View Full Version : Miksi patroll savuttaa
Mun patukkani sd33 vm 83 savutaa kokoajan vähän turhan paljon, oli se sit kylmä tai lämmin aina tulee sellaista harmaata sauhua.
ja sit se pitää sellasta ihme vinkunaa se kuuluu ainakin tyhjäkännillä. (se ei ole turpo:) voisko vetää ilmaa jostain imu sarjan välistä/halkeemasta. auttakaa viisaammat?
Mille se savu haisee? (glykoli/öljy/nafta)
--
Välihin on aivan virkistävää hairahtua tuntemattomille poluulle!
Yleisin syy dieselin savutukseen on - mikäli kaikki
muu on kunnossa - suuttimet, eli suutinkärjet alkavat
olla lopussa = suuttimet kusee, eli tavara lähtee
suuttimilta kuin pikkupojan pilistä, ei sumuna kuin
kireestä pi.. antaa olla sanomatta mistä! HEH!! Ilmavuoto ei selitä savutusta, sehän vain antaa koneelle lisäilmaa eli ilmaylimäärän pitäisi polttaa vieläkin paremmin. Tokihan vuoto voi olla olemassa ja sitä kautta jotakin epäpuhtauksia on päässyt koneeseen, mikä taas on voinut saada aikaan kulumaa
jossakin.. Tosin jos kone öljyä söisi, niin savutus
olisi sinertävää/ sinistä, jos taas kansi/ kansipahvi on vialla ja vettä pääsee pesään, niin savu on yleensä valkoista ja sitä riittää. Myöskin paisuntasäiliössä on tällöin öljyä ja usein myöskin ilmakuplia nousee auton käydessä säiliöön. Vinkuminen taas voi yhtä hyvin tulla laturistakin,
vesipumpusta, ohjaustehostimesta.. kuuntele ja yritä paikallistaa mistä ääni kuuluu! Korvaa konehuoneeseen vaan reippaasti, ei se purematta ainakaan niele!!
Note! This message was posted anonymously!
Ai niin, tosinhan palanut kannentiiivistekin saattaa joskus aikaansaada vinkuvaa/ puhisevaa ääntelyä..
Tosin jos savutus siitä johtuu, niin tarkkailehan sitten häviääkö nestettä ja miten paljon/ onko jäähdyttimessä painetta!! Vuotohan voi olla vielä varsin pieni, vaikka jo antaisi merkkejäkin..
Note! This message was posted anonymously!
Tuon ikäinen moottori on jo vähän joka paikasta kulunut/väljä, eli savutus voi johtua monen pikkuasian summasta. Ilman suurempia lähtötietoja Top 3 arvaukset:
1. Ruiskutussuuttimet (kuluneet, vioittuneet)
2. Ruiskutuspumppu (säädöt, kuluminen)
3. Männät & männänrenkaat (kuluneet)
Liikkuva jääkaappi rules....
siihen on kuulemma entinen omistaja vaihtanut suuttimien kärjet.ja kone ei vie öljyä eikä nestettä.pitää yrittää kuunnella sitä vinkunan aiheuttajaa.
Alkaa auto oleen jo sen verran miehen iässä,
että pikku savutus on enempi ominaisuus kun vika.
Vinkuna vois lähtee viimeisiään vetelevästä
alipainepumusta siinä laturin perässä.
Note! This message was posted anonymously!
Mitä matkamittari näyttää ?
Liikkuva jääkaappi rules....
matkamittari näyttää jotain vähä alle puoli milliä. se on aika väkevän hajusta tavaraa mitä sieltä tulee. rupee silmiä kirveleen ku yks päivä siinä putken vieren kaivoin veto lenkkiä esiin.
Eturauhasvaiva, käytä nyt ainakin jossain paikallisessa diesel pajassa että kattovat penkissä millä paineella suuttimet aukee, eli kuseeko ne.
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA (http://offroad.eimihikaa.com)
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10
NHOffroadTeam
20.09.2006, 17:18
venttiili varrenkumit?ei syö öljyä vaikka ovatkin "poikki".kaks konetta oon auki ottanut ja jokaises melkeen kaikki pakoventtiilin kumit "poikki".
toi kitkerä savu (jos oikein ymmärsin) viittais kusevaan suuttimeen
tai polttoaine linjan ilma vuotoon. joskus myös siirtopumpun suodatin
on niin tukossa että pumppu ei saa kunnon painetta ja savutus johtuu
siitä. se suodatin löytyy siirtopumpun imupuolen banjoliittimen sisältä
sen voi jättää pois jos se siellä vielä on.
T:nyybi patukuski
Note! This message was posted anonymously!