PDA

View Full Version : BJ-75:een HJ:n turbokone ????


Palde
23.07.2006, 20:15
No niin ... tulipa sitten mieleeni tällänen....

Mites helposti onnistuu vaihtaa Hojarin kone BJ-75:een ? Tuskin sopii bolt on vaihelootaan...
Käväsin tuossa koeajolla HJ-61 ( olis tullu väihdossa ...aivan MÄTÄ ), mutta voimaa tuntu olevan HUOMATTAVASTI enemmän kun 3,4 l vaparissa.
Noin summittaisessa mittauksessa kone näyttäs mahtuvan helposti paikalleen ?

Aattelin kysästä täältä , kyllä joku tälläsen muutoksen on jo tehnyt ?
Ei tarttis pyörää uusiksi keksiä ....

P.S Söörtsillä ei tullut tietoo......

Rölli
23.07.2006, 20:23
eikös tota oo tehtykkin sillä samalla kutosen koneella ja turbolla? muistaisin näin lukeneeni... tarvii koittaa googlettaa hj-75:sta ku kerkii. mut pikanen veikkaus ois et saattais jopa olla bolt on homma laatikonkin osalta. Tänne sit kattava selostus ku itellä pyöriny samat ajatukset mielessä. Tai sit turbottaa sen nykyisen koneen. Niitäkin on tehtaalta lähteny ulos.

Tojo4wd
23.07.2006, 21:06
Tommosta löyty pikasesti etsittynä.



Toyota LandCruiser HJ75

Tekniske specifaktioner:
Motor type: 2H
Beskrivelse: 6 cyl. Rækkemotor
Cylinder: 6
Slagvolume: 3980 ccm
Brændstof: Diesel
HK/Rpm: 103/3500
Drejningsmoment Nm/omdr: 241/1800
Ventiler: 12 OHV
Boring X Slaglængde mm x mm: 91x102
Kompressionsforhold: 20.7:1
Brændstofsystem: ID


Tuolta http://www.toyotalandcruiser.dk/modeller/default.asp?model=HJ75&serie=J7


#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################

Rölli
23.07.2006, 21:16
eipä siinä sit ollukkaan sitä turboa... muisti huononee päivä päivältä. kai tollanen hzj-75 on vertailukelpoinen? siin ois toi 4.2 pata ainakin. ja sit tosiaan noi 13bt ja 3bt turbo neloset. toi ois ainakin bolt on juttu ku jostain löytäs noi nelosen turbo romut...

http://www.toyotalandcruiser.dk/modeller/default.asp?model=HZJ75&serie=J7


http://www.toyotalandcruiser.dk/modeller/default.asp?model=BJ74&serie=J7

Edited by - Rölli on 23/07/2006 22:18:12

Jojo
23.07.2006, 21:18
On 75:sta tehty myös h-koneella.

Hojarin kone ei mene ihan bolt-on bj:n laatikkoon.
Sen sijaan kone/laatikkopaketti menee.

Viime syksynä vaihdoin tutun BJ75:een laatikon ja alle pultattiin hojon laatikko.
Joutuu vaihtamaan kytkinkopan ja -akselin.
Muuten on sama H55F laatikko.
Jakolaatikoista ei tietoa ovatko samat,varmaan joku muu tällä palstalla tietää.
Mutta ainakin BJ:n jakis meni bolt-on hojon laatikon perään.

Eli koko pakettina menee mutta jos joutuu sovittamaan pelkän h-koneen bj:n laatikkoon niin kytkinkoppa ja -akseli menee vaihtoon.
Lisäksi 60:n ja 61:n laatikoissa on kytkinakselin laakeri erikokoinen.

Rölli
23.07.2006, 21:27
olikos tossa mihin vaihdoit niin 4 vai 5 vaihteinen aski alunperin?

Gravehill
23.07.2006, 21:59
quote:
olikos tossa mihin vaihdoit niin 4 vai 5 vaihteinen aski alunperin?



Tämän perusteella,
quote:Joutuu vaihtamaan kytkinkopan ja -akselin.
Muuten on sama H55F laatikko.
...siellä oli 5 vaihteinen.


-1986 HJ-61-
-1986 HJ-60-
SLCK#113

Jojo
24.07.2006, 12:44
Jep,5-vaihteinen.
4-vaihteisesta ei omia kokemuksia muuta kuin se että 4- ja 5-vaihteiset lootat on eri mittasia (89mm) jolloin kardaanit menee vaihtoon.

Palde
24.07.2006, 18:46
Jep, tuon H-koneen tiesinkin ja löysin uudestaan netsistä ....
Olen ajellut tuon koneista koppimallia tuolla armeejan sinisissä.
Ajattelin vaan noita lupapapereihin tarvittavia "verrokkeja".

Eipä tuo HJ:n koko peketin vaihtokaan paharasti ole , pirun paivava on !!! ( ilman vaid.lootanostinta .....)

Mutta mulle riittää tämä tieto , että kokopaketti menee bolt on paikalleen ... Vielä kun vaimokin ymmärtäisi tekniikan vaitotarpeen .... :)




Edited by - Palde on 24/07/2006 19:49:28

bj45lava
24.07.2006, 23:28
kardaanien laipoissa laatikossa on sitten eri jako, eli ennekuin myyt vanhat romut pois, ota ne talteen.

Toyota-laatuun voit luottaa... ja paskat...