View Full Version : antakaas ajatuksia tähänkin v8+auto......
psychobilly
29.11.2006, 22:15
elikä aattelin että mitäs tuo jeepin kolmelovinen manuaali tykkää kasi+automaatin ja jakolaatikon välissä?
onkos kellään kokemuksia???
siis ymmärtä mättömille vielä' kerran v8 moottori+automaatti+jeepin 3lovinen ja dana300
kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan
---4x4 Team NoRtH----
Empäs Jeepin askista osaa mitään kertoa, mutta muutoin tosta ideasta.
Sua ei vissiin pikku värinät haittaa, mutta kannattaa tehdä se automaagin ja manuaalin välinen sovitus kerralla kuntoon.
Toisaalta, varmasti jaksaa kulkea ilmankin sitä ylimääräistä vaihteistoa. Paitsi, jos meinaat laittaa ne Krazin? pyörät, jotka tuolla Carolina projektissa vilahteli.
Ton ylimääräisen vaihteiston ongelmia on pituus, joka siirtyy automaattisesti pitkäksi akseliväliksi tai lyhyiksi kardaaneiksi. Toinen ongelma on akselimurska, ei ainakaan mikään henkilöautoluokasta löytyvä akseli kestä tuolla kokoonpanolla syntyviä välityksiä. Ilman noita jättipyöriäkään.
www.alanmiehet.com #1
Racingrabbit
30.11.2006, 09:01
Joensuussa on tehneet kaksikin Wagoneeriä missä on kaksi Jeepin 3-lovista manuaalia peräkkäin.
Ei ole tarvinnut enää savustaa kytkintä maastoajossa isommillakaan pyörillä
Tiheiden välitysten tarvehan riippuu ajotyylistä,mutta puhun itse kalliokiipeilyn/trialin harrastajan näkökulmasta
jatketaas vielä...
Minulla on Fiudessa V8+TH350 ja Jeepin jakolaatikko.Perissä on noin 5,3 välitykset.Renkaina on 39,5x15 Swampperit.
Vaikka on kuinka automaattilaatikko ja tiheämmät välitykset,silti kaipaisi vielä hitaampaa etenemistä.
Estettä (kiveä) vasten noustetta tulee ilmiö että joutuu antamaan kierrosta koneelle ennenkuin turbiini nappaa kiinni ja samalla kun se ottaa kiinni on pito menetetty ja rengas pyörähtää tyhjää
Kaikkein ihanteellisin systeemi olisi muistaakseni MudRodissa? käytetty turbiinilukko,jolloin maastossa saa kytkettyä turbiinin lukkoon ja laatikko käyttäytyy pakkoykkösellä kuin manuaali.
Korjatkaa jos olen ymmärtänyt asian väärin?
Edited by - Racingrabbit on 30/11/2006 09:11:33
Ei muutakun RR välittämään se jakis tyyliin 4:1! Sillä menee taas hiukka hiljempaa.
psychobilly
30.11.2006, 16:50
ookei kyllä niin itse päättelin että lyön sitten tuon koko jeepin askin ja jakolooran siihen perään tai sitten tosiaan sen fordi f 600 sem rockwelin tekemän MÖHKÖN
tuo laatikon välittäminen ei kyllä juu olisi varmastikkaan kanssa huono vaihtoehto
kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan
---4x4 Team NoRtH----
psychobilly
30.11.2006, 16:50
quote:
Joensuussa on tehneet kaksikin Wagoneeriä missä on kaksi Jeepin 3-lovista manuaalia peräkkäin.
Ei ole tarvinnut enää savustaa kytkintä maastoajossa isommillakaan pyörillä
Tiheiden välitysten tarvehan riippuu ajotyylistä,mutta puhun itse kalliokiipeilyn/trialin harrastajan näkökulmasta
jatketaas vielä...
Minulla on Fiudessa V8+TH350 ja Jeepin jakolaatikko.Perissä on noin 5,3 välitykset.Renkaina on 39,5x15 Swampperit.
