PDA

View Full Version : Ohjaustehostimessa vuoto


tapio
27.12.2003, 14:18
Kävin eilen katsomassa autoa talvisäilytyksessä ja huomasin melko ison öljylätäkön tehostimen alla. Tehostin on ennenkin jonkun pisaran tiputtanut, mutta nyt vuoto on tullut jo sellaiseksi, että pitää tehdä jotain ennen kevättä. Öljyä näyttää tulevan PS valvesta (kts. http://www.licorvette.com/pdfcatalogfiles/cat22/4041.pdf, osa nro 17).

Onko kellään tietoa, miten tuon saa korjattua? Onnistuuko kotikonstein?

Kiitos etukäteen!

tapio

Lazze
29.12.2003, 02:40
Mulla oli loppukesällä sama ongelma, tuli lähes kaikki öljyt lattialle. US-Partsista ainakin löytyy korjaussarja, joka sisältää
uudet tiivisteet powervalveen. Auttoi jonkinverran, vuoto väheni,
mutta tiputtelee edelleen vähän. Vuoto voi olla kyllä niissä
letkuissakin tai niiden liitoksissa. Täytyy myöntää etten itse
vaihtanut tiivisteitä, mutta eiköhän se ajan kanssa olisi onnistunut
jopa minulta... :)

Harri
17.01.2004, 15:42
Minulla on -76 sama ongelma ja olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia, että onko muuta keinoa saada vehjettä toimimaan kuin hommaamalla se hieman uudenaikaisempi systeemi. Jos asia on nimittäin niin, minä en sit kuluta enempää hermojani ja vähäisiä ekujani koko vanhaan systeemiin.

J.P
17.01.2004, 20:03
Olisikohan mahdollista että vuoto/tipa tulee siitä vaimentimen vai mikä se lienee , mutta ne tiivisteet kannattaa uusi ja ei muistaakseni olleet kalliit finnvetessä omasta loppui tiputus sen jälkeen.
J.P

tapio
10.02.2004, 20:10
http://community-2.webtv.net/MATTGRU/Quickwaytoreseal/

Joku näppärä kaveri on ystävällisesti laittanut omille web-sivuilleen ohjeen vuodon korjaamiseksi... Vilkaiskaa, josko tuo ohje auttaisi.

tapio
22.07.2004, 13:58
No niin, tuli viimein korjattua se PS control valve. Yritin aluksi käyttää Matt Gruberin ajansäästömetodia, mutta otin sitten loppujen lopuksi koko control valven irti, purin sen ja puhdistin osat. Uudet tiivisteet paikalle, osien kasaus ja venttiilin säätö -- toimii kuin kello!

Sen verran tuli opittua tässäkin hommassa jotain uutta: control valvessa on tuhottomasti pieniä osia, joiden järjestys kannattaa laittaa tarkasti muistiin. Minulla oli myös kopio korjausohjeesta ja räjäytyskuva, joita ilman hommasta ei olisi tullut mitään. Eli jos teette itse vastaavan työn, hommatkaa korjaussarjan lisäksi myös kuvilla varustetut ohjeet, osapakkauksessa ei ole näitä mukana.