View Full Version : Lisäkaukovalojen Top10-Lista
Super_Select
03.11.2011, 16:44
TM:n valomittauksissa verratiin sinisillä linsseillä varustettuja lisäpitkiä kirkaslasisiin. Parhaimmillaan valoteho laskee jopa 50%. Em. esimerkki oli mitattu 17,5 ref Bosch Rallye 175:lla. Joissakin vihreälinssisissä britaxeissa valoteho laski "vain" 15%. Joten laittamalla lisärahaa värjättyyn optiikkaan saa huonommat valot. Valitettavasti.
Onneksi ei ole omat rahat menneet..., siis hukkaan:D, täytyy soittaa pomolle, ja sanoa että käyn ostamassa tähän autoon VALOT, ja tietty rahat auton kassasta. (kyseessä siis taksi), ei kyllä tule mittään ajamisesta täällä syrjäkylien pimeydessä, jos ei ole kunnon tuikkuja keulilla.
ps. on kyllä todella älytöntä ,että tuommoinen "la:eek:atu" merkki, kuin Hella myy tuommosta paskaa, siis noilla sinisillä laseilla olevia:mad:, ne siniset poltttimot voi jokainen amis-spede, sinne kyllä ihan itse sitten jälkikäteen asentaa.
Pimeys pyrkii taas yllättämään tiellä liikkujan joten nostellaampa aihetta.
Bilteman lisävaloista on tullut, ainakin itselle, uusi malli.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Valaistus/Lisavalot/Kaukovalo-9-halogeeni-42321/
Kuulemma tuosta löytyy leima hideille, onko näin?
Ovat ainakin kuvassa hienommat kuin vanhat. Pikkusen kiinnostaisi tuo hinta kokeilemaan vaikka jeepin keulalla.
Itellä käytössä jo viidettä talvea 170 LightForcet E-mallit mutta kuristamattomat.
Toimii 240 volvon omien valojen kanssa yksiin hyvin.
Omissa ja lisävaloissa uusimman mallin night breaker plussat, volvo ei ole polttanut vielä yhtään kyseistä polttimoa.
Pimeys pyrkii taas yllättämään tiellä liikkujan joten nostellaampa aihetta.
Bilteman lisävaloista on tullut, ainakin itselle, uusi malli.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Valaistus/Lisavalot/Kaukovalo-9-halogeeni-42321/
Kuulemma tuosta löytyy leima hideille, onko näin?
Ovat ainakin kuvassa hienommat kuin vanhat. Pikkusen kiinnostaisi tuo hinta kokeilemaan vaikka jeepin keulalla.
Pari vko sitten Biltemassa tutkin kaikkien esillä olleiden valojen leimat (haussa 20 ref pytyt täydentämään noita testivoittaja 30 ref ämpäreitä) ja ei ollut xenoneille sallittuja yksikään. Kun ämpärit ei oikein järkevästi mahdu keulalle, ne voi heittää katolle:
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=43334&stc=1&d=1385122100
Hessu888
23.11.2013, 22:13
Onko noihin bilteman uusiin halpiskaukovaloihin muuten mahdollista istuttaa jonkun merkkinen xenonien sytkäboksi, vai pitääkö viritellä ulkopuolelle? Katolle tahtoisin valoja, mutta katolla olevat sytkäboksit hieman arveluttaa...
Tourinki
23.11.2013, 23:33
Onko noihin bilteman uusiin halpiskaukovaloihin muuten mahdollista istuttaa jonkun merkkinen xenonien sytkäboksi, vai pitääkö viritellä ulkopuolelle? Katolle tahtoisin valoja, mutta katolla olevat sytkäboksit hieman arveluttaa...
Normikokoiset muistaakseni saatiin mahdutettua sisään ja jollen väärin muista niin ilman muutoksia, piti vaan jonkin aikaa pyöritellä ja heilutella umpiota asentaessa että meni paikalleen.
h.hartikainen
24.11.2013, 12:51
Onko noihin bilteman uusiin halpiskaukovaloihin muuten mahdollista istuttaa jonkun merkkinen xenonien sytkäboksi, vai pitääkö viritellä ulkopuolelle? Katolle tahtoisin valoja, mutta katolla olevat sytkäboksit hieman arveluttaa...
ainakin niihin isoihin uusiin menee miniballastit heittämällä.. normaaleista ei tietoa.
ainakin niihin isoihin uusiin menee miniballastit heittämällä.. normaaleista ei tietoa.
Ei ainakaan oman xenon setin balastit menny, näitä ns. normaalikokoisia kai... Eli vaatinee sitten sen minibalastin. Tuo mitä sovitin oli AMP 70w.
h.hartikainen
24.11.2013, 17:47
tommoset sinne ainaki menee..
http://www.ebay.com/itm/SLIM-HID-Xenon-Kit-55W-H1-H3-H7-H11-9005-9006-5000K-43000K-6000K-8000K-H9-/141098661804?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item20da22b7ac&vxp=mtr
Hessu888
25.11.2013, 19:29
tommoset sinne ainaki menee..
http://www.ebay.com/itm/SLIM-HID-Xenon-Kit-55W-H1-H3-H7-H11-9005-9006-5000K-43000K-6000K-8000K-H9-/141098661804?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item20da22b7ac&vxp=mtr
Tattis! On kyllä xenonien hinnat pudonnu, 20€ sis. rahdit??
HiluxMan
25.11.2013, 20:15
Tattis! On kyllä xenonien hinnat pudonnu, 20€ sis. rahdit??
Kannattaa sitten muistaa, että näissäkin pätee se vanha sanonta halvasta ja hyvästä.
h.hartikainen
25.11.2013, 20:32
joo niinhän se on. ei oo vaan vielä löytyny sellasta xenon muunnossarjaa mitkä varmasti kestäs.? oon kokeillu kohta joka "marketin" vermeitä ja jo on kohta toinen ballasti pimeänä. uudet ollotkin vilkkuu niin perkeleesti.
tai onhan noita 600e maksavia sarjoja mutta mutta.
muutamat noita 20e sarjoja käytössä. ei vielä oikeen kestosta tietoa mutta muutenhan nuo on ihan ok:n oloisia.
h.hartikainen
25.11.2013, 20:45
Tattis! On kyllä xenonien hinnat pudonnu, 20€ sis. rahdit??
niin joo sisältää ne rahdit..
