View Full Version : Bj 75 - millainen harrastepelinä?
Olen tuossa hieman katsellut Toyotan Bj 75 mallisarjan autoja, kun siinä yhdistyisi nelivetotekniikka sekä samaten melkolailla suuri tavaratila.(umpimalli)
Lähinnä kiinnostaisi kuulla moisesta hieman plussia ja miinuksia heiltä, ketkä jo tuollaisen vekottimen omaavat.
Kun kuitenkin melko harvinaisia taitavat olla nämä pitkät mallit, niin ovat vielä vuosienkin jälkeen melkolailla hinnoissaan, vaikkakin monessa jo puolisen miljoonaa kilometriä takana suomen suolateiltä.
Ja samaten varaosien hinnat, oletan?
Note! This message was posted anonymously!
Koskaan en kyseistä laitetta ole ajanut joten ihan yleisesti vaan kun muutkaan ei kommentoi...
+ mekaanisesti kytkettävät 100% tasauspyörästöjen lukot
+ 4.11 välitykset perissä
+ täyskelluva taka-akseli
+ vahva perustekniikka
+ pto vinssi (jos on)
- iso ja painava
- peräylitykset mainittakoon vielä erikseen
Varaosat ei varmaan sen kalliimpia ole kuin muihinkaan tojotiin, jotkut osat ökyhintaisia kun taas jotkut muut taas jopa alkuperäisinä edullisempia kuin harakikiri osat.
ajo omituisuuksia kuvaa parhaiten sana maantietraktori... kyllähän sillä nyt kerkeää kun ajoissa lähtee mut ei se mikään tykki ole.
lukot taitaa olla vakiona vuodesta -87 ylöspäin?
5. vaihteinen laatikko ei ole yhtä kestävän maineessa kuin nelilovinen.
ainakin joidenkin korin peltiosien ja tiivisteiden valmistus lopetettu...
jotkut osat maksaa ja jotkut ei... tosin motonetistäkin löytyy yllättävän hyvin palikkaa.
niin ja mitenkäs se nyt oli että renkaaksi sai leimattua 34" korkean mut leveys ei tainu riittää 12.5"... ainakaan avolavan kohdalla.
muuten ihan mukava vekotin jos asennoituu oikein ennen ajoon lähtöä.
Jepulis ! Olen ajellut vajaan vuoden BJ-75 avolavaa ...
Muutamia huomioita : Jotkut osat aivan perkeleen kalliita , esim. tämä surullisen kuuluisa pakoputki 530 € !!! Ei sisällä asennusosia ....
Kulkupuolen kuvaa todella hyvin tuo "maantieraktori" , kiihtyvyys ei revi niskoja ...Mutta vääntöä on kohtalaisen paljon ( mihin nyt vertaa )
Nappinelikko ja 100%-lukot , toimii kunnostuksen jälkeen mulla ainakin ok !
Nelikon alipaineventtiilit usein sökönä ( vanhuuttaan ja veden avittamana käämi sulaa ), uusia ei Tojotalta saa !!! ( onneksi ehkä? )
Ainakin mulla on otteessa 7.50-16 LT joten 34 tuumaa korkean saa leimattua , leveys onkin ongelma 12,5 tuumanen hyväksytään KUNHAN vertaa LT-renkaaseen !!! Ei löydy LT:n leveyttä STRO-kirjasta !!!
Jousitus ainakin mulla takana mallia kivireki , ei jousta sisään eikä ulos !!! Toimii hienosti mikäli lavalla kuormaa +500 kg ...
Niin ja koko talvi ajettava nelikko päällä , pelkällä takavedolla ei pääse mihinkään !!!
Runko ainakin näissä yksilöissä hyvässä kunnossa , tai paskaa sisältä täynnä ...puhdistus onnistui komeesti painepesurin viemärin avaajalla !!!
Nii ja tämä koskee siis BJ-75 AVOLAVAA !!! Toi mun koppimalli pelleiltään läpimätä ....