View Full Version : Lantikasta
Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun lantikalla ajaa noin puoli tuntia tai enemmän. Eli se lämpeää noin 85 asteeseen. Niin sitten, kun sen sammuttaa niin se ei lähde käyntiin, mutta sitten kun lämpö laskee alle 80 asteeseen niin se lähtee taas käyntiin. Höyrystyykö bensa kaasuttimessa vai mikä on vikana? Suodattimessa bensaa ei näytä olevan paljoa vaikka sitä on tankissa, eli kannattaisiko miettiä sähköbensapumppua, ja lämpöisenä meinaa nykiä välillä, jos vedättää.
Eli onko teillä ratkaisua asiaan?
Auto on Land Rover Series 2 vm.1960
Note! This message was posted anonymously!
Ahosensetä
21.06.2006, 19:17
quote:Suodattimessa bensaa ei näytä olevan paljoa
Voisiko sakkakupin tiiviste vuotaa? Kupin pitäisi täyttyä kokonaan bensalla.
quote:Höyrystyykö bensa kaasuttimessa vai mikä on vikana?
Kuuma kone voi kyllä hyörystää bensan kaasarissa tai jossain letkussa. Silti vian syy voisi olla tuossa sakkakupin tiivisteessä, koska noissa koneissa ei useinkaan ole höyrylukkoja.
T, Antti
Kannattaa samaan rahaan tarkistaa kärkiväli, onko kaasarin akselissa väljää, ilmanputsari jne.
Onko millä koneella ja kaasarilla?
Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti (http://shuttle.daug.net/donna/)
Kaasari on Solex ja kone on 2,25 litrainen bensa.
Note! This message was posted anonymously!
quote:
Kaasari on Solex ja kone on 2,25 litrainen bensa.
Note! This message was posted anonymously!
Itse vaihdoin jo pari vuotta sitten solexin weberiin.
Kohtuullisen arvokas vaihto, mutta on ollut sen arvoinen.
Lähteekö yli 85 asteisena käyntiin jos pyörittää pidemmän aikaa? Itsellä oli hieman vastaava ja kärkivälin säätö auttoi ongelmaan.
Kaasarista kannattaa tarkistaa kaasuläpän akselin väljyys. Akselia taitaa saada varaosana kaasutinexpertiltäkin.
Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti (http://shuttle.daug.net/donna/)