Kirjaudu sisään

View Full Version : Jeep Chero KJ korotus


jarkko
12.10.2006, 17:04
Onko jollakin kokemusta Jeep Cherokee KJ:n korottamisesta alustasarjalla. Ainakin OME:lta olisi saatavissa sarjaa kyseiseen jeeppiin. Muuttuukohan ajo-ominaisuudet paljonkin ja mihinkä suuntaan? Ja jos vielä laittaisi pikkusen vakiokokoa suuremmat renkaat.

ps. Vinkkejä otetaan vastaan, jos joku tietää hyvän paikan, jossa alustasarja kannattaisi asennuttaa pääkaupunkiseudulla. OME:n alustasarjaa taitaa saada ainakin jyväskylästä, onko pääkaupunkiseudulla ko sarjan myyjiä?

-TIMPPA-
12.10.2006, 17:11
Katoppa www.offivaruste.com sieltä saattas löytyä apu eikä se omen alusta nyt varmasti ainakaan pahenna kyseistä kulkinetta en oo ite kyl kj ajanu alusta sarjalla



















































"ei se pehmeetä oo" "no kaivappa se vinssi"

www.nalle-offroad.com

Flugfiske
12.10.2006, 17:14
Eiköhän noita löydy, erikasi, offivaruste ja eikös jamantkin tee noita hommia.

<center>__________________________________________________ ____________________</center>
<center>VAROITUS: Yllä oleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, "haihattelua", asiatonta huumoria tai muita pilkkaavia ilmaisuja. Lue varauksella!</center>

jarkko
14.10.2006, 20:13
kiitos tiedoista.

Nettiä selailtuani voi sanoa, että jenkeissä ovat ilmeisesti KJ:ta kovasti korotelleet, mutta täällä kotosuomessa ei ole ainakaan minun silmiin näkynyt yhtään korotettua.

Jos palstaa lukee joku, joka on ajellut korotetulla kj:lla, niin laita ihmeessä kommenttia aiheesta tulemaan.

Splinky
17.10.2006, 08:07
Itse olen kanssa katsellut korotussatsia KJ:hin. Tarjouksen sain Cros4wd.com:sta: OME 2v takuulla 946euroa.
Kokemuksia ja kuvia eri variaatioista löytyy paljon esim L.O.S.T -forumilta:

http://www.lostkjs.com/forum/phpBB2/index.php

jarkko
01.11.2006, 21:40
Minä myös kyselin hintoja samasta paikasta. Tarjous oli vähän edukkaampi, mutta se taisi olla jo viime joulukuussa. Niin kauan olen asiaa miettinyt!

Jousia ja iskareita on kait saatavilla eri jäykkyyksillä. Oletko miettinyt kannattaako laittaa md vai hd?

Jenkkisaitteja selaillessa olen pannut merkille, että käyttävät usein lisäksi jonkinlaisia "spacereitä" etupäässä. Muuten etupää jää perää jonkinverran alemmaksi.

Jeep-Antti
02.11.2006, 15:14
Veikkaisin, että korotussarjojen valmistajat jättävät etujousituksen korotuksen maltilliseksi erillisjousitetun akselirakenteen takia. Isommalla korotuksella vetoakseleiden kulma muuttuu jo maantie ajossa ..saati sitten maastoajossa, jolloin "murrosten" kestävyys voi muodostua ongelmaksi. Vetoakselit jäävät myös lyhkäisiksi, pidemmät vetarit taasen nostais hintaa oleellisesti. Valmistajilla on kuitenkin tietyt tuotevastuut kontollaan.

Olisin aika varovainen tuon takia myös noiden spacerien suhteen. Jäykemmät HD-jouset vois eteen olla parempi vaihtoehto. Taakse vaikka sit pehmeämpää vieteriä, jollei yleensä ole tapana ajella raskaalla kuormalla tai vetele trailereita. Takajousitushan muistaakseni joustaa vakionakin melko hyvin.

Iskunvaimentimissa jäykkä HD on yleensä maastoajossa ja paksussa lumessa hyvä, mut voi olla epämukava huonopintaisilla teillä ajellessa. En ehkä menis itse siihen.

Tämä nyt vain tämmöistä omaa arvailua ja persetuntumaa muista Jeepeistä. KJ-malli on itselle aika vieras kulkine.

