Kirjaudu sisään

View Full Version : tehonormit


26.01.2004, 12:07
nyt olen vähän sekaisin näistä tehonormeista. onko nyt siis näin,
että SAE-netto hv on heikompi kuin DIN-hv? eli siis esim. kun '92 vetten
koneen tehoksi ilmoitettiin tuo 300 hp niin onko se niitä SAE-netto heppoja?
ihmettelin kerran miksi sitten '94 vetten tehoksi ilmoitettiin 282 hv. onko teho tippunut
vai onko nyt kyse siis tuosta samasta 300 hp/SAE netto koneesta joka nyt ilmoitettiin
DIN-hepoissa 282? milloin muutos tapahtui sitten? onkos nykyjenkeissä vielä voimassa sae-netto vai onko se din?

Note! This message was posted anonymously!

26.01.2004, 20:33
Jenkeissä on SAE netto. Mutta useimmiten ilmoittelevat BHP eli brake horsepower. Tämä ei kuitenkaan kerro mistä se on jarrutettu. Tosiasia on että esim. LT-1 Vettestä on mitattu vakiona automaatillakin 270 hp takapyöristä, joten vauhtipyörällä on vähintään 320 hp vaikka GM ilmoittaa 300 hp. 300 sae hp tekee noin 304 DIN hp. Kilowatti KW on 1.34 sae hp ja 1.36 din hp. Timppa

Note! This message was posted anonymously!

26.01.2004, 20:52
Tuli vielä mieleen että esim. LT-4 Vetteistä on järjestään jenkit mitanneet pyöristä 300 ja yli heppaa ja GM ilmoittaa 330 konetehoksi, joten tyyli näyttää olevan että ilmotetaan alakanttiin tahallaan. Liekö mitattu vaihteiston päästä tai sitten laskevat pienellä häviöprosentilla. Todellinen teho vauhtipyörällä on ainakin 350 hp. ZF-6 manuaalilla voimansiirron häviöt lienee noin 15 % ja TH700 automaatilla noin 20 %. Timppa

Note! This message was posted anonymously!