View Full Version : Newbien pulmat
Tervehdys vaan kaikille!
Siirryin tuossa maastoautokantaan jokunen kuukausi takaperin... alla on nyt Discovery 3 V8.
Jotenkin vaan tuntuu, että kaikki katsovat kieroon jos haluaisin viedä auton sinne minne se on tarkoitettukin - eli maastoon.
Onhan se varmaan totta, että tuntuu hullulta joidenkin mielestä viedä kallis auto maastoon, mutta mielestäni autot on tehty ajamista varten - katumaasturit ovat sitten asia erikseen.
Kysymys kuuluukin, että löytyykö täältä pääkaupunkiseudun läheltä mitään hyvää "harjoittelupaikkaa", jossa voisi pyöritellä tuota discoa kohtuullisen turvallisesti. Itse olen tyytynyt ajelemaan maanomistajan luvalla lähinnä ojanpohjia ja ihmetellyt, kuinka pahaan paikkaan tuon auton nyt sitten oikein uskaltaakaan ajaa :)
Ahosensetä
15.10.2006, 11:52
Olen itsekin ajanut uuden ja melko uusia autoja maastoon. Tietysti niillä ajaminen on hiukan erilaista kuin pitkälle rakennetulla jo valmiiksi lommoisella pelillä.
Pääkaupunkiseudun ajopaikkoja kannattaa seurata täältä palstalta.Ainakin Espoon Kulmakorvessa käydään ajamassa. Tosin monet noista ajopaikoista saattavat olla aika vaikeita. Kannattaa varmaan kävellä reitit ennen ajamista.
T, Antti
antti(ät)offroadpaja(piste)fi
http://www.offroadpaja.fi/
Juu, kyllähän tuo reitin tutkiminen etukäteen on meikäläisen muutaman kerran kyllä pelastanut :) Täytyypä seurata foorumia ja tulla ensi kerralla johonkin miittiin.
Kuhmalahdella ainakin on hyvät maastot uudempienkin vaunujen ajeluttamiseen, Kulmassakin on vielä sopivaa uraa siloposkisille vaunuille. Mutta se jo mainittu etukäteis tutustuminen on jees.
Kuhmalahti ei tietysti ole ihan pääkaupunkiseudulla, mutta äkkiäkös sinne hurautta Tiscolla.
"Tapsa_ja_Dumbo" varmaan valottaa Ryöväri-kerhon ajelujutuista. :)
Life sucks, then you die...
Jos olet pääkaupunkiseudulta niin silloin kannattaa kurkata: www.esory.net
-Maastoautossa on jäykkä etuakseli-
Minä olen siloisella Jeepillä offannut 1,5 vuotta. Tähän asti vain muoviset helposti vaihdettavat lokasuojat ovat saaneet naarmuja. Olen ajellut varovasti ja monella onnenkantamoisella vähältä piti tilanteista selvinnyt. Ajelen samoja reittejä kuin muutkin. Siis mahdollista on jonkun aikaa selvitä klommoitta. Muita osia olen kyllä hajoittanut. Elikkä vastaa tuota kohtuullisen turvallista.
Tuossa Discoveryssä on ylityksiä enemmän kuin Jeepissä, joten paljon todennäköisempää on kolhujen saaminen. Kyllä vaurioihin pitää varautua, jos offaus paikkoihin lähtee. Offaus paikoilla tarkoitan haasteellisia paikkoja. Niissä saa kokea sitä offauksen "hurmaa".
Tervetuloa lajin piiriin.
Just do it!
voin sanoa itsekkin juuri lajiin innostuneena (ei vielä omaa autoa) että esimerkiksi kulmakorvessa on otettu keltanokka todella hyvin vastaan ja kerottu ja neuvottu kun on kysellyt ja udellut asioita ja vinkkejä on saanut auton hankintaan. jopa ajo mahdollisuus on annettu kun ei ole omaa peliä joten kulmassa on ainakin mukavan rento meininki ja tunnelma !! KIITOS SIITÄ PORUKOILLE!!!
Myös muualla olen kokenut kyllä reilua ja ystävällistä porukkaa ;)
t:sami
Kiitokset vinkeistä! Ainakin nuo esory:n kuvat / maastot näyttivät jopa discon mentäville jos vaan katsoo ajolinjat kunnolla. Tosin nuo jo mainitut pitkähköt ylitykset saattavat kyllä vaikeuttaa menoa - onneksi muovia saa lisää :)
Tai sitten täytyy harkita jokin valmiiksi lommoinen maasturi oikein kunnon maastoihin :)
-Sami
Käyttäjä
15.10.2006, 18:56
Kuhmalahden ajomaastot www.profantasysafari.com
- - - - - - - - - - - - -
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko#
SLCK Member #51
kayttaja"at"offipalsta.com
cruiser60"at"luukku.com
www.slck.net
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/Kayttaja-sig.png