MasaY
21.05.2006, 23:08
Mites toi patrolin (vm.85) hehkutus oikein pelaa?
Aloin sitä selvitteleen ja ilmeni seuraavaa:
-kaikki hehkutulpat palaneet.
-Toinen hehkurele palanut, johdot sulaneet yhteen (vasemmanpuoleinen, hanttimiehenpuolen loksun takaa konehuoneeseen kurkkiessa, ilmeisesti jälkihehku?).
-Toi toinen rele (oikeenpuoleinen) pelaa, näyttäis antavan hehkuille virtaa (24v) jotain 5 sekunttia ja lämpimänä vähemmän.
-Kokeilin ehjää relettä tohon vasemmanpuoleisen releen paikkaa, niin aloitettaessa hehkutus rele kyllä napsahttaa ja alkaa työntämään hehkuille 24V, mutta pois se ei lähde vaikka auton käyttää lämpimäksi. Johtuisko tämä hehkujen päälle jääminen kokeiltaessa paikallaan olleista palaneista tulpista vai mikä tuota jälkihehkua ohjaa?
-Kuuluuko jälkihehkullekkin mennä 24V? Tuon rikkinäisen releen virta kyllä kulkee niiden releiden vieressä olevan "boksin"läpi, mut tuon ehjän releen virta ei kulje? Tuon "Boksin päällä on jäähdytysrivat, ja siihen ei mene kuin 2 johdinta, toinen tulee tältä rikkinäiseltä releeltä ja toinen on yhteydessä hehkujen virtakiskoon. Oisko tuo "boksi" joku jännitteen alennin?
-Mikä on sitten se toinen "boksi" näiden edellisten vieressä, mihin menee huomattavasti enemmän johtimia. " liitintä, joissa kummassakin määrä x johtimia. Tämä boksi oli tyyppiä avattava. Sisällä oli melko yksinkertainen piirilevy jossa oli yksi pieni rele, tuon releen toiminta vaikutti olevan jotenkin yhteydessä sammuttimeen. Mitä muuta tämä boksi tekee kuin ohjaa sammutinta?
-Onko vm.85 vielä ilmanputsarin alla erikseen joku jälkihehku?
Aloin sitä selvitteleen ja ilmeni seuraavaa:
-kaikki hehkutulpat palaneet.
-Toinen hehkurele palanut, johdot sulaneet yhteen (vasemmanpuoleinen, hanttimiehenpuolen loksun takaa konehuoneeseen kurkkiessa, ilmeisesti jälkihehku?).
-Toi toinen rele (oikeenpuoleinen) pelaa, näyttäis antavan hehkuille virtaa (24v) jotain 5 sekunttia ja lämpimänä vähemmän.
-Kokeilin ehjää relettä tohon vasemmanpuoleisen releen paikkaa, niin aloitettaessa hehkutus rele kyllä napsahttaa ja alkaa työntämään hehkuille 24V, mutta pois se ei lähde vaikka auton käyttää lämpimäksi. Johtuisko tämä hehkujen päälle jääminen kokeiltaessa paikallaan olleista palaneista tulpista vai mikä tuota jälkihehkua ohjaa?
-Kuuluuko jälkihehkullekkin mennä 24V? Tuon rikkinäisen releen virta kyllä kulkee niiden releiden vieressä olevan "boksin"läpi, mut tuon ehjän releen virta ei kulje? Tuon "Boksin päällä on jäähdytysrivat, ja siihen ei mene kuin 2 johdinta, toinen tulee tältä rikkinäiseltä releeltä ja toinen on yhteydessä hehkujen virtakiskoon. Oisko tuo "boksi" joku jännitteen alennin?
-Mikä on sitten se toinen "boksi" näiden edellisten vieressä, mihin menee huomattavasti enemmän johtimia. " liitintä, joissa kummassakin määrä x johtimia. Tämä boksi oli tyyppiä avattava. Sisällä oli melko yksinkertainen piirilevy jossa oli yksi pieni rele, tuon releen toiminta vaikutti olevan jotenkin yhteydessä sammuttimeen. Mitä muuta tämä boksi tekee kuin ohjaa sammutinta?
-Onko vm.85 vielä ilmanputsarin alla erikseen joku jälkihehku?