PDA

View Full Version : Patrollin vuotava pallonivel


SKO
16.05.2006, 20:12
Mikähän mahtaa olla GR:stä pa...na, kun vasen pallonivel vuotaa
ihan tiputtamalla peräöljyä?! Saman puolen napalukkokin on kaiketi
sanonut sopimuksensa irti, koska yrittää hyppiä ajossa päälle
itsekseen.. Tämä tapahtuu pomppuisilla hiekkateillä.
Mielenkiintoinen piirre on sekin, että kesken ajon pyörät saattavat
jumiutua niin, että ei pysty kääntymään vuotavan pallonnivelen suuntaan
kuin nimeksi. Rattia kyllä pystyy kääntämään.
Jumitus aukeaa, kun pysähtyy ja peruttelee (vaatii välillä ees
taas ajoa ja ratin kääntelyä). Samalla kuuluu monasti myös pamaus.
Nelivetokaan ei mene päälle tai etupyörät eivät ainakaan vedä. Etuvetoakseli
toimii normaalisti kun sitä koitin veto päällä/pois.

Repro
16.05.2006, 20:25
Öljyvuoto ainakin kertoo sen että vetarin stefa on valmis, vanhemmassa Patrollissa se stefa on tasauspyörästön vieressä, eli akseliputki täynnä öljyä -> öljynpinta laskenut.
Noihin automaagisiin napalukkoihin en osaa sanoa ku ei oo koskaa semmosia ollut.

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA (http://offroad.eimihikaa.com)
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10

Jari
16.05.2006, 20:51
murros paskana?

Ei tiedolla, ei taidolla, vaan Woimalla. autoSCIFIteam
"[00:42] <JariK^> ja havun/oliivin vihree, ja !tadaa! torninkuvat pelteihin... :|
[00:52] <plugg> vartiotornin logot kylkiin ja raamattusiteerauksia takalasiin"

www.hanakkatalo.fi

OPA
16.05.2006, 21:17
-jari- ei patrollista mene murroksia. mutta kääntymisen estyminen kyllä kuulostaisi murroksen hajoamiselta. tai sitten johdot rattiakselin ympärillä niinkuin minulla...




MÖHKÖ Patrol
Boar Project
BY: OPA

SKO
17.05.2006, 07:58
No vasta ensi tiistaina pääsee pajalle katsomaan mikä mättää.
Toivottavasti ei ole murros sökönä, voipi olla suolasen hintanen?!
Onkohan millanen homma vaihtaa?!

OPA
17.05.2006, 08:02
ei ole kokemusta gr:stä mutta vanhempaan menee vajaa tunti. napa, pyöränlaakeri, jarrusylinteri ja laakerin sisäkehän laippa pois niin murros on kädessä.




MÖHKÖ Patrol
Boar Project
BY: OPA

PeteTurku
17.05.2006, 19:03
mul oli ihan samoja oireita ja sieltä oli murros pa.kana. Toimis muuten jotenkin mut kun otin auki niin tuli kuulat ulos ihan itellään. ja mul oli siis kingcäppi mut kaipa ne o jotenkin ees samanmoisii

Ai mää vai turuust

18.05.2006, 08:08
Tana! Kyselin varaosia jo etukäteen ja aikas karmaiseva tulos...
Kuulemma mahdollinen akseli pitää hommata kaikkine härpättimineen (murroksineen) ja jos siihen
lisää uuden napalukon, tulee osille hintaa tonnin verran! Pelkkää murrosta ei esim. löydy mistään? Liekö edes mahdollista vaihtaa pelkästään?
-SKO nyybinä-

Note! This message was posted anonymously!

arsenix
18.05.2006, 10:11
quote:
Tana! Kyselin varaosia jo etukäteen ja aikas karmaiseva tulos...
Kuulemma mahdollinen akseli pitää hommata kaikkine härpättimineen (murroksineen) ja jos siihen
lisää uuden napalukon, tulee osille hintaa tonnin verran! Pelkkää murrosta ei esim. löydy mistään? Liekö edes mahdollista vaihtaa pelkästään?
-SKO nyybinä-

Note! This message was posted anonymously!


Kaikkee ei kannata uskoo mitä varaosakauppiaat kertoo,
eli ei muutako soittelet muualle ja kyselet.
Kyllä sen pelkän murroksen voi vaihtaa, hommaa vaikka jostain
romikselta ehjän käytetyn tilalle.

