View Full Version : Ja taas akseleista?????
MISSÄ autoissa,malleissa,vm. ym on dana44,60 tai 10bolt tai muu etuperä vasemmalla puolella.
D30 ja D35 tiedän jo mutta missä muissa vekottimissa??
Kiitos jo etukäteen.
T:Jokke
Ja jos joltain löytyy dana 44 tai -> niin saa tarjota kyse on siis etuakselista
kaikki Ford (Bronco, f-150, f-250)jotka jäykällä etuakselilla. D44 ja D60.
-81 ja uudemmat Fsj Jeepit, D44
Jeep-Antti
29.11.2006, 10:08
Myös -80 FSJ-jeepistä ainakin 4-lov. manuaalilla, löytyy murikka vasemmalta. Taitaa -79 olla viimeinen, jossa oikealla murikka ja takana Dana44.
Tuommoinen etuakseli löytyis kyllä tallista, mut ilman vetareita ja spindlejä/jarrulevyjä/napoja. Eli osittain purettu varaosa akseli. Puuttuvat osat käy myös vanhemmasta aksulasta vaihtaen ..vetareiden pyörimissuunta tosin muuttuu, joka saattaa vaikuttaa niiden kestävyyteen.
Tarjota tietysti saa, jos ei kokonaista tunnu löytyvän.
quote:
Myös -80 FSJ-jeepistä ainakin 4-lov. manuaalilla, löytyy murikka vasemmalta. Taitaa -79 olla viimeinen, jossa oikealla murikka ja takana Dana44.
Tuommoinen etuakseli löytyis kyllä tallista, mut ilman vetareita ja spindlejä/jarrulevyjä/napoja. Eli osittain purettu varaosa akseli. Puuttuvat osat käy myös vanhemmasta aksulasta vaihtaen ..vetareiden pyörimissuunta tosin muuttuu, joka saattaa vaikuttaa niiden kestävyyteen.
Tarjota tietysti saa, jos ei kokonaista tunnu löytyvän.
vetarit on erimittaiset, eli ei pysty käyttämään vanhemman vetareita.
Jeep-Antti
29.11.2006, 16:25
quote:
quote:
Myös -80 FSJ-jeepistä ainakin 4-lov. manuaalilla, löytyy murikka vasemmalta. Taitaa -79 olla viimeinen, jossa oikealla murikka ja takana Dana44.
Tuommoinen etuakseli löytyis kyllä tallista, mut ilman vetareita ja spindlejä/jarrulevyjä/napoja. Eli osittain purettu varaosa akseli. Puuttuvat osat käy myös vanhemmasta aksulasta vaihtaen ..vetareiden pyörimissuunta tosin muuttuu, joka saattaa vaikuttaa niiden kestävyyteen.
Tarjota tietysti saa, jos ei kokonaista tunnu löytyvän.
vetarit on erimittaiset, eli ei pysty käyttämään vanhemman vetareita.
Onko todellakin? Sisemmät ilmeisesti - ulommat ainakin käy ristiin. Ompas itsellä käynyt tsäkä, kun joskus olen vetarin safarilla saanut kaverilta ja on sattunut samanikäisestä vahingossa olemaan. Luulin kyllä raidevälin ja aksulan leveyden olevan sama muissa paitsi Wide Track -Chieff:ssä. Aina sitä oppii jotain uutta, mut hyvä tietää vastaisuudessa!
1974-1976 14.78" / 33.19"
1980-1986 15.80" / 32.12"
eli tuuman verran eroa on noissa.
Olisin kyllä tuosta vahavasti erimieltä! Full size Jeepin oikean ja vasemman kätisen vetarit on saman mittaisia (oikea yhtäpitkä kuin vasen). Ei pidä sekoittaa wide trac akseleita tähän soppaan. Mulla on yks tyhjä d44 vasemman puolisella kardaanilla oleva banjoputki, jonka vetarit on käytetty. Myyn edukkaasti. t PasiK email pasi_p_kuusela at hotmail.com
Note! This message was posted anonymously!
Jeep-Antti
30.11.2006, 10:12
quote:
1974-1976 14.78" / 33.19"
1980-1986 15.80" / 32.12"
eli tuuman verran eroa on noissa.
Noin mielenkiinnosta mitens tuo 1977-79 ikäluokka. Voiskos tuo leveysero olla kiinni siitä onko napalukollinen akseli vai ei ..silloinhan ainakin ulompi vetari on erilainen.
Asia on sen verta tärkeä, et olis hienoo jos tulis selväksi. Nyt vois asiantuntijat kommentoida!
Ei ole eroja napalukollisissa ja jatkuvan nelivedon vetareiden ulkopätkissä, sisäpätkissä on ne pituus erot, Jeeperin kaavaan voi suoraan lisätä ne puuttuvat 77-79 (14.78" / 33.19")paitsi tietenkin ne W/T -mallit!!
Kaikki FSJ:n ulkopätkät 74-91 on vaihtokelpoisia keskenään!!
FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Nettikauppa: www.jamant.fi
Jeep-Antti
30.11.2006, 11:25
quote:
Ei ole eroja napalukollisissa ja jatkuvan nelivedon vetareiden ulkopätkissä, sisäpätkissä on ne pituus erot, Jeeperin kaavaan voi suoraan lisätä ne puuttuvat 77-79 (14.78" / 33.19")paitsi tietenkin ne W/T -mallit!!
Kaikki FSJ:n ulkopätkät 74-91 on vaihtokelpoisia keskenään!!
FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Nettikauppa: www.jamant.fi
Ulkopätkien pituudessa ei liene eroa, mut mitenkäs ne sokkaurat?
Itsellä ainakin on joitain kaverin varaosa autojen vetareita tuossa pyörinyt, joissa oli vähemmin uria. Oletin äkkiseltään et olivat napalukon sokkia varten ...ei kai siellä mitään ylimääräisiä uria ole??
quote:
quote:
Ei ole eroja napalukollisissa ja jatkuvan nelivedon vetareiden ulkopätkissä, sisäpätkissä on ne pituus erot, Jeeperin kaavaan voi suoraan lisätä ne puuttuvat 77-79 (14.78" / 33.19")paitsi tietenkin ne W/T -mallit!!
Kaikki FSJ:n ulkopätkät 74-91 on vaihtokelpoisia keskenään!!
FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Nettikauppa: www.jamant.fi
Ulkopätkien pituudessa ei liene eroa, mut mitenkäs ne sokkaurat?
Itsellä ainakin on joitain kaverin varaosa autojen vetareita tuossa pyörinyt, joissa oli vähemmin uria. Oletin äkkiseltään et olivat napalukon sokkia varten ...ei kai siellä mitään ylimääräisiä uria ole??
Juuh, mutta FSJ:ssä ei oikeastaan tarvita kuin se uloin ura, siihen lukitaan sekä manuaalinapalukko että jatkuvan nelivedon ratas (tämä on jousikuormitteinen, sillä vedetään vetoakselia ulospäin samalla, että se spindlen ja vetarin välissä oleva huulitiiviste pysyy kiinni spindlessä ja estää veden ja muun moskan sisäänmenon spindlen sisälle!!)!!
FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Nettikauppa: www.jamant.fi