä??

www.Offroadkainuu.com

www.hanakkatalo.fi
Lisäsimme verkkokauppaamme paljon uusia tuotteita, Tutustu.

jami63
12.01.2007, 07:55
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/jami63-ristikko%20paikoilla.jpg
vaihdettu..on...joskus...kunhan sattu löytämään ristikon...suht helppo homma =)

kivinen
12.01.2007, 08:49
quote:
Mulla on muutettu ihan normi 1 nivelelle tuo jortaani, joten niinkin voi? tehä??

www.Offroadkainuu.com

www.hanakkatalo.fi
Lisäsimme verkkokauppaamme paljon uusia tuotteita, Tutustu.

Tollasia on ollu ihan originaalina LN-46 Hiluxissa.

www.alanmiehet.com #1