olganipsu
26.11.2013, 16:44
Itsellä on ferozassa nuo bilteman isoimmat melko uudet peltiset lisävalot tuolla cobran 35w ja 5000k ksenon muutos santsulla. Hyvi kyllä näkee, kun noiden bilteman lisävalojen kuvio on melko leveä ja myös pitkäkantoinen. Ainoa ongelma on johon en ole vielä saanu vastausta on, että vasemman puoleinen valo ei oikein taho syttyä, palaa jonkun parisekuntia ja sitte sammuu ku toinen jatkaa kirkastumistaan... Sitten ku pari kertaa toistaa että laittaa pitkät pois ja päälle nii se vasen lamppu alkaakin palamaan, kun varmaankin on tarpeeks lämmenny siinä vaiheessa. Mistäköhä tuo johtuisi? Virtapuoli on mulla tietääkseni kunnossa, että olisikoha tuossa cobran ballastissa joku vika? Täytyypi muuten kuva laittaa noiden valokuviosta tänne kun, ainakin omaan silmään miellyttää. Ainoa vaan ku ei mahdu ballastit tuonne umpion sisään niin joutu laittamaan etusäleikön päälle, kun löyty daihatsusta suoraan sopiva kolo niille :)
Pari vko sitten Biltemassa tutkin kaikkien esillä olleiden valojen leimat (haussa 20 ref pytyt täydentämään noita testivoittaja 30 ref ämpäreitä) ja ei ollut xenoneille sallittuja yksikään. Kun ämpärit ei oikein järkevästi mahdu keulalle, ne voi heittää katolle
Kuullut sitten perättömiä huhuja.
Noh halokeenikin riittää kyllä ja katolle olin itsekkin asentamassa.
Näytti kyllä nimimerkki arskan pösön keulassa olevissa billhelveten umpioissa olevan se DR merkintä.. vai katsoinkohan sit väärin...
Näytti kyllä nimimerkki arskan pösön keulassa olevissa billhelveten umpioissa olevan se DR merkintä.. vai katsoinkohan sit väärin...
Kuullut sitten perättömiä huhuja.
Noh halokeenikin riittää kyllä ja katolle olin itsekkin asentamassa.
En mene takuuseen että heillä olisi ollut kaikki mallit tuolla esillä. Netistä löytys tämmöset "valmiit" heiltä, varmaankin DR leimalla: Bilteman xenonit (http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Valaistus/Lisavalot/Kaukovalo-9-ksenon-42320/)
Näytti kyllä nimimerkki arskan pösön keulassa olevissa billhelveten umpioissa olevan se DR merkintä.. vai katsoinkohan sit väärin...
Muuten katsoit ihan oikein, mutta se ajoneuvo on sitikka eikä pösö. :D
Näyttäähän nuo Bilteman ksenon ja halogeenimalli ihan samoilta polttimoita lukuunottamatta. Halogeenimallista kun avaa dokumentin ja suurentaa kuvaa, niin näkyyhän lasissa olevan HR ja DR merkinnät. Ja smat sitten ksenon-versiossakin.
Tuossa sen halogeenimallin "käyttöohje":
http://www.biltema.fi/BiltemaDocuments/Manuals/42-321_man.pdf
Itel oli Hellan 3000 ref.17,5 ja oli hyvät,keila leveähkö ja näki penkalta pomppivat elukat sun muut,mutta kun en nähny iltapäivällä eteen loikkaavaa valkohäntäpeuraa ni se vei ne lamput. Toinen umpio jäi ehjäks(on myynnissä) ja vakuutus makso viulut. Sit ostin X-vision dominatorit ja xenonit siis,olihan ne jotku testivoittajat ja hyvät on,näyttää hieman pidemmälle ja keila on hyvän mallinen,kalliit tosin oli.
h.hartikainen
27.11.2013, 10:51
Itsellä on ferozassa nuo bilteman isoimmat melko uudet peltiset lisävalot tuolla cobran 35w ja 5000k ksenon muutos santsulla. Hyvi kyllä näkee, kun noiden bilteman lisävalojen kuvio on melko leveä ja myös pitkäkantoinen. Ainoa ongelma on johon en ole vielä saanu vastausta on, että vasemman puoleinen valo ei oikein taho syttyä, palaa jonkun parisekuntia ja sitte sammuu ku toinen jatkaa kirkastumistaan... Sitten ku pari kertaa toistaa että laittaa pitkät pois ja päälle nii se vasen lamppu alkaakin palamaan, kun varmaankin on tarpeeks lämmenny siinä vaiheessa. Mistäköhä tuo johtuisi? Virtapuoli on mulla tietääkseni kunnossa, että olisikoha tuossa cobran ballastissa joku vika? Täytyypi muuten kuva laittaa noiden valokuviosta tänne kun, ainakin omaan silmään miellyttää. Ainoa vaan ku ei mahdu ballastit tuonne umpion sisään niin joutu laittamaan etusäleikön päälle, kun löyty daihatsusta suoraan sopiva kolo niille :)
muutamat omat tehny tuota ja aina ollu ballastissa vika. mutta kannattaahan se testata. vaihda johdot toiselle polttimolle niin näät helpoiten.
Muuten katsoit ihan oikein, mutta se ajoneuvo on sitikka eikä pösö. :D
Heh. Sitikka tai pösö, samoja patonkeja.:-) eikös se raatovankkurin näköinen ollut muuten pösö?
Näyttäähän nuo Bilteman ksenon ja halogeenimalli ihan samoilta polttimoita lukuunottamatta. Halogeenimallista kun avaa dokumentin ja suurentaa kuvaa, niin näkyyhän lasissa olevan HR ja DR merkinnät. Ja smat sitten ksenon-versiossakin.
Tuossa sen halogeenimallin "käyttöohje":
http://www.biltema.fi/BiltemaDocuments/Manuals/42-321_man.pdf
Katohan vaan, osoitetta rukkaamalla löytyy Bilteman xenonin manuaali (http://www.biltema.fi/BiltemaDocuments/Manuals/42-320_man.pdf) ja samat merkinnät tuolla. Referenssi 50. Kyllä tuolla varmasti miliisiä ja katsastusmiestä huijaa (mihin en tietenkään kehoita).
Vilkutin
26.12.2013, 12:36
Te keillä on x-visionin noita testivoittaja malleja, eli dominatoreita, tai niiden uusia SLIM malleja.
Oletteko tarvinneet ylätukia?
Rav4 keulaan tulossa tommoset, ja tuntuu valorauta niin järeeltä että haaveilen valojen toimivan ilman ylätukia.
Blacksatin
26.12.2013, 13:57
Te keillä on x-visionin noita testivoittaja malleja, eli dominatoreita, tai niiden uusia SLIM malleja.
Oletteko tarvinneet ylätukia?
