View Full Version : "Pallukat" vuotaa öljyä HJssa
Kuinka iso operaatio on korjata kun nuo iso pallukat(siis ne nivelet jotka on heti siinä jarrulevyjen takana) tuola etuperän päissä vuotaa öljyä ja nokottavat aina noihin renkaiden sisäreunoihin. Ja minkälainen tiivistehomma siinä on.
Mitsubishi Pajero 1991
Toyota HJ60 1983
quote:
Kuinka iso operaatio on korjata kun nuo iso pallukat(siis ne nivelet jotka on heti siinä jarrulevyjen takana) tuola etuperän päissä vuotaa öljyä ja nokottavat aina noihin renkaiden sisäreunoihin. Ja minkälainen tiivistehomma siinä on.
Mitsubishi Pajero 1991
Toyota HJ60 1983
Tarvitset navan tiivistesarjan jossa huopa ja kumitiivisteet ja kaikkein tärkeimpänä syynä tuohon vuotoon ovat vetarien stefat. Näitä kaikkia saa meiltä www.offroadtarvike.fi tarvikkeena todella sopivaan hintaan. Terveisin TML nyybinä
Note! This message was posted anonymously!
Käyttäjä
30.08.2006, 20:06
Niitä kääntökuulien huopia/kumeja ei kantsu vaihtaa jos ne on ehjät...ne on pelkät pöly/lika suojat
Pronssiholkkien/stefojen vaihto,jos on ennen tehny,kaikkine pesuineen...
abaut 3-5h
- - - - - - - - - - - - -
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko#
SLCK Member #51
kayttaja@offipalsta.com
cruiser60@luukku.com
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/Kayttaja-sig.png
Edited by - Käyttäjä on 30/08/2006 21:13:24
Voisiko joku vielä lyhyesti selittää miten tuo purkaminen tapahtuu eli rengas pois ja sitten....
Onko mitään ihmeellistä joka pitäisi tietää, tarviiko jotain erikoistyökaluja
Mitsubishi Pajero 1991
Toyota HJ60 1983
Tässä jotain räjäytyskuvaa: http://www.4x4.dk/billeder/billeder/Diverse/HJ61/bigimages/hj61fusee_01.jpg
Ja täällä lisää: http://www.4x4.dk/billeder/billeder/Diverse/HJ61/index.html
Millä ihmeen pelillä nuo kartioprikat pitäisi lähteä irti noista navan reunoista. On paukutettu ja hakattu prikan juureen taltalla pantu ruosteenirrotusöljyä, mutta eivät hievahdakkaan, yksikään...
Mitsubishi Pajero 1991
Toyota HJ60 1983
Lyömällä lyömällä. SLCKn sivuilla pitäs olla tuore säie kuvien kera aiheesta.
JAWA
Note! This message was posted anonymously!
Lyö vasaralla siihen laipan kylkeen prikan kohdalle.
Toista niin kauan että prikka irtoaa.
Voit myös naputella siihen pultin päähän, kun ruuvaat siihen mutterin suojaksi, ettei pultin pää tyssäänny.
Huom. Jälkimmäisessä konstissa kannattaa pitää järki mukana.
Note! This message was posted anonymously!
quote:
Lyö vasaralla siihen laipan kylkeen prikan kohdalle.
Toista niin kauan että prikka irtoaa.
Voit myös naputella siihen pultin päähän, kun ruuvaat siihen mutterin suojaksi, ettei pultin pää tyssäänny.
Huom. Jälkimmäisessä konstissa kannattaa pitää järki mukana.
Note! This message was posted anonymously!
Tuohon kylkeen on hakattu jo sen verran että lommokin siihen on saatu, mutta prikka ei halua irrota
Mitsubishi Pajero 1991
Toyota HJ60 1983
Aikasta hyviä ohjeita löytyy kun selailet tätä samaista tekniikka&jutustelu osiota etiä päin ja etit BJ:n vetari remppa topicin.
Montenegros #25
SLCK #337
-------------------------------
Toyota Landcruiser BJ40 33/12.5
Sainpahan toisen puolen tiivisteen vaihdettua, ja nyt mietityttää kuinka paljon vaseliinia sinne vetonivelen ympärillä olevaan tilaan pitää tunkea vaseliinia. Nivelen rasvasin hyvin ja sen välin mihin se tulee, mutta kuinkas se "väliseinän" ulkopuolella oleva tila pitäskö sinnekin ahtaa rasvaa.
Mitsubishi Pajero 1991
Toyota HJ60 1983
Periaatteessa pitäisi, taisi koko kuulan täyttöohje olla 3/4 tilavuudesta vaseliinia. Sinne kääntökuulan takapuolelle saa vaseliinia esim. siitä täyttöaukosta joka on olkaosassa (kääntyvä mollukka jossa napa on kiinni), sieltä pitäisi löytyä neliskanttisella kannalla oleva tulppa. Jotkut ovat taiteilleet rasvanipankin siihen tulpan nokkaan täytön helpottamiseksi.