PDA

View Full Version : Turboa hiluxiin

Karhu67
07.05.2006, 16:21
Niin minkäslainen operaatio olis hiluxin-93 dsl turbottaminen,onko kukaan tehnyt.Vai pitääkö ostaa valmis turbomylly.Mitä katsastussetä tuumii.Mikä ahdin turbomyllyssä on vakiona.Kaikki tieto tervetullutta. Kitoos.

harri4x4
08.05.2006, 10:36
Käyppä tolla kattomassa siellä on tehty useampiakin virityksiä
http://turbodiesel.no-ip.com/mercuryboard/index.php?a=forum&f=6&PHPSESSID=959b167485f25f4088286b596f4c8751
T. harri

08.05.2006, 10:41
On ittellä menosssa juuri -89 Taro 4x4 2,4l (hilux) dsl turbotus. Turbo on jo kiinni ja pakosarjaa juuri väännetään. Sitten on vielä edessä välijäähdyttimen sommittelu etumaskiin ja tubon painemittarin asentaminen mittaristoon.

Eipä siinä ainakaan asennusvaiheessa vaikeuksia ollut. Tilaa löytyi konehuoneesta hyvin ja öljyn lähto ja paluu reijätkin löytyi helposti lohkon kyljestä.
Hieman jouduttiin customoimaan pakosarjan putkistoa, mutta kyllä se sujui perus mig-hitsin ja hiomalaikkojan kanssa.

Täytyy myöntää, että itse olen ollut lähinnä vierestä katsojan roolissa kun ollaan tallilla väännetty. Joten en pysty antamaan erityisen tarkkoja tietoja koskien asennusta.

Tehoa ollaan kaavailtu, että pitäisi sellaiset +35 tulla maltillisilla paineilla (joku 0,4baaria). Eli kaiken jälkeen pitäisi kärrystä löytyä sen tehtaan 83hv sijaan joku 120.

Vähän jännittää mitä nuo leimamiehet sitten sanovat konttorilla. Voi kertoa lisää kun olen asemalla käynyt. Eli joskus tässä kesällä. Käsittääkseni tarvii vain todistaa, että mallin päästöt ja teho ei ole ylittänyt sitä säädettyä prosenttia, jota nyt en muista.

Note! This message was posted anonymously!

ariman
08.05.2006, 10:42
Konttorille ei taida olla asiaa, paitti jos ei eka käy VTTllä.

------------
http://users.kymp.net/dsl11271/Offikka/ToyotaJapan.gif
Nyybifilter ON

Edited by - ariman on 08/05/2006 14:58:35

Karhu67
08.05.2006, 19:09
Ounou, eli jälkiasennus turboidea kannattaa hylätä.Kuinkas sitten tuoreemman hiluxin koko turbokone? Sanooko konttorin väki siihen mitä? Pitääkö olla mitä lupia?

juudas
08.05.2006, 20:24
2L2-T koneen kanssa ei ongelmia, leima tulee, että heilahtaa...

vaihda auto vähän vanhempaan ja siihen tuollainen turbomallin pata, hx-40 holsetti, keulalle niin iso cooler kuin menee, mynädieselin rakentama syöttöpumppu 12mm nestepäällä, oma tee se itse peltisarja mallia 1,2 ja 3,4 , iso vapaasti virtaava putki 4", ja ilmanputsariksi kunnon kaksoiskartio tai pipercross..., ahtoputket rosterista. Tuossa perustarpeet unohtamatta kisakytkintä (jäykkä asetelma+sintteri bensa hiluxista) niin eiköhän päästä 300 hv:n kerhoon. Turha rakennella mitään pikku viritystä kun nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... eiköhän tuo alle 6000€ tule tehtyä omana työnä...

ps. hiluxin oma pumppu riittää sopivalla ahtimella n.160hv:n tehoon (10mm nestepää ja uudempi 89). Vanhemmissa jäänee 120-130 hv:n luokkaan, koska 9mm nestepää.