Rav4 keulaan tulossa tommoset, ja tuntuu valorauta niin järeeltä että haaveilen valojen toimivan ilman ylätukia.
haaveksi jää ettei väpätä ilman ylätukia. Makuasia sopiiko valorauta rav4 keulaa mutta omasta mielestä sopii. Tosiaan x-vision dominator on loistava valo ja aivan mieletön boost mallina. Noita teho malleja on kuorma-auton keulalla 8kpl ja voi kyllä sanoa että kun iskee valot päälle niin oikeesti näkee :)
Vilkutin
26.12.2013, 14:43
Nojooo, ihan kahdeksaa en saa ravin keulaan sopimaan, mutta laitan mielummin noi pienemmät meteorit jos ne pelaa ilman ylätukia.
Ne isommat (dominatorit) on melko raskaat, ja epäilenkin pysyykö ojennuksessa ilman tukia.
Samsonite
26.12.2013, 16:16
haaveksi jää ettei väpätä ilman ylätukia. Makuasia sopiiko valorauta rav4 keulaa mutta omasta mielestä sopii. Tosiaan x-vision dominator on loistava valo ja aivan mieletön boost mallina. Noita teho malleja on kuorma-auton keulalla 8kpl ja voi kyllä sanoa että kun iskee valot päälle niin oikeesti näkee :)
Onkos boost-malli 45w vai mikä?
Nim. 4F A6 autissa ei ole pitkiä, vaan valokeilan leventäjät...
Vilkutin
26.12.2013, 17:19
Vai meneekö jo tonne 55W / 70W osastolle, onko se sitten kuitenkin hommattava noi pienemmät meteorit
Blacksatin
26.12.2013, 17:58
Onkos boost-malli 45w vai mikä?
Nim. 4F A6 autissa ei ole pitkiä, vaan valokeilan leventäjät...
Joo toi boost malli on osramin 45w tekniikalla. Voi todellakin suositella. Todella tasainen valokuvio joka näyttää leveelle ja pitkälle. Tosiaan kaikenlaisia lisävaloja on tullu testattua kun työkseni ajan kuorma-autoa. On ollu luminator xenoneita jne jne mutta kyllä nuo on ehdottomasti tähän menneistä valoista ollut parhaat.
Meteor on hyvä valo mutta kun oli sellaiset henkilöautossa niin ei tarvinnu olla kummoinen heitto tiessä kun valo alkoi värisee. Eli tuet vaatii nekin. Noista xenon muutossarjoista sen verran että erikoistekniikan myymä luminalights on laadukas muutossarja. Tosin hintaakin vähän reilummin mutta eipä ole ollu ongelmia syttymisenkaa toisin kun cobrankaa jossa ballasteja mennyt hajalle.
porukoille laitoin rav4 hella ff500 lisävalot 70w luminalightsin sarjalla ja on kokoisekseen hyvä valo. Tulee myös tasainen valokeila joka näyttää leveelle. Nämä valot on pelkästään kilpitelineessä kiinni eikä ole ylimääräisiä tukia.
Vilkutin
27.12.2013, 22:55
Päädyin noihin metoreoihin, toistaseks pelaa, kuoppasella tiellä en ole käynny, ilman ylätukia ok isolla tiellä..
http://motonet.fi/fi/tuote/484007/X-Vision-Meteor-D15-Xenon-kaukovalo
Polttimot vaihdan 5000K tai 6000K viimeistään ensi syksynä, noi vakiot taitaa olla 4300K.
Onko väki muuten huomannut että hyvät NBB Alphat ovat nykyään 20/25 DR!? Voin suositella. ref 40 verrattuna halogeenailla hieman lyhyempi valokeila mutta runsaasti leveyttä.
Polttimot vaihdan 5000K tai 6000K viimeistään ensi syksynä, noi vakiot taitaa olla 4300K.
Kyllä noista paras näkyvyys on kuitenkin tolla 4300:lla. Yhtä sun toista aikojen saatossa testanneena on tullut kyllä hyvin selväksi miksi autojen oikeat xenonit on just 4300.
HiluxMan
28.12.2013, 10:23
Onko väki muuten huomannut että hyvät NBB Alphat ovat nykyään 20/25 DR!? Voin suositella. ref 40 verrattuna halogeenailla hieman lyhyempi valokeila mutta runsaasti leveyttä.
Huomattu. Onko sinulla omakohtaista kokemusta valokuvioiden eroista?
Kysyn, kun myyjä a väittää, että muutoksia ei ole tullut valokuvioihin ja myyjä b sanoo tuon mitä yllä kirjoitit.
Vilkutin
28.12.2013, 11:01
Oletko tota mieltä kaikissa olosuhteissa? Vaikutti että tommosella märällä mustalla tiellä toi kylmempi värilämpötila toimi paremmin.
5000K oon yleensä suosinu ite.
Kyllä noista paras näkyvyys on kuitenkin tolla 4300:lla. Yhtä sun toista aikojen saatossa testanneena on tullut kyllä hyvin selväksi miksi autojen oikeat xenonit on just 4300.
Huomattu. Onko sinulla omakohtaista kokemusta valokuvioiden eroista?
Kysyn, kun myyjä a väittää, että muutoksia ei ole tullut valokuvioihin ja myyjä b sanoo tuon mitä yllä kirjoitit.
Mulla on nuo alphat ja kyllä niissä aika leveä kuvio on ja omasta mielestä näyttää tarpeeks pitkälle. En tosin osaa verrata vanhempiin kun ei niistä oo kokemusta. Mulla on noissa 55 wattiset H1 ksenonit. Nuohan on ilmeisesti tarkotettu tuommoselle D1S polttimolle mutta on halogeenia varten tuommonen irtonainen sovitin siinä.
HiluxMan
28.12.2013, 12:31
Mulla on nuo alphat ja kyllä niissä aika leveä kuvio on ja omasta mielestä näyttää tarpeeks pitkälle. En tosin osaa verrata vanhempiin kun ei niistä oo kokemusta. Mulla on noissa 55 wattiset H1 ksenonit. Nuohan on ilmeisesti tarkotettu tuommoselle D1S polttimolle mutta on halogeenia varten tuommonen irtonainen sovitin siinä.
Niin mulla on ne vanhemmat ref.40 versiot ja 75 W sarja siinä. Kyllä näkee. Ja ainakin D2s käy tosiaan ilman sitä H1 sovitinta.
Blacksatin
28.12.2013, 18:25
Oletko tota mieltä kaikissa olosuhteissa? Vaikutti että tommosella märällä mustalla tiellä toi kylmempi värilämpötila toimi paremmin.
5000K oon yleensä suosinu ite.
Rohkeesti vaan 5000k sinne tilalle sitten kun siltä tuntuu. Ainakin omasta mielestä nyt tuolla osramin tekniikalla olevilla dominatoreilla näkee paremmin jopa silloinkin kun asfaltti on märkä. Tosiaan noi dominator booster mallit on 5000k ja alunperin 4300k.
Vilkutin
28.12.2013, 20:38
Jooo, tilasin ebaysta philipsin d1s, 6000k, vakiot 4300k ois myynnissä jos jollain tarve.
