Nyt on aika kartoittaa simolin.comin väen näkemyksiä taiteesta. Eli mitä ajatuksia sana 'taide' sinussa herättää? (Elämän taiteilua ei tässä lasketa mukaan.)
Ei noista vaihtoehdoista oikeen mikään osunu kohdalleen.
Jos pidän taideteoksesta mitä minulle esitetään on se hyvä, mutta aina en ymmärrä sellasen taiteen ylistystä jossa itse ei näe mitään ihmeellistä tai erikoista.
"Tarpeeksi kauan toistettaessa tulee valheestakin tosi." - tämä totuus on varmaan muokannut suurimman osan liikkeellä olevasta paskasta nykypäivän taiteeksi
<center>http://www.saunalahti.fi/~tuomosy/sigi.gif</center>
Hippiäinen
26.12.2003, 21:35
Mikä on taidetta? onks se joku hieno maalaus, veistos vai voiks se olla joku kirjakin? Mun mielestä kirja ei oikein voi olla taidetta ku se on painettu eikä itse tekemä. Tosin onhan se kirjailijan itse kirjottama, mut ei se mun mielestä oo sillai taidetta niin ku mä ymmärrän. Mun mielestä taiteen pitää koskettaa, olla ainutkertaista ja ihmeellistä. Siks painettu kirja ei voi olla taidetta koska siitä tehdään monta samanlaista painosta, jotka ei eroo toisistaan mitenkään.
Nykytaidetta mä en oikein ymmärrä. Mun mielestä ei oo mitään järkeä viedä taidenäyttelyyn esim. kasaa hiekkaa ja sanoo että tässä on taidetta. Koska kasa hiekkaa on jotenkin niin arkinen, että se pelkästään olis taidetta. Eikä mua oikein kosketa kasa hiekkaa. Jos taas hiekasta rakennetaan kaunis hiekkalinna, niin tietysti se sillon on taidetta.
Valitettavasti mulle tulee pahoja mielikuvia taiteilijoista. Mulle tulee mieleen joku renttu, joka haisee vanhalle viinalle ja nyrpistelee nenäänsä tavallisille ihmisille. Eihän ne kaikki taiteilijat tuollasia ole, tosin hieman omalaatusta sakkia ainakin suurimmalta osalta taitavat olla. On varmasti myös vaikeaa olla taiteilija kun sun työtä ei arvosteta niin paljoo että sillä vois helposti ansaita elantonsa, ainakaan Suomessa. Kovaa työtähän se on, luoda jotain uutta mitä ei ole aikaisemmin tehty.
Mä en pidä itseeni mitenkään taiteellisena ihmisenä, joten musta on hienoo että joku pystyy tekemään jotain kauniita maalauksia ja veistoksia. Niin että mä voin sitten rauhassa arvostella niitä ku joku on tehny kovalla vaivalla jotain :D