PDA

View Full Version : Suzukin varaosa saatavuus ?

sako
30.05.2006, 16:07
Meinaa ku jos suzukin hankkis.
Niin mites on sj tai samurai 1.3l suzukien moottorin varaosien saatavuus ?
Esim. männän renkaat, kampiakselin/yms laakerit ja muitakin osia ?

Meinaan ku kävin kysymässä paikallisesta koneistamosta moottori remppaa, niin siel sanottiin koneen varaosista, et ei saa kun tiiviste sarjan vain. Ei saa laakereita ja männänrenkaita.
En sit tiedä niiden tavaran toimittajaa.
Kait niitä varaosia maahantuojalta pitäis saada !

Sako

chemos
30.05.2006, 19:07
Mulla on Samurai vuosi mallia 85 ja tein tossa kevät talvella kaverin kanssa kone remontin niin ainakin, täydellinen tiiviste sarja, venttiilit, ohjurit, männänrenkaat, veivien ja kampiakselin laakerit, päittäis välys levyt, nokkahihna ja kiristin, löytyi paikallisesta varaosa liikkeestä tilaamalla vesi pumpunkin olis saanut mutta en tarvinnu hintaa osille tuli hiukan alta 400 euroa. ei omasta mielestäni mikään hirmu kallis. motonet on myös ihan hyvä paikka katsoa osia ja kai nekin voi tilata jos just sillä hetkellä ei ole, varma en kyllä ole mutta luulisin.

T.T.T
30.05.2006, 19:29
Juu motonetistä saa aika hyvin susnan osia.Varaosaliikkeet pyytävät aikas ylihintoja kun on monta välikättä Tämän palstan kautta kyllä saa varmaan kaiken susnan osan mitä tarvii.KIERRÄTYS KUNNIAAN!

30.05.2006, 23:02
quote:
Mulla on Samurai vuosi mallia 85...

En usko.

Note! This message was posted anonymously!

31.05.2006, 20:31
ja vetareit saa www.offroadtarvike.fi

chemos
01.06.2006, 07:40
siis se olikin 86 kiitos nasevasta huomautuksesta
anonyymi!!!

BeGe
01.06.2006, 09:02
quote:
anonyymi!!!

Sivuvilkun reijästä päätellen ei tuo ole samuraita nähnytkään. Taitaa olla Sj413. Samurai tuli 88

01.06.2006, 10:22
quote:
quote:
anonyymi!!!

Sivuvilkun reijästä päätellen ei tuo ole samuraita nähnytkään. Taitaa olla Sj413. Samurai tuli 88

Just näin ja se "oikea" samurai (ainakin suomeen) vasta senkin jälkeen. Siihen ei sitten mm. vetareita saa edes Offroadtarvikkeesta, murroksia kylläkin.

-sami-

chemos
01.06.2006, 10:49
voin olla väärässä siitä että onko auto samurai vai ei. auto on tuotu joskus aikoinaan rapakon takaa ja rekisteri otteessa lukee samurai mutta eihän välttämättä tarkota että se sitä olis. en vaan ole osannu epäillä asiaa koska en malli sarjaa hyvin tunne.

sako
01.06.2006, 19:06
Joo eipä tullut heti mieleen toi motonet.
Sieltä on kyl tilattu edullisia osia paheroon aikoinaan.
Ja tuli kysyttyä AD varaosa liikkeestä. niin sieltäkin saapi hyvin moottori osia susukiin (männänrenkaat,kiertok. laaakerit, yms)
No se on hyvä juttu, et osia saa !

Sako

paapu
02.06.2006, 08:12
voin olla väärässä siitä että onko auto samurai vai ei. auto on tuotu joskus aikoinaan rapakon takaa ja rekisteri otteessa lukee samurai mutta eihän välttämättä tarkota että se sitä olis. en vaan ole osannu epäillä asiaa koska en malli sarjaa hyvin tunne.

Suzuki Sj-sarja taitaa olla Amerikassa aina ollut Samurai - nimellä. Niin olen antanut itselleni kertoa ...

MrShit
02.06.2006, 10:38
Ja takaisin aiheeseen... ;) Itse olen kanssa hakenut sen mitä löytyy niin motonetistä. Niitä osia mitä sieltä ei löytynyt niin olen yrittänyt hakea suzuki-liikkeestä, mutta aika onneton on ollut saatavuus tai sitten olen kysynyt huonoon aikaan. jotain imusarjantiivistettäkin olis pitänyt alkaa tilaamaan japanista saakka... Hinnatkin on välillä aika suolasia merkkiliikkeessä.

Kysyin joskus noita kannen "keinuviputankojen" kiinnitysruuveja (10 per kansi) ja niitä oli yksi kpl maahantuojan varastossa ;). Vaihdelaatikon kiinnityspultteja ei yhtään ja sitä rataa. Eli jos jotain muuta kuin perusosaa yrittää hakea niin voi olla että ei löydy...

Pulteista, muttereista ja ruuveista tuli mieleen että mistä ihmiset hakee erikoisemmat mallit pääkaupunkiseudulla? Itse olen käynyt onko se nyt kiloruuvi vai mikä siinä kehä3:n varressa etolan vieressä (pulttipajan vähittäismyymälä). Mutta sieltäkään ei aina löydy kaikkea mitä tarvis...

BeGe
02.06.2006, 10:59
Espoonpultista on löytynyt kaikki erikoispultit mitä on tarvinnu...

methäman
02.06.2006, 11:07
quote:
Ja takaisin aiheeseen... ;) Itse olen kanssa hakenut sen mitä löytyy niin motonetistä. Niitä osia mitä sieltä ei löytynyt niin olen yrittänyt hakea suzuki-liikkeestä, mutta aika onneton on ollut saatavuus tai sitten olen kysynyt huonoon aikaan. jotain imusarjantiivistettäkin olis pitänyt alkaa tilaamaan japanista saakka... Hinnatkin on välillä aika suolasia merkkiliikkeessä.

Kysyin joskus noita kannen "keinuviputankojen" kiinnitysruuveja (10 per kansi) ja niitä oli yksi kpl maahantuojan varastossa ;). Vaihdelaatikon kiinnityspultteja ei yhtään ja sitä rataa. Eli jos jotain muuta kuin perusosaa yrittää hakea niin voi olla että ei löydy...

Pulteista, muttereista ja ruuveista tuli mieleen että mistä ihmiset hakee erikoisemmat mallit pääkaupunkiseudulla? Itse olen käynyt onko se nyt kiloruuvi vai mikä siinä kehä3:n varressa etolan vieressä (pulttipajan vähittäismyymälä). Mutta sieltäkään ei aina löydy kaikkea mitä tarvis...

multa löytyy suzukiin myös erikoisemmat pultit ja osat.