View Full Version : Jeep GC:n laatikosta
Jeep Grand cherokee 5.2 vm:94 vaihteiston momentinmuuntimen lukitus temppuilee,
eli välillä pelaa pitkät ajat aivan normaalisti ja sit saattaa innostua lukkiutumaan ja aukeemaan jatkuvasti.
Ilmiö tapahtuu noin 80 km/h nopeudessa eli nopeudessa jossa pitäisikin lukita, mutta lukitus vapautuu samantien ja lukkiutuu heti uusiksi.
Onko laatikossa jokin anturi mistä lukitus saa toimintatiedon ja anturi olisi viallinen vai mistä voisi johtua.
KYLLÄ KASISSA ON KAUNIS ÄÄNI
RAPA RIPA 3.9efi vm 89 rankku 3.5efi vm 88
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 vm 94
vepele@offipalsta.com
Sanoisin, että ensin testeriin, sitten tietää varmuudella!!!
FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Voisko vika olla nopeudentunnistin anturissa, kun ei toimi vakionopeuden säädinkään
silloin kun turbiini lukko temppuilee.
Missä ko anturi sijaitsee?
KYLLÄ KASISSA ON KAUNIS ÄÄNI
RAPA RIPA 3.9efi vm 89 rankku 3.5efi vm 88
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 vm 94
vepele@offipalsta.com
Usko jamanttia ja käytä testerissä säästät aikaa ja vaivaa...
quote:
Voisko vika olla nopeudentunnistin anturissa, kun ei toimi vakionopeuden säädinkään
silloin kun turbiini lukko temppuilee.
Missä ko anturi sijaitsee?
KYLLÄ KASISSA ON KAUNIS ÄÄNI
RAPA RIPA 3.9efi vm 89 rankku 3.5efi vm 88
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 vm 94
vepele@offipalsta.com
Toimiiko nopeusmittari silloin, jos toimii, vika ei ole siellä!!!
FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
nopeusmittari toimii,vakkari ja turbiinilukko ei.
Ei tääööä jumalan selän takana oo mitään testereitä lähistöllä,eli tahtos koittaa laittaa ite
KYLLÄ KASISSA ON KAUNIS ÄÄNI
RAPA RIPA 3.9efi vm 89 rankku 3.5efi vm 88
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 vm 94
vepele@offipalsta.com
Racingrabbit
17.05.2006, 14:43
Chevrolet jos olisi kyseessä,tutkisin mahdolliset alipainevuodot järjestelmässä.
Diesel Chevyssä tietää että alipainepumppu on menossa,kun cruise ja lämmityslaitteen luukkujen ohjaus takkuilee.
voisko vialla olla yhteyttä oikeasta etukulmasta kuuluvaan suhinaan.
kun auton sammuttaa suhina kuuluu muutaman sekunnin ajan
KYLLÄ KASISSA ON KAUNIS ÄÄNI
RAPA RIPA 3.9efi vm 89 rankku 3.5efi vm 88
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 vm 94
vepele@offipalsta.com
Kokeileppa seuraavaa: kun turbiini alkaa ränkyttää lukkoa päälle/pois, nosta jarrupoljinta ylöspäin kengän kärjellä. Mulla ei toiminu Dodgen lukko, mutta kun teki mainitun tempun niin alkoi pelittää. Jarrupolkimella oleva kytkin hieman säädöistä hukassa.
Niin, ja Chevyssäkin on sähköllä turbiinin lukon ohjaus. Taitaa olla jokaisessa jenkkipelissä cruise ja ilmastointiin liittyvät läpät ohjattu alipaineella.
Heikki H.
FJDC (http://www.fjdc.org.com)
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com) #21
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D44+14FF
Edited by - 4x4_76 on 17/05/2006 16:08:43
ei auta jarrupolkimen nosto, sen kokeilin jo aikaisemmin
KYLLÄ KASISSA ON KAUNIS ÄÄNI
RAPA RIPA 3.9efi vm 89 rankku 3.5efi vm 88
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 vm 94
vepele@offipalsta.com
quote:
voisko vialla olla yhteyttä oikeasta etukulmasta kuuluvaan suhinaan.
kun auton sammuttaa suhina kuuluu muutaman sekunnin ajan
Ei pitäisi olla yhteyttä, ellei samaan aikaan auton sisällä ole liian kylmä.
Se o ilmastointilaitteen suhina se.
- www.fjdc.org www.PaHaMa.com www.OffRoadOulu.com
- sekä Jeep ZJ, kun haluat purjehtia mukavasti mättähältä mättähälle.
jeps totesin sen suhinan itekkii et tulee ilmastoinnista,nyt ei turbiinilukko toimi ollenkaan
eli tartte varmaan ettii täältä kaakonkulmalta joku joka ymmärtää noist jotain
KYLLÄ KASISSA ON KAUNIS ÄÄNI
RAPA RIPA 3.9efi vm 89 rankku 3.5efi vm 88
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 vm 94
vepele@offipalsta.com
Voi olla TPS-anturi paskana. Mittaa sen, ja ehkä voi korjata kun kytkee konkan siihen.
edit/ En tiedä toimiiko tämä (http://www.dodgeram.org/tech/transmission/automatic/TPS_adjust.htm)
TPS:n säätö-ohje, mutta kun on kuitenkin saman konsernin ajokit niin luultavasti toimii.
Heikki H.
FJDC (http://www.fjdc.org.com)
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com) #21
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D44+14FF
Edited by - 4x4_76 on 18/05/2006 09:01:37
missähän tommottinen anturi sijaitsee ko autossa ja mitä arvoja pitäis mittarin näyttää
KYLLÄ KASISSA ON KAUNIS ÄÄNI
RAPA RIPA 3.9efi vm 89 rankku 3.5efi vm 88
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 vm 94
quote:
missähän tommottinen anturi sijaitsee ko autossa ja mitä arvoja pitäis mittarin näyttää
Se on jossain siellä läppärungon kupeessa. Tarkemmin en osaa sanoa kun ei ole tuo Jeepin tekniikka kovin tuttua. Arvot löytyvät edellisen viestin linkistä.
Heikki H.
FJDC (http://www.fjdc.org.com)
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com) #21
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D44+14FF
Tuossa johtojen värit mittausta varten:
http://z.about.com/d/autorepair/1/0/3/-/62768980.gif
Heikki H.
FJDC (http://www.fjdc.org.com)
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com) #21
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D44+14FF