View Full Version : Levyjarrut C303 akselille
http://www.straightforwardsupplies.co.uk/acatalog/Volvo_C303_Disc_conversion.html
Aika palijo saman tapaset ku nuo mun ja oskan tekeleet. Jotenki näyttäs niinku navan ulkopintaa ei ois oikastu suoraksi eli jarrulevy osittain tyhjänpäällä.....
http://petrisimolin.com/THEPALSTA/topic.asp?whichpage=1&ARCHIVEVIEW=&TOPIC_ID=23935
Kyllä lähtee?
Edited by - swamber on 13/12/2006 23:50:10
näinhän se tehdään 15" vanteelle... tuohan on lähes suora kopio meijän tekeleistä...
näkyy hintakin olevan kohillaan,...olikohan se hinta per napa vai akseli???vai..
millo se MAASTO alakaa?
Joo siellä eurotrialissahan oli ton straightforward suppliesin auto? Vai oliko se edes joku omistajista vai muuten vaan sponssattu. Äkkiähän ton idean joku kattoo kuvista ja kopsaa myytäväksi tuotteeksi. Eipä tossa kyllä kovin montaa eri järkevää tapaa ole edes tota tehdä. Itekkin pyörittelin patrolin satulaa ja volvon napaa ja tulin siihe tulokseen että aika samanlainen totetus tulee joskus sitten kun asian pariin ehtii taas uppoutua (ja saa sorvimieheen vauhtia). Hyvä vaan että noita kaupallisiakin toteutuksia tulee mutta miten on onko briteillä paljon volvo akseleita vai onko nekin duunannut ne ruottista kuten suomalaisetkin? No olihan ladogassa ainakin yks britti porttaaliroveri. Holsti varmaan näistä tietääkin?
On per/auto hinta, eli neljään pyörään. Soitin ja kysäsin.
tuleekohan satulat mukaan? jos tulee nii nuohan on jo suorastaan halvat....
millo se MAASTO alakaa?
Tuo alempi hinta näyttää sisältävän satulat (calipers)
ToyZuki SJ418
RR -76
Ruotsista ne on englantiinkin haalittu, kyselyitä tulee mullekkin jonkin verran et saisko mut hinnat nousee taivaisiin tätä kautta kierrätettynä niinn on helpompi pysyy eroissa.
Tällä britillä on kanssa rakennuksen alla oma levyjarrusarja, mutta hieman erinlaisella ratkaisulla kuin tämä. Kokeilen jos saisin siitä kuvia näytille..
Tässä olisi kuvaa siitä mitä meillä olisi kohta tarjolla...
http://www.elisanet.fi/holst/xx/Stubfrontview.JPG
http://www.elisanet.fi/holst/xx/Stubbackview.JPG
Settiin kuuluu:
uudet napa-akselit x4 (4140 cromoly-teräs)
Satulat x4 (Willwood)
Jarrupalat
Jarrulevyt x4
satulan kiinnityslevyt x4
Napojen jako joko, Rover tai Jeep (5x5,5")
Joulun jälkeen valmistuu ensimmäinen erä joka on myyty mutta tammikuunloppuun pitäisi saada lisää josta tarvittaessa saa myös suomeen asti.
Edited by - Holst on 18/12/2006 22:59:11
Ahosensetä
17.12.2006, 20:06
Mitkä satulat/palat?
Willwoodin satulat, palat ja levyt. Napa-akseliin tehdään valmiiksi kanavat rengaspaineen säätöä varten, nekin hilppeet ovat myöhemmin ostettavissa.
quote:
Willwoodin satulat, palat ja levyt. Napa-akseliin tehdään valmiiksi kanavat rengaspaineen säätöä varten, nekin hilppeet ovat myöhemmin ostettavissa.
eikös Koo-Pee myy jo tuollaista bolt-on kittiä, joka perustuu toyotan levyihin ja samaran satuloihin, joita voi max. 4 per levy? ja samoin sitä CCIT systeemiä??? Ainakin levykitin hinta ei ollut paha.
Joulun tietämillä pitäisi ensimmäiset oola uunista ulos.
Pultti jako on ainakin tällä hetkellä jeepin ja roverin vanteille. ja jos joku kysyy miksi rover niin johtuu suuresti niiden yleisyydestä mikä vallitsee saarilla.
Akselin materiaali on 4140 cro-moly teräs..
Varmaan tuolla vanhemmalla 5x5,5" Jeepin jaolla? Laitatko hinta-arviota tms. vaikka privana tai mistä voi kysellä?
Joo toi 5x5,5" jako.. kysellä voi ainakin multa.. pistän privana lisätietoja..
Ok. Hyvä, oottelen privaa!
longfiedteam
19.12.2006, 00:00
vois kiinnostaa mutta valmiit 5-pulttise sisäänpäin levittävät vanteet on varmaan kivenalla tai ei löytyykö mistään?. saako noita 6-pulttisena. niissä ainakin tiedän olevan tosi sisään päin levittäviä vanteita.ns.katsastusta varten.
Edited by - longfiedteam on 19/12/2006 00:05:34
Vanteita voi muuttaa.. ja mikäpä ettei laittais ulospäin levittäviä...
**************
Jussi ja Suzuki
Noissa ulospäin levittävissä on ongelmana juuri leveys, jos meinaa kisaa ajaa muualla kun suomessa, niin paljoo yli kaksmetriä leveyttä ei sais autolla olla. Noi aikaisemmat versiot levyjarruprojekteista mitä ollaan tutkittu, on kymmenen senttiä levemmällä kuin mitä haluttiin ja alunperinkin tarkoitus oli tehdä kapea akseli sisäänpäin levittävällä 15" vanteella ja 6x 5,5" jako. Jarruletkut sopii suoraan volvon jarruputkiin, kaksi etuakselilla per pyörä ja yksi takana, ei tarvita erillisiä paineventtiileitä ja alkuperäinen pääjarrusylkky säilyy. Rengaspaineiden säätö sisältä onnistuu myös. Hintaa sorvataan vielä, koska puristimien ja levyjen toimittajat laskee hintaa noille isommille sarjoille. Alustavia hintoja on jo suunnilleen ja näyttää varmasti kilpailukykyiseltä, kannattaa soittaa jos tarvetta on...