Kyllä noista paras näkyvyys on kuitenkin tolla 4300:lla. Yhtä sun toista aikojen saatossa testanneena on tullut kyllä hyvin selväksi miksi autojen oikeat xenonit on just 4300.
Ite myös 4300K -linjalla, mutta makuasia lienee tämäkin. Märkä asfaltti vai lumi, asfaltilla ei isompi värilämpö niin haittaa.
Kiinanxenoneitten värilämmöt mitä sattuu, saattaa olla selvästi eri paria vaikka samasta paketista.
itte paiskasin t5 keulaan hellan3003 75w cobran xenon modi valot ja oikein hyvin näkee
Tere, 40ref verrattuna 20/25 ref 55w halogeeneilla. 40ssä hieman parempi kantama. Leveys sama kummassakin. Olen itse säätänyt valot suoraan eteenpäin jolloin kirkkain osa pitkästä keilasta alkaa missä auton omat pitkät loppuvat. Kummatkin versiot bueno. Ja noi 20/25 DR mukavasti laillisetkin :)
Jotenkin en henkilökohtaisesti lämpene noihin xenon lamppuihin kun en oo vielä nähny yhtään hinta/laatusuhteeltaan järkevää setuppia henkilökohtaisesti. Ja värilämpö on noissa halppislampuissa liian sininen minun silmään. Ja radiohäiriöt on toinen mukava lisä...
Siis wanhan liiton virityksiä tekemään...
Kävin Bilteman kaupassa hakemassa 9" 37.5ref halppispitkät (42-321) eli 50e pari ja hintaan tuli polttimotkin kaupan päälle...
Ainakin nämä yksilöt 14.4v jännitteellä ottivat virtoo 4.2Amppeeria. Eli ottoteho 60w.
Pitää kiertää matalalattia-auton keulille ja roiskii kuvia lisää miltä käytännössä näyttää... Jos näyttää että ei valo riitä niin toiset rinnalle... :D
Luulen että 8kertoo kalliimmilla xvisioneilla ei saa huonostikaan ees puolta lisää valoo 200 metrin päähän...
Valokuvio on käyttökelpoisen näköinen kirkas piste ja hajavaloa vähän kaupan päälle.
Kuva on otettu siten että lamppu on 1.5m päässä seinästä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2045&pictureid=145423
Lasin merkinnät
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2045&pictureid=145425
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2045&pictureid=145424
Onko kellään kokemusta ko lamppujen xsenotuksesta.
Olis hyllyssä kahta mallia, joissa polttimot 2xH2 ja H4, toisessa suoralasi, toisessa kovera.
Yks vaihtoehto olis laittaa motonetin valovahvistimet ja uudet tuikut.
TEMÄHIK
HiluxMan
29.12.2013, 20:42
Onko kellään kokemusta ko lamppujen xsenotuksesta.
Olis hyllyssä kahta mallia, joissa polttimot 2xH2 ja H4, toisessa suoralasi, toisessa kovera.
Yks vaihtoehto olis laittaa motonetin valovahvistimet ja uudet tuikut.
TEMÄHIK
H4 HID ei toimi häävisti, piruuttani joskus kokeilin.
Eikä noihin sumareihin oikein muutenkaan tuo HID ole passeli, tulee aikalailla hajavaloa ylärajauksen yläpuolelle, kokeiltu kaikenlaisilla sumuvaloilla tätäkin.
Samsonite
29.12.2013, 21:57
Nimenomaan niissä sumuvaloissa ei tee senoneilla mitään, just tuon haja-ammunnan vuoksi. Pitkissä taas paskat senonit syttyy liian hitaasti jos liikenteen taajuus semmonen että ballastit "hyytyy" välillä. Eli eka sytytys hidas ja vähän aikaa käyttämättä sama homma taas. Nykyset hinnakkaammat voipi olla parempia, joku vuos sitten tuli kokeiltua.
khonkonen
29.12.2013, 23:21
Nimenomaan niissä sumuvaloissa ei tee senoneilla mitään, just tuon haja-ammunnan vuoksi. Pitkissä taas paskat senonit syttyy liian hitaasti jos liikenteen taajuus semmonen että ballastit "hyytyy" välillä. Eli eka sytytys hidas ja vähän aikaa käyttämättä sama homma taas. Nykyset hinnakkaammat voipi olla parempia, joku vuos sitten tuli kokeiltua.
Nykyään laitetaan "isompi" ballasti, eli esim 50 watin xenon hehku ja 70 watin ballasti niin syttyvät heti.
Kaveri laitto pakuunsa NBB:n valaisimet (75euroa/kpl) ja niihin cobran xenon (70W) sarjan. Kehu niin hyväksi ,että piti tilata sellaset vaimon passattiinki.
HiluxMan
30.12.2013, 07:05
Sitä saa nykyään nopeasti sytyttäviä ballasteja, kuten Fast Bright F3, F5 ja F7, ei juuri normihehkulle häviä. Sellaiset "ylitehoiset" polttimille, niin syttyy hätäseen.
Super_Select
03.01.2014, 21:32
Jotenkin en henkilökohtaisesti lämpene noihin xenon lamppuihin kun en oo vielä nähny yhtään hinta/laatusuhteeltaan järkevää setuppia henkilökohtaisesti. Ja värilämpö on noissa halppislampuissa liian sininen minun silmään. Ja radiohäiriöt on toinen mukava lisä...
Siis wanhan liiton virityksiä tekemään...
Kävin Bilteman kaupassa hakemassa 9" 37.5ref halppispitkät (42-321) eli 50e pari ja hintaan tuli polttimotkin kaupan päälle...
Ainakin nämä yksilöt 14.4v jännitteellä ottivat virtoo 4.2Amppeeria. Eli ottoteho 60w.
Pitää kiertää matalalattia-auton keulille ja roiskii kuvia lisää miltä käytännössä näyttää... Jos näyttää että ei valo riitä niin toiset rinnalle... :D
Luulen että 8kertoo kalliimmilla xvisioneilla ei saa huonostikaan ees puolta lisää valoo 200 metrin päähän...
Valokuvio on käyttökelpoisen näköinen kirkas piste ja hajavaloa vähän kaupan päälle.
Kuva on otettu siten että lamppu on 1.5m päässä seinästä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2045&pictureid=145423
Lasin merkinnät
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2045&pictureid=145425
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2045&pictureid=145424
Just ruuvailin emännän Avensiksen keulille samaiset bilteman halppis-ämpärit.
Laitoin myös niihin tuon bilteman H7-xenon muutossarjan. Valokuvio säillyi aivan samanlaisena kuin tässä Patun kuvassa.
