PDA

View Full Version : Viihde eletroniikka ym.

okkiM
01.09.2006, 21:42
Mikä mättää nykyisessä viihde- ja kodin elektroniikassa?

Saakeli kun just katoin dvd:ltä sinänsä aika paskaa liian pitkäksi venytettyä hollywood elokuvaa Aleksanteri suuresta, päätti dvd masiina lopettaa toimimisen about kahden tunnin kohdalla. Eikä kyseinen kone ole edes mielestäni vanha, jotain kaks vuotta ja vähän päälle, eikä ollu edes halvin aikonaan.

Sama vaiva digiboxissa, toimii kun jaksaa. Tai sitte on lähetyksissä häikkää.

"kotimainen" pesukone on huollettu kolme kertaa viimesen kolmen vuoden aikana.

Läppäri ja pöytäkone vittuilee tasaseen tahtiin, mutta nehän on tietokoneita, kuuluu asiaan?

Kännykät on ihan paskoja mallista ja merkistä riippumatta.

Jotenki alkaa tuntua että kaikki vekottimet,jotka on valmistettu vuoden -90 jälkeen ja joissa on jonkusortin mikropiiri on enemmän tai vähemmän paskoja.

Isä-ukon -86 ostama päältä ladattava videonauhuri toimii taatusti. Samoin telkkari ja varmaan NMT:kin jos olis akkua ja verkkoa.

Olenks mä vaan niin vanha etten tajua että kaikki koneet pitää vaihtaa vähintää kahdenvuoden välein uudempiin ja hienoimpiin? Ja ettei niiden enää tarvi toimia paljo sen jälkeen kun viimeset osarit on maksettu?

Saakeli, eiks ne kiinalaiset tosiaankaan osaa valmistaa saksalaisia, suomalaisia, englantilaisia ja amerikkalaisia kodinkoneita?

Vituittaa tämmönen. Jos jostain sais vaikka dvd:n jossa lukee made in USSR, niin mä ostasin heti. Varmaan on ruma, mut takuulla toimii. Ainaki kaikki mun omistamat venäläiset vehkeet pelaa just niinku pitää, perkele!

Seuraava voit olla sinä

TimoV
02.09.2006, 09:12
quote:
Jotenki alkaa tuntua että kaikki vekottimet,jotka on valmistettu vuoden -90 jälkeen ja joissa on jonkusortin mikropiiri on enemmän tai vähemmän paskoja.

Olen ollut jo pitkään tätä samaa mieltä. Autojen valmistus lopetettiin joskus vuonna 92. Sen nuorempiin vehkeisiin ei kannata sekaantua. Meillä on ollut sama pesukone vuodesta 91. Vielä toimii, eikä mitään merkkiä että se hajoaisi (kopkop). Uudemmat videot on lauenneet kolmessa vuodessa, töllö on myös sikavanha (90) kotimainen ja pelaa hyvin, vaikkakin käynyt pari kertaa korjaajalla, kun jotkin juotokset on irronneet. Vanhat vermeet toimii järjestään - uudempia on saanut käyttää korjaamoilla oikein urakalla, tai joutunut ostamaan uutta palikkaa. Pistää vihaksi tommonen kertakäyttökulttuuuri!

Kännykäthän on ihan perseestä! Tähän mennessä olen törmännyt vasta yhteen OIKEASTI hyvään kännyyn: Nokia 6250 (http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/6250/). Kestää melkein mitä tahansa ja TOIMII! On jäänyt kerran Rankun konepellin väliinkin lähelle saranareunaa, jossa rasitusta tuli siihen ihan reippaanlaisesti. Ihmettelin, että mikä siellä kanittaa kun ei tuo pelti oikein mee kiinni. Jostain syystä ne eivät ole tälle mallille korvaajaa kehitelleet. Ilmeisesti se on liian hyvä ja kestoikä pitkä, jotta vastaavaa kannattaisi liiketaloudellisessa mielessä tehdä. Ainoa vika siinä oikeastaan on se, että se on nykyisen mittapuun mukaan vähän kookas. Toisaalta silloin kun se katoaa, on tuosta koostakin hyötyä.

Ajoneuvoista olen sitä mieltä, että 900 ja 9000 sarjojen Saabit (jos ne on valmistettu ennen 92), 240, 700 ja 900 sarjan Volvojen, 124 ja 123 sarjan Mersujen ohella ovat käyttövarmimpia Eurooppalaisia henkilöstöpirssejä! Toyotan henkilöautoista ei sitten tässä kohdassa puhutakaan. Niin vanhojahan ei enää ole kun pellit on kadonneet mystisesti johonkin - muutenhan varmempia autoja saa hakea.

Rankun elektroniikassahan ei ikinä olekaan mitään vikaa, vain ominaisuuksia.

-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986