riude
26.08.2006, 14:46
Kuvat kun on kivoja niin laitetaanpa kuvia kuinka nivaan tarkoitettu levikesarja istuu susukin kupeelle.
Ja auto EI ole menossa offikseen vaan metsästys/kalastuskäyttöön, siksi siis tuunattu noinkin paljon...=)
Eli lähtökohta alla, ja kaarien avarruksen suuruuden voi päätellä pehmeän rajasta...=)
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/riude-lahtokohta09.JPG
Valmiina, leveys millilleen sallittu 1560 (+100mm tyyppitiedon 1460:neen).
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/riude-arvi_lind_05.jpg
Renkaat alla vain 215, aivan sairaan paljon parempi ajaa tiellä kuin esim. maksimi 235:lla
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/riude-arvi_lind_11.jpg
Kiinnitys sattui kohdilleen kun päistä veti popparilla sisälokariin ja matkalle laittoi muutaman L-muotoisen kiinnikeen joihin popparilla kiinni.
Em. kiinnitystavasta ja nivan ja suskan mittaeroista johtuen kaaria joutui hieman "venyttämään" pituus suunnassa, jolloin ne eivät tietenkään istuneet koko matkaltaan peltiin vaan matkalle jäi suuriakin rakoja.
Kosmeettinen vika, mutta korjasin tuollaisella itseliimautuvalla tiivistenauhalla (höystettynä sikaliimalla). On se söpö....
Toki kaarien päitä joutui hieman muokkailemaan leikkaamalla.
Erinomainen väline muuten tuollaisiin hommiin on dremel (tai kopio kuten allekirjoittaneella) varustettuna sillä pienellä, n. 30mm "laikalla".
Sillä saa esim. tehtyä kulmia suoraan muoviin, kun leikkkaa vain hieman pintaan uraa, ja taivuttaa ennenkuin sulanut guttaperkka jämähtää.
Esim. nuo etukaarien etupäät on "päätetty" em. tavalla.
Lisää kuvia profiilissa.
Rauvassa ei oo raha hukassa.
Edited by - riude on 26/08/2006 15:54:03
Ja auto EI ole menossa offikseen vaan metsästys/kalastuskäyttöön, siksi siis tuunattu noinkin paljon...=)
Eli lähtökohta alla, ja kaarien avarruksen suuruuden voi päätellä pehmeän rajasta...=)
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/riude-lahtokohta09.JPG
Valmiina, leveys millilleen sallittu 1560 (+100mm tyyppitiedon 1460:neen).
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/riude-arvi_lind_05.jpg
Renkaat alla vain 215, aivan sairaan paljon parempi ajaa tiellä kuin esim. maksimi 235:lla
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/riude-arvi_lind_11.jpg
Kiinnitys sattui kohdilleen kun päistä veti popparilla sisälokariin ja matkalle laittoi muutaman L-muotoisen kiinnikeen joihin popparilla kiinni.
Em. kiinnitystavasta ja nivan ja suskan mittaeroista johtuen kaaria joutui hieman "venyttämään" pituus suunnassa, jolloin ne eivät tietenkään istuneet koko matkaltaan peltiin vaan matkalle jäi suuriakin rakoja.
Kosmeettinen vika, mutta korjasin tuollaisella itseliimautuvalla tiivistenauhalla (höystettynä sikaliimalla). On se söpö....
Toki kaarien päitä joutui hieman muokkailemaan leikkaamalla.
Erinomainen väline muuten tuollaisiin hommiin on dremel (tai kopio kuten allekirjoittaneella) varustettuna sillä pienellä, n. 30mm "laikalla".
Sillä saa esim. tehtyä kulmia suoraan muoviin, kun leikkkaa vain hieman pintaan uraa, ja taivuttaa ennenkuin sulanut guttaperkka jämähtää.
Esim. nuo etukaarien etupäät on "päätetty" em. tavalla.
Lisää kuvia profiilissa.
Rauvassa ei oo raha hukassa.
Edited by - riude on 26/08/2006 15:54:03