Kirjaudu sisään

View Full Version : Runkonumeron retusointia (ykkös sarjan lantikasta)


ZeiZei
29.05.2006, 21:22
Miten kannattaisi yrittää saada esille tuota orkinaalia runkonumeroa?
Viila? Happo?

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/HaRVeli-Runkonumero.jpg

Numero sijaitsee rungon vasemmassa takanurkassa takajousen takakannakkeen ulkosyrjällä.


Lisää kuvia kun ne on kivoja:

Hieman masentavan näköinen sisältä?

Alkuperäinen (keino)nahkaverhoilu löytyy (vihreä materiaali). Istuinosa tammi? rungolla :)

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/HaRVeli-55%20istuin.jpg

Aurinkolippa hieman himmentää auringon valoa vielä:

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/HaRVeli-aurinkolippa.jpg

Kylki on aika suora jopa nykylantikkaan verrattuna (ovea pitää hieman säätää):

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/HaRVeli-55%20kylki.jpg

Jarrupääsylinteri on vaihtunut johonkin, tunnistaako kukaan?

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/HaRVeli-Jarrusylinteri.jpg

Aikansa Bogger:

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/HaRVeli-Avon%20TM.jpg

On varmaankin ollut varapyöränä kun on ainoa säilynyt orkkisrengas (6.00-16)

_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#

Edited by - HäRVeli on 30/05/2006 12:01:08

Reetu
29.05.2006, 22:10
quote:
Miten kannattaisi yrittää saada esille tuota orkinaalia runkonumeroa?
Viila? Happo?



Ite varmaan sipaisisin massalaikalla irtokamat mäkeen ja sipistelisin dremelillä numeroa paremmin näkösälle. En vastaa seurauksista jos häviää viimosetkin...

Pienissä päissä on suuria suunnitelmia

Palex
29.05.2006, 22:28
Minäkin varmaan dremelillä koittaisin kutitella sitä esiin varovasti...

veejii
30.05.2006, 07:51
Tommosella sinisellä tai punaisella avaimenperäledillä saa ainakin näkyviin paremmin että missä kohtaa niitä kirjaimia ja numeroita on ja sitten varovasti parantelemaan.
Kannattais varmaan käydä katastusmiehen kanssa palaveri uuden runkonumeron lyömisestä jos nyt jotenkin saat ton vanhan todisteeksi.

30.05.2006, 09:05
itse öljysin useasti jotta pska pehmeni, ja sitten piirtopuikolla kaivelin sen sonnan pois kirjain/numero urista...

Nyyppä Jari

Note! This message was posted anonymously!

30.05.2006, 09:07
Kiinteä runkonumero vaaditaan vuodesta -63. Eli katsuri ei voine tuolle mitään.

Note! This message was posted anonymously!

ZeiZei
30.05.2006, 11:03
Ei ole katsastus ihan eka murhe tässä yksilössä.

Pitää kokeilla tuota öljyämistä enste tuohon numeroon.

_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#

Jörmelö
30.05.2006, 20:29
kuvan sylkky vois olla kytkimen pääsylinteri..itellä oli vas etujousen etutolpasta toi rnumero... löytyy muuten kapeet etulokarit sit kun oot ajanut ne lyttyyn..




vielä vähän hiljaista, mutta..

JF
30.05.2006, 20:45
Omassa autossani pelkäsin halean runkonumeron häipyvän kokonaan hiekkapuhalluksessa, joten meistin ja varmensin sen yläpuolelle uuden numeron, mutta kas kummaa - hiekkapuhalluksen jälkeen oli alkuperäinen runkonumero paljon selkeämpi kuin se uusi meistos, myös maalin kanssa.

Ahosensetä
30.05.2006, 21:03
Ykkössarjan Lantikassa tuota ei tarvita, jos rintapellissä on se tehtaan alumiinikyltti. Meistattu runkonumero tuli pakolliseksi vasta 1.1.1964.

T, Antti


Edited by - Ahosensetä on 30/05/2006 22:03:52

ZeiZei
30.05.2006, 21:11
quote:
kuvan sylkky vois olla kytkimen pääsylinteri..itellä oli vas etujousen etutolpasta toi rnumero... löytyy muuten kapeet etulokarit sit kun oot ajanut ne lyttyyn..




vielä vähän hiljaista, mutta..


Minkä laitteen kytkin pääsylinteriä tarkoitit?

Uudemmissa on tosiaan siellä edessä oikealla se numero, paitsi ihan alussa oli vasemmalla moottorikannakkeessa (ja välillä takana).

En varmaan ihan heti ole ajelemassa puihin lokasuojia:), mutta pidetään mielessä (oliko ne 86":een?)

Ei tällä mikään kiire ole muutenkaan, vasta viisikymmentä vuotta tullu ikää laitteelle, joutaa muutaman kuukauden/vuoden odottelemaan.

_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#

ZeiZei
30.05.2006, 21:17
quote:
Ykkössarjan Lantikassa tuota ei tarvita, jos rintapellissä on se tehtaan alumiinikyltti. Meistattu runkonumero tuli pakolliseksi vasta 1.1.1964.

T, Antti


Edited by - Ahosensetä on 30/05/2006 22:03:52


Kyltti on tallella mutta pahoin haalistunut, numero tosin näkyy kun on stanssattu.
Ihan mielenkiinnosta nuita kaivelen valmiiksi, kun rek. otteessa on jostain kumman syystä kaksi erilaista runkonumeroa.

_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#

Ahosensetä
30.05.2006, 22:24
quote:rek. otteessa on jostain kumman syystä kaksi erilaista runkonumeroa

Valitse sopivampi. Vai pitääkö molemmat löytyä jostain :)

quote:Jarrupääsylinteri on vaihtunut johonkin, tunnistaako kukaan?

Samantapainen kuin kolmossarjan kytkimen pääsylinteri, mutta ei ole ihan sama.

T, Antti

powertorque
31.05.2006, 17:54
Tuosta pääsylinteristä: se on Triumph Heraldin jarru- tai kytkinpääsylinteri, Girling-merkkinen
varma tieto, itse sen siihen pulttasin!
Alunperin siinä oli Lockheed-merkkinen valurautainen.

ZeiZei
31.05.2006, 20:15
quote:
Tuosta pääsylinteristä: se on Triumph Heraldin jarru- tai kytkinpääsylinteri, Girling-merkkinen
varma tieto, itse sen siihen pulttasin!
Alunperin siinä oli Lockheed-merkkinen valurautainen.




Onko mahdollista, että olis vielä nurkissa se lockheed?

En ole vielä edes kokeillut jarruja, eikä taida kannattaakkaan ennen kuin käyn ne läpi.

_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#

powertorque
31.05.2006, 22:15
Yritän katsella sitä pääsylinteriä, kun käyn kotipaikalla.