Vaikka on kuinka automaattilaatikko ja tiheämmät välitykset,silti kaipaisi vielä hitaampaa etenemistä.
Estettä (kiveä) vasten noustetta tulee ilmiö että joutuu antamaan kierrosta koneelle ennenkuin turbiini nappaa kiinni ja samalla kun se ottaa kiinni on pito menetetty ja rengas pyörähtää tyhjää
Kaikkein ihanteellisin systeemi olisi muistaakseni MudRodissa? käytetty turbiinilukko,jolloin maastossa saa kytkettyä turbiinin lukkoon ja laatikko käyttäytyy pakkoykkösellä kuin manuaali.
Korjatkaa jos olen ymmärtänyt asian väärin?
Edited by - Racingrabbit on 30/11/2006 09:11:33
mutta on rattaat sis kestänyt jälkimmäissä askissa?
kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan
---4x4 Team NoRtH----
Edited by - psychobilly on 30/11/2006 16:51:22
psychobilly
30.11.2006, 16:53
ja akselit on ne danan mikkä caroliinassa on ja on tossa tiedossa jo yhdet dana 60 8 pulttiset aksulat ja jakoloorakin mukaan tulis kauppaan
ja pienempiä danoja on tarpeeksi nurkissa
kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan
---4x4 Team NoRtH----
psychobilly
30.11.2006, 16:54
ja juu kyllä ne testataan nuo krazinki gummit mutta ei kalliolla varmaan johonkin kurakko ajoon aattelin
kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan
---4x4 Team NoRtH----
Racingrabbit
30.11.2006, 17:42
quote:
mutta on rattaat sis kestänyt jälkimmäissä askissa?
Kyllä tietääkseni on kestäneet
JanneBlomgren
30.11.2006, 20:54
Mudrodiin Tuukka laittoi automaatin ja unimogin jakiksen väliin NP208:sen planeettapyörästön jolla saa tiuhennettua välitystä 2,61.
Tai sitten suora välitys kun haluaa.
Itselläkin Hiluxissa on NP208 tyhjennetty muusta paitsi tuosta planeetasta.
Nykyään noita saa valmiinakin:
http://www.northwestfab.com/blackbox.html
Tuossa kylläkin käytetään NP241 planeettaa mutta idea on sama.
_________________________________
Suomen ainoa ja paras fullsize Hi-lux!
Kyllä jenkki on jees!
"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
psychobilly
30.11.2006, 22:49
kiitoksia kaikille vinkeistä 8)
ja toi planeetta juttu tosta np208 olikin tosi hieno juttu!!!
eipä oo tullu mieleen/vastaan ennen.
mul on nyte sit toi rockwell tuolla caroliinassa hollilla ja siinä oli välitys 2:05
tossa vielä kuva ohessa
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/psychobilly-rockwell2.JPG
kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan
---4x4 Team NoRtH----
Edited by - psychobilly on 30/11/2006 22:50:46
psychobilly
30.11.2006, 22:51
aika miehekkäät rattaat ei varmaan ensimmäiseks morjesta?
kaasupohjassa kiertelemättä niin että kuljettajasta tulee matkustaja
ei se kaadu vähän kallistelee vaan
---4x4 Team NoRtH----
quote:
Joensuussa on tehneet kaksikin Wagoneeriä missä on kaksi Jeepin 3-lovista manuaalia peräkkäin.
Ei ole tarvinnut enää savustaa kytkintä maastoajossa isommillakaan pyörillä
Edited by - Racingrabbit on 30/11/2006 09:11:33
Kuka on tehny??? Mä voisin jutustella meinaan ja kysellä hiukka vinkkejä. Eli onks e-mail tai puhelin yhteyttä noille jampoille???
<center>---------------------------------------
Land-Wagoneer rojekti (http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=27110)
www.formula-offroad.fi
</center>