PDA

View Full Version : Land-Rover 1957/1953 alipainesäädin


velikani
24.07.2006, 09:09
Valmistusnumeron perusteella 1.6l bensamoottori on vuodelta 1953 ja siinä on tää sytytyksen alipainesäädin rikki. ilmeisesti kalvo hajalla sieltä palikan sisältä.

Onko se palikka korjattavissa jos sen avaa varovasti vai kuinka käy? jos jollain on ylimääräinen kyseinen osa niin voi ottaa yhteyttä velikani at gmail piste com :)

Repro
24.07.2006, 10:47
Onko se palikka prässätty kasaan vai mitenkä?
Voihan sitä yrittää korjata, ei kait sillä mitään muutakaan voi tehdä jos on jo valmiiksi rikki.

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA (http://offroad.eimihikaa.com)
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10

velikani
24.07.2006, 20:34
se palikka on joo prässätty eli se tarvis jotenkin rälläköidä auki (minkä jälkeen pitäs sitte keksiä jostain sellanen kalvo). tai sitten vaan rakentaa itse sellanen alipainesäädin joka voi johtaa hyvin mielenkiintosiin tuloksiin :) siihen viritykseen jotenkin tää kapillaariputki kiinni ja muuta niin hoh.

kuulin että jostain vanhoista muista brittiautoista voisi löytyä, pitää keksiä jostain triumph valiantteja tai sellasta. tai sitten vaan tukkia se kapillaariputki jolloin on samat ajastukset ja kone käy vähän hassusti..

Shuttle
24.07.2006, 21:06
Löytyisköhän craddockilta? Jos Ahosensetä löytäis varaosanumeron vois osaa kysellä craddockilta. Hintaahan sille saattaisi tulla aika reilusti, mutta sieltä löytyy ihan old-stock -osaakin. Mm. osia pakattu vuonna 1956 vai mitäs se yksi paketti olikaan.

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti (http://shuttle.daug.net/donna/)

velikani
25.07.2006, 07:05
tarkoitan siis kyseisen näköistä osaa;

http://velikani.com/img/sytytys.gif

ja jep tallista löytyy mm. alkup sivuikkunoita pakattuna 50-luvulla yms :) tuota osaa on isäpuoli yrittänyt itse metsästää englannista ja varaosakaupoista mutta ei ole löytynyt.

Edited by - velikani on 25/07/2006 08:06:50

velikani
25.07.2006, 21:41
.. ja craddockilta vastattiin että kys. osaa ei ole saatavilla eikä ole tiedossa workaroundeja. noh, metsästys käytetyn (toimivan) perässä jatkuu..

AVRO
25.07.2006, 21:57
Jos pelti on yhtä pehmeää kuin uudemmissa Ryövärin kaseissa olevissa kelloissa, sen saa varovasti taivuteltua auki. Ite meinaan moisen korjasin ensiavuksi paksusta kumihanskasta leikatulla korjauspalalla, silikonilla vaan vanhan kalvon päälle ja saumaan kans samaa kamaa ettei vuoda. Toimi hyvin sen aikaa kun ehdin hommata ihan uuden osan.

Ainakin Jenkki Moparin kello oli taas niin kovaa kamaa että ei hajoamatta auennut.

Life sucks, then you die...

Ahosensetä
25.07.2006, 22:43
Äkäinen muistikuva on että noita ei enää saa. Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa:
1) Korjaus, joka saattaa onnistua
2) Ohitus, eli alipainekello pois käytästä ja staattista sytytysennakkoa lisää (noin 10-13 astetta).

T, Antti

velikani
26.07.2006, 09:17
Kiitos vinkistä :) lauantaina kunhan saan loput sähköt vedettyä niin pitää käynnistellä.

Ilmeisesti Ahosensedän korjausvaihtoehto on jotain samanlaista kuin AVROn ehdottama?

edit: ... taitaa mennä moottori vaihtoon :)

Edited by - velikani on 26/07/2006 10:41:01

IsoA
26.07.2006, 09:32
Näyttäs olevan samanlainen alipainesäätäjä kuin Triumph Heraldissa.
Kysy Brittiosalta Kotkasta. Pitäs olla hyllyssä.

http://www.brittiosa.com/

velikani
26.07.2006, 10:35
osa tilattu brittiauto.comista, maksoi 65euroa. kuulemma pitäis käydä, ei ole alkuperäisen lainen ihan täysin.

(Moottorin numeron perusteella kone on 2-litrainen vuoden 55 petrol engine, arvaus 1953 1.6 moottorista meni vähän hutiin)

kiitoksia avusta, toivottavasti palikka toimii :)