View Full Version : Ensinmäinen omistaja?
Tuli vain mieleen kysyä, onko joku omistanut Corveten uudesta asti?
Lähinnä C4 - C3.
C5 puolelta ensi omistajia löytyy varmasti.
moro tuntuu että kyllä monet c3 ja c4 ovat olleet melkoisia kierto pakintoja ainakin kun katsoo niiden kuntoa, ainakin yksi avo c4 valkoinen ja oliko kaverin nimi ritsi on ollut uudesta sillä ???hesan suunnalla
ei silti ei mulla ole enää alkuperäinen muijaa kehissä vaan nyt on menossa muija 4 ja aina vaan tekee mieli vaihtaa nuorempaan sama varmaan vetteissä
Note! This message was posted anonymously!
Nimi on Rez ja valkonen 89
Itselläni on kuitenkin historia aika selvillä -90 vettestäni.
90-91: Kalifornilainen joku tuntematon henkilö kilsoja 5000km
91-2002: Suomalainen omistaja kilsoja tuli n.300000km
2002-> Meikäläinen ja ostaessani autossa oli kilsoja n.37000km
Tietenkin tuossa välissä oli autokauppa, mutta kuitenkin. Eniten harmittaa kun tuo ensimmäinen omistaja oli jonnekkin myynyt/hukannut toisen korinvärisen targa-palan ja ne kun ovat suhteellinen kalliita paloja.
-The Heartbeat of my Corvette is winning-
VetteMan
07.02.2004, 17:49
Ei ole uudesta asti ollut, mutta 3 omistaja olen myös.Auton historia ja kaikki dokumentit tallessa.
84-86 oli ensimmäinen omistaja jonka nimi löytyy alkuperäisestä takuukortista.
86-2000 amerikkalainen omistaja joka myös tuonut auton suomeen -95 muuttoautona.
2000-> ollut minulla ja tarkoituksena pitää hautaan saakka :)
Onneksi osui aikanaan kohdalle räpeltämätön ja originaali yksilö, oli kyllä paljon onnea matkassa kun on kuullut millaisia "kiertopalkintoja" myös on ollut kaupan. Ostaessa ei ollut kovin paljoa tietoa vettestä. Tyytyväinen hankintaan olen kyllä ollut :)
- I'm not driving fast, I'm flying low! -
- Corvette '84
FrostWind
11.02.2004, 12:23
No onkohan mulle sitten sattunut kiertopalkinto.. tämän verran olen saanut kaiveltua auton historiasta:
Auto on ilmeisesti alkuperäinen suomiauto, koska rekisteriotteessa lukee Käyttöönottopäivämäärä 0.00.1985 mutta huomautuksissa ja erikoisehdoissa lukee seuraavaa:
"Katalysaattori, käytettävä lyijytöntä polttoainetta. Seisontavalojen väriin ja sijoitukseen sekä etusuuntavalojen sijoitukseen tampereen katsastuskonttorin päätös nro 28/9-91"
Onkohan tuo 28/9-91 jokin päivämäärä vuodelta 1991, että auto olisi vasta silloin rekisteröity Suomeen?
No, jokatapauksessa tässä listaa:
1991 - 1996 Suomalainen omistaja
1996 - 2000 Suomalainen omistaja
2000 Autoliike
2000 - 2001 Suomalainen haltija
2001 - .. Minä :)
Ja autossa on rekisteriotteen mukaan myös edellinen rekisteritunnus ja auto olisi tietojeni mukaan ollut pois rekisteristä 1994 - 12.4.1997 ..kummallista..
No mulla oli yhdessä silloin 6v vanhassa jo jotain 17 omistajaa. Yksikin vuosi meni näin. Suom.omistaja->autoliike->autoliike->rajoitusyhtiö (haltia minä)->minä eli tuonna vuonna autolla 4 omistajaa. Minulle oli myös uutta, että kun vaihdoin nykyiselle autolleni vakuutusyhtiötä niin rek.otteessa tämä vaihdos näkyy.
Eli oikeesti autollani edellisiä omistajia (ei autoliikkeitä) 3, mutta rek.otteesa on luku 7.
Mua ei omistajien määrä kiinnosta. Ei omistajien määrä vaikuta auton kuntoon. Jo ensimmäinen omistaja voi pitää autoa huonosti. Tietty jos paljon omistajia niin silloin on suurempi mahdollisuus et joki hemmo kohdellut Vetteä kaltoin.
Varsin uudempia Vettejä on aika vähän ja kun minäkin vaihdan autoa 2 vuoden välein niin helposti siinä kertyy omistaja.