Jeep-Antti
03.11.2006, 09:29
Sen verran vielä, jotta Atlokin (Warn-maahantuoja) Salinilla on ainakin ollut 2.5":n korotus ollut omassa KJ:ssä. Siinä Old Man Emun iskarit ja jouset. Autohan on myynnissä ainakin FJDC:n torilla (www.fjdc.org). Uskoisin, että kysymällä Arilta saat kommenttia ko. korotussarjasta, sekä muitakin varusteluvinkkejä. Numerot löytyy sieltä Jeeppikerhon sivuilta, kuten muutakin mielenkiintoista!

Splinky
03.11.2006, 14:21
Herkullisen näköisiä kuvia tuolla FJDC:n sivuilla!

Jeep-Antti
03.11.2006, 15:54
quote:
Herkullisen näköisiä kuvia tuolla FJDC:n sivuilla!



Tuolta galleriasta Viro 2004 (2) löytyy KJ-vakioautosafarilla. Tuossa näkyy takajoustoakin vähäsen, vaikka hienossa hiekassa kaivaakin. Muistaakseni liikkui tuossa kyllä kokoajan ja eteni kohtuullisesti, mitä nyt noilla rekailla voi olettaa.
Ei muuta kun rakentelemaan ja ensi kesänä Jeeppitreffeille mukaan.

jarkko
03.11.2006, 20:36
Jep, hyviä kuvia!

KJ:ssa isompi osa joustoista löytyy taka-akselilta. Erillisjousitettu etupää saisi kyllä joustaa vähän enemmän maastossa ajoa ajatellen.

Maavaraa vakiossa ei ole kovin paljoa. Näyttää aika paljon matalammalta kuin XJ, vai onko optinen harja? Alustasarjalla ja isommilla renkailla saisi vähän helpotusta tähän.

Onkohan OME:n hd jouset kuinka kovat, jos vertaa md:hen tai vakioon? Tuleeko kovin pintakovaksi vai säilyykö mukavuus maantiellä silti? OME:n jouset on ilmeisesti suunniteltu progressiivisiksi ja mainosten mukaan mukavuuden pitäisi säilyä.

Ahosensetä
04.11.2006, 06:37
quote:OME:n jouset on ilmeisesti suunniteltu progressiivisiksi

Jos pakassa on erillinen suorempi kuormajousi, niin on progressiivinen. Muuten ei.

quote:mainosten mukaan mukavuuden pitäisi säilyä

Niin aina :)


T, Antti

06.02.2007, 22:42
OME:n alusta alla, maltillinen 40mm, 850e, vaatii kunnon jousipuristimet etujousia punnertaessa kasaan. Perän korottaa 15 minuutissa, keulan kanssa menee hetkisen kauemmin. Kulkee kuin juna, joustaa riittävästi, mulla on mediumit, HD:t on tarkotettu, painavammalle keulalle+vinssille.
2004 mallissa toi perän jousto oli ihan perseestä kai se on muissakin vm:ssä. Vetareiden kulmat edessä muuttu sen verran että saman minkä oli alunperin ylöspäin, on nyt suurinpiirtein alaspäin (ymmärtää ken haluu).
Mitään korotuspaloja en laittas.

-Make

Note! This message was posted anonymously!

Splinky
07.02.2007, 08:35
quote:
OME:n alusta alla, maltillinen 40mm, 850e,


Mistäs hommasit?

07.02.2007, 21:22
Cros4wd:stä





-Make

Note! This message was posted anonymously!

jarkko
16.03.2007, 20:22
Nyt OME:n satsi hankittuna, mutta ei vielä alla. Oletko muuten muutoskatsastanut Jeepin?

hunteri
16.03.2007, 21:39
Moro
Mitä piti kärsiä euroopan rahaa alustasarjasta KJ.n ? Itteäkin moinen kiinnostaisi, 2tuumaako nousee??

jarkko
18.03.2007, 14:22
40 mm pitäisi nousta, mutta riippuu tietysti lähtötilanteesta, jos on alunperin matalampi, niin voisi nousta parikin tuumaa.

27.01.2008, 17:25
Minkäköhänlaiset renkaat ootte saaneet mahtumaan korotuksen jälkeen ? Itse kanssa suunnitellut korotusta ja samalla kiinnostaisi saada hiukka leveämmät ja näyttävämmät kumit alle.

Note! This message was posted anonymously!

jurrimies
07.10.2015, 12:02
Olisko tähän ketjuun jollaki tuoreempaa tietoa?Pitäisi itsellä alkaa jonkun sortin korotus sarjaa suunnittelemaan.

