View Full Version : Hiluxin vanteista
Elikkä sellasta olisin kysellyt että sopiiko -99 malliseen hiluxiin 10x15" vanne jos "back space" on 3 5/8"?
Note! This message was posted anonymously!
5 1/4 BS on 10" vanteella suurin joka mahtuu.
http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/tech-wheeloffset.gif
------------
http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/ToyotaJapan.gif
quote:
Elikkä sellasta olisin kysellyt että sopiiko -99 malliseen hiluxiin 10x15" vanne jos "back space" on 3 5/8"?
Note! This message was posted anonymously!
ei, jos meinaat esim. 33" leimata, tulee offsetin olla 0 eli backspace silloin 5,5" . Ja ei ne mahdu muutenkaan pyörimään, vanne ottaa raidetangon päähän kiinni, jos offsetti menee miinuksella. Parempi olisi esim. et 20 jotka mulla oli aikanaan, mutta nyt et on 0 ,koska ainut tapa saada auto leimalle...
Edited by - Hilari on 06/06/2006 22:20:18
quote:
ei, jos meinaat esim. 33" leimata, tulee offsetin olla 0 eli backspace silloin 5,5" . Ja ei ne mahdu muutenkaan pyörimään, vanne ottaa raidetangon päähän kiinni, jos offsetti menee miinuksella. Parempi olisi esim. et 20 jotka mulla oli aikanaan, mutta nyt et on 0 ,koska ainut tapa saada auto leimalle...
Edited by - Hilari on 06/06/2006 22:20:18
Vilkases Hilari tuota taulukkoa uudestaa? Itellä on 10x15 -6 (5 1/4)offsetilla ja sopii, mutta on tarkalla: sisäreunoissa on liimapainot kun ei tavalliset mahtuneet. Eli 0 offsetilla ei taatusti sovi saati +offsetilla. Tietysti kaikki muutkin negatiiviset offsetit käy, myös tuo 3 5/8 joka on sama kuin -44. Saattaa tarvia vaan lokarin levikettä reilummin :).
325/60-15 mutianen menee ilman korotuksia, itellä korotettu ja 33".
------------
http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/ToyotaJapan.gif
Edited by - ariman on 06/06/2006 22:36:55
quote:
Vilkases Hilari tuota taulukkoa uudestaa? Itellä on 10x15 -6 (5 1/4)offsetilla ja sopii, mutta on tarkalla: sisäreunoissa on liimapainot kun ei tavalliset mahtuneet. Eli 0 offsetilla ei taatusti sovi saati +offsetilla. Tietysti kaikki muutkin negatiiviset offsetit käy, myös tuo 3 5/8 joka on sama kuin -44. Saattaa tarvia vaan lokarin levikettä reilummin :).
325/60-15 mutianen menee ilman korotuksia, itellä korotettu ja 33".
elikkäs se menikin niin päin, että vanne on ulompna, kun offsetti olikin miinuksella... eli entiset vanteet taisi olla et -20 . ja backspace on mitta vanteen takareunasta kiinnityslaippaan.
sitten tuli annettua väärää infoa. Eikös siinä tule se ongelma, että raideleveys muuttuu liikaa ja ei saa leimalle, jos offsetti on 0 pienempi ? Paras vaihtoehto olisi varmaan juuri tuo sinun et -6 vanne kunhan nyt tietäisi saako sen paperille. Ja mistä niitä vanteita saa tuolla et luvulla, kun ne on aina olleet joka paikassa mistä on tullut kyseltyä joko et 0 tai -44 .
Edited by - Hilari on 07/06/2006 07:18:29
Omassa hilussa on vertailuautona SR5 malli, jossa on vakiona 255/70R15 gummi ja sen vanteen offset on +8. Nykyinen on -6 joten siitä tulee 14 per puoli muutosta, laki sallii 15mm/puoli. Vanteita saa KooPeeltä www.offivaruste.com.
------------
http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/ToyotaJapan.gif
quote:
Omassa hilussa on vertailuautona SR5 malli, jossa on vakiona 255/70R15 gummi ja sen vanteen offset on +8. Nykyinen on -6 joten siitä tulee 14 per puoli muutosta, laki sallii 15mm/puoli. Vanteita saa KooPeeltä www.offivaruste.com.
------------
http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/ToyotaJapan.gif
muuten mikä on tuon sun hiluxin korimalli, onko se vielä ln170 niin kuin mulla vai vaihtuuko se tuossa -01 paikeilla. Mulla on myös samanlainen rengastus alla ja vanteet on vähän erilaisella offsetilla (0).
OT:
Oletko muuten minkä verran ajellut tuolla maastossa? Omaan mietin pieniä suojauksia pohjaan ja ensinksi pitäisi varmaan se vahvistaa se neliskanttinen suoja keulasta (etuperän kupeesta runkoon) kun se menee aina läjään kun jokin kunnon kivi sattuu kohdalle.
Mallisarja on N170. Ei ole enää LN -sarjaa 110 jälkeen.
Eli 98-05 on kaikki N170.
Citymaasturina pääasiassa, parin kanttarin yli ajanut :)
No, ehkä vähän enempikin. Omassa mettässä pääasiassa. Melkein aina ollut puukuorma tuliaisina.
Ei ole keulapelti vielä kasassa, talvella se on kieltämätä vaarassa kun ei lumen alle näe, mutta sulanmaan aikana kivet ja kannot näkee. Onhan noi välillä ottanut kiinni, etupalkki, lootanpalkki ja takaakseli tapailee valillä. Kun ei ole aikomus tehdä mitään rajua offipeliä tuosta niin ajelee vähän hitaammin siellä mettässä ja helpommissa maastoissa. Sillee on pärjänny ilman lisäpanssareita. Toivottavasti ei nälkä kasva... ;)
Tossa offsetissa on sitte eroa, jotain on muutettu?
------------
http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/ToyotaJapan.gif
Edited by - ariman on 08/06/2006 00:48:34