Frostwind: Epäilisin tuontiautoksi... Ensirekisteröintipäiväksi tulee se päivä milloin auto on oikeastikin ensirekisteröity. Esim. USA:ssa. Tuo omistajatietojesi alkaminen vuodesta -91 ja päätös parkeista viittaisivat myös siihen että auto on rekisteröity suomeen -91. Mitä tiedoissa lukee edellisen rekisterinumeron kohdalla? Itselläni ainakin on selvä jenkkikilven numero tuolla kohdalla, tosin tiedän myös sen että auto on jenkeistä tuotu...
FrostWind
11.02.2004, 14:44
quote:
Frostwind: Epäilisin tuontiautoksi... Ensirekisteröintipäiväksi tulee se päivä milloin auto on oikeastikin ensirekisteröity. Esim. USA:ssa. Tuo omistajatietojesi alkaminen vuodesta -91 ja päätös parkeista viittaisivat myös siihen että auto on rekisteröity suomeen -91. Mitä tiedoissa lukee edellisen rekisterinumeron kohdalla?
Tätä aloin kanssa vähän epäilemään, että olisi toisiaan tuontiauto ja tuotu Suomeen siis vuonna -91. Tätä puoltaisi sekin, kun tuossa taannoin putsasin autoa oikein perusteellisesti ja otin penkit irti niin löysin lattialta Amerikkalaisen yhden sentin kolikon.
Edellisen rekisteritunnuksen kohdalla lukee vaan, että "XGM-458" mutta eikös tuo ole suomalainen rekisteritunnus. Onkohan auto kaksikilpinen, voisikohan se tarkoittaa, että auto on joskus kolaroitu vai miksi olisi ollut välillä pois rekisteristä?
quote:Frostwind: Epäilisin tuontiautoksi... Ensirekisteröintipäiväksi tulee se päivä milloin auto on oikeastikin ensirekisteröity. Esim. USA:ssa. jne... Tuo oli minun tekstiäni unohtui vain kirjautuminen...
quote:Tätä aloin kanssa vähän epäilemään, että olisi toisiaan tuontiauto ja tuotu Suomeen siis vuonna -91. Tätä puoltaisi sekin, kun tuossa taannoin putsasin autoa oikein perusteellisesti ja otin penkit irti niin löysin lattialta Amerikkalaisen yhden sentin kolikon.
Edellisen rekisteritunnuksen kohdalla lukee vaan, että "XGM-458" mutta eikös tuo ole suomalainen rekisteritunnus. Onkohan auto kaksikilpinen, voisikohan se tarkoittaa, että auto on joskus kolaroitu vai miksi olisi ollut välillä pois rekisteristä?
Yleensä ei kyllä ole kuusikirjaimisia laattoja veteissä suomessa. Joissain osavaltioissahan voi jenkeissäkin olla tuollaiset kilvet. Ehkä joku tietää tarkemmin. Muistelisin kuitenkin nähneeni XXX-111 tyyppisiä kilpiä USA:n kuvissa. Soitto AKEen varmasti varmistaa epäilyksesi, pystyvät siellä kertomaan mikä tuo vanha tunnus on. Ja voihan autosi olla muuttoauto esim. Belgiasta, siellähän on ainakin suomen tyyliin kuusi kirjaimiset kilvet, tai Ruotsi ja varmasti moni muukin maa...
---------------------------
http://www.finnshark.com
-Corvette Registry of Finland-
Kyllä jenkeissä on xxx-111 mallisia kilpiä. Itselläni on vanhoista autoista parit jenkkikilvet seinällä vuodelta 88 ja 94 ellen ihan väärin muista niin esimerkiksi Floridassa on ainakin ollut kuusimerkkisiä.
En tiedä muista osavaltioista.
FrostWind
11.02.2004, 17:29
oolrait, hyväksytään että tuo XGM-458 on auton jenkki-rekisteritunnus. Siitä on jo aikaa, kun soittelin AKE:een ja kyselin noita edellisiä omistajia ja muistuu mieleen, että kysyin kuka on omistanut auton silloin, kun rekisteritunnus oli tuo XGM-458(luulin suomalaiseksi rekkariksi) niin löytyi tietokannasta joku aivan muu automerkki, joka oli rekisteröity 1999.
11.02.2004, 19:36
Itselläni rekisteriotteesen on merkitty edellinen rekisteritunnus xxx-xxx tyylin ja sitten on vielä tuo jenkkirekisteritunnus. Ilmeisesti mulla sen takia ettei ole ollut konttorilla antaa heti lyhyttä kilpeä ja autoon on ruuvattu perinteinen pitkä kilpi ja kun lyhyet kilvet on saapuneet niin rekistetöity uudelleen tuolla nykyisellä tunnuksella. Kukapa sitä nyt malttaisi odottaa muutamaa viikkoa niitä lyhyitä kilpiä :)
- I'm not driving fast, I'm flying low! -
- Corvette '84
Mun auto onkin ollut vuoden Keniassa=) Pistäkääs paremmaksi edellinen omistaja osti sen jenkeistä ja vei keniaan josta toi sen muuttoautona. Rekisteritunnus on vieläkin rekisteriotteessa tallessa.
