View Full Version : HJ 61 lootaöljyt poistuu mittarinvaijerin kautta
Tossa otsikossa oli kyssäri jo.Huomenna pitäs ruveta kattelemaan mitä varten vuotaa.Joku on yrittänyt tilikitä sitä jollain tiiviste mömmöllä huonoin saavutuksin.Onko siellä joku o-rengas joka on kadonnut hukka piiloon.
onko laatikon huohotin tukossa
quote:
onko laatikon huohotin tukossa
Epä tiedä tuota.Mihinähän kohtaa se on looran päällä?
Mulla on muuten täsmälleen sama ongelma. Tosin myös jakolaatikko taitaa vuotaa, etu ja takaperä taitaa myös vuotaa.. tankkikin vuotaa. Joten kait tuo on ihan jeez :) Ei tarvi niin vaihdattaa öljyjä kun ne vaihtuu automaattisesti. Lisää kamaa vaan silloin tällöin.
-- Jojolla suohon ja kävellen pois --
Nerd-O
quote:
Epä tiedä tuota.Mihinähän kohtaa se on looran päällä?
Tuossa nelivaihteisessa ja tais olla viisvaihteisessakin.
No ainakin samanlainen nipukka se on ja jossain noillamain.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Tojo4wd-laatikon%20huohotin_1_2_1.jpg
#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################
Mulla oli sama ongelma, tosin Taikaratsun kanssa. Eli laatikko-öljy kulkeutui vaijeria pitkin kabiiniin ja sotki kengät. No, ongelma oli huono tiiviste mittarivaijerin alapäässä vaihdelaatikossa. Päättelin että tuo mittarivaijeri toimii ikäänkuin kierteenä ja kuljettaa vuotavan öljyn ylös. Kapillaari-ilmiö ei mielestäni ollut mahdollista. Laatikon huohotusputkikin oli auki. Niin tuo mittarivaijerihan on sellanen kierretty monisäkeinen, toisin kun vetoon tarkoitetut muut vaijerit, joten mun johtopäätelmä tuntui noin äkkiseltään toimivalta. No - vaihdoin vaijerin alapään O-renkaan ja sen jälkeen on (pyhä)kengän pysynyt puhtaana öljystä
Note! This message was posted anonymously!
BJssä mittarin vaijeri tihkuttaa öljyä kanssa vaikka on muurattu sikamössöllä kunnolla umpeen. Tarviis varmaan o-renkaan sinne. Tosin nyt tihkuminen on niin vähäistä ettei juurikaan haittaa.
Mulla oli King Cabissa samanlainen vika. Uusi tiiviste auttoi. Tosin öljy
oli kulkeutunut mittaristoon ja sekoitti nopeusmittarin joten vaihdoin senkin.