View Full Version : HDJ:n keskilukon ongelmia
Ostin tossa vähän aikaa sitten tollasen HDJ 80:sen. Ongelmana on keskitasauspyörästön lukko. Ei kytkeydy päälle napista, eikä myöskään hitaan nelivedon vaihdekepistä. Kaverilla samanlainen auto ja sillä kuuluu napista jonkun sahköisen (releen?) naksahdus mittariston takaa, mutta mulla on hiljaista. Mittaristoon ei syty mitään valoa, ei vilkkuvaa, eikä jatkuvasti palavaa. Sulakkeet olen käynyt läpi, eikä siellä näy ongelmia. Kellä olis parempaa tietoa, mistä lähtisin asiaa purkamaan?.
Kiitos vinkeistä jo etukäteen :)
Note! This message was posted anonymously!
Lukon sisäpuolella mahdollisesti hapettumaa??Ota koko paketti irti se on vain kolmella pultilla kiinni.Sähköliitin irti ja lukkoon menevä letku irti. Paketti pöydälle ja putsaamaan.Kannattaa kuitenkin ensin mitata tuleeko lukolle menevään johtosarjaan virtaa ennenkuin irrotat lukkoa. Jos virrat, niin silloin se on vika sähköissä.Mittaa myös katkaisijan kunto.
Kiitos vaan vinkistä. Tällä kertaa ei tarvinnut edetä kuin liittimelle saakka(jakolaatikon päällä), joka oli irronnut. Liitin kiinni ja nyt pelittää. Seuraavana oiskin sitten vuorossa akselilukot. Olen kuullut ja lukenut, että niiden moottoreissa ois sitä hapettumisilmiötä. Toivotaan, että ne tulis kuntoon putsauksella ja hiilien operoinnilla, kun meinaavat ryöstää kovat rahat uusista lukkojen sähkömoottoreista....
Köyhällehän ne vaan kalliita on ;) Takalukon sähkömoottori tojoootan hyllyssä tais olla jotain 1200 eypoa...