Kalifornia-->Kenia--Suomi....aika erikoinen reitti=)
Mun ´85nen on rekisteröity helmikuun lopussa ´86 floridassa alkuperäinen omistaja on suomalainen, tuotu ´89 suomeen(alkup. omistajan toimesta) jonka jälkeen 6 omistajaa ennen mua. Kuitteja löytyy ´93 lähtien + huoltokirja(merkintöjä jenkki ajoilta) ja tilpehöörit mitä auton mukana on ollut uutena.
MikkoM
Joku väitti vettejen olevan kiertopalkintoja... minusta se ei pidä paikkaansa kuin niiden kohdalla jotka ei ole 110 prosenttisesti mukana harrastuksessa. Oma vetteni on -76 ja olen periaatteessa vasta toinen omistaja. Monet ovat kertoneet olevansa toisia tai kolmansia omistajia c2 ja c3 kohdalla. Vai vaivaako tämä vaihto buumi sitten niitä c4 kavereita vai?
Tulee kiertopalkintoja siksi koska ei ole rahaa pitää Vetteä ja siksi myös huollot tekemättä (myös älli ei riitä) ja auton kunto surkea. Seuraava huomaa myös tämän ja kierre valmis.
Älykkyydellä ja huoltokokemuksella ei ole varsinaista yhteyttä. Onneksi minulla on rahaa, jolla antaa ammattilaisten korjata. Jos ostan vielä toisen Vetten, on huoltokirja löydyttävä täytettynä - piste. Ongelma on esim. vanhojen Jaguarien ja Rollsien kanssa ihmiset, joilla ei todellisuudessa olisi varaa pitää autoaan. Vastaavasti, Corvettekin on ylemmälle keskiluokalle tarkoitettu premium-tuote, joka vaatii parempaa huoltoa ja runsaasti rahaa. En pidä siitä, että rahvaat ostelee Vettejä, Jaguareja, Rollseja ja esim. Ferrareita (365GT4+4 on suht. halpa, mut tosi kallis huoltaa). Myöskään Vettet ja muut urheiluautot eivät ole nuorten autoja. Virittely ja auton paranteleminen on tosi hyvä juttu.
C5 ja ehkä jatkossa 1990-96 C4 Coupe autom.
No älä pidä siitä että rahvaat ostelee tai nuoret hankkii urheiluautoja. Mutta rikkaus ja autosta huolehtiminen ei ole mitenkään toisiinsa rinnastettavia.
Itse ostin corveten joka oli ollut varakkaalla kaverilla ja olikin vähän ajettu ja oikein hyvä hyvässä kunnossa. Nyt kuitenkin viime vuoden aikana autosta paukkui osia niin paljon ettei uskoisikaan. Autosta on löytynyt yllätyksiä joita ei olisi ikinä uskonutkaan,mutta silti vaikka olen "köyhempi" kuin edellinen omistaja niin silti minä olen sen parempaa kuntoon saattanut. Rikaskin saattaa pihdata auton laittemista ja revittelee sille vaan ja myy eteenpäin.
Eiköhän nämä ole ihan ihmisestä kiinni ja miksi tavallinen kaveri ei saa ostaa vanhaa Ferraria jos haluaa vaan olisi pakko uppoa massaan jollain Volvolla??
Kääntyykö homma niin, että rikkaat ovat kateellisia normaaleille ihmisille=) Sittenhän rikkaiden täytyy alkaa ostamaan kalliimpia autoja...osta vaikka 600 000Euron mersun SLR niin saat ajaella aivan yksin=)
ps.Itse en pahemmin perusta johonkin Metro-Auton huoltokirjaan
Mullakin on yks "kaveri" joka muistaa aina kertoo että on rahaa, eikä sitä kukaan jaksa kuunnella! Sen vain oon huomannu että monesti sellaiset keskivertoa paremmin pärjäävät on tosi pihejä, Sitä paitsi eikö normaalit ihmiset saisi toteuttaa haaveitaan??? Mun puolesta jos haluaa ostaa SLR:n ja on siihen varaa niin hyvä sille! Mun mielest tollaset miehet voi pysyä mielipiteineen pois tältä palstalta, varmasti suuri osa vettejen omistajista on just noita "rahvaita" !!!!!