Sit kyllä o asia iha eriksee, että alkaako ne romuäijät
myymään pelkkää murrosta siitä akselistä joka niillä ehkä
o hyllysä ruostumasa.

Luulis täältäkin apua löytyvän, ku tarpeeks potkiskelee.
--
"I know its a jeep thing.... thats why I drive a nissan."

Välihin on aivan virkistävää hairahtua tuntemattomille poluulle!


Edited by - arsenix on 18/05/2006 11:12:30

SKO
18.05.2006, 10:55
Joo asiaa kun vähän tongin, niin pystyy vaihtamaan pelkän murroksen.
Ongelma on siinä, että romiksilla ei ole nimeksikään GR-patukoita, kun olen
niitä soitellut läpi. Katsotaan nyt pystyykö yksi alan pulju hommaamaan pelkän
murroksen ja mitä tulee hintaa yhdelle jos/kun se tilataan lentorahtina...

SKO
19.05.2006, 07:51
Pelkkä murros yksittäisenä tilauksena 450 egee. Tästä selvitystyöstä kiitos Offroadtarvikkeelle! Nipponin varaosatiski väittää edelleen, että pelkkää murrosta ei voi yksinään vaihtaa! Heidän paketissa mukana aina vetoakseli ja tuon kikkareen hinta 927 rahaa...
Kun asiaa ei olla vielä otettu työn alle ja entuudestaan en tiedä, niin miten mukamas tuo GR:n murros eroaa esim. HJ:n vastaavasta, jos sitä ei kerta voisi vaihtaa yksinään?!

arsenix
19.05.2006, 10:30
quote:
Pelkkä murros yksittäisenä tilauksena 450 egee. Tästä selvitystyöstä kiitos Offroadtarvikkeelle! Nipponin varaosatiski väittää edelleen, että pelkkää murrosta ei voi yksinään vaihtaa! Heidän paketissa mukana aina vetoakseli ja tuon kikkareen hinta 927 rahaa...
Kun asiaa ei olla vielä otettu työn alle ja entuudestaan en tiedä, niin miten mukamas tuo GR:n murros eroaa esim. HJ:n vastaavasta, jos sitä ei kerta voisi vaihtaa yksinään?!



Nipponin tiskilla noitten "alkuperästen" varaosien hinnat tuppaa oleen
muutenki iha muisa maailmoisa, ainakin tälläsellä normaalille kadun
tallaajalle.
Ihte en oo käyny ku kerran kyselee patrooliin (vanhan malliseen) osaa
sieltä, takaluukun lukkopesä kahden avaimen kans, ois maksanu
muistaakseni reilusti toistasataa euroa, siis pelkkä lukkopesä ja kaks avainta.
Jätin suosiolla nissanin hyllyyn homehtuun moisen ja kasasin
lukkopesän jumiin ja aukasun sähköseks :)
Meni kyllä jo iha offtopikiks, mutta kuitenki..

Ja aiheeseen palaten, tuskimpa se GR:n murros/vetari paketti paljoa
eroaa hj:n/vanhemman patikan vastaavasta, lienee vaan tilanne se että
hyllystä ei löyvy ku pakettia misä tulee molemmat ja sen seurauksena
sanovat että ei saa eriksee, eikä [u]voi</u> täten vaihtaa ku koko paketin.




--
"I know its a jeep thing.... thats why I drive a nissan."

Välihin on aivan virkistävää hairahtua tuntemattomille poluulle!

PeteTurku
19.05.2006, 20:54
Soittele jollekin muulle merkkiliikkeelle. Mulle tarjottiin puoli vuotta sitten kinkkuun raisiosta kanssa vain ja ainoostaan koko vetaria murroksineen. Tällä viikolla soittelin uusiks ja nyt löyty jo pelkkä murroskin valikoimasta joka oli yli puolet halvempi ku koko tikku.
Niitä vara-osa myyjii täytyy vaan tivata paljon ja haukkuu huonosta asiakaspalvelusta ku ne ei vaan viittii aina keskittyy jonkii asian tonkimiseen.
Tämä vuodatus ei sitten koske kaikkia vara-osatiskin takana seisovia ammattilaisia...

Ai mää vai turuust

33SD
20.05.2006, 07:59
http://www.japanese4x4spares.co.uk/niss-patrol.html