View Full Version : landrover 110stw kuorma-autoksi...
onko kellään tietoa saako 110stw landroveria katsastettua kuorma-autoksi? eikös siinä silloin olisi pieni dieselvero ja jos tuo ulkomailta ei menisi niin hirveitä veroja? olenko väärässä...? ainakin suburbaneita näkyy palon kuorkkureiksi katsastettuna..... miksi ei lantikkaa..
110 STW:tä voi olla hankala saada kuorma-autoksi, mutta 110 tai 130 HCPU voisi olla helpompi?
Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti (http://shuttle.daug.net/donna/)
Ahosensetä
05.11.2006, 13:20
Huhupuheen mukaan 110 HCPU/130 menisi rekisteriin kuorma-autona.
T, Antti
Tehtaan ilmoittamat painot eivät riitä kuorma-autoksi. Tietääkseni yksi 130 on vahingossa mennyt kilpiin kuorma-autona.
Painon pitäisi olla yli 3500 kiloa, että menee kuorma-autoksi.
Vain maine kulkee edellä...
quote:
Tehtaan ilmoittamat painot eivät riitä kuorma-autoksi. Tietääkseni yksi 130 on vahingossa mennyt kilpiin kuorma-autona.
Painon pitäisi olla yli 3500 kiloa, että menee kuorma-autoksi.
Vain maine kulkee edellä...
Kokonaismassahan riittää.
Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti (http://shuttle.daug.net/donna/)
Sitä juuri tarkoitin. Ei mikään Land Rover paina 3500kg tyhjänä!!!
130 Defen suurin sallittu kokonaispaino on 3500kg. Tuo mikä on laitettu kilpiin kuorma-autona niin kokonais paino on lipsahtanut 3505kg. Tuo ei siis ole tehtaan ilmoittama paino.
Vain maine kulkee edellä...
Ahosensetä
06.11.2006, 09:13
Estääkö mikään 130:n tyyppikatsastamisen kuorma-autoksi kokonaismassalla 3505 kg?
T, Antti
erikoisilla korirakenteilla ja varusteilla voisi saada lisää, mutta nykyään noitten tehtaitten arvot määrää liikaa.
FC-mallit ja 109 one-ton taitavat olla ainoat jotka on saanut kuorma-autoksi?
S2B 109 FC:n suurin sallittu kokonaismassa bensiinimoottorilla olisi aikoinaan ollut 3770kg ja dieselin 3843kg (ohjekirjan arvot).
Toisaalta ns "opintomatkalla" ihmetelty vuoden 68 fc-paloauto oli 3400kg kokonaismassalla, kun oma on 3600kg.
Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti (http://shuttle.daug.net/donna/)
AKE hyväksyy vain tehtaan sallimat suurimmat painot. Tämä on syy miksi näin ei voi tehdä.
Vain maine kulkee edellä...
quote:
erikoisilla korirakenteilla ja varusteilla voisi saada lisää, mutta nykyään noitten tehtaitten arvot määrää liikaa.
Noillahan lisätään vain omamassaa. Kokonaismassan nostoon tarvittais jämerämpi runko, tukevammat ripustukset ja tukevammat akselit, ja kaikki tyyppihyväksyttyä kamaa. Eli jos haluaa kuorma-auton niin ostaa sellaisen, jos haluaa lantikan niin samoin, ostaa sellaisen.
______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Ahosensetä
06.11.2006, 22:33
Onhan noita tehty Australiassakin:
Land Rover Perentie, 2-akselisen kokonaismassa 3600 kg.
http://www.csse.monash.edu.au/~lloyd/4/LandRover/Perentie/Peren4x4rq.jpg
Ja kolmiakselisena 4840 kg.
http://www.csse.monash.edu.au/~lloyd/4/LandRover/Perentie/Peren6x6st.jpg
Lisää:
http://www.csse.monash.edu.au/~lloyd/4/LandRover/Perentie/
T, Antti