FrostWind
14.02.2004, 16:21
Minä ainakin olen niin rahvas kuin olla voi ja aivan *elevetin köyhä. Silti ajelen vettellä.. olkoonkin ettei ole mitään uutta mallia mutta aito vette kuitenkin.
Elän köyhyysrajan alapuolella, tulot ovat 370e/kk. En todellakaan kuulu ylempään keskiluokkaan, enkä täten olisi milloinkaan oikeutettu ajamaan Corvetella..
Brooooooomm...
Tälle anonyymille joka on olevinaan niin *itun kova hemmo niin millä se perustelet niiden amiksesta valmistuneiden nuorten kundien huoltotaidot!!!! kyllähän ne osaavat laittaa leimaa vihkoon, mut moni vettemies, tarkotan todellisia, tekee autolleen huollon yhteydessä paljon enemmän kuin vain sen vaaditun (Huoltokirjan jutut)! Toiseksi on myös muistettava, että olet tullut nyt sellaiselle palstalle missä suurin osa porukasa harrastaa vettejä, eikä aja vain niillä niinkuin sinä. Joten toivois pientä kunnioitusta meitä harrastavia henkilöitä kohtaan jotka todella pitävät autooista huolta ja osaamme kuluttaa vielä VÄHÄISET rahamme hyvin!
Monella tavalla saa harrastaa vettejä tietysti, mutta ei pidä arvostella toisten tapoja huonommiksi!!!!!!
En myöskään ymmärrä millaisella ihmisellä on pokkaa tulla sanomaa tälle palstalle, että vetet eivät ole nuorten autoja!!!! Tää palsta kuhisee nuoria ja hyvä niin! Autojen harrastelu ei saa kuulua vain kalkiksille!
Ei näytä olevan älykkyydellä ja rahallakaan mitään yhteyttä kun lukee tossa ton toka vikan "anssin" tekstiä.
Taitaa tuo herra Raha-Anssi olla se sama kaveri joka täällä useaan otteeseen esittänyt samantapaisia "mielipiteitä" ja yleensä vain härnännyt niitä jotka eivät ole sattuneet syntymään kultalusikka suussa.
Aina teemana samat "vain merkkikorjaamo kelpaa" (haloo! tämä jo itsessään kertoo kaverin tietotaidosta kaiken oleellisen), "ei Corvettea rahvaalle" ja tietenkin "Pappa betalar".
Suosittelen että ylläpito tarkistaa kaverin IP-osoitteen ja häätää hänet pysyvästi. Kolme varoitusta tms. lienee annettu jo aikoja sitten. Rikasta kun kaveri leikkii, voisi kuvitella että hänellä on todennäköisesti nopea Internet-linja varustettuna kiinteällä (muuttumattomalla) IP-osoitteella, joten pääsisimme hänestä oikeasti eroon.
Ei anneta yhden mätämunan pilata keskustelupalstoja!
Joo, taitaa tuo Raha-Anssi kärsiä alemmuuskompleksista tai jostain. Ihme touhua...
Hei olipa kaveri miten rahakas tahansa niin ehkä henkisesti köyhä ja todellisia harrastajia vailla oleva kaveri. Joten eikös täällä ole sana vapaa ja ei se sana/puhe voi satuttaa ketään. Eipä muuta !
-J.P
No niinpä! Olen ollut (ja olen nytkin) useamman Vetten omistaja ja en voi kuin ihmetellä minkälaisia itkupellejä ja tärkeilijöitä (suuri?)osa Vette porukasta. Ainakin siis tällä palstalla.
Voi voi tätäkin:
"Suosittelen että ylläpito tarkistaa kaverin IP-osoitteen ja häätää hänet pysyvästi. Kolme varoitusta tms. lienee annettu jo aikoja sitten"
No kyllä äitee tuo sulle kohta kaakaota ja pullaa niin tulee sit parempi olo!
Sana pitää todellakin olla vapaa netin palstoilla. Esiin vain kaikki mielipiteet; kehut, haukut, leuhkinnat, provosoinnit, ilot, surut, arvostelut ym.
Mutta mun mielestä jokaisella ikään tai tuloihin katsomatta pitää olla oikeus toteutaa haaveensa ja nauttia elämästä!!!!! Muuten ei meikäläisenkään tarvitsisi odottaa elämältä yhtään mitään! Mielipiteitä pitää olla mutta kaikkea ei tarvitse sanoa mitä sylki suuhun tuo! Varmasti mäkin saan vielä moneen kertaan selitellä kysymykseen "onko mitään järkeä ajaa tollasella?" Voin vastata "ei välttämättä, mutta sain haaveeni toteutettua ja se vain tuntuu niin *irun hyvältä" Ikävää se olis jos meillä tavallisilla pulliaisilla ei olis oikeutta mihinkään!!!