PunisherFIN
07.10.2015, 21:27
mie ottasin yhteyttä 4x4 partsin jerkkuun ja kyselisin sieltä. aikalailla löytyy vastaus noihin jeepin tuunaamisiin ja sitten tietenkin jamantilta löytyy aina tietotaitoa, koskee mitä tahansa jeepin mallia :)

KoniJeep
07.10.2015, 21:58
Itse tilasin Saksasta jouset ja ameriikasta iskarit omaan KJ Jeeppiin.
Jousissa oli TUV paperit mukana.
Helevetin hyvä setti eikä maksanut miljoonaa!
Tuola lisää:http://fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f=7&t=1042&sid=10e75601c4baf315f3b342556ba2153f
minun kirjoitukset nimimerkillä "28crdkj" ja sieltä löytyy linkit josta rojut tilasin.

Rngd
09.10.2015, 15:11
Itse tilasin Saksasta jouset ja ameriikasta iskarit omaan KJ Jeeppiin.
Jousissa oli TUV paperit mukana.
Helevetin hyvä setti eikä maksanut miljoonaa!
Tuola lisää:http://fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f=7&t=1042&sid=10e75601c4baf315f3b342556ba2153f
minun kirjoitukset nimimerkillä "28crdkj" ja sieltä löytyy linkit josta rojut tilasin.

Jep. Minulla on myös tuollaiset saksalaiset H&R +40 jouset ollut alla jo 5 vuotta. Hyvin toiminut ja alkuperäiset (-04 vuotiset) iskarit kestäneet tähän päivään asti.

jurrimies
09.10.2015, 16:19
Sie vaihdoit pelkät jouset vanhoilla iskareilla.

Rngd
12.10.2015, 14:21
Sie vaihdoit pelkät jouset vanhoilla iskareilla.

Jep näin tein.

BadAss
16.07.2016, 20:56
Tilasin itte kans Saksasta H&R 40mm korottavat jouset.

BadAss
16.07.2016, 21:00
BTW. Omassa Cherokeessa lukee RUBICON kyljessä ja mitään muuta en ole huomannut muihin kuin keulassa olevan cromisen putken ja toimimattomat liian pienet lisäpitkät. Liekkö muita eroja esim. SPORTtiin?

Punisher80
06.03.2018, 12:28
Oon tässä katellut noita eri korotusmahdollisuuksia tuohon 2006 KJ Renegadeen. OMEa on vissii paljo laitettu mikä maksas sen tonniin koko settinä ja sitte pelkkiä jousia ja tuo H&R kans tuntuu suositulta.

Onko mittää suosituksia koko seteistä minkä sais mieluusti reilusti alle tonnilla? En maha nyt tuota tonnia raaskia tähän hättään sijottaa tuon kevyeen nostoon, joten jos ei muuta mahollisuutta ole niin mahtanen kokeilla pelkillä H&R jousilla ja vakioiskareilla.

veikkaaja
06.03.2018, 20:43
Oon tässä katellut noita eri korotusmahdollisuuksia tuohon 2006 KJ Renegadeen. OMEa on vissii paljo laitettu mikä maksas sen tonniin koko settinä ja sitte pelkkiä jousia ja tuo H&R kans tuntuu suositulta.

Onko mittää suosituksia koko seteistä minkä sais mieluusti reilusti alle tonnilla? En maha nyt tuota tonnia raaskia tähän hättään sijottaa tuon kevyeen nostoon, joten jos ei muuta mahollisuutta ole niin mahtanen kokeilla pelkillä H&R jousilla ja vakioiskareilla.

Mikset vaan vaikka korotuspalikoilla nosta? Veinaan jos 1000e on paha hinta uusista jousista ja iskareista..
Itellä on nyt vissiin juurikin jotku H&R jouset edessä ja takana, sekä edessä ns. clevis lift. Edessä navasta lokarin kaareen 56cm ja takana 55cm-56cm.

Ps. mulla olis ylimääräsenä etupäähän jousipaketin ja korin väliin asennettavat korotusplokit(vissiin 2"). Piti ite laittaa eteen, mutta ylätukivarsi olis ottanut jo jouseen kiinni..

