HÖNÖ
01.06.2006, 21:45
do diin. meikäkin kävi autoilemassa venäjässä helatorstain aikoihin, torstai aamusta lauantai iltaan. vähäinen maastoauto kokemus yhdistettynä yhden auton partioon ei suuria saanut aikaan.
tämä yhdistettynä vielä vähäisempään valokuvaus taitoon ei suuria kuva nautintoja tarjoile. mutta yritettään laittaa kuvat tähän (ekaa kertaa tätäkin) toivottavasti kuvien pienennys operaatio onnistui.
esa tutkii edesmenneen huopatehtaan raunioita
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-158-5877_IMG.JPG
venäläistä keskivertotietä kirvun ja dymovan välillä. tällä uralla oli vastaan ajettu boggereille (kahdet eri jäljet). ilmeisesti koopeen kängi oli kurvaillut samaa uraa. muutamia vinssauksiakin sai sipasta kun venäjän muta tukkii pieni kuvioiset renkaat.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-158-5884_IMG.JPG
dymovan jälkeen jatkettiin matkaa kohti kivimiesten kylää. tätä reittiä matka etenee joko kohti hiitolaa tai ojajärven asemaa. me jatkettiin ojajärvelle ja käkisalmen suuntaan. kivimiehillä on reilumpaa mursketta millä tietä parannetaan. lohkareet ol muutaman kuution kokoisia ja asetettu paikalleen vitun isolla komantsulla.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-158-5891_IMG.JPG
Kananmuna ei ole paras vaihtoehto offiretken aamiaiseksi. no sen verran saatiin munia pannulle ettei tarvinnu heti hakea kaupasta täydennystä.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-158-5894_IMG.JPG
munan ja pekonin voimalla edettiin sen mitä tiet antoi periksi. välillä joutui turvautumaan motorbilaan eli tukkiprätkään. kartan mukaan oltiin melko kuivalla kankaalla käkisalmen eteläpuolella.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5902_IMG.JPG
tie puhtaaksi ja eteenpäin
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5907_IMG.JPG
mutauralta siirryttiin riiskan lahdelle rannalla kurvailuun. pitihän se meidäkin ottaa perinteinen auto ja laatokka kuva
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5914_IMG.JPG
rannalla lötkötti joko huonon laukauksen tai huonon saaliin noudon uhri
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5928_IMG.JPG
joen ja järven risteykseen oli muodostunut luonnon silta mitä pitkin pääsi kätevästi joesta yli, kohti sortan lahtea.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5933_IMG.JPG
tosin joen toiselta puolelta alkanutta uraa ei pitkälle kurvattu kun tuli majavan valtakunta ja esti ainakin meidän citymaasturin etenemisen.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5936_IMG.JPG
palailtiin omia jälkiä takaisin ja käytiin tsekkaamassa meikäläisen faijan kotitilaa, joka on otettu kalastus kombinaatin huostaa. onpahan jäjellä muutakin kuin pelkkä kivijalka. rakennukset ovat loistavassa kunnossa. paikka sijaitsee vpl pyhäjärvellä rantakylässä pari kymmentä km käkkäristä etelään.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5945_IMG.JPG
lauantaina matkailtiin hiljaisissa merkeissä kohti kotia. taisi vierähtää käkkärin baareilla aamu tappiin. käytiin matkalla morjestamassa viime syksyn viimeisellä safarilla tapahtuneen jv:n patrollin teurastus tanteretta. katon paloja oli pikin rinnettä....
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5947_IMG.JPG
vielä ennen svetoa ylitettiin pikku joki jossa oli kuulemma vappuna vettä proton kabiiniin asti. nyt pysty kaupunki kärrylläkin kahlaamaan.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5950_IMG.JPG
kiire takaisin suomeen oli kova kun kartturi teki volvo kaupat menomatkalla tullijonossa. onnellinen omistaja tankkaa vähäruokaista xc volvoa ja valmistautuu ensi möyrintöihin
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5960_IMG.JPG
matkalla tuli taas kerrattua monia maastoautoilun aakkosia. auton perusluotettavuus on syytä olla kunnossa. meikän range ainakin kärsii selvästi, kosteuden aiheuttamista käyntihäiriöistä. muuten kyseinen kulkine sopii venäjän safarointiin mitä mainioimmin (vaikka tapsalla ei vetovehkeet kestäkkään....no arbit + paksummat vetarit lienee auttaa asiaa ). autossa on riittävästi tavaratilaa ja kohtuullinen alusta. moottorissa tosin sais olla enemmän poneja. multa ne on ainakin häipyny autuaammille maille.
