PDA

View Full Version : Kannattaako ostaa jenkkilästä


21.12.2003, 17:59
Ostin muutama kuukausi sitten pientä sälää n. 6 kg Ecklerssiltä. Osien hinta veden takana oli 230 $. Shipping+handling oli 54$. Alvit ja tullit päälle niin total summa oli 298 ekeä. Dollarin kurssi oli silloin noin 1.15/ 1 eke. Ynnäsin että jenkkihinta plus 50 % on se mitä joutuu maksamaan. Mitähän olisi maksanut ostettaessa suomesta sama kama? Pärjääkö tässä juuri?? Kovalta se tuntuu jo tuo 150 %:kin!! Millä hintaa ne suomen jälleenmyyjät saa saman tavaran? Kait vähän halvemmalla kuin yksityinen? Jos niillä on kate vaikka 20 % niin taitaa mennä samoihin? Timppa

Note! This message was posted anonymously!

jtammel
22.12.2003, 13:06
Itse olen säästänyt pitkän penni tilaamalla kaikki osat Jenkeistä. Hieman hintavertailua:

Jarrutehostin Jenkistä 159$ , Suomesta 400e
Vapaavirtauskatti Jenkistä 150$, Suomesta 330e

Tätä listaa vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Jarrupaloista olivat yhdessä nimeltämainitsemattomassa liikkeessä vailla 220e. Jenkeistä 75$ koko satsi.

Tietenkin joissain osissa taitaa Suomen hinna päästä aika liki, mutta luulen että surimmassa osassa halvemmalla saa kun tilaa Jenkeistä. Vaikka se Alvi ottaa kyllä aika prkleesti päähän...


--------------
1988 Corvette

22.12.2003, 16:27
Mullakin on juuri tilaus Ecklersiltä, n. 2600 USD. Palvelu on hyvää. Vaivaa tosin on hieman enemmän kuin maitokaupasta ostaessa. Hyvää Joulua!

Note! This message was posted anonymously!

22.12.2003, 17:01
tottakai kannattaa tilata ei tarvii ku luottokortin ja kamat tulee viel kotiovelle mikä on helpompaaa :)

Note! This message was posted anonymously!

01.01.2004, 17:59
Jos tilaa visalla niin kuinka turvallista se on?.Vai lähetettäkö te faksilla tilauksen ja siihen visan tiedot.Kun minua ainakin vähän epäilyttää tilaaminen netistä ja siihen laitettavia kortin tietoja.

Note! This message was posted anonymously!

01.01.2004, 18:51
On se luotettavaa. Varsinkin jenkeissä jos ois jotain häiriöitä / ongelmia myyjäliike voisi menettäää ns visa käyttö oikeudet ja sehän olisi niin isollekin kuin pienelle firmalle paha kolaus


Note! This message was posted anonymously!

Teme_76
02.01.2004, 19:19
Mä tilasin Magnaflown putken ja katin jenkeistä. Mitään ongelmaa ei oo koskaan ollu vaikka netin kautta laittaa kortin tietoja yms. Tilaus maksoo 700USD ja rahti vähän päälle 300USD. Koko paska himaan tuotuna n.1050juuroa. Ei mitään pahaa sanottavaa...

Supe
03.01.2004, 14:57
Eihän tuossa muu potuta kuin se että jenkkipoika saa sen huomattavasti halvemmalla.

KTM
07.01.2004, 08:44
Hiukan kannanottoa asiaan, eli olen tilannut autonosia U.S.A:sta vuodesta 1990 lähtien. Ensinnäkin erikoisempaa osaa etsiessä Vetteen ja muihinkin autoihin piti olla oma-aloitteinen. Suomessa ei vain ollut eri merkkeihin erikoistuneita liikkeitä. Silloin olit ilman tai faxailit ympäriinsä. Tullaaminen on taiteenlaji, eli tuossa paksussa tullinimikekirjassa on usein samalle osalle sovellettavissa useampaakin nimikettä. Tutkiminen ja selittäminen kannattaa, kun nimeillä on aika huomattavia prosenttieroja.