Punisher80
07.03.2018, 10:43
Mikset vaan vaikka korotuspalikoilla nosta? Veinaan jos 1000e on paha hinta uusista jousista ja iskareista..
Itellä on nyt vissiin juurikin jotku H&R jouset edessä ja takana, sekä edessä ns. clevis lift. Edessä navasta lokarin kaareen 56cm ja takana 55cm-56cm.

Ps. mulla olis ylimääräsenä etupäähän jousipaketin ja korin väliin asennettavat korotusplokit(vissiin 2"). Piti ite laittaa eteen, mutta ylätukivarsi olis ottanut jo jouseen kiinni..

Ei se nyt mikkään ylipaha ole tuo tonni koko setistä mutta ku tässä on noita harrasteita sen verran ja kaikki tuntuu tällä hetkellä imevän rahaa enempi/vähempi niin pittää koittaa vähä rajottaa tän käyttiksen rakentelua.

En mää noista korotuspaloista ole kovin innoissani, kyllä se nyt vähimmillään pitää se korotus tehdä edes jousilla. Se on kuitenkin perusteltuakin laittaa uudet jouset ku autolla 194tkm ajettu ja vakiojouset niin onhan ne parhaat päivänsä nähnyt, niin on tosin kyllä varmaan iskaritkin.

Punisher80
05.04.2018, 15:54
Mikset vaan vaikka korotuspalikoilla nosta? Veinaan jos 1000e on paha hinta uusista jousista ja iskareista..
Itellä on nyt vissiin juurikin jotku H&R jouset edessä ja takana, sekä edessä ns. clevis lift. Edessä navasta lokarin kaareen 56cm ja takana 55cm-56cm.

Ps. mulla olis ylimääräsenä etupäähän jousipaketin ja korin väliin asennettavat korotusplokit(vissiin 2"). Piti ite laittaa eteen, mutta ylätukivarsi olis ottanut jo jouseen kiinni..

Mittasin muuten omasta Renegadesta niin etunavan kaariin on matkaa mulla tossa se 46-47cm, melkonen ero tossa sun Jeepissä ku 10cm korkeammalla :D Laitahan kuvaa siitä sun Jeepistä ihan mielenkiinnosta. Sulla on varmaankin jotku muut ku H&R +40mm jouset.

veikkaaja
05.04.2018, 17:10
Mittasin muuten omasta Renegadesta niin etunavan kaariin on matkaa mulla tossa se 46-47cm, melkonen ero tossa sun Jeepissä ku 10cm korkeammalla :D Laitahan kuvaa siitä sun Jeepistä ihan mielenkiinnosta. Sulla on varmaankin jotku muut ku H&R +40mm jouset.
Joo mulla lisänä edessä tolppien yläpäässä n. 0.8mm "speiserit" ja pieni clevis lift. Ja takana on myös pienet korokepalat lisänä..

Ulosjoustossa on joskus ottanut ylätukivarsi jouseen kiinni(näkyy pienet jäljet), mutta kun vaikka tunkilla nostaa keulan ylös, jää sinne kyllä pieni rako.
Ja muutenkin yläpallonivel suht hurjassa kulmassa, korjautus JBA:n valmistamilla tukivarsilla.

Profiilissa muutama kuva, ennen clevis liftiä, jolloin tuli navasta kaareen 2cm lisää. Ja huonot kuvat muutenkin, kun on toi traileri kiinni, niin laskee perää mulla tosi paljon..

Renkaina on muistaakseni 255/75-16, ei pääse nyt kattomaan ku auto on jakohihnan vaihdossa.

Punisher80
05.04.2018, 19:50
Joo mulla lisänä edessä tolppien yläpäässä n. 0.8mm "speiserit" ja pieni clevis lift. Ja takana on myös pienet korokepalat lisänä..

Ulosjoustossa on joskus ottanut ylätukivarsi jouseen kiinni(näkyy pienet jäljet), mutta kun vaikka tunkilla nostaa keulan ylös, jää sinne kyllä pieni rako.
Ja muutenkin yläpallonivel suht hurjassa kulmassa, korjautus JBA:n valmistamilla tukivarsilla.

Profiilissa muutama kuva, ennen clevis liftiä, jolloin tuli navasta kaareen 2cm lisää. Ja huonot kuvat muutenkin, kun on toi traileri kiinni, niin laskee perää mulla tosi paljon..

Renkaina on muistaakseni 255/75-16, ei pääse nyt kattomaan ku auto on jakohihnan vaihdossa.