rohkeesti vaan venäjän möyrintään muutkin aloittelevat maasturistit
Edited by - HÖNÖ on 07/08/2006 19:53:21
tämä yhdistettynä vielä vähäisempään valokuvaus taitoon ei suuria kuva nautintoja tarjoile. mutta yritettään laittaa kuvat tähän (ekaa kertaa tätäkin) toivottavasti kuvien pienennys operaatio onnistui.
esa tutkii edesmenneen huopatehtaan raunioita
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-158-5877_IMG.JPG
venäläistä keskivertotietä kirvun ja dymovan välillä. tällä uralla oli vastaan ajettu boggereille (kahdet eri jäljet). ilmeisesti koopeen kängi oli kurvaillut samaa uraa. muutamia vinssauksiakin sai sipasta kun venäjän muta tukkii pieni kuvioiset renkaat.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-158-5884_IMG.JPG
dymovan jälkeen jatkettiin matkaa kohti kivimiesten kylää. tätä reittiä matka etenee joko kohti hiitolaa tai ojajärven asemaa. me jatkettiin ojajärvelle ja käkisalmen suuntaan. kivimiehillä on reilumpaa mursketta millä tietä parannetaan. lohkareet ol muutaman kuution kokoisia ja asetettu paikalleen vitun isolla komantsulla.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-158-5891_IMG.JPG
Kananmuna ei ole paras vaihtoehto offiretken aamiaiseksi. no sen verran saatiin munia pannulle ettei tarvinnu heti hakea kaupasta täydennystä.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-158-5894_IMG.JPG
munan ja pekonin voimalla edettiin sen mitä tiet antoi periksi. välillä joutui turvautumaan motorbilaan eli tukkiprätkään. kartan mukaan oltiin melko kuivalla kankaalla käkisalmen eteläpuolella.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5902_IMG.JPG
tie puhtaaksi ja eteenpäin
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5907_IMG.JPG
mutauralta siirryttiin riiskan lahdelle rannalla kurvailuun. pitihän se meidäkin ottaa perinteinen auto ja laatokka kuva
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5914_IMG.JPG
rannalla lötkötti joko huonon laukauksen tai huonon saaliin noudon uhri
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5928_IMG.JPG
joen ja järven risteykseen oli muodostunut luonnon silta mitä pitkin pääsi kätevästi joesta yli, kohti sortan lahtea.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5933_IMG.JPG
tosin joen toiselta puolelta alkanutta uraa ei pitkälle kurvattu kun tuli majavan valtakunta ja esti ainakin meidän citymaasturin etenemisen.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5936_IMG.JPG
palailtiin omia jälkiä takaisin ja käytiin tsekkaamassa meikäläisen faijan kotitilaa, joka on otettu kalastus kombinaatin huostaa. onpahan jäjellä muutakin kuin pelkkä kivijalka. rakennukset ovat loistavassa kunnossa. paikka sijaitsee vpl pyhäjärvellä rantakylässä pari kymmentä km käkkäristä etelään.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5945_IMG.JPG
lauantaina matkailtiin hiljaisissa merkeissä kohti kotia. taisi vierähtää käkkärin baareilla aamu tappiin. käytiin matkalla morjestamassa viime syksyn viimeisellä safarilla tapahtuneen jv:n patrollin teurastus tanteretta. katon paloja oli pikin rinnettä....
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5947_IMG.JPG
vielä ennen svetoa ylitettiin pikku joki jossa oli kuulemma vappuna vettä proton kabiiniin asti. nyt pysty kaupunki kärrylläkin kahlaamaan.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5950_IMG.JPG
kiire takaisin suomeen oli kova kun kartturi teki volvo kaupat menomatkalla tullijonossa. onnellinen omistaja tankkaa vähäruokaista xc volvoa ja valmistautuu ensi möyrintöihin
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/H%D6N%D6-159-5960_IMG.JPG
matkalla tuli taas kerrattua monia maastoautoilun aakkosia. auton perusluotettavuus on syytä olla kunnossa. meikän range ainakin kärsii selvästi, kosteuden aiheuttamista käyntihäiriöistä. muuten kyseinen kulkine sopii venäjän safarointiin mitä mainioimmin (vaikka tapsalla ei vetovehkeet kestäkkään....no arbit + paksummat vetarit lienee auttaa asiaa ). autossa on riittävästi tavaratilaa ja kohtuullinen alusta. moottorissa tosin sais olla enemmän poneja. multa ne on ainakin häipyny autuaammille maille.
rohkeesti vaan venäjän möyrintään muutkin aloittelevat maasturistit
Edited by - HÖNÖ on 07/08/2006 19:53:21