Ainut miinus, ettei ainakaan tämä bilteman muunnossarjan ballasti mahtunut sinne valopömpeliin... ihan pienestä jäi kiinni. Luultavasti semmoinen "mini-ballasti" olis mahtunut.
Ja mitä tuohon syttymisnopeuteen tulee, niiin aivan yhtä nopeasti syttyvät, kuin muutkin xenon-lisäpitkät, joilla olen ajanut (X-Vision, Hella luminator xenon)
Ainut mikä mietityttää, on noitten kesto, eli mitenkä pitkäikäiset mahtavat olla..???
Ja periaatteessahan nuo ovat lailliset, koska löytyy tuo DR-merkintä..?
Kaikkein huvittavinta, että nuo TÄYSIN ulkoisesti samat pömpelit valmiina xenoneilla, maksaa biltemassa 338 euroa (169kpl.) Ja itse askartelemalla hinnaksi jäi 104,80 :P
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Valaistus/Lisavalot/Kaukovalo-9-ksenon-42320/
Blacksatin
05.01.2014, 13:21
En viitsinyt aloittaa uutta topiccia joten kysäsen täällä. Eli lisävaloja kun laittelen ja meinasin laittaa johtoihin pikaliittimet niin millasilla pihdeillä ne pinnit kuuluu puristaa johtoihin kiinni?
Eli siis kyseessä tälläset liittimet:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/487404/Pikaliitin-2napanaaras-vesitiivis
Onko jossain esim abiko pihdeissä olemassa versiot jolla saa tuollaiset liittimet puristettua. Onnistuuhan ne esim kärkipihdeillä, mutta mielummin puristan ne niille kuuluvilla pihdeillä.
HiluxMan
05.01.2014, 14:47
En viitsinyt aloittaa uutta topiccia joten kysäsen täällä. Eli lisävaloja kun laittelen ja meinasin laittaa johtoihin pikaliittimet niin millasilla pihdeillä ne pinnit kuuluu puristaa johtoihin kiinni?
Eli siis kyseessä tälläset liittimet:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/487404/Pikaliitin-2napanaaras-vesitiivis
Onko jossain esim abiko pihdeissä olemassa versiot jolla saa tuollaiset liittimet puristettua. Onnistuuhan ne esim kärkipihdeillä, mutta mielummin puristan ne niille kuuluvilla pihdeillä.
Tuolta: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasityokalut/Pihdit-ja-Sakset/Puristuspihdit-71656/
Löytyy myös toisinaan normaaleiden abiko-pihtien varren puolelta:
http://static1.motonet.fi/img/7/763113/500/763113.jpg
http://www.motonet.fi/fi/tuote/763113/Abikopihdit-T50
Blacksatin
05.01.2014, 17:29
Löytyy myös toisinaan normaaleiden abiko-pihtien varren puolelta:
http://static1.motonet.fi/img/7/763113/500/763113.jpg
http://www.motonet.fi/fi/tuote/763113/Abikopihdit-T50
Milles liitintyypille tässä on tuossa varessa puristus mahdollisuus??
http://www.motonet.fi/fi/tuote/763114/Abikopihdit-T51
http://static1.motonet.fi/img/7/763076/300/763076.jpg
Ennemmin tuo, maksaa kympin ja liittimet puristetaan kärjellä, jolloin pienempi voima (ei liitin taivu niin pahasti). Sitten ei raasta niin paljoa kun hioo kärjessä olevan leikkurin pois (ettei tule painettua/leikattua johtoa/liitimiä poikki vahingossa"kaan"). Samalla kannattaa porata noi pulttileikkurin jengat veke, ettei ala katkomaan näillä pultteja, koska pihdit menee todella jäykäksi sen jälkeen
Jotkut halppispihdit tässä kuvakollaasissa. Jos ostat pihtejä niin kiinnitä huomiota niihin kolosiin ja hanki tämmöset pihdit niin tulee siistit puristukset.
Sen verran lisää että tuohon kun laittaa sopivat kutistesukan päälle niin onkin komee eristetty liitin jonka toimintavarmuus on ihan eri tasolla verrattuna normi eristettyyn liittimeen. No jos haluaa vielä parantaa liitosta niin tinalla muljasu kruunaa jutun... ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2045&pictureid=146169
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2045&pictureid=146168
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2045&pictureid=146167
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2045&pictureid=146166
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2045&pictureid=146165
...menkö tinaa sotkemaan puristettaviin liitoksiin, varsinkaan jos jäävät yhtään liikkuvaksi!
Duraseal-liittimet oikeanlaisilla pihdeillä puristettuna ja lämpöä perään, tätsit ja tättädää.
...menkö tinaa sotkemaan puristettaviin liitoksiin, varsinkaan jos jäävät yhtään liikkuvaksi!
Duraseal-liittimet oikeanlaisilla pihdeillä puristettuna ja lämpöä perään, tätsit ja tättädää.
Nyt on pakko kysyä että mitä tarkotat liikkuvilla liitoksilla...? Missä semmosii on?
Huomattu. Onko sinulla omakohtaista kokemusta valokuvioiden eroista?
Kysyn, kun myyjä a väittää, että muutoksia ei ole tullut valokuvioihin ja myyjä b sanoo tuon mitä yllä kirjoitit.
Mulla on nyt ollu uudet ja vanhat alphat, kuvio on kyllä tismalleen yhtä paska molemmilla, tekee semmosen puolikuun mallisen pisteen. Halogeenina en kyllä ole ees kokeillu, että en tiiä onko vain xenonin ongelma sitten.
Etteivät ole pistevaloja?
Etteivät ole pistevaloja?
Ei oo. Nyt juuri tämä malli missä dr20. Onhan tuossa valoa tieten muutenki ku tuo piste mutta minusta aika ärsyttävä ominaisuus. Pitää suunnata aika ylös ettei jää tuo piste auton eteen tielle ja vastaantulijat vaihtaa lyhyille jo kilometrin päässä...
Nyt on pakko kysyä että mitä tarkotat liikkuvilla liitoksilla...? Missä semmosii on?
Onhan noita monessakin paikassa, esim käänneltävissä työvaloissa, luukuissa, työkoneissa monessakin paikkaa.
Kunhan johto (johdin) on laadukasta, liittimet asialliset ja niitä oikein käytetään ei tinalle ole mitään tarvetta, siitä on vain harmeja ajan kanssa.
Onhan noita monessakin paikassa, esim käänneltävissä työvaloissa, luukuissa, työkoneissa monessakin paikkaa.
Kunhan johto (johdin) on laadukasta, liittimet asialliset ja niitä oikein käytetään ei tinalle ole mitään tarvetta, siitä on vain harmeja ajan kanssa.
Jaa tehtaan jäljiltä liikkuvat kohteet on yleensä tehty niin että johto(niput) on tuettu siten että johto heiluu ja liittimet on paikoillaan... Vai onko missä semmoisia ihan oikeesti?