Nykyään en tuota oikeastaan muuta itse, kuin E-baystä löydettyjä juttuja. Oma tuonti kannattaa siihen asti, kunnes homma pissii kintuille virheellisesti toimitetun tai rikkinäisen tuotteen kohdalla. Takuut on aika hanurista hoitaa merten taakse. Yleensä takuutapauksessa myyjä haluaa viallisen osan takaisin ja valitettavasti myyjä ei helpolla maksa lähetyskuluja.

Jotain isoa kallista hankalasti kuljetettavaa tavaraa olen ostanut suoraan U.S.A:sta aika vastakin. Tärkeintä näiden tavaroiden kuljetuksessa on kaverit U.S.A:n päässä. Kun romut saa puhuttua jonkun muuttokonttiin, niin silloin rahti on vähintäänkin kohdallaan.

Lienee mukavuudenhalu ja värkkäämiseen kyllästyminen eri instanssien kanssa on ajanut minut käyttämään paria kolmea kotimaista liikettä. Pitkä asiakas-suhde yleensä näkyy jossain vaiheessa hinnoissa, onneksi.

07.01.2004, 09:03
Jaaha. kannattaako tilata suoraan vai suomalaisen firman kautta?

Mä tilasin L-88 konepeiton viime helmikuussa. Peitto on vieläkin saapumatta. oli mennyt väärään konttiin jne.
Onneksi en ole tilannut sitä itse suoraan koska liike jonka kautta sen täältä tilasin on sen joutunut maksamaan aikoja sitten.
Nyt konepeitto on kuulemma jo laivassa matkalla tänne. Mutta kyllä vituttaisi jos olisin sen viime talvena maksanut enkä olisi vieläkään saannut.


Terv. Tomppa

Note! This message was posted anonymously!

07.01.2004, 20:49
Jaa itse tuonut osia ja autoja vuodesta 88, eikä ikinä ollut minkäänlaisia häiriöitä tai ongelmia.Ja halvemmaksi ovat tulleet.

Note! This message was posted anonymously!

Harri
16.01.2004, 13:50
Olen itse tuonut vetten jenkeist ja ei ollut mitään ongelmia. Nyt kun tarvitsen enemmän osia olen ottanut mahdollisuuksista selvää ja olen päätynyt erikoiseen tulokseen. Menen itse paikanpäälle joka maksaa äkkilähdöllä noin 400€ edestakaisin. Maksan hieman ylipainosta etukäteen eli noin 20-50€ ja tuon tavarat verotta suomeen. Riski on hyvin pieni jäädä kiinni ja tavaraa saa todella paljon mukaan. Erityisesti koneen- ja jarrujen osia. Halvaksi tulee ja saa reissata. Suosittelen miettimään.

MIC4-90
16.01.2004, 17:42
Ei muuten paha idea ollenkaan varsinkin kun itselläni olis mahdolisuus mennä tuttaja morjestamaan niin ei majotuksestakaan tarttis maksaa.
Täytyy ottaa "sukset" messiin ja takaspäin tullessa laittaa uusi putkisto suksipussiin=)




-The Heartbeat of my Corvette is winning-

Miq69
18.01.2004, 19:35
Tein eilen tilauksen Corvette Centralista, koko läjälle hintaa tuli hiukan toista tuhatta taalaa. Iloinen yllätys oli että kun tilausvahvistus tuli, oli kokonaishinnasta pudotettu pois 10 %, eli reilut sata dollaria. Halvennuksen syytä en tiedä, olisiko ollut toi tonnin ylitys vai mikä.... Nettisivuilla ei ollut mitään mainintaa alennuksesta.

Toimituskuluista mulla ei vielä ole tietoa, tilasin kamat jenkkiosoitteeseen ja sieltä kontissa muun rojun mukana yli, kai siinä hiukan säästää.

Nyt vaan odotellaan pakettia että pääsis kasaamaan sisustuksen kasaan....

19.01.2004, 07:21
Joo, yli tonnin ostoksista taisi CorvetteCentralilla saada sen 10 prossaa pois, ja jos en väärin muista niin yli 2500 taalan ostoskorista sai 14.5 prosenttia alennusta.
~Marko

Note! This message was posted anonymously!