Kirjaudu sisään

View Full Version : "Pallukat" vuotaa öljyä HJssa


samid
30.08.2006, 19:56
Kuinka iso operaatio on korjata kun nuo iso pallukat(siis ne nivelet jotka on heti siinä jarrulevyjen takana) tuola etuperän päissä vuotaa öljyä ja nokottavat aina noihin renkaiden sisäreunoihin. Ja minkälainen tiivistehomma siinä on.

Mitsubishi Pajero 1991
Toyota HJ60 1983

30.08.2006, 20:00
quote:
Kuinka iso operaatio on korjata kun nuo iso pallukat(siis ne nivelet jotka on heti siinä jarrulevyjen takana) tuola etuperän päissä vuotaa öljyä ja nokottavat aina noihin renkaiden sisäreunoihin. Ja minkälainen tiivistehomma siinä on.

Mitsubishi Pajero 1991
Toyota HJ60 1983
Tarvitset navan tiivistesarjan jossa huopa ja kumitiivisteet ja kaikkein tärkeimpänä syynä tuohon vuotoon ovat vetarien stefat. Näitä kaikkia saa meiltä www.offroadtarvike.fi tarvikkeena todella sopivaan hintaan. Terveisin TML nyybinä

Note! This message was posted anonymously!

Käyttäjä
30.08.2006, 20:06
Niitä kääntökuulien huopia/kumeja ei kantsu vaihtaa jos ne on ehjät...ne on pelkät pöly/lika suojat
Pronssiholkkien/stefojen vaihto,jos on ennen tehny,kaikkine pesuineen...
abaut 3-5h

- - - - - - - - - - - - -
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko#
SLCK Member #51
kayttaja@offipalsta.com
cruiser60@luukku.com
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/Kayttaja-sig.png

Edited by - Käyttäjä on 30/08/2006 21:13:24

samid
31.08.2006, 05:01
Voisiko joku vielä lyhyesti selittää miten tuo purkaminen tapahtuu eli rengas pois ja sitten....
Onko mitään ihmeellistä joka pitäisi tietää, tarviiko jotain erikoistyökaluja

Mitsubishi Pajero 1991
Toyota HJ60 1983

murikka
31.08.2006, 05:43
Tässä jotain räjäytyskuvaa: http://www.4x4.dk/billeder/billeder/Diverse/HJ61/bigimages/hj61fusee_01.jpg

Ja täällä lisää: http://www.4x4.dk/billeder/billeder/Diverse/HJ61/index.html

samid
07.09.2006, 17:00
Millä ihmeen pelillä nuo kartioprikat pitäisi lähteä irti noista navan reunoista. On paukutettu ja hakattu prikan juureen taltalla pantu ruosteenirrotusöljyä, mutta eivät hievahdakkaan, yksikään...

Mitsubishi Pajero 1991
Toyota HJ60 1983

07.09.2006, 17:33
Lyömällä lyömällä. SLCKn sivuilla pitäs olla tuore säie kuvien kera aiheesta.

JAWA

Note! This message was posted anonymously!

07.09.2006, 17:50
Lyö vasaralla siihen laipan kylkeen prikan kohdalle.
Toista niin kauan että prikka irtoaa.

Voit myös naputella siihen pultin päähän, kun ruuvaat siihen mutterin suojaksi, ettei pultin pää tyssäänny.

Huom. Jälkimmäisessä konstissa kannattaa pitää järki mukana.

Note! This message was posted anonymously!

samid
07.09.2006, 17:59
quote:
Lyö vasaralla siihen laipan kylkeen prikan kohdalle.
Toista niin kauan että prikka irtoaa.

Voit myös naputella siihen pultin päähän, kun ruuvaat siihen mutterin suojaksi, ettei pultin pää tyssäänny.

Huom. Jälkimmäisessä konstissa kannattaa pitää järki mukana.

Note! This message was posted anonymously!

Tuohon kylkeen on hakattu jo sen verran että lommokin siihen on saatu, mutta prikka ei halua irrota

Mitsubishi Pajero 1991
Toyota HJ60 1983

-Jyki-
07.09.2006, 21:36
Aikasta hyviä ohjeita löytyy kun selailet tätä samaista tekniikka&jutustelu osiota etiä päin ja etit BJ:n vetari remppa topicin.

Montenegros #25
SLCK #337
-------------------------------
Toyota Landcruiser BJ40 33/12.5

samid
13.09.2006, 20:10
Sainpahan toisen puolen tiivisteen vaihdettua, ja nyt mietityttää kuinka paljon vaseliinia sinne vetonivelen ympärillä olevaan tilaan pitää tunkea vaseliinia. Nivelen rasvasin hyvin ja sen välin mihin se tulee, mutta kuinkas se "väliseinän" ulkopuolella oleva tila pitäskö sinnekin ahtaa rasvaa.

Mitsubishi Pajero 1991
Toyota HJ60 1983

JF
14.09.2006, 08:18
Periaatteessa pitäisi, taisi koko kuulan täyttöohje olla 3/4 tilavuudesta vaseliinia. Sinne kääntökuulan takapuolelle saa vaseliinia esim. siitä täyttöaukosta joka on olkaosassa (kääntyvä mollukka jossa napa on kiinni), sieltä pitäisi löytyä neliskanttisella kannalla oleva tulppa. Jotkut ovat taiteilleet rasvanipankin siihen tulpan nokkaan täytön helpottamiseksi.