Nyt käsi sydämmelle ja kerro missä oot nähny tai kuullu että tinauksen takia olisi johto murtunut asiallisesti tehdyssä asennuksissa? Vai onko joku muu törmänny ongelmiin?
Olen aika monta hapettunutta puristusliitosta löytäny syyllisenä katkoksiin mutta murtunut johto hyvin tehdyn tinauksen takia ei oo kohdalle sattunut.
...menkö tinaa sotkemaan puristettaviin liitoksiin, varsinkaan jos jäävät yhtään liikkuvaksi!
Siis liittimestähän pitää juuri kaikki liike eliminoida ettei tule kosketushäiriötä (vastusta), josta tulee lämpöä ja sitten se tietenkin polttaa pinnat ja silloin tätsit ja tättädää...
Pomminvarma liitoshan juuri on TINATTU, kun vastus on poistettu jaliitos on 100% kiinni ja suljettu!
Duraseal-liittimet oikeanlaisilla pihdeillä puristettuna ja lämpöä perään, tätsit ja tättädää.
Ja duraseal on vain putkiamppi, jossa liimakutistesukka päällä. Kontaktipintaahan piisaa sitten juuri sen puristuskohdan verran, eli n.1mm. Lisäksi kun innokas puristelija löytyy, niin menee tuo suojakin monasti rikki siitä päältä, varsinkin ensikertalaisilta erittäin varmalla todennäköisyydellä...:rolleyes::rolleyes:
Juu ja sitten se duraseal:n liima kun kuumenee ja pursuaa hieman siitä johdon kuoren ja liittimen suojasta esiin, niin kas kummaa kun seuraavan kerran kun etsit vikaa kun valo ei pala (tai muuta sähköonkelmaa), niin huomaatkin johdon olevan hapettunut puhki siitä duraseal:n liimauksen juuresta!!!:eek:
Näin ainakin itsellä tullut vastaan useasti, joten siirtynyt korjauksissa seuraavaan reseptiin:
- liitos tinan kanssa (elektroniikkatina on kaikkein juoksevinta!!!!)
- päälle LIIMAkutistesukka
- sen päälle normi kutistesukkaa, jottei tule tuota "duraseal" liima -ongelmaa uudestaan.
Turaamistahan tuo on jo aika nysväämistä, mutta eipä ole enään sen jälkeen tarvinut korjailla korjauksiaan....
Ja duraseal on loistava liitin, kun käyttöpaikka on sellainen, jossa liitos tullaan uusimaan useasti, kuten raskaan kaluston sivuvalot (led tai hehkulanka), tai laturin liitäntä tai tai .....
Jaa tehtaan jäljiltä liikkuvat kohteet on yleensä tehty niin että johto(niput) on tuettu siten että johto heiluu ja liittimet on paikoillaan... Vai onko missä semmoisia ihan oikeesti?
Vai onko joku muu törmänny ongelmiin?
Iveco Crosway:n virtalukon pohjasta (samalla päävirtakatkaisija) +30 liitin oli katkennut noista puristusliitoksien välistä, ja aikansa kipinöityään poltti ilmavälin ja PIM auto totaali pimeeks.... eiku webasto muuten pelas ja suorasähköllä kytketty etuoven ulkokatkaisija:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Liitos tehtaan jäljiltä, mutta tinaahan ei tehtaat käytä kuin yber vika-aroissa paikoissa, joten se ei ollut syy, vaan tehtaalla tehty p...a liitos yhdistettynä vapaana roikkuvaan johtosarjaan, jota ei oltu sidottu mihinkään kiinni, jolloin lyhyin johto veti itsensä poikki...
Se oli terve ja moro, ja asiakkaat toisiin autoihi (lue takseihin), auto hinurilla pajalle ja sitten duunia ihan tarpeeks ja vähän ylikin. Arvatenkin oli halpa liitin....:D:D:D
HiluxMan
06.01.2014, 09:21
Mulla on nyt ollu uudet ja vanhat alphat, kuvio on kyllä tismalleen yhtä paska molemmilla, tekee semmosen puolikuun mallisen pisteen. Halogeenina en kyllä ole ees kokeillu, että en tiiä onko vain xenonin ongelma sitten.
Kattelin vanhoja testikuviani ja yhdessä oli havaittavissa tuota U mallista kuviota Poltin joku 35W H1. Liitteessä asentoa korjaamalla saatu kuvio 75W polttimesta.Asentokorjausta tehty koska putki oli vinossa kantaan nähden. Kuva negatiiviksi käännetty jotta kuvio näkyy paremmin.
Toinen polttimo oli suorassa ja sillä tuli samanlainen kuvio ilman asennoskorjausta.
Kattelin vanhoja testikuviani ja yhdessä oli havaittavissa tuota U mallista kuviota Poltin joku 35W H1. Liitteessä asentoa korjaamalla saatu kuvio 75W polttimesta.Asentokorjausta tehty koska putki oli vinossa kantaan nähden. Kuva negatiiviksi käännetty jotta kuvio näkyy paremmin.
Toinen polttimo oli suorassa ja sillä tuli samanlainen kuvio ilman asennoskorjausta.
Kyllä ne polttimot suorassa on, mutta aloin miettimään pitäiskö polttimon alle kokeilla pientä korotusta.. Eri polttimoita kokeiltu, ei vaikutusta. En tosin ole testannu nuin seinää vasten eli en ees tiiä näkyykö se siinä.
HiluxMan
06.01.2014, 17:11
Kyllä ne polttimot suorassa on, mutta aloin miettimään pitäiskö polttimon alle kokeilla pientä korotusta.. Eri polttimoita kokeiltu, ei vaikutusta. En tosin ole testannu nuin seinää vasten eli en ees tiiä näkyykö se siinä.
Pelkkä korotus joko hajottaa kuviota tai tiivistää sitä, riippuen polttimon ja heijastimen polttopisteiden keskinäisestä paikasta.
Jos varovasti kallistelet polttimoa, tässä tapauksessa ylös/alas suunnassa, niin kuvio voi oieta.
Itsellä H1 55w halogeenillä ei näy puolikuuta valokuviossa 20/25 reffeissä. Ihan seinään kun valoja näyttää. Onkohan eroa xenonkuviossa H1xenon vs D2sxenon tms. Umpioissahan se irtonainen H1 adapteri.
Itsellä H1 55w halogeenillä ei näy puolikuuta valokuviossa 20/25 reffeissä. Ihan seinään kun valoja näyttää. Onkohan eroa xenonkuviossa H1xenon vs D2sxenon tms. Umpioissahan se irtonainen H1 adapteri.
Niin mikä adapteri? En kyllä ole ees hoksinu. :D
...kun en usko moisiin, mutta useampaa tuttua venesähköjä tekevää uskon.
