View Full Version : Ylimääränen vapaa
Kertokaas nyt viisaammat mistä ihmeestä mahtaa olla kyse kun hojon jakolootasta löytyy nyt takavedonkin vierestä vapaa.
Eli kun tänään tulin metästä ja vaihdoin ensin lyhyeltä pitkälle nelikolle ja sitten takavedolle kuului noin 10 metrin ajon jälkeen pamaus ja veto loppui. ihmettelin siinä sitten mikä tuli ja kokeilin sitten jakolootan vipua joka oli edessä eli takavedolla, mutta olikin liikkunut siitä oikealle jossa ihme kyllä löytyy vapaa???
siitä vaan vedin keppiä vasempaan niin taas oltiin takavedolla. Onkos tämmöstä ilmiötä ollut muitten hojoissa?
Cental73
31.05.2006, 05:23
Siis keppi liikkuu myös sivusuuntaan etuasennossa?
"ei ollu mikään amerikan temppu"
SLCK #73
Se rajoitin on vain semmonen levy, johon keppi tökkää. Levy tai keppi voi olla kulunut/vääntynyt, jolloin tuo voi olla mahdollista.
Jos se hylkii tuolla tavalla isoa puolta, voi olla että se on ennenkin sitä tehnyt ja sen takia kuluttanut noita osia, ja nyt kuluma oli jo niin iso että pykälä pääsi pois päältä.
Eli siis ei ilmeisesti mitään hajoomassa, vaikka löytyykin ylim. asentoja?
Ei ole mitään hajoamassa. Itseltäni olen muotoillut tuon rajoittimen uusiksi niin saan hitaan 2WD:n vaikka olis napalukot kiinni.
Voi sieltä jotain olla heikossa hapessa, jos itekseen lykkää vapaalle. Toisaalta jos et ajatellut, että toppari on rikki, etkä vetänyt keppiä samalla vasempaan laitaan kun työnsit sitä eteenpäin, niin se saatto olla jossain vedon ja vapaan välimaastossa.
Eli ei syytä huoleen, jos pysyy iso puoli päällä, mutta jos alkaa enemmänkin potkia sitä ittekseen pois niin sitte jakis auki.
Joo eihän toi jakiksen aukominen sinänsä ihme homma ole, korjasinhan joskus 61:n jakiksenkin lumihangessa, alkaa vaan taas hirvee osien metsästys. Tosin onhan toi vähän kummia ääniä päästellytkin että kait se jossain vaiheessa siitä laukee.