No on siinä melko paljo sulla silti korotusta, vakiona uutena ollu vissii 48cm ja sulla kuitenki 8cm enempi ku vakiona. Mulla taas sen pari senttiä matalammalla ku väsähtäneet vakiojouset. Eikö ne H&R jouset nosta pelkästään 40mm, että sulla on vielä toiset 40mm lisää noilla muilla korotuksilla.

Tuo ois kyllä hyvä korkeus mikä sulla, onko vetareiden kanssa ollu ongelmia tai takakardaanin kulmien kanssa?

veikkaaja
05.04.2018, 20:09
No on siinä melko paljo sulla silti korotusta, vakiona uutena ollu vissii 48cm ja sulla kuitenki 8cm enempi ku vakiona. Mulla taas sen pari senttiä matalammalla ku väsähtäneet vakiojouset. Eikö ne H&R jouset nosta pelkästään 40mm, että sulla on vielä toiset 40mm lisää noilla muilla korotuksilla.

Tuo ois kyllä hyvä korkeus mikä sulla, onko vetareiden kanssa ollu ongelmia tai takakardaanin kulmien kanssa?

Kyllä ne monesti nostaa enemmän, kun 40mm, varsinkin jos lähtötilanteena on alkup. lössähtäneet jouset.. Ja muista, että niitä jousia on erikseen ollut bensa ja dieselkoneisiin. Tuo 2.8crd taitaa olla paljon painavempi, mitä 3,7v6 bensa, puhumattakaan siitä 2,4 bensakoneesta.. Ja oliko jotku alkupään KJ:t sentin matalampia, mitä uudet, vai peräti tuuman? Jostain muistan lukeneeni jotain sellaista.

Ja vaikka jos edessä laittaa 1cm clevisliftin, ni se on oikeestaan 2cm navasta pyöränkaareen.. Ellei enemmänkin.

Ja vetareittenkaa ei oo ollu ongelmia, mun mielestä ihan hyvässä kulmassa on. Jos muistan, niin voisin viikonloppuna ottaa kuvia vaikka. Jos en muista, ni paa yv:tä :D

Punisher80
05.04.2018, 20:31
Kyllä ne monesti nostaa enemmän, kun 40mm, varsinkin jos lähtötilanteena on alkup. lössähtäneet jouset.. Ja muista, että niitä jousia on erikseen ollut bensa ja dieselkoneisiin. Tuo 2.8crd taitaa olla paljon painavempi, mitä 3,7v6 bensa, puhumattakaan siitä 2,4 bensakoneesta.. Ja oliko jotku alkupään KJ:t sentin matalampia, mitä uudet, vai peräti tuuman? Jostain muistan lukeneeni jotain sellaista.

Ja vaikka jos edessä laittaa 1cm clevisliftin, ni se on oikeestaan 2cm navasta pyöränkaareen.. Ellei enemmänkin.

Ja vetareittenkaa ei oo ollu ongelmia, mun mielestä ihan hyvässä kulmassa on. Jos muistan, niin voisin viikonloppuna ottaa kuvia vaikka. Jos en muista, ni paa yv:tä :D

Joo otahan kuvia :cool: Niin voi nostaa enemmänki ku 40mm, mutta perusoletus mulla tuossa oliki että nostas alkuperäsestä korkeudesta mikä uutena ollu 48cm navasta kaareen 52cm korkeuteen. Sulla silti uuteenki verrattuna 8cm tuo nosto kaikkiaan. Hyvä tietää, ehkä se itelläki pittää tavotella jotaki tuommosta jos ei oo ongelmia nivelien kanssa, joutuu vaan tieten ostaa sitte taas isommat rattaa ku just uudet BFG AT KO2 laitoin :D Loputon kierre :D

Mutta on se tuo KJ hyvännäkösillä/kokosilla rattailla ja tuolla 3-4" nostolla vaan erinomaisen näkönen kapistus, ja pääseekihän sillä sitte kohtuudella. Kyllä minäki varmaan sen OME +40mm sarjan laitan, on kuitenki varmana nuo iskaritkin jo väsähtäneet ja pikkusen on alusta mun mielestä epämiellyttävän kova vakiona, johtunee varmasti osaksi tuosta että vähä jo lösähtänytkin. Just nyt vaan on taas pariki muuta autoa rakennuksen alla niin saas nähä millon raaskii tuohon käyttikseen taaloja upottaa, mutta kyllä se sekin aika tulee :)