maraX
04.11.2006, 16:01
Hypoidivetopyörästö
Tommonen siis on 88 pajerossa takana ja edessä, takana on kitkalukko mallinen. Onkos mitään eroa normaaliin kitkalukkoon tommoisessa Hypoidivetopyörästössä.?? Onko ainut mahdollinen tapa laittaa shimmi levyjä, jos haluaa kiristää(UUTTA LUKKOA EN OSTA http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/icon_mi_15.gif)
Pitäisi kuulemma olla jotkut omat Hypoidi öljyt, mitähän tapahtuisi jos survoisi normaalia peräöljyä, sillä nimittäin saatiin ooppelin kitkalukosta paaljon tiukempi "lukko" perä eteen..?
Kopioitu toiselta foorumilta.
Hypoidivetopyörästö on eräänlainen normaalin kartiopyöräparin ja ruuvi- eli kierukkavedon välimuoto. Hampaankorkeuden suuntaisen liukumisen lisäksi siinä tapahtuu myös hampaankyljen pituussuuntaista liukumista, joten resultoiva liukuminen on tasoittuneempaa ja koko hammastuksen käynti rauhallisempaa. Pienen vetopyörän laakerointi kuormittuu huomattavasti myös aksiaalisesti, ja voitelu vaatii erikoisöljyn (hypoidiöljyt). Pienen vetopyörän spiraalikulma valitaan tavallisesti 50 asteiseksi - lautaspyörän vastaava kulma on silloin 30-35 astetta.
Ja niin edespäin..
Searchilla ei hypoidista löytyny..
Tommonen kuva on minulta löytyi hypod gearista.
http://www.brother-usa.com/gearmotors/img/HypoidGearPhoto.jpg
Edited by - maraX on 04/11/2006 16:10:55
Tommonen siis on 88 pajerossa takana ja edessä, takana on kitkalukko mallinen. Onkos mitään eroa normaaliin kitkalukkoon tommoisessa Hypoidivetopyörästössä.?? Onko ainut mahdollinen tapa laittaa shimmi levyjä, jos haluaa kiristää(UUTTA LUKKOA EN OSTA http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/icon_mi_15.gif)
Pitäisi kuulemma olla jotkut omat Hypoidi öljyt, mitähän tapahtuisi jos survoisi normaalia peräöljyä, sillä nimittäin saatiin ooppelin kitkalukosta paaljon tiukempi "lukko" perä eteen..?
Kopioitu toiselta foorumilta.
Hypoidivetopyörästö on eräänlainen normaalin kartiopyöräparin ja ruuvi- eli kierukkavedon välimuoto. Hampaankorkeuden suuntaisen liukumisen lisäksi siinä tapahtuu myös hampaankyljen pituussuuntaista liukumista, joten resultoiva liukuminen on tasoittuneempaa ja koko hammastuksen käynti rauhallisempaa. Pienen vetopyörän laakerointi kuormittuu huomattavasti myös aksiaalisesti, ja voitelu vaatii erikoisöljyn (hypoidiöljyt). Pienen vetopyörän spiraalikulma valitaan tavallisesti 50 asteiseksi - lautaspyörän vastaava kulma on silloin 30-35 astetta.
Ja niin edespäin..
Searchilla ei hypoidista löytyny..
Tommonen kuva on minulta löytyi hypod gearista.
http://www.brother-usa.com/gearmotors/img/HypoidGearPhoto.jpg
Edited by - maraX on 04/11/2006 16:10:55