Tinatkaa ihmeessä, etsikää sitten niitä kuoren sisällä poikkihapettuneita kohtia tinausten vierestä.
Ja mitä pieneen kosketuspintaan liitoksessa tulee, käyttäkää oikeanlaisia pihtejä.
Ihan aikuisten oikeesti, ammatikseen venesähköjä asentavat ovat hylänneet tinailut jo kauan sitten.
Ja joo, tiedän että johtosarjat liikkuu ja liitokset ei, mutta monesti vaan tärinässä pääsevät liittimetkin heilumaan, ainakin tuolla raskaan kaluston puolella mistä mun kokemukset pääasiassa ovat, hinureista, nosturiautoista ja maansiirtokoneista.
Ammattiylpeänä asentajana pyrin tekemään töitäni hyvällä tuottavuudella ja pieteetillä, enkä edelleenkään aio ansoittaa omia, enkä asiakkaiden koneita tavoilla jotka itse olen huonoksi todennut.
Luulin että tälläisten tietojen jakaminen on nettipalstojen itsetarkoitus, mutta enpä jaksa enempää metsään asiasta huutaa.
ugh
Adapteri on sellanen pyöreä irtonainen prikka mihin tehty kolot ja reikä H1 polttimolle. Sen kun poistaa tulee iso reikä D2s tms polttimolle.
http://www.oljebaren.se/fi/lisavalot-ajovalot/nbb/nbb-h1-adapteri.html
http://www.oljebaren.se/fi/lisavalot-ajovalot/nbb/nbb-h1-adapteri.html
Jaa hoksinu ees, että oli irtonainen..
Tuleeko parempi kuvio toisenlaisella polttimolla?
Aivan eli istuuko D2s paremmin kuin adadterissa oleva H1 xenonpolttimo.
Aivan eli istuuko D2s paremmin kuin adadterissa oleva H1 xenonpolttimo.
Ainakin 10 kertaa parempilaatuinen kuin kiinalainen H1:n korvaava paskapoltin, missä tuskin putki suorassa. Varmasti istuukin paremmin vaikka en ole itse koskaan ko. valopömpeliä tutkaillutkaan, H1-xenonilla tuskin edes polttopiste oikeassa kohdassa.
Ainakin 10 kertaa parempilaatuinen kuin kiinalainen H1:n korvaava paskapoltin, missä tuskin putki suorassa. Varmasti istuukin paremmin vaikka en ole itse koskaan ko. valopömpeliä tutkaillutkaan, H1-xenonilla tuskin edes polttopiste oikeassa kohdassa.
No tekee ne Kiinalaiset nuita d2s-polttimoitaki. Pitää käyä hakemassa naapurilta sarja testiin, sillähän se selviää.
Tutkin nuita lamppuja, että se "puolikuun vajaa puoli" johtuu siitä langasta mikä on polttimon ulkopuolella. Ilman tuota siinä kohtaa olisi piste joka johtuu vissiin tuosta polttimon pituudesta joka on liian pitkä tuolle lampulle. Halogeenillä ei tuota pistettä varmasti edes tule.
Boschin 225 eli se metallikuorinen versio on muuten paljon parempi valoteholtaan ja kuvioltaan kuin tuo alpha. Rumahan se on pikkuautoon, mutta jos maasturiin laittaisin niin ehdottomasti nuo sitten.
Enpä nyt parempaakaan topikkia löytänyt ja täällä nyt on lisävaloista jauhettu. Eli tuli ostettu tälläset:
¨http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Valaistus/Lisavalot/Kaukovalo-9-42329/
Ootteko värkänny xenoneja noihin? Mikä sarja ois hyvä, että saisi kaiken rojun mahtumaan valaisimen sisään, vai onko se mahdoton homma?
E: Olisiko tälläinen passeli setti?
http://www.xenonkauppa.fi/Cobra-Xenon-Muutossarja-H1-12-24V
(http://www.xenonkauppa.fi/Cobra-Xenon-Muutossarja-H1-12-24V)
E2: Tai tämä?
http://www.e-ville.com/fi/23-auton-xenon-ja-halogen-valot/8059-55w-h1-xenon-conversion-xenon-muutossarja-analog.html
Tourinki
27.01.2014, 10:31
Kyllä sinne normiballastit sopii sisään kun vähän pyörittelee umpiota paikalleen laittaessa.
Enpä nyt parempaakaan topikkia löytänyt ja täällä nyt on lisävaloista jauhettu. Eli tuli ostettu tälläset:
¨http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Valaistus/Lisavalot/Kaukovalo-9-42329/
Ootteko värkänny xenoneja noihin?
Vitjaa kun selaat taaksepäin niin...
Vitjaa kun selaat taaksepäin niin...
Pari sivua taakse päin on eri malli, toki biltema sekin. ;)
Tuli sitten ostettua bilteman muutossarja. Ei kyllä mitään toivoa saada mahtumaan näihin sisälle. Mutta äkkiseltään valokuvio ja teho vaikutti varsin hyviltä xenoneilla.
Hellalta tullu näkyy FF-sarjaa perinteiseen comettiinki, kellään vielä kokemuksia 450 tai 550 mallista? Transportterin nykyisiin valoihin (vakiot + Bosch Rallye 175) olen muuten kyllä tyytyväinen, mutta ojat tahtoo välillä lumipenkkojen takana jäädä varjoon ku Boschit on keulassa. Referenssiähän kestäis nykysellään laittaa vielä 2 x 15, nuo uudet Hellat on 12,5:sia, mitään kauhean isoja luppakorvia en katolle kaipaa.
EDIT: jaa nii joo mutta vaikka portterin katollekki nykyään sais valot laittaa ja referenssit saa olla yhteensä 100, niin ei lisäpitkiä silti saa kahta paria olla ku N3:ssa (jos vakiopitkät käytössä). Eikä niissäkään saa palaa ku 2 paria kaukovaloja yhtaikaa.
Hessu888
29.01.2014, 13:18
Täällä kun on joka toisella lisävalot katolla, niin millasen läpiviennin ja pikaliittimen olette johtoihin laittaneet / mikä ois pitkään kestävä ratkaisu? Olikos armeijakäytössä jotain pyöreitä metallisia moninapasia pikaliittimiä???
Tomppa82
29.01.2014, 14:33
Ite oon katellu tuommoisia. http://www.vekoy.com/index.php?cPath=53_2723
Johdot menee tällä hetkellä vielä ikkunan välistä. :D
Täällä kun on joka toisella lisävalot katolla, niin millasen läpiviennin ja pikaliittimen olette johtoihin laittaneet / mikä ois pitkään kestävä ratkaisu? Olikos armeijakäytössä jotain pyöreitä metallisia moninapasia pikaliittimiä???
Eikös enää tarvi kattopitkien olla etuakselin etupuolella? Lähe jokaisessa Ducatossa ja Transitissa melkeen pitkät katolla.
Eikös enää tarvi kattopitkien olla etuakselin etupuolella? Lähe jokaisessa Ducatossa ja Transitissa melkeen pitkät katolla.
Ei. Tämänkin säännöksen kumoamisesta menee kiitos EU:lle.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/kattovalot-lailliset-myos-suomessa
Pajakameli
29.01.2014, 22:42
Itte tein läpiviennin 7 johtosella peräkärrykaapelilla 1,5mm... Siitä riitti parkeille, työvaloille ja pitkille omat johdot ja kaikki yhdestä pyöreästä reiästä...:) siihen sit joku viksu liitin...
Hessu888
29.01.2014, 23:59
Ite oon katellu tuommoisia. http://www.vekoy.com/index.php?cPath=53_2723
Johdot menee tällä hetkellä vielä ikkunan välistä. :D
Tuollaisia meinasinkin, kiitos! Jos noita jostain saa huokeammalla, niin valaiskaa muitakin.
Tuollaisia meinasinkin, kiitos! Jos noita jostain saa huokeammalla, niin valaiskaa muitakin.
http://www.yeint.fi/index.php?main=64&productCat=1171
Siinä olisi yksi paikka.
http://www.fixten.fi/index.php?page=lazer
Tuommoisia näkyi tunturirallissa monella oleva keulalla, kirkkaat tuikut olivat, on katulailliset ja hintavatkin.
Janne1986
03.02.2014, 18:54
Kuinkas nuo Led valopaneelit?
Joissain on ce merkinnät ja 12,5 ref.
Mutta entäs valoteho esim tuollasessa:http://www.valostore.fi/tuote/led_tyovalopaneeli_180w/
Toimiiko lisäpitkänä kuinka hyvin tuollanen työvalo?
Vai pitääkö olla sitten ihan tuollanen:http://www.fixten.fi/index.php?page=rs8
Onko Bosch compass 2000 xenon kaukovaloilla mitään tekoo? Kellään kokemuksia
Kellään käyttökokemuksia Lazer-valoista? Esim nuo http://www.lazerlamps.com/models/road-legal-led-spot-lights/rs4/
Yhen Scanian katolla sellaiset oli ja kuski kehui että näkee hyvin (malli tais olla rs8).
Dodgen katolle ajatellu kaukovaloja, mutta ne sais olla matalat mutta tehokkaat.
Talvella pyörittelin samoja ledivaloja ja testailtiin pimeässä hallissa 20 metrin matkalla hävis kirkkaasti ksenoneille. Myyjä epäili että 10 vuoden päästä ledit hakkaa vastaavasti ksenonit.
http://www.jussinmaki.net/blogi/jattimainen-kaukovavertailu/
minä laitoin totken katolle nbb:n pöntöt 55w xenoneilla.
valo kuvio on todella hyvä, leveä ja riittävän pitkä.
valoa on paljo enempi kun kolmella boschin 225 35w xenoneilla.
Toi lazer st-8 näyttäis aika hyvältä... puun latvatkin näkyy paremmin kuin millään muulla :D
vartiainen
27.09.2014, 17:31
minä laitoin totken katolle nbb:n pöntöt 55w xenoneilla.
valo kuvio on todella hyvä, leveä ja riittävän pitkä.
valoa on paljo enempi kun kolmella boschin 225 35w xenoneilla.
Nbb:n 225:set näyttää testin mukaan samantyyliseltä joskaan ei ihan samalta kuin Boschin 225 HighLight. Mitä luulet jos olisit laittanut Boscheihin 55w xenonit niin olisiko ero enää niin selvä? Itselläni on boschit xenoneilla ja olen miettinyt nbb:tä mutta ero ei testissä näytä kovinkaan suurelta.
Vilkutin
28.09.2014, 16:39
Eikös viimeks tm valotestin halokeeni osan voittanu bilteman pitkät?
Saako niitä vielä?
Muu hyvä ja halpa sarja hiluksin keulaan kauhee kalliita raski mettää laittaa.
Tuli aikoinaan hommattua nuo bilteman testivoittajat..
Omaan makuun ja käyttöön aivan törkeän huonot valot :eek:, kapea valokeila,
kaksi kirkasta pistettä jossain kaukana.
Mutkaisella tiellä todella huonot, ei kauaa nokalla olleet..
Nbb:n 225:set näyttää testin mukaan samantyyliseltä joskaan ei ihan samalta kuin Boschin 225 HighLight. Mitä luulet jos olisit laittanut Boscheihin 55w xenonit niin olisiko ero enää niin selvä? Itselläni on boschit xenoneilla ja olen miettinyt nbb:tä mutta ero ei testissä näytä kovinkaan suurelta.
en kokeillu boscheissa tehokkaampia valoja mutta halogeeninä ja 35xenoneilla valokuvio oli tosi matala.
puhun siis vanhasta 225:sta
kaverilla on biltemasta jonku testin voittaja valot 70w xenoneilla. sillä on valokuvia + muotonen. en pitäny kovin pahana valona.
Bilteman uudet isot halpavalot olleet nyt jokusen viikkoa katolla piristettynä kiinahideillä.
omaan makuun kuviosta löytyy leveyttä vaikka muille jakaa mutta turhan matala on, voisin kuvitella että toimisi paremmin asennettuna autossa matalammalle.
Käy mielessä että varmaan nostettava 170 lightforcet takaisin katolle halogeenien kera kun viime talvena ne pelasi omaan makuun täydellisesti.
Tässä tuli tuota autokalustoa uudistettua..
Eli hakusessa lisävalot jossa löytyisi sumu-ja kaukovalo samasta umpiosta? Ennen mm. Cibie teki Super Bi-Oscaria jossa oli hyväksytyt sumu-kaukoyhdistelmä h4 polttimolla..
Ongelmana on ettei ko. valoja löydy mistään ja entiset meni vanhan pajeron mukana..
Mitä ehdotatte tilalle? 2010 vm Hiaceen olisi tulossa.
Vilkutin
20.07.2015, 05:18
Osta multa possin rst koppaset navigator xenonit lisäpitkiks.
jotenki tuntuu ettei tuo h4 sumu ja pitkä yhistelmä voi olla hyvä.
ootko mitannu jännitehäviön omilta valoilta? lyhkäset releyttämällä voi saada vähä lisää valotehoa lyhyviin ja kaveriksi hyvät lisäpitkät.
kelit millon sumuvaloa todella tarvitsee on aika vähäsiä. ja sillon millon sitä pitäs käyttää niin kaikilta unohtuu se takaa laittaa päälle :D