Killman
20.11.2006, 19:20
Tarkoituksena oli käydä katsomassa miten etelänaapurissa suunnistuskisat hoituu, ja sen siltä reissulta saikin, ei muuta.
Pelipaikkana oli palavankiven vanhat kaivosalueet Narvan liepeillä. Lunta oli maassa enemmän kuin täällä mytta ei pakkasta joten Mutiainenkin toimi niin hyvin kun ne voi. Kisassa oli rasteja ilmeisen riittävästi ja pisteitä 1-10, eniten kuitenkin 1-5 pisteen rasteja, rastilla käynti todennettiin valokuvaamalla.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Killman-26.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Killman-41.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Killman-47.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Killman-93.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Killman-102.jpg
Luokkia oli 4 josta TR1 selvästi suosituin.
Lähdössä sai nopeuskisan lähtöajan ja jos siitä myöhästyi niin saldolle -30 pistettä. Ajamalla 5 kierrosta tuli tuolokseksi pyöreä nolla. Meille se riitti ja auto säilyi vielä kisakuntoisena.
Sitten alkoikin murheet, lähdimme rauhassa keräilemään pienipisteisiä rasteja kun pehmeällä siirtymällä vinssatessa vinssi ei suostunut enää kunnolla toimimaan. Saimme auton kuitenkin vielä nousemaan kovalle maalle mutta edessä oli vinssin purku.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Killman-Vinssiremppaa.jpg
Jo n. klo 17:00 oli selvää että kisa on pääosin ohi, vinssin jarrun jousi oli neljässä osassa. Koska raha oli maksettu niin ajelimme vielä kuvaamassa kaikki ne rastit jonne pääsi ilman vinssiä. Tuli sitten hierottua vielä yhden kannon nokassa raidetanko mutkalle, mutta sen korjaaminen hylätyn kaivoksen autokorjaamossa oli rutiinijuttu ja matka saattoi jatkua.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Killman-raidetanko.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Killman-tunkki.jpg
Kaiken edellisen johdosta oli saldona 30 pinnaa kun TR1 voittajalla oli 165. Suurin kerätty pistemäärä oli 199.
Peli on huomattavasti kovempaa kuin täällä, esim hylkäyksiin johti moottorisahalla hoidetut metsänparannustoimet ja vinssaus ilman puunsuojaliinaa.
Siis TR1 on suosituin luokka, ilman vinssiä siellä ei tee mitään ja retit ja rastien pisteytys ihan OK. Vettä oli myös riittävästi sekä reitillä että crossiradalla joten matot taas ulos autosta. Enkä taida niitä enää takaisin laittaa. Todennäköisesti tulee lähdettyä safarimielellä toistekkin.
Pelipaikkana oli palavankiven vanhat kaivosalueet Narvan liepeillä. Lunta oli maassa enemmän kuin täällä mytta ei pakkasta joten Mutiainenkin toimi niin hyvin kun ne voi. Kisassa oli rasteja ilmeisen riittävästi ja pisteitä 1-10, eniten kuitenkin 1-5 pisteen rasteja, rastilla käynti todennettiin valokuvaamalla.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Killman-26.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Killman-41.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Killman-47.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Killman-93.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Killman-102.jpg
Luokkia oli 4 josta TR1 selvästi suosituin.
Lähdössä sai nopeuskisan lähtöajan ja jos siitä myöhästyi niin saldolle -30 pistettä. Ajamalla 5 kierrosta tuli tuolokseksi pyöreä nolla. Meille se riitti ja auto säilyi vielä kisakuntoisena.
Sitten alkoikin murheet, lähdimme rauhassa keräilemään pienipisteisiä rasteja kun pehmeällä siirtymällä vinssatessa vinssi ei suostunut enää kunnolla toimimaan. Saimme auton kuitenkin vielä nousemaan kovalle maalle mutta edessä oli vinssin purku.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Killman-Vinssiremppaa.jpg
Jo n. klo 17:00 oli selvää että kisa on pääosin ohi, vinssin jarrun jousi oli neljässä osassa. Koska raha oli maksettu niin ajelimme vielä kuvaamassa kaikki ne rastit jonne pääsi ilman vinssiä. Tuli sitten hierottua vielä yhden kannon nokassa raidetanko mutkalle, mutta sen korjaaminen hylätyn kaivoksen autokorjaamossa oli rutiinijuttu ja matka saattoi jatkua.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Killman-raidetanko.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Killman-tunkki.jpg
Kaiken edellisen johdosta oli saldona 30 pinnaa kun TR1 voittajalla oli 165. Suurin kerätty pistemäärä oli 199.
Peli on huomattavasti kovempaa kuin täällä, esim hylkäyksiin johti moottorisahalla hoidetut metsänparannustoimet ja vinssaus ilman puunsuojaliinaa.
Siis TR1 on suosituin luokka, ilman vinssiä siellä ei tee mitään ja retit ja rastien pisteytys ihan OK. Vettä oli myös riittävästi sekä reitillä että crossiradalla joten matot taas ulos autosta. Enkä taida niitä enää takaisin laittaa. Todennäköisesti tulee lähdettyä